1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Конвенція


Конвенція
про мінімальну кваліфікацію капітана та інших осіб командного складу торговельних суден N 53
Статус Конвенції див.
( Конвенцію переглянуто Конвенцією від 23.02.2006 )
Генеральна конференція Міжнародної організації праці,
що скликана в Женеві Адміністративною радою Міжнародного бюро праці та зібралася 6 жовтня 1936 року на свою двадцяту сесію,
постановивши ухвалити ряд пропозицій щодо встановлення кожною морською державою мінімальної кваліфікації, яка вимагається від капітанів, вахтових помічників капітана і вахтових механіків на борту торговельних суден, що є четвертим пунктом порядку денного сесії,
вирішивши надати цим пропозиціям форми міжнародної конвенції,
ухвалює цього двадцять четвертого дня жовтня місяця тисяча дев'ятсот тридцять шостого року нижченаведену Конвенцію, яка називатиметься Конвенцією 1936 року про свідоцтва щодо кваліфікації осіб командного складу торговельних суден:
Стаття 1
1. Ця Конвенція поширюється на будь-які судна, зареєстровані на території, відносно якої ця Конвенція застосовується, та зайняті у морському судноплавстві, за винятком:
a) військових суден;
b) державних суден і суден, які перебувають у розпорядженні державних органів влади та не використовуються для торгівлі;
c) дерев'яних кораблів примітивної будови, таких як плоскодонки і джонки.
2. Національні закони або постанови можуть передбачати повні або часткові вилучення відносно суден місткістю менше, ніж 200 брутто-реєстрових тонн.
Стаття 2
З метою застосування цієї Конвенції нижчеперелічені терміни мають таке тлумачення:
a) "капітан або шкіпер" означає будь-яку особу, котрій доручено командування або управління судном;
b) "вахтовий помічник капітана" означає будь-яку особу, крім лоцмана, яка на даний час виконує обов'язки щодо керування або маневрування судна;
c) "головний механік" означає особу, постійно відповідальну за управління двигуном судна;
d) "вахтовий механік" означає особу, яка на даний час виконує обов'язки щодо управління двигуном судна.
Стаття 3
1. Жодна особа не може бути допущена чи залучена до виконання функцій капітана або шкіпера, вахтового помічника капітана, головного механіка чи вахтового механіка на судні, на яке поширюються положення цієї Конвенції, без наявності свідоцтва про кваліфікацію, яке засвідчує її здатність обіймати таку посаду і видане або затверджене відповідним органом влади території, на якій зареєстровано судно.
2. Винятки з положень цієї Конвенції дозволяються тільки у разі нездоланних обставин.
Стаття 4
1. Право на отримання свідоцтва про кваліфікацію мають лише особи:
a) які досягли віку, встановленого для видачі такого свідоцтва;
b) які мають мінімальний професійний стаж, встановлений для видачі такого свідоцтва;
c) які успішно склали екзамени, організовані та контрольовані компетентними органами влади з метою перевірки наявності потрібної кваліфікації для несення служби, що відповідає свідоцтву, кандидатами на отримання якого вони є.
2. Національні закони або постанови повинні:
a) визначити мінімальний вік і професійний стаж кандидатів, потрібний для отримання свідоцтва про кваліфікацію кожної категорії;
b) передбачити організацію і контроль, здійснювані компетентними органами влади щодо екзаменів для перевірки наявності в осіб кваліфікації для несення служби, що відповідає свідоцтву, кандидатами на отримання якого вони є.
3. Будь-який член Організації може протягом трирічного періоду від дати його ратифікації цієї Конвенції видавати свідоцтво про кваліфікацію особам, які не склали екзаменів, що були організовані відповідно до пункту b) параграфа 2 цієї статті, за умови, що:
a) ці особи справді мають достатній практичний досвід роботи на посаді, яка відповідає даному свідоцтву;
b) за цими особами немає ніяких грубих технічних помилок.
Стаття 5
1. Кожний член Організації, який ратифікує цю Конвенцію, зобов'язується забезпечити її ефективну реалізацію шляхом дійової системи нагляду.
2. Національні закони або постанови мають передбачити випадки, коли органи влади будь-якого члена Організації можуть затримувати судна, зареєстровані на його території, за порушення цієї Конвенції.
3. Якщо органи влади члена Організації, який ратифікував цю Конвенцію, помічають порушення її положень судном, зареєстрованим на території іншого члена Організації, який також ратифікував цю Конвенцію, ці органи влади повідомляють про це консула того члена Організації, на території якого зареєстровано судно.
Стаття 6

................
Перейти до повного тексту