- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Регламент
UA
Офіційний вісник Європейського Союзу
L 330/39
РЕГЛАМЕНТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ (ЄС) № 1260/2013
від 20 листопада 2013 року
про європейську демографічну статистику
(Текст стосується ЄЕП)
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ПАРЛАМЕНТ І РАДА ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ,
Беручи до уваги пропозицію Європейської Комісії,
Після передачі проекту законодавчого акта національним парламентам
Діючи згідно зі звичайною законодавчою процедурою (- 1),
Оскільки:
(1) Згідно зі статтею 16(4)
Договору про Європейський Союз (ДЄС), з 01 листопада 2014 року повинна визначатися кваліфікована більшість членів Ради, між іншим, на основі чисельності населення держав-членів.
(2) Рада з економічних і фінансових питань регулярно надає Комітету з економічної політики мандат на оцінювання довгострокової сталості та якості публічних фінансів на основі прогнозів щодо населення, вироблених Євростатом.
(3) Згідно з Регламентом Європейського Парламенту і Ради (ЄС)
№ 1059/2003 (- 2), уся статистика держав-членів, що передається Комісії та має бути розподілена за територіальними одиницями, повинна використовувати класифікацію NUTS. Відповідно, для створення порівнянної регіональної статистики територіальні одиниці повинні визначатися відповідно до класифікації NUTS.
(4) Згідно з другим параграфом
статті 175 Договору про функціонування Європейського Союзу (ДФЄС), Комісія повинна кожні три роки подавати Європейському Парламенту, Раді, Економічно-соціальному комітету та Комітету регіонів звіт про прогрес у досягненні економічного, соціального і територіального згуртування. Річні регіональні дані на регіональному рівні NUTS 3 необхідні для підготовки таких звітів і регулярного моніторингу демографічних змін та можливих демографічних проблем у регіонах Союзу, включно з різними типами регіонів, такими як прикордонні регіони, столичні регіони, сільські регіони, гірські та острівні регіони. Оскільки показники демографічного старіння демонструють значні регіональні відмінності, Євростат зобов’язаний регулярно готувати регіональні прогнози для доповнення демографічної картини регіонів NUTS 2 у Союзі.
(5) Згідно зі
статтею 159 ДФЄС, Комісія повинна щороку складати звіт про прогрес у досягненні цілей статті 151 ДФЄС, включно з демографічною ситуацією в Союзі.
(6) У своєму Повідомленні від 20 жовтня 2009 року "Солідарність у сфері здоров’я: скорочення нерівності у сфері здоров’я в ЄС" Комісія підтримала подальший розвиток і збір даних, а також подальше розроблення показників здоров’я за віком, статтю, соціально-економічним статусом і географічними особливостями.
(7) Стратегія сталого розвитку Союзу, започаткована Європейською Радою в Гетеборзі у 2001 році та оновлена у червні 2006 року, спрямована на постійне підвищення якості життя поточного та майбутніх поколінь. У звіті Комісії (Євростату) про результати моніторингу, який публікують кожні два роки, надається об’єктивна статистична картина прогресу на основі набору показників сталого розвитку Союзу.
(8) Річна демографічна статистика має основоположне значення для досліджень і визначення широкого спектра політик, що особливо зосереджуються на соціальних і економічних проблемах на національному та регіональному рівнях. Статистика населення є важливим елементом для визначення широкого спектра показників політики.
(9) Стратегічна ціль H.3., визначена у главі IV
Пекінської платформи дій (1995 р.), передбачає референтні рамки для складання та розповсюдження ґендерно дезагрегованих даних та інформації для цілей планування та оцінювання політики.
(10) Демографічна статистика є важливим компонентом оцінювання загальної чисельності населення в рамках Європейської системи рахунків. Необхідно оновлювати та переглядати дані при виробництві статистики на європейському рівні.
(11) Для забезпечення якості та, зокрема, порівнянності даних, що надаються державами-членами, а також складання надійних оглядів на рівні Союзу, використані дані повинні ґрунтуватися на однакових поняттях та стосуватися тієї самої референтної дати або періоду.
(12) У Регламенті Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 223/2009 (- 3) визначені референтні рамки для європейської демографічної статистики. Зокрема, у ньому вимагається дотримання принципів професійної незалежності, неупередженості, об’єктивності, надійності, статистичної конфіденційності та результативності витрат.
(13) Інформація про демографію повинна узгоджуватися з відповідною інформацією, зібраною відповідно до Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 862/2007 (- 4) і Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС)
№ 763/2008 (- 5). З цією метою необхідно оцінити науково обґрунтовані та належним чином задокументовані методи статистичного оцінювання та заохочувати їх використання.
(14) При розробці, виробництві та поширенні європейської статистики національні та європейські статистичні органи, а також, де можливо, інші відповідні національні та регіональні органи влади повинні враховувати принципи, визначені в Кодексі практики європейської статистики, переглянутому та оновленому Комітетом Європейської статистичної системи 28 вересня 2011 року.
(15) Цей Регламент гарантує право на повагу до приватного і сімейного життя та право на захист персональних даних, як визначено у статтях 7 та 8 Хартії фундаментальних прав Європейського Союзу.
(16) Директива Європейського Парламенту і Ради
95/46/ЄС (- 6) і Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 45/2001 (- 7) застосовуються до опрацювання персональних даних для цілей цього Регламенту.
(17) Оскільки мета цього Регламенту, зокрема встановлення спільних правових рамок для систематичного виробництва європейської демографічної статистики в державах-членах, не може бути достатньою мірою досягнута державами-членами, але її можна, з огляду на масштаб і наслідки заходів, краще досягти на рівні Союзу, Союз може ухвалити інструменти згідно з принципом субсидіарності, як визначено у
статті 5 ДЄС. Згідно з принципом пропорційності, як визначено у згаданій статті, цей Регламент не виходить за межі необхідного для досягнення такої мети.
(18) Для забезпечення однакових умов імплементації цього Регламенту потрібно надати Комісії виконавчі повноваження. Такі повноваження повинні здійснюватися відповідно до Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС)
№ 182/2011 (- 8),
УХВАЛИЛИ ЦЕЙ РЕГЛАМЕНТ:
Стаття 1. Предмет
Цей Регламент встановлює спільні правові рамки для розвитку, виробництва та розповсюдження європейської статистики населення та демографічних подій.
Стаття 2. Терміни та означення
Для цілей цього Регламенту застосовують такі терміни та означення:
(a) "національний" стосується території держави-члена у розумінні Регламенту (ЄС)
№ 1059/2003, що застосовується в референтний час;
(b) "регіональний" означає рівень NUTS 1, NUTS 2 або NUTS 3 у розумінні Регламенту (ЄС)
№ 1059/2003, що застосовується в референтний час; якщо цей термін використовується стосовно країн, які не є членами Союзу, "регіональний" означає статистичні регіони на рівні 1, 2 або 3, як узгоджено між такими країнами та Комісією (Євростатом), у референтний час;
(c) "постійне населення" означає всіх осіб, які мають звичайне місце проживання в державі-члені у референтний час;
(d) "звичайне місце проживання" означає місце, де особа зазвичай проводить щодобовий час відпочинку, незалежно від тимчасової відсутності з метою відпочинку, відпустки, відвідування друзів і родичів, бізнесу, медичного лікування або релігійного паломництва. До осіб, які мають звичайне місце проживання у певній географічній місцевості, відносяться лише такі особи:
(i) особи, які безперервно проживали у своєму звичайному місці проживання принаймні протягом 12 місяців до настання референтного часу; або
(ii) особи, які прибули до свого звичайного місця проживання протягом 12 місяців до настання референтного часу з наміром залишитись там щонайменше на один рік.
Якщо обставини, описані в пункті (i) або (ii), неможливо встановити, "звичайне місце проживання" означає офіційне або зареєстроване місце проживання, окрім як для цілей статті 4.
При застосуванні означення терміну "звичайне місце проживання" держави-члени повинні застосовувати до особливих випадків підхід згідно з додатком до Регламенту Комісії (ЄС)
№ 1201/2009 (- 9);
(e) "живонародження" означає народження дитини, яка дихає або виявляє інші ознаки життя, такі як серцебиття, пульсація пуповини або явні рухи скелетних м’язів, незалежно від гестаційного віку;
(f) "смерть" означає остаточне припинення ознак життя незалежно від часу, що пройшов з моменту народження (постнатальне припинення життєдіяльності без можливості реанімації);
(g) "демографічні події" означає живонародження та смерті, як означено в пунктах (e) та (f).
Стаття 3. Дані про населення та демографічні події
1. Держави-члени повинні надавати Комісії (Євростату) дані про постійне населення у референтний час. Надані дані повинні охоплювати чисельність населення за віком, статтю та регіоном проживання.
2. Держави-члени повинні надавати Комісії (Євростату) дані про демографічні події, які відбулися протягом референтного періоду. Держави-члени повинні використовувати те саме визначення населення, яке вони використовують для даних, зазначених у параграфі 1. Надані дані повинні включати такі змінні:
................Перейти до повного тексту