- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Конвенція
Конвенція
про свідоцтва щодо кваліфікації рибалок N 125
Генеральна конференція Міжнародної організації праці,
що скликана в Женеві Адміністративною радою Міжнародного бюро праці та зібралася 1 червня 1966 року на свою п'ятдесяту сесію,
ухваливши прийняти ряд пропозицій про свідоцтва щодо кваліфікації рибалок, що є частиною шостого пункту порядку денного сесії,
зазначаючи, що положення
Конвенції 1936 року про свідоцтва щодо кваліфікації осіб командного складу торговельних суден, яка передбачає, що ніхто не буде найматися для виконання або не буде виконувати на борту судна, до якого застосовується ця Конвенція, обов'язків капітана або шкипера, вахтового штурмана, головного механіка або вахтового механіка, якщо в нього немає свідоцтва щодо кваліфікації, яке дозволяє йому виконувати ці функції, і видане або схвалене державною владою території, де судно зареєстроване,
вважаючи, що досвід засвідчив бажаність подальшого розвитку міжнародних норм, які конкретизують мінімальні вимоги, що пред'являються до свідоцтв щодо кваліфікації для роботи на риболовних суднах,
вирішивши надати цим пропозиціям форми міжнародної конвенції,
ухвалює цього двадцять першого дня червня місяця тисяча дев'ятсот шістдесят шостого року нижченаведену Конвенцію, яка може називатися Конвенцією 1966 року про свідоцтва рибалок:
Розділ I. Область застосування та визначення
Стаття 1
Для цілей цієї Конвенції термін "риболовне судно" включає всі державні та приватні кораблі й судна будь-якого типу, зайняті морською риболовлею в солоних водах і зареєстровані на території, щодо якої ця Конвенція є чинною, за винятком:
a) кораблів та суден менших 25 брутто-реєстрових тонн;
b) кораблів та суден, зайнятих китобійним або аналогічним промислом;
c) кораблів та суден, зайнятих риболовлею із спортивною метою або з метою відпочинку;
d) кораблів та суден, які займаються науково-дослідною роботою, а також охороною рибних ресурсів.
Стаття 2
Компетентний орган влади після консультацій з організаціями власників риболовних суден і організаціями рибалок, де такі існують, може не поширювати дію цієї Конвенції на риболовні судна, зайняті узбережною риболовлею, як це визначається національним законодавством.
Стаття 3
Для цілей цієї Конвенції такі терміни слід розуміти, як указано нижче:
a) капітан: будь-яка особа, котра здійснює командування або керівництво риболовним судном;
b) помічник капітана: будь-яка особа, яка виконує підлеглі функції командування риболовним судном, зокрема будь-яка особа, виключаючи лоцмана, на яку в будь-який час може бути покладено керівництво плаванням такого судна;
c) механік: будь-яка особа, яка несе постійну відповідальність за механічний рух риболовного судна.
Розділ II. Видача свідоцтв
Стаття 4
Кожний член Організації, який ратифікує цю Конвенцію, встановлює норми кваліфікації для отримання свідоцтв, які дають право їхнім власникам виконувати обов'язки капітана, помічника капітана або механіка на борту риболовного судна.
Стаття 5
1. Всі риболовні судна, щодо яких застосовується ця Конвенція, зобов'язані мати на борту капітана із відповідним свідоцтвом.
2. Усі риболовні судна місткістю понад 100 брутто-реєстрових тонн, зайняті в операціях або районах, що підлягають визначенню національним законодавством, зобов'язані мати на борту помічника капітана із відповідним свідоцтвом.
3. Усі риболовні судна із двигуном потужністю вище встановленого компетентним органом влади рівня після консультацій з організаціями власників риболовних суден і організацій рибалок, де такі існують, зобов'язані мати на борту механіка із відповідним свідоцтвом; проте капітан або помічник капітана у певних випадках може виконувати обов'язки механіка за умови, що він має також свідоцтво механіка.
4. Свідоцтва капітана, помічника капітана або механіка можуть мати обмеження або бути без обмежень залежно від масштабів, виду, характеру або району операцій риболовного судна, як це встановлено національним законодавством.
5. Компетентний орган влади може в окремих випадках дозволити риболовному судну вийти в море без наявності повного складу осіб із свідоцтвами, якщо він упевниться, що прийнятна заміна відсутня і що, враховуючи всі обставини, дозвіл на вихід судна в море є безпечним.
Стаття 6
1. Мінімальний вік, що передбачається національним законодавством для видачі свідоцтв щодо кваліфікації, повинен бути не нижче:
a) 20 років для капітана;
b) 19 років для помічника капітана;
c) 20 років для механіка.
2. Для роботи капітаном або помічником капітана риболовного судна, зайнятого узбережною риболовлею, і для роботи механіком на невеличких риболовних суднах із двигуном потужністю нижче ніж рівень, встановлений компетентним органом влади після консультації з організаціями власників риболовних суден і організацій рибалок, де такі існують, мінімальний вік може бути встановлений у 18 років.
Стаття 7
Мінімальний професійний досвід, який вимагається національним законодавством для видачі свідоцтв щодо кваліфікації помічника капітана, складає не менш ніж три роки роботи в морі з відбуванням палубних обов'язків.
Стаття 8
1. Мінімальний професійний досвід, який вимагається національним законодавством для видачі свідоцтв щодо кваліфікації капітана, повинен складати не менш ніж чотири роки роботи в морі з відбуванням палубних обов'язків.
2. Компетентний орган влади може після консультацій з організаціями власників суден і організаціями рибалок, де такі існують, вимагати, щоб частина цього періоду була відпрацьована на посаді атестованого помічника капітана; в тих випадках, коли національне законодавство передбачає видачу капітанам риболовних суден свідоцтв щодо кваліфікації різного ступеня (з обмеженнями і без них), характер і стаж роботи на посаді атестованого помічника капітана або тип свідоцтва, яке повинна мати особа в період набуття такого стажу, можуть відповідно бути різними.
Стаття 9
1. Мінімальний професійний досвід, який вимагається національним законодавством для видачі свідоцтв щодо кваліфікації механіка, складає не менш ніж три роки роботи в морі в машинному відділенні.
2. У випадку атестованих капітана або помічника капітана може бути передбачений коротший термін морської служби.
3. У випадку невеликого риболовного судна, про що йдеться в параграфі 2 статті 6, компетентний орган влади може після консультацій з організаціями власників суден і організацій рибалок, де такі існують, передбачити стаж морської служби в 12 місяців.
4. Робота в механічній майстерні може розглядатися як така, що є рівноцінною із морською, замість частини стажу роботи, передбаченого в параграфах 1-3 цієї статті.
Стаття 10
Для осіб, що успішно закінчили затверджений курс навчання, стаж роботи в морі, що вимагається відповідно до статей 7, 8 та 9, може бути скорочений на період цього навчання, але ні в якому разі не більше ніж на 12 місяців.
Розділ III. Екзамени
................Перейти до повного тексту