- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
Рішення
про проект Угоди про створення зони вільної торгівлі
Дата підписання Україною: 15.04.94 р.
Дата набуття чинності для України: 15.04.94 р.
Рада глав урядів Співдружності Незалежних Держав, розглянувши проект Угоди про створення зони вільної торгівлі,
вирішила:
схвалити проект Угоди про створення зони вільної торгівлі і внести його на розгляд Ради глав держав Співдружності Незалежних Держав.
Вчинено в місті Москві 15 квітня 1994 року в одному дійсному примірнику російською мовою. Дійсний примірник зберігається в Архіві Уряду Республіки Білорусь, що направить державам, які підписали це Рішення, його засвідчену копію.
За Уряд За Уряд
Азербайджанської Республіки Республіки Молдова
(підпис) (підпис)
За Уряд За Уряд
Республіки Білорусь Російської Федерації
(підпис) (підпис)
За Уряд За Уряд
Республіки Вірменія Республіки Таджикистан
(підпис) (підпис)
За Уряд За Уряд
Грузії Туркменістану
(підпис) (підпис)
За Уряд За Уряд
Республіки Казахстан Республіки Узбекистан
(підпис) (підпис)
За Уряд За Уряд
Киргизької Республіки України (*)
(підпис) (підпис)
_______________
(*) Рішення підписано Урядом України із застереженням: "Крім пункту 2 статті 22. ("Застереження до даної Угоди не допускаються").
Проект
УГОДА
ПРО СТВОРЕННЯ ЗОНИ ВІЛЬНОЇ ТОРГІВЛІ
Держави - учасниці цієї Угоди, далі Договірні Сторони,
підтверджуючи свою прихильність до вільного розвитку взаємного економічного співробітництва,
впроваджуючи в практику принципи ринкової економіки,
формуючи умови для вільного руху товарів і послуг,
забезпечуючи збалансованість взаємної торгівлі і стабілізацію внутрішнього економічного становища держав, що беруть участь,
сприяючи росту економічного потенціалу держав-учасниць на основі розвитку взаємовигідних коопераційних зв'язків і співробітництва,
керуючись прагненням до постійного підвищення рівня життя населення своїх держав,
виходячи з поетапності створення Економічного союзу,
вступаючи в Угоду про створення зони вільної торгівлі, далі Угода, домовилися про таке:
Стаття 1
Загальні положення
1. Договірні Сторони для досягнення цілей цієї Угоди забезпечать взаємодію в рішенні конкретних завдань з першого етапу створення Економічного союзу, спрямованих на:
поступове скасування мита, податків і зборов, що мають еквівалентну дію, і кількісних обмежень у взаємній торгівлі;
усунення інших перешкод для вільного руху товарів і послуг;
створення і розвиток ефективної системи взаємних розрахунків і платежів по торгових й інших операціях;
координацію торгової політики по відношенню до країн, що не є учасницями даної Угоди;
координацію економічної політики в тій мірі, в якій це необхідно для досягнення цілей Угоди (в галузі промисловості, сільського господарства, транспорту, фінансів, інвестицій, соціальної сфери, розвитку добросовісної конкуренції тощо);
сприяння міжгалузевій і внутрігалузевій кооперації і науково-технічному співробітництву;
гармонізацію і/або уніфікацію законодавства Договірних Сторін у тій мірі, у якій це необхідно для належного й ефективного функціонування зони вільної торгівлі.
2. Територія Угоди охоплює митні території Договірних Сторін.
Розбіжності у зв'язку з тлумаченням Угоди чи окремих її термінів будуть вирішуватися в порядку процедури, прийнятої для врегулювання спорів у зв'язку з цією Угодою.
4. Договірні Сторони будуть утримуватися від дій, що суперечать положенням і перешкоджають досягненню цілей цієї Угоди. Це положення стосується, зокрема, умов участі Договірних Сторін в інших регіональних економічних угрупованнях, а також інших питань, пов'язаних з регулюванням відносин у рамках Угоди.
Стаття 2
Режим по відношенню до держав, що не беруть участь
Договірні Сторони зберігають за собою право самостійного і незалежного визначення режиму зовнішньоекономічних відносин з державами, що не беруть участь у цій Угоді.
Стаття 3
Мито, податки і збори, що мають еквівалентну дію і кількісні обмеження
1. Договірні Сторони не застосовують мита, податки і збори, які мають еквівалентну дію, а також кількісні обмеження на ввіз і/або вивіз товарів, що походять з митної території однієї з Договірних Сторін і призначені для митної території інших Договірних Сторін. Винятки з цього торгового режиму оформляються документами, що є невід'ємною частиною цієї Угоди.
2. Відповідно до пункту 1 цієї статті Договірні Сторони протягом шести місяців з дати набуття чинності цією Угодою розроблять і узгодять загальний Перелік вилучень з режиму вільної торгівлі, а також методи застосування і поетапного скасування таких вилучень на перехідний період до створення зони вільної торгівлі.
3. До узгодження загального Переліку вилучень у відносинах між Договірними Сторонами будуть застосовуватися діючі двосторонні угоди про вільну торгівлю і протоколи про вилучення з цього режиму, якщо інше не передбачено двосторонніми угодами.
Стаття 4
Технічні та інші спеціальні вимоги (обмеження)
1. Договірні Сторони з метою ліквідації технічних бар'єрів й інших обмежень аналогічного характеру у взаємній торгівлі будуть прагнути до гармонізації технічних й інших спеціальних вимог і узгодження своєї політики в цій галузі.
2. Договірні Сторони доручать своїм компетентним органам підготувати відповідні пропозиції для реалізації положень першого пункту цієї статті на багатосторонній чи двосторонній основі.
Стаття 5
Збори та формальності, пов'язані з ввозом і вивозом товарів
1. Усі збори і платежі (за винятком мита, податків і прирівняних до них зборів), установлені Договірними Сторонами у зв'язку з ввозом чи вивозом товарів у взаємній торгівлі, не повинні перевищувати в розумних межах прямих фактичних витрат.
2. Договірні Сторони будуть інформувати про види зборів і платежів та прагнути до погодженого скорочення їхнього числа й розмірів.
3. Договірні Сторони будуть прагнути до спрощення й уніфікації адміністративних формальностей.
4. Положення цієї статті поширюються, зокрема, на збори і формальності, що відносяться до:
кількісних обмежень;
ліцензування;
валютного контролю;
статистичного обліку;
документів, документації і посвідчення документів;
аналізів і огляду;
карантину, санітарної служби, фумігації й ін.
Стаття 6
Уніфікація і/або гармонізація митних процедур
1. Договірні Сторони вживуть заходів до максимального спрощення й уніфікації митних формальностей, зокрема шляхом введення єдиних форм митної і товаросупровідної документації, орієнтуючись на діючі міжнародні угоди і домовленості.
2. Договірні Сторони доручать своїм компетентним органам підготувати пропозиції, що стосуються гармонізації митних процедур і взаємного визнання митних документів і митних забезпечень.
Стаття 7
Товарні номенклатури
1. Під час здійснення заходів тарифного і нетарифного регулювання, ведення статистичного обліку й обміну статистичною інформацією, а також для митного контролю й оформлення Договірні Сторони будуть використовувати товарні номенклатури зовнішньоекономічної діяльності, які базуються на Гармонізованій системі опису і кодування товарів. При цьому для власних потреб Договірні Сторони при необхідності здійснюють подальший розвиток національних товарних номенклатур.
2. Ведення еталонного примірника Гармонізованої системи опису і кодування товарів здійснює Російська Федерація через свої представництва у відповідних міжнародних організаціях, поки інші Договірні Сторони не заявлять про самостійне ведення еталонного примірника.
Стаття 8
Внутрішні податки та інші збори фіскального характеру
1. Договірні Сторони не будуть прямо чи побічно обкладати товари, що походять з митної території інших Договірних Сторін, податками і зборами фіскального характеру в розмірі, що перевищує їхній рівень для національних товарів.
2. Договірні Сторони будуть надавати повну інформацію про усі діючі податки й інші збори фіскального характеру.
Стаття 9
Субсидії
Договірні Сторони погодилися не надавати експортні та інші субсидії підприємствам, що знаходяться на їхніх територіях, якщо в результаті надання таких субсидій порушуються умови добросовісної конкуренції.
Стаття 10
Транзит
1. Договірні Сторони згодні в тому, що дотримання принципу свободи транзиту є найважливішою умовою досягнення цілей цієї Угоди й суттєвим елементом процесу їх підключення до системи міжнародного поділу праці і кооперування.
2. Транзитні перевезення не повинні піддаватися необґрунтованим затримкам чи обмеженням.
3. Умови транзиту, включаючи тарифи на перевезення будь-яким видом транспорту і надання послуг, не повинні бути гіршими за умови, що забезпечуються Договірними Сторонами для власних відправників і одержувачів вантажів, належних їм товарів, а також для перевізників і транспортних засобів цієї Договірної Сторони або надаються відправникам і одержувачам вантажів, належним їм товарам, перевізникам і транспортним засобам будь-якої іншої іноземної держави, якщо інше не передбачено двосторонніми угодами.
................Перейти до повного тексту