1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Директива


( Директиву скасовано на підставі Регламенту N 715/2007 від 20.06.2007 )
Директива Ради Європи 70/220/ЄЕС
з питань зближення законодавств Держав-Членів ЄС, яка стосується заходів, що уживаються проти забруднення повітря вихлопними газами автотранспортних засобів, обладнаних двигунами з нагнітаючим запалюванням від 20 березня 1970 року
( Додатково див. Директиву 94/12/ЄС від 23.03.1994 Директиву 2001/100/EC від 07.12.2001 )
РАДА ЄВРОПЕЙСЬКОЇ СПІВДРУЖНОСТІ,
Зважаючи на Угоду, укладену Європейською Співдружністю та, зокрема, на її Статтю 100;
Зважаючи на пропозицію Комісії;
Беручи до уваги думку Європейського Парламенту (1);
Беручи до уваги думку Комітету з економічних та соціальних питань (2),
Оскільки положення від 14 жовтня 1968 року, яке вносить зміни до наказу "Straienverkehrs-Zulassung-Ordnung", було опублікувано в Німеччині в Частині I документа Bundesgesetsblatt від 18 жовтня 1968 року; оскільки ця постанова містить положення щодо заходів, яких треба уживати проти забруднення повітря викидами автотранспортних засобів, обладнаних двигунами з нагнітаючим запалюванням; оскільки ці положення наберуть чинність 1 жовтня 1970 року;
Оскільки постанова від 31 березня 1969 року стосовно "Складу вихлопних газів бензинових двигунів автотранспортних засобів" була опублікована у Франції в офіційному журналі від 17 травня 1969 року;
Оскільки ця постанова є чинною:
- починаючи з 1 вересня 1971 року по відношенню до транспортного засобу затвердженого типового зразка з новим видом мотора, тобто, мотора, який ніколи раніше не застосовувався в транспортному засобі типового затвердженого зразка;
- починаючи з 1 вересня 1972 року по відношенню до транспортного засобу, який був введений в експлуатацію вперше.
Оскільки ці положення можуть стати перешкодою для формування та належного функціонування загального ринку; оскільки, з цієї причини, необхідно, щоб всі Держави-Члени ЄС затвердили такі ж самі вимоги на додаток до існуючих правил чи замість них, маючи на меті, зокрема, надати дозвіл на процедуру затвердження типового зразка, який підпадав під дію Директиви Ради (3) від 6 лютого 1970 року щодо зближення законодавств Держав-Членів ЄС, які стосуються затвердження типових зразків автотранспортних засобів та їх причепів та які застосовуються по відношенню до кожного типу транспортного засобу;
Проте, оскільки ця Директива буде застосовуватися до дати, встановленої для застосування Директиви від 6 лютого 1970 року; оскільки, внаслідок цього, на той час процедури (дії) цієї останньої Директиви ще не наберуть чинності; оскільки, внаслідок цього, повинна бути встановлена спеціальна процедура у вигляді інформації, яка засвідчує, що певний вид транспортного засобу був випробуваний (протестований) та що він відповідає вимогам цієї Директиви;
Оскільки на підставі цієї інформації кожна Держава-Член ЄС, яка запросила надати дозвіл на затвердження типового зразка транспортного засобу, повинна бути в змозі оцінити, чи саме з цим типом транспортного засобу проводилися тести, що були викладені в цій Директиві; оскільки кожна Держава-Член ЄС до кінця цієї процедури повинна проінформувати інші Держави-Члени ЄС про отримані дані шляхом надсилання їм копії інформації щодо кожного типу автотранспортного засобу, який був випробуваний;
Оскільки для промисловості повинен бути встановлений більш тривалий період адаптації до вимог, які стосуються випробовування середнього рівня викиду газоподібних забруднень в перенаселених міських регіонах після "холодного старту", ніж до інших технічних вимог цієї Директиви;
Оскільки бажано дотримуватися технічних вимог, затверджених Комісією ООН з економічних питань для (1) OJ No. C 160, 18.12.1969, стор. 7. (2) OJ No. C 48, 16.4.1969, стор. 16. (3) OJ No. L 42, 23.2.1970, стор. 1.
В своїй Постанові No. 15 (1) (Однорідні положення, що стосуються затвердження транспортних засобів, обладнаних моторами з нагнітаючим запалюванням, зважаючи на викиди газоподібних забруднень двигуном), країни Європи надали доповнення до Договору від 20 березня 1958 року стосовно адаптації однорідних умов затвердження та двостороннього визнання затвердження обладнання та вузлів автотранспортного засобу;
Оскільки, крім того, технічні вимоги повинні терміново перероблятися, беручи до уваги технічний прогрес; оскільки, до кінця цієї процедури, повинно бути введене положення стосовно застосування процедури, викладеної в статті 13 Директиви Ради Європи від 6 лютого 1970 року щодо затвердження автотранспортних засобів та їх причепів;
ЗАТВЕРДИЛА ЦЮ ДИРЕКТИВУ:
Стаття 1
Для цілей цієї Директиви "транспортний засіб" означає будь-який транспортний засіб з нагнітаючим запалюванням з кузовом чи без нього, призначений для використання на дорогах, який має щонайменше чотири колеса, допустиму максимальну вагу, щонайменше 400 кг, та максимальну заплановану швидкість, яка дорівнює чи перевищує 50 км/годину, за винятком сільськогосподарських тракторів та механізмів, а також транспортних засобів для комунальних робіт.
Стаття 2
Жодна Держава-Член ЄС не може відмовитися надати дозвіл на затвердження зразка транспортного засобу типу ЄЕС або національного типу на підставі даних щодо забруднення повітря вихлопними газами, що викидаються двигунами автотранспортних засобів з нагнітаючим запалюванням:
- починаючи з 1 жовтня 1970 року, якщо цей транспортний засіб відповідає вимогам, що містяться в Додатку I, за винятком тих, що зазначені в параграфах 3.2.1.1 та 3.2.2.1, та вимогам, що містяться в Додатках II, IV, V та VI;
- починаючи з 1 жовтня 1971 року, якщо, крім вищезазначених вимог, цей транспортний засіб відповідає вимогам, що містяться в параграфах 3211 та 3221 Додатка I та Додатка III.
Стаття 3
1. Після подання заявки виробником або його уповноваженим представником компетентні органи (органи відповідної юрисдикції) зацікавленої Держави-Члена ЄС повинні доповнити пункти, що містять інформацію та надані в Додатку VII. Копія цієї інформації повинна бути надіслана іншим Державам-Членам ЄС та заявнику. Інші Держави-Члени ЄС, від яких вимагається надати дозвіл на затвердження такого ж самого транспортного засобу, повинні затвердити цей документ як доказ проведення тестів.
2. Положення параграфа 1 повинні бути анульовані як тільки вступить в силу Директива Ради від 6 лютого 1970 року щодо затвердження типового зразка автотранспортного засобу та їх причепів.
Стаття 4
Держава-Член ЄС, яка отримала дозвіл на затвердження типового зразка, повинна ужити необхідних заходів для отримання інформації стосовно будь-якої модифікації вузла або параметра, що стосується параграфа 1.1 Додатка I. Компетентні органи Держави-Члена ЄС повинні визначити, чи були проведені нові тести з модифікованим прототипом та чи був складений новий звіт про це. Якщо в результаті проведення тесту виявляється невідповідність вимогам цієї Директиви, модифікації не будуть затверджені.
Стаття 5
Зміни, які є необхідними для регулювання вимог Додатків від I до VII таким чином, щоб брався до уваги технічний прогрес, повинні затверджуватися у відповідності з процедурою, встановленою в Статті 13 Директиви Ради від 6 лютого 1970 року щодо затвердження типового зразка автотранспортних засобів та їх причепів.
Стаття 6
1. Держави-Члени ЄС повинні до 30 червня 1970 року затвердити положення, що містять вимоги, яких необхідно дотримуватися для забезпечення відповідності цій Директиві, та негайно проінформувати про це Комісію.
2. Держави-Члени ЄС повинні забезпечити передачу Комісії тексту головних положень національного законодавства, які вони приймають в сфері, яка підпадає під дію цієї Директиви.
Стаття 7
Ця Директива направляється Державам-Членам ЄС.
Текст підготовлений в Брюсселі 20 березня 1970 року.
Від Ради Європи Президент П. Хармел
Додаток I
Визначення, заявка на затвердження типового зразка та тестових специфікацій
1. Визначення
1.1. Вид транспортного засобу відносно обмеження викидів газоподібних забруднень двигунами.
"Вид транспортного засобу відносно обмеження викидів газоподібних забруднень двигунами" означає транспортні засоби, які не відрізняються своїми основними параметрами, зокрема, такими як:
1.1.1. Однакова інерція, яка визначається по відношенню до еталонної ваги, як це викладено в параграфі 4.2 Додатка III;
1.1.2. Характеристики двигуна, що викладені в параграфах 1-6 та 8 Додатка II.
1.2. Еталонна вага
"Еталонна вага" означає вагу транспортного засобу, готового до експлуатації, збільшену на однакову вагу в 120 кг. Вага транспортного засобу, готового до експлуатації, представляє собою масу порожньої ваги автомобіля з повними баками, за винятком бака для пального, який повинен бути наповнений тільки наполовину, та разом із комплектом інструментів та запасним колесом.
1.3. Картер двигуна
"Картер двигуна" означає зазори всередині двигуна чи зовні його, які з'єднані з піддоном для масла внутрішніми чи зовнішніми трубопроводами, через які виводяться гази та пари.
1.4. Газоподібні забруднення
"Газоподібні забруднення" означають оксид вуглеводу та вуглеводи.
1.5. Максимальна вага
"Максимальна вага" означає технічно допустиму максимальну вагу, гарантовану виробником транспортного засобу (ця вага може бути більшою ніж максимально допустима вага).
2. Заявка на затвердження типового зразка
2.1. Виробник або його уповноважений представник повинен надати такі дані:
2.1.1. Опис типу двигуна, в тому числі, всі подробиці, на які робиться посилання в Додатку II;
2.1.2. Креслення камери згорання, а також поршня і поршневих кілець;
2.1.3. Дані про максимальну висоту підйому клапанів та кутів їх відкриття та закриття відносно нульових точок.
2.2. Зразок транспортного засобу того типу, який повинен затверджуватися, повинен передаватися в технічну службу, де проводяться тести, на які робиться посилання в параграфі 3.
3. Тестові специфікації
3.1. Загальна інформація
Комплектуючі частини, які можуть вплинути на викид газоподібних забруднень також повинні проектуватися, конструюватися та монтуватися таким чином, щоб транспортний засіб, перебуваючи у нормальному стані та незважаючи на вібрацію, якої він може зазнати, відповідав вимогам цієї Директиви.
3.2. Опис тестів
3.2.1. Транспортний засіб повинен випробовуватися тестам Типу I, II та III, відповідно до категорії його ваги, як це визначено нижче:
3.2.1.1. Тест типу I (перевірка середнього рівня викидів газоподібних забруднень в перенаселених міських регіонах після "холодного старту").
3.2.1.1.1. Цей тест повинен проводитися для всіх видів транспортних засобів, на які є посилання в Статті 1 та максимальна вага яких не перевищує 375 метричних тон.
3.2.1.1.2. Транспортний засіб поміщається на динамометричний стіл, обладнаний гальмовим пристроєм та маховим колесом. Тест, який триває загалом тринадцять хвилин та складається з чотирьох циклів, повинен проводитися без перерви. Кожний цикл повинен включати 15 фаз (холостий хід, розгін, встановлення стабільної швидкості, гальмування і т.п.). В процесі тесту вихлопні гази повинні збиратися в один чи більше резервуарів. Наприкінці періоду їх заповнення, треба провести аналіз цих газів та виміряти їх об'єм.
3.2.1.1.3. Тест повинен проводитися згідно з процедурою, описаною в Додатку III. Методи, які використовуються для збору та аналізу газів, повинні бути тими, що були затверджені. Інші методи можуть бути затверджені у тому випадку, якщо виявиться, що вони дадуть відповідні результати.
3.2.1.1.4. Маса оксиду вуглеводу та вуглеводів, що була отримана в процесі тесту, повинна бути меншою для транспорту з еталонною вагою, ніж числа, що надані в таблиці нижче:
(Таблиця не наводиться)
3.2.1.2. Тест типу II (тест на викиди оксиду вуглеводу при холостому ході).
3.2.1.2.1. Цей тест повинен проводитися для всіх транспортних засобів, на які робиться посилання в Статті 1.
3.2.1.2.2. Вміст оксиду вуглеводу на об'єм вихлопних газів, викинутих двигуном при холостому ході, не повинен перевищувати 0,475%.
3.2.1.2.3. Цей вміст повинен перевірятися за допомогою тесту у відповідності з процедурою, описаною в Додатку IV.
3.2.1.3. Тест типу III (перевірка викидів кратерних газів).
3.2.1.3.1. Цей тест повинен проводитися для всіх транспортних засобів, на які робиться посилання в Статті 1, за винятком тих, які мають двотактні двигуни із стисненням в картері.
3.2.1.3.2. Маса вуглеводів, які містяться в картерних газах та не зазнають рециркуляції в двигуні, повинна бути меншою ніж 0,715% маси пального, що споживає двигун.
3.2.1.3.3. Ця маса повинна перевіряється за допомогою тесту, який проводиться у відповідності з процедурою, описаною в Додатку V.
3.2.2. Як правило, відповідність виробничих моделей повинна перевірятися щодо обмеження викидів газоподібних забруднень з двигунів на підставі опису, наданого в інформації, що міститься в Додатку VII, та, якщо необхідно, на основі всіх або деяких тестів Типу I, II та III, на які є посилання в параграфі 3.2.
Проте:
3.2.2.1.1. При тесті Типу I, який проводиться для транспортного засобу, взятого з певної партії, зібрана маса оксиду вуглеводів та вуглеводів не повинна перевищувати, відповідно, величини L1 та L2, що надаються в далі наданій таблиці:
(Таблиця не наводиться)
Додаток II
(Додаток не наводиться)
Додаток III
Тест типу I
(перевірка середнього рівня викидів забруднень в перенаселеному міському регіоні після "холодного старту")
Порядок проведення тесту Типу I визначається в параграфі 3.2.1.1. Додатка I.
1. Робочий цикл на динамометричному столі
1.1. Опис циклу.
Робочий цикл на динамометричному столі повинен бути таким, який вказаний в далі наданій таблиці, та схема якого надається в Доповненні 1. Порядок проведення аналізу за допомогою певних операцій надається в Доповненні 2.
(Таблиця та Доповнення не наводяться)
1.2. Загальні умови проведення робочого циклу.
Підготовчі цикли тесту повинні проводитися у тому випадку, якщо виникає необхідність у визначенні оптимального способу приведення в дію регуляторів дії акселератора та гальмового пристрою з метою отримання циклу, який буде наближатися до теоретичного циклу в рамках передбачених обмежень.
1.3. Використання коробки передач.
1.3.1. Якщо максимальна швидкість, яка може бути досягнута при використанні першої передачі, становить нижче 15 км за годину, потрібно використовувати другу, третю та четверту передачі.
1.3.2. Транспортні засоби, що обладнані напівавтоматичними коробками передач, повинні випробовуватися шляхом використання показників, які, за звичаєм, застосовуються при водінні автомобілів, та важіль передачі повинен функціонувати у відповідності з інструкціями виробника.
1.3.3. Транспортні засоби, що обладнані повністю автоматичними коробками передач, повинні випробовуватися з використанням передачі найвищої швидкості ("Привід"). Акселератор повинен діяти таким чином, щоб отримати, наскільки це можливо, максимально рівномірне прискорення, що дозволить використовувати різні передачі звичайним шляхом. Крім того, це не повинно стосуватися моментів перемикання передач, які описані в Доповненні 1; акселерація повинна продовжуватися протягом всього періоду, представленого прямими лініями, які з'єднують кінець періоду холостого ходу з початком наступного періоду стабільної швидкості. Допуски, що надаються в параграфі 1.4, повинні залишатися чинними.
1.3.4. Транспортні засоби, що обладнані передачею прискорення, яка може приводитися в дію водієм, повинні випробовуватися при відключенні цієї передачі.
1.4. Допуски.
1.4.1. Допуск, який на 1 км за годину більше або менше теоретичної швидкості, повинен допускатися підчас акселерації при рівномірній швидкості та підчас уповільнення із застосуванням гальмівних пристроїв. Якщо транспортний засіб уповільнює рух різко, не застосовуючи гальма, повинні застосовуватися тільки вимоги, що викладені в параграфі 5.6.3. Допуски швидкості, які перевищують ті, що були передбачені, повинні дозволятися при зміні фази за умови, що ці допуски у будь-якому випадку ніколи не будуть перевищені більш ніж на 0,5 секунди.
1.4.2. Часові допуски становлять +,- 0,75 сек. Ці допуски повинні застосовуватися на початку та наприкінці кожного періоду перемикання передачі. (1)
1.4.3. Допуски швидкості та часу повинні комбінуватися, як вказано в Доповненні 1.
2. Транспортний засіб та пальне
2.1. Тестовий (контрольний) транспортний засіб.
2.1.1. Транспортний засіб повинен надаватися в хорошому механічному стані. Він повинен бути обкатаний та до проведення тесту мати пробіг щонайменше 3000 км.
2.1.2. Витяжний пристрій не повинен мати ніяких щілин, через які зібрані гази можуть проходити і зменшуватися в кількості, яка становить собою кількість газів, які викидаються двигуном.
2.1.3. Щільність впускної системи може перевірятися для того, щоб впевнитися в тому, що випадковий притік повітря не вплинув на процес карбюрації.
2.1.4. Настройка регуляторів роботи двигуна та транспортного засобу повинна бути такою, яка була передбачена виробником.
2.1.5. Вакуумний манометр повинен встановлюватися в підвідному трубопроводі біля карбюратора, який розміщений на певній відстані від важеля керування двигуном.
2.1.6. Лабораторія може перевірити, чи цей транспортний засіб відповідає експлуатаційним характеристикам, визначеним виробником, та чи він може використовуватися для нормальної їзди, а також, при більш детальній перевірці, чи він здатний рушати з місця в умовах холоду та спеки.
2.2. Пальне.
2.2.1. Пальне повинно бути еталонним пальним, специфікації якого надаються в Додатку VI. Якщо двигун змастити сумішшю, масло, що додається до еталонного пального, повинно за сортом та кількістю відповідати рекомендаціям виробника. (1) Треба звернути увагу на те, що допуск в дві секунди включає час, необхідний для перемикання передачі, та, якщо необхідно, певну кількість часу для того, щоб не відстати від циклу.
3. Обладнання для проведення тесту
3.1. Динамометричне гальмо.
Не обумовлюється ніяка конкретна модель. Проте, кількість часу не повинна впливати на його регулювання. Гальмо не повинно чинити ніяких відчутних вібрацій в автомобілі, які можуть нанести шкоду його нормальному функціонуванню. Воно має бути обладнане адаптером інерції (відцентрової сили), який дає змогу відновити рух транспорту на дорозі (еквівалентна відцентрова сила).
3.2. Обладнання для збору газу.
3.2.1. Сполучні труби повинні бути виготовлені із сталі та, наскільки можливо, повинні мати жорсткі з'єднання. Проте, для захисту пристрою від транспортних вібрацій треба використовувати гнучке, тісно прилягаюче кільце, яке зовсім не пропускає газ. Інші матеріали можуть використовуватися у тому випадку, якщо вони не будуть впливати на склад газів.
3.2.2. Якщо транспортний засіб, що випробовується, обладнаний вихлопною трубою, яка має кілька відгалужень, ці відгалуження мають бути якомога тісніше приєднані до транспортного засобу.
3.2.3. Температура газів в збірній системі повинна бути сумісною з правильним функціонуванням двигуна, з утриманням резервуарів пробовідбірників в хорошому стані, з рівнем абсорбції вуглеводу, встановленим в параграфі 4.5.1, а також із зменшенням до мінімуму конденсації на стінках резервуара чи резервуарів пробовідбірника.
3.2.4. Різні клапани, які використовуються для спрямування вихлопних газів до атмосфери чи до пробовідбірника, повинні бути швидкодіючими та здатними до швидкого регулювання.
3.2.5. Збірний пристрій повинен містити один або більше резервуарів відповідної ємності. Ці резервуари повинні вироблятися з таких матеріалів, які не вплинуть ні на точність вимірювання, ні на утримання газів в них.
3.3. Аналітичне обладнання.
3.3.1. Пробовідбірник може складатися з пробовідбірної трубки, яка веде до збірного пристрою чи до трубки, через яку спорожняється резервуар. Він також може існувати самостійно, але в ніякому разі його вхідний отвір не повинен бути розміщений на дні резервуара.
3.3.2. Аналізатори повинні бути недисперсійного типу, які мають абсорбційну здатність при інфрачервоному випромінюванні. Аналізатори вуглеводів повинні бути чутливими на наявність н-гексану.
3.4. Обладнання для вимірювання об'єму.
3.4.1. Застосовується прилад для вимірювання об'єму.
3.4.2. Вимірювання тиску та температури, яке дає змогу віднести об'єм до стандартних параметрів, повинно здійснюватися в місцях, які були вибрані з урахуванням типу вимірювального приладу, що застосовується. Ці місця повинні визначатися лабораторією.
3.4.3. Пристрій для виводу газу може складатися з насоса або будь-якої іншої системи, яка зберігає тиск, що вимірюється, на постійному рівні.
3.5. Точність вимірювальних приладів.
3.5.1. Так як гальма перевіряються окремим тестом, точність показників динамометра не визначається. Загальна інерція мас, що обертаються, в тому числі маси роликів та тої частини гальма, що обертається, (дивися параграф 4.2), повинна надаватися в межах +,- 20 кг.
3.5.2. Швидкість транспортного засобу повинна вимірюватися відповідно до швидкості обертання роликів, з'єднаних з маховими колесами гальмового пристрою. Вона повинна вимірюватися в межах +,- 2 км/год. для швидкісного діапазону від 0 до 10 км/год та в межах +,- 2 км/год. для швидкості, що перевищує 10 км/год.
3.5.3. Температура, що розглядається в параграфах 4.1.1 та 6.3.3 повинна вимірюватися в межах +,- 2 град. C.
3.5.4. Атмосферний тиск повинен вимірюватися в межах +,- 1 мм ртутного стовпа.
3.5.5. Залишковий тиск у впускній системі транспортного засобу повинен вимірюватися в межах +,- 5 мм ртутного стовпа. Інші види тиску (зворотний фільтраційний тиск в пробовідбірнику, тиск для коригування об'єму і т.п.) повинен вимірюватися в межах +,- 5 мм водомірної рейки водоміру.
3.5.6. Розмір та точність вимірювального приладу повинні бути прийнятними для вимірювання об'єму газу з точністю в межах +,- 2%.
3.5.7. Аналізатори повинні мати діапазон вимірювання, сумісний з точністю, яка вимагається при вимірюванні вмісту різних компонентів в межах +,- 3%, незважаючи на точність визначення стандартного (еталонного) вмісту газів. Загальний час реакції схеми проведення аналізу повинно бути меншим за одну хвилину.
3.5.8. Вміст стандартних газів не повинен відрізнятися на більш ніж +,- 2% від еталонної величини вмісту кожного газу. Розчинником має бути азот.
4. Підготовка тесту
4.1. Регулювання гальмового пристрою.

................
Перейти до повного тексту