1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Директива


( Директиву скасовано на підставі Регламенту N 715/2007 від 20.06.2007 )
Директива Парламенту та Ради Європи 94/12/ЄС
яка стосується заходів, що уживаються для запобігання забрудненню повітря вихлопами автотранспортних засобів, та яка вносить зміни до Директиви 70/220/ЄЕС від 23 березня 1994 року
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ПАРЛАМЕНТ ТА РАДА ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ,
Зважаючи на Угоду, укладену Європейською Співдружністю та, зокрема, на її Статтю 100a,
Зважаючи на пропозицію Комісії (1),
Беручи до уваги думку Комітету з економічних та соціальних питань (2),
_______________
(1) OJ No. C 56, 26.2.1993, p. 34.
(2) OJ No. C 201, 26.7.1993, p. 9.
Діючи у відповідності з порядком, встановленим в Статті 189b цієї Угоди,
Оскільки, заходи повинні затверджуватися в межах внутрішнього ринку; оскільки, внутрішній ринок включає в себе регіон без внутрішніх кордонів, в якому забезпечується вільний рух товарів, осіб, послуг та капіталу;
Оскільки, перша програма дій країн Європейської Співдружності з питань захисту навколишнього середовища (3), яка була затверджена Радою 22 листопада 1973 року, передбачала врахування останніх наукових досягнень в сфері боротьби із забрудненням атмосфери вихлопними газами автотранспортних засобів та відповідних змін Директив, затверджених раніше; оскільки, п'ята програма дій, яка загалом була затверджена Радою рішенням від 1 лютого 1993 року (4), передбачає докладання додаткових зусиль з метою суттєвого пониження існуючого рівня викидів забруднень автотранспортними засобами;
_______________
(3) OJ No. C 112, 20.12.1973, p. 1.
(4) OJ No. C 138, 17.5.1993, p. 1.
Оскільки, пониження рівня викидів забруднень, а також формування і функціонування внутрішнього ринку по відношенню до транспортних засобів не може бути досягнуто у достатній мірі окремими Державами-Членами ЄС і, внаслідок цього, може бути успішніше здійснено шляхом зближення законодавств Держав-Членів ЄС, яке відносяться до заходів, яких уживають проти забруднення повітря автомобільними транспортними засобами;
Оскільки, визнано, що розвиток транспорту в країнах Співдружності суттєво обмежувався питаннями охорони навколишнього середовища; оскільки, деякі попередні формальні підрахунки щодо збільшення концентрації транспорту виявилися нижчими ніж офіційні дані; оскільки, з цієї причини, треба розробити жорсткі стандарти стосовно всіх автотранспортних засобів;
Оскільки, Комісія затвердила європейську програму з питань технологій, які стосуються забруднень, пального та двигунів (EPEFE); оскільки, ця програма була затверджена з тим, щоб за допомогою майбутніх Директив з питань виділення забруднень знайти оптимальне рішення як для споживача, так і для економіки; оскільки, ця програма забезпечує надання допомоги шляхом застосування певних транспортних засобів та видів пального, яке приводить їх в рух;
Оскільки, Директива Ради Європи 70/220/ЄЕС (5), яка стосується заходів, які мають уживатися проти забруднення повітря автотранспортними засобами, є однією з самостійних Директив, виданих згідно з типовою процедурою, встановленою Директивою Ради Європи 70/156/ЄЕС від 6 лютого 1970 року щодо зближення законодавств Держав-Членів ЄС, яке стосується типових автотранспортних засобів та їх причепів (6);
_______________
(5) OJ No. L 76, 6.4.1970, p. 1. Директива з останніми змінами, внесеними Директивою 93/59/ЄЕС (OJ No. L 186, 28.7.1993, p. 21).
(6) OJ No. L 42, 23.2.1970, p. 1. Директива з останніми змінами, внесеними Директивою Комісії 93/81/ЄЕС (OJ 264, 23.10.1993, p. 49).
Оскільки, Директива Ради 70/220/ЄЕС встановлює граничний рівень угарного газу та незгорілого вуглеводу, який виділяється двигунами цих автотранспортних засобів; оскільки, ці граничні рівні спочатку були зменшені згідно з Директивою 74/290/ЄЕС (7), а потім збільшені, у відповідності з Директивою Комісії 77/102/ЄЕС (8), перш ніж були встановлені допустимі граничні рівні окислів азоту; оскільки, граничні рівні для цих трьох видів забруднення були успішно зменшені згідно з Директивами Комісії 78/665/ЄЕС (9), 83/351/ЄЕС (10) та 88/76/ЄЕС (11); оскільки граничні рівні забруднення, викликаного дизельним двигунами, були встановлені згідно з Директивою 88/436/ЄЕС (12); оскільки більш жорсткі європейські стандарти щодо забруднення вихлопними газами автотранспортних засобів, які становили нижче 1400 куб.см, були встановлені згідно з Директивою 89/458/ЄЕС (13); оскільки ці стандарти поширювалися на всі легкові автомобілі, незалежно від потужності їх двигуна, на підставі удосконаленого європейського тесту, який включає спеціальний міський їздовий цикл, та оскільки вимоги до виділення парів пального та до довговічності вузлів транспортного засобу, які мають відношення до процесу виділення парів, а також більш жорсткі стандарти щодо виділення твердих часток забруднень автотранспортними засобами, обладнаними дизельними двигунами, були встановлені згідно з Директивою 91/441/ЄЕС (14); оскільки легкові автомобілі, які призначені для більш ніж шести пасажирів або які мають максимальну масу більшу ніж 2500 кг, легкі автомобілі для неіндивідуального користування та всюдиходи, які входили в сферу дії Директиви 70/220/ЄЕС та до сих пір підпадали під менш жорсткі стандарти, зараз, згідно з Директивою 93/59/ЄЕС, підпадають під такі ж жорсткі стандарти, як і легкові автомобілі, враховуючи конкретний стан цих транспортних засобів;
_______________
(7) OJ No. L 159, 15.6.1974, p. 61.
(8) OJ No. L 32, 3.2.1977, p. 32.
(9) OJ No. L 223, 14.8.1978, p. 48.
(10) OJ No. L 197, 20.7.1983, p. 1.
(11) OJ No. L 36, 9.2.1988, p. 1.
(12) OJ No. L 214, 6.8.1988, p. 1.
(13) OJ No. L 226, 3.8.1988, p. 1.
(14) OJ No. L 242, 30.8.1991, p. 1.
Оскільки, робота, що була здійснена Комісією в цій галузі, показала що найкраща технологія, яка є доступна для промисловості країн Співдружності, може і далі покращуватися, що надасть можливість дотримуватися істотно знижених рівнів виділення забруднень легковими автомобілями; оскільки передбачені стандарти будуть застосовуватися для введення нових видів транспортних засобів та перевірки узгодженості виробництва, так як змінений метод відбору моделей та статистичного оцінювання усуває допуски, що дозволяються по відношенню до граничних величин, встановлених згідно з попередніми варіантами Директиви 70/220/ЄЕС;
Оскільки, беручи до уваги тривожний рівень забруднень, викликаних викидами автотранспортних засобів, та їх роль в утворенні газів, які створюють ефект теплиці, виникає необхідність зменшення викидів, зокрема, виділення СО2, у відповідності з контрактом, укладеним згідно з Принциповою Конвенцією з питань атмосферних змін, підписаної в Ріо в червні 1992 року; оскільки СО2 виникає безпосередньо в результаті згорання пального з вуглеводною основою; оскільки цього вимагають досягнення в проектуванні двигунів і автотранспортних засобів, а також в підвищенні якості пального; оскільки всі ці елементи будуть братися до уваги в наступній пропозиції Комісії;
Оскільки Держави-Члени ЄС повинні податковими стимулами заохочувати запровадження автотранспортних засобів, які б задовольняли вимогам, затвердженим на рівні Комітету; оскільки, такі податкові символи повинні відповідати положенням Угоди та певним умовам, які призначені для уникання деформації внутрішнього ринку; оскільки положення цієї Директиви не впливають на право Держав-Членів ЄС включати виділення забруднень та інших речовин в ті основні показники, стосовно яких вирахуються дорожні податки на автотранспортні засоби;
Оскільки попередня вимога цієї Директиви щодо надання повідомлення не зашкоджує вимогам щодо повідомлення, викладеним в інших положеннях закону Європейської економічної співдружності, особливо в Статті 93 (3) Угоди;
Оскільки Рада Європи повинна до 30 червня 1996 року затвердити вимоги на період, починаючи з 2000 року, що були сформовані на основі пропозиції, представленої Комісією на 31 грудня 1994 року, та оскільки, ця пропозиція повинна бути націлена суттєве зменшення виділення забруднень автотранспортними засобами;
Оскільки, Комісія провела повсюдно консультації із зацікавленими сторонами, які досягли свого найвищого розвитку з проведенням Симпозіуму "Авто Вихлопи 2000" 21 та 22 вересня 1992 року, який показав, що сучасний підхід, сконцентрований на викидах вихлопних газів, повинен стати одним із елементів на цій стадії розгляду цієї проблеми, крім виконання вимог цієї Директиви, як частина "багатогранного" методу, який включає засоби зменшення забруднення повітря транспортними засобами; оскільки всі параметри, які були визначені як такі, що мають суттєвий вплив на таке забруднення, в наш час можуть бути представлені тільки в вигляді переліку; оскільки, Комісія проведе необхідний аналіз аспектів навколишнього середовища, технологій та економічної ефективності з тим, щоб до кінця грудня 1994 року надати кількісні прогнози заходів, яких має ужити Європейська економічна співдружність в 2000 році;
Оскільки прогноз зменшення рівня виділення забруднень автотранспортними засобами припускає, що, якщо Комісія використає свою пропозицію щодо уживання заходів після 2000 року, та, беручи до уваги попутну підготовку додаткових технічних заходів, передбачених в Статті 4, при необхідності, вона надасть дані щодо запланованого рівня забруднень, в тому числі щодо подальшого істотного зменшення викидів забруднень,
ЗАТВЕРДИЛИ ЦЮ ДИРЕКТИВУ:
Стаття 1
Додаток I до Директиви 70/220/ЄЕС цим змінюється у відповідності з Додатком до цієї Директиви.
Стаття 2
1. Маючи чинність з 1 червня 1994 року або, у випадку, якщо ця Директива не була опублікована в Офіційному журналі Європейської Співдружності щонайпізніше до 31 грудня 1993 року, через шість місяців після її публікації, Держави-Члени ЄС повинні визнати вимоги Директиви 70/220/ЄЕС зі змінами, внесеними цією Директивою, для цілей Статей 4(1) та 7(1) Директиви 70/156/ЄЕС.
2. Маючи чинність з 2 січня 1996 року, Держави-Члени ЄС можуть більше не видавати:
- дозвіл на затвердження типового зразка ЄС, згідно зі Статтею 4(1) Директиви 70/156/ЄЕС, або
- дозвіл на затвердження національного типового зразка, якщо цього не вимагають положення Статті 8(2) Директиви 70/156/ЄЕС, для певного виду транспортного засобу на підставах, які відносяться до забруднення повітря викидами, якщо він не відповідає положенням Директиви 70/220/ЄЕС зі змінами, внесеними цією Директивою.
3. Маючи чинність з 2 січня 1996 року, Держави-Члени ЄС повинні:
- вважати свідоцтва про відповідність, які повинні супроводжувати транспортні засоби згідно з Директивою 70/156/ЄЕС, більш не дійсними для цілей Статті 7(1) тієї Директиви та
- відмовити в реєстрації, продажі та використанні нових транспортних засобів, які не супроводжуються свідоцтвами про відповідність згідно з Директивою 70/156/ЄЕС, якщо цього не вимагають положення Статті 8(2) Директиви 70/156/ЄЕС, на підставах, які відносяться до забруднення повітря викидами, якщо транспортні засоби не відповідають положенням Директиви 70/220/ЄЕС зі змінами, внесеними цією Директивою.
Стаття 3
Держави-Члени ЄС можуть ввести положення щодо податкових стимулів тільки по відношенню до автотранспортних засобів, які відповідають Директиві 70/220/ЄЕС зі змінами, внесеними цією Директивою. Такі стимули повинні відповідати положенням Угоди та задовольняти таким умовам:
- вони повинні застосовуватися по відношенню до нових видів транспортних засобів, які пропонуються для продажу на ринку Держави-Члена ЄС та заздалегідь відповідають вимогам Директиви 70/220/ЄЕС зі змінами, внесеними цією Директивою,
- вони повинні припиняти свою чинність у випадку примусового застосування рівнів викидів, встановлених в статті 2(3) для нових видів автотранспортних засобів,
- для кожного виду автотранспортного засобу грошова вартість податкових стимулів повинна бути менше від додаткової вартості технічних рішень, які були запроваджені для забезпечення відповідності встановленим рівням, та від вартості реалізації цих рішень щодо транспортного засобу.
- Комісія повинна бути вчасно проінформована про плани стосовно встановлення або зміни податкових стимулів, на які робиться посилання в першому параграфі, з тим, щоб вона могла надати результати своїх спостережень.
Стаття 4
Рада Європи, яка діє згідно з умовами, викладеними в Угоді, до 30 червня 1996 року повинна прийняти рішення щодо пропозицій, які стосуються подальшого етапу уживання заходів Європейською Співдружністю проти забруднення повітря викидами автотранспортних засобів та які Комісія має надати до 31 грудня 1994 року. Ці заходи повинні уживатися, починаючи з 2000 року і далі.
В цих пропозиціях Комісія повинна дотримуватися такого підходу:
- заходи повинні розроблятися таким чином, щоб вони могли забезпечити дотримання вимог щодо критерію якості повітря та інших споріднених цілей, встановлених Комісією;
- повинна проводитися оцінка економічної ефективності уживання кожного заходу;
при проведенні глобальної оцінки треба у повній мірі брати до уваги підтримку, яку могло б надати:
- управління транспортом, наприклад, належним чином розподіляючи кошти, що були виділені на вирішення проблем навколишнього середовища,
- міський муніципальний транспорт підвищеної якості,

................
Перейти до повного тексту