1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Н А К А З
19.10.2010 N 1521
Про результати перевірки виконання умов договорів купівлі-продажу
Згідно з вимогами статей 7 та 27 Закону України "Про приватизацію державного майна" щодо контролю державними органами приватизації (далі - орган приватизації) за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна, постановою Кабінету Міністрів України від 12.09.97 N 1012 "Про порядок контролю за діяльністю підприємств, приватизація яких здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України", відповідно до Порядку здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України (далі - Фонд) від 19.08.98 N 1649 (зі змінами та доповненнями), та згідно з графіком перевірок, затвердженим наказом ФДМУ "Про організацію перевірок виконання умов договорів купівлі-продажу у третьому кварталі 2010 року" від 14.07.2010 N 996, здійснено перевірки виконання покупцями державного майна умов укладених договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації.
У третьому кварталі 2010 року перевірено стан виконання умов 489 договорів, що становить 26,1 відсотка кількості договорів, які знаходяться на контролі.
Невиконання або неналежне виконання покупцями об'єктів приватизації тих чи інших зобов'язань становить 13,3 відсотка загальної кількості перевірених договорів. За виявленими порушеннями органами приватизації вживалися відповідні, передбачені законодавством і договорами заходи впливу.
З 1995 року до кінця третього кварталу 2010 року на виконання умов договорів українські підприємства отримали інвестицій та інших коштів на загальну суму 9,6 млрд.грн., 1,42 млрд.дол. США та 72,0 млн. євро, що в перерахунку на національну валюту становить 17,81 млрд.грн. (за договорами передбачено надходження інвестицій: 8,8 млрд.грн., 784,81 млн.дол. США та 19,26 млн. євро). У тому числі у стратегічно важливі для економіки і безпеки держави підприємства коштів внесено на загальну суму 5,16 млрд.грн., 1,13 млрд.дол. США при передбачених 4,75 млрд.грн. та 530,90 млн.дол. США.
Тривала робота з розірвання договорів купівлі-продажу через невиконання покупцями взятих зобов'язань та робота з повернення таких об'єктів у державну власність, повторного їх продажу. Станом на 13.10.2010 у державну власність повернуто 292 об'єкти. З числа повернутих у державну власність повторно продано 153 об'єкти. Сума коштів, отриманих від їх повторного продажу, становить 97,47 млн.грн.
У звітному кварталі державні органи приватизації забезпечили виконання вимог організаційно-розпорядчих документів Фонду щодо обсягів охоплення укладених договорів перевірками стану виконання їх умов та термінів отримання Фондом звітів із регіонів. Кращими регіональними відділеннями в частині якості організації та здійснення контролю, звітності, відпрацювання пропозицій щодо подальшого нормативного та методологічного забезпечення контролю є Регіональні відділення Фонду по Вінницькій, Луганській, Миколаївській, Тернопільській, Черкаській областях, РВ ФДМУ в АР Крим та м. Севастополі, Фонд майна Автономної Республіки Крим.
Враховуючи наведене,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити звіт про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, здійсненого державними органами приватизації протягом третього кварталу 2010 року (додається).
2. Регіональним відділенням Фонду, Фонду майна Автономної Республіки Крим забезпечити у четвертому кварталі 2010 року проведення перевірок стану виконання умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації в обсягах та у строки, що встановлені організаційно-розпорядчими документами Фонду.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Фонду відповідно до наказу ФДМУ про розподіл функціональних обов'язків.
Голова Фонду О.Рябченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного
майна України
19.10.2010 N 1521
ЗВІТ
про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, здійсненого протягом третього кварталу 2010 року
Згідно з вимогами статей 7 та 27 Закону України "Про приватизацію державного майна" щодо контролю державними органами приватизації (далі - орган приватизації) за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна (далі - договір), постанови Кабінету Міністрів України від 12.09.97 N 1012 "Про порядок контролю за діяльністю підприємств, приватизація яких здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України", наказу Фонду державного майна України (далі - Фонд) від 24.06.2009 N 967 та згідно з квартальним графіком перевірок, затвердженим наказом ФДМУ від 14.07.2010 N 996 "Про організацію перевірок виконання умов договорів купівлі-продажу у третьому кварталі 2010 року", проведено перевірку виконання покупцями державного майна умов укладених договорів. Здійснений контроль показав таке.
1. Загальні дані про результати контролю, здійсненого протягом третього кварталу 2010 року
На обліку органів приватизації перебувають 12223 договори купівлі-продажу державного майна, у тому числі:
- пакетів акцій акціонерних товариств - 1051;
- об'єктів малої приватизації - 8092;
- об'єктів незавершеного будівництва - 3080.
Із загальної кількості зазначених договорів станом на 07.10.2010 органами приватизації контролюється стан виконання умов 1781 договору (решта 10442 договорів - це договори, умови яких вже виконані, внаслідок чого їх знято з контролю).
Протягом кварталу перевірено стан виконання умов 511 договорів, що становить 28,7 відсотка кількості договорів, які знаходяться на контролі.
За результатами цієї роботи можна зробити такі загальні висновки.
Перевірками встановлено, що зобов'язання, взяті покупцями об'єктів приватизації, переважно виконуються належним чином.
Поряд із зазначеним, невиконання тих чи інших умов встановлено у 68 випадках, що склало 13,3 відсотка від загальної кількості договорів, виконання умов яких було перевірено. Вагома частина такого невиконання зафіксована у Луганській (4,5 відсотка перевірених договорів), Житомирській (1,9 відсотка), Донецькій (1,2 відсотка), Дніпропетровській та Херсонській (по 0,9 відсотка) областях і воно стосується порушення термінів добудови та розбирання об'єктів.
2. Аналіз стану виконання умов договорів окремих груп об'єктів приватизації
У розрізі окремих груп об'єктів, з числа зазначених вище, стан виконання умов договорів (за накопичувальним підсумком) є таким.
З усіх договорів, які знаходяться на обліку органів приватизації, найбільша кількість порушень фіксується за договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва. Із 3080 договорів цієї групи невиконання умов встановлено за 196 договорами (6,4 відсотка загальної кількості договорів цієї групи). Неналежне виконання умов зафіксовано за 18 договорами (0,6 відсотка). Термін виконання умов не закінчився за 593 договорами (19,2 відсотка). У повному обсязі виконано умови 2273 договорів (73,8 відсотка).
Найбільша кількість договорів з тих, що обліковуються, відноситься до об'єктів малої приватизації. Із їх загальної кількості - 8092 договори - умови у повному обсязі виконано за 7182 договорами (88,7 відсотка загальної кількості). Невиконання умов виявлене за 47 договорами (0,6 відсотка). Неналежне виконання умов (з порушенням термінів) має місце за 23 договорами (0,3 відсотка). Строк виконання умов не закінчився за 840 договорами (10,4 відсотка).
Стан виконання умов договорів купівлі-продажу пакетів акцій є таким.
На обліку органів приватизації перебуває 1051 договір купівлі-продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств. Повне і своєчасне виконання умов відмічене за 959 договорами (91,2 відсотка загальної кількості). Неналежне виконання умов, тобто відставання від передбачених договорами термінів, допущено покупцями за 5 договорами (0,5 відсотка). Невиконання умов зафіксовано за 30 договорами (2,8 відсотка). За 57 договорами (5,4 відсотка) термін виконання умов не настав.
Серед зазначених договорів купівлі-продажу пакетів акцій 128 договорів стосується підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави. З них на обліку у центральному апараті Фонду знаходиться 103 договори, у регіональних відділеннях - 25. Стан їх виконання є таким:
- за 117 договорами (91,4 відсотка загальної кількості) умови виконано у повному обсязі;
- за 6 договорами (4,7 відсотка) зобов'язання знаходяться в стадії виконання (інвестиційні зобов'язання та інші зобов'язання, виражені у грошовій формі виконані, а по інших зобов'язаннях кінцеві терміни виконання ще не закінчились);
- за 5 договорами (3,9 відсотка) зафіксовано невиконання умов.
На сьогодні органами приватизації здійснюються заходи щодо забезпечення безумовного їх виконання, а у разі недосягнення позитивних результатів будуть вживатися заходи із розірвання договорів та повернення пакета акцій у державну власність.
3. Дані щодо стану виконання покупцями об'єктів приватизації найбільш характерних умов договорів
Значна кількість порушень умов договорів фіксується за договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва і стосується порушень термінів добудови та розбирання об'єктів. Протягом кварталу таке невиконання встановлено за 36 договорами (7,0 відсотка перевірених). Найбільшу кількість таких випадків зафіксовано Регіональними відділенням Фонду по Луганській та Житомирській областях. Вказаними регіональними відділеннями розпочато претензійно-позовну роботу з метою застосування до покупців передбачених законодавством та договорами норм відповідальності.
Факти порушення розрахунків за придбані об'єкти приватизації встановлено за 7 договорами цієї групи (1,4 відсотка перевірених). Такі випадки встановлено регіональними відділеннями Фонду по Кіровоградській (4 договора), Вінницькій (2 договора) та Львівській (1 договір) областях. Недотримання термінів державної реєстрації нової форми власності придбаних покупцями об'єктів приватизації зафіксовано у Кіровоградській, Харківській та Херсонській (по 2 договору) областях.
Порушення умов договорів в частині зобов'язань щодо збереження або збільшення обсягів виробництва продукції (послуг) органами приватизації встановлено в Запорізькій області (1 договір).
Результати перевірки стану виконання покупцями зобов'язань щодо збереження існуючої на момент приватизації кількості робочих місць та створення нових такі. На контролі органів приватизації знаходиться 120 договорів (6,7 відсотка загальної кількості договорів, які контролюються органами приватизації), що містять умову щодо збереження кількості робочих місць, які існували на об'єктах на момент їх приватизації, та 108 договорів (6,1 відсотка) - щодо створення нових.
Протягом кварталу перевірено 23 договори (4,5 відсотка загальної кількості перевірених), що містять умову щодо збереження робочих місць та 27 договорів (5,3 відсотка) щодо створення нових.
Результати перевірки показали, що існуюча на момент приватизації кількість робочих місць на підприємствах, стосовно яких укладено зазначені 23 договори з умовою збереження робочих місць, становила 1952 одиниці. На сьогодні їх кількість складає 2015 одиниць, тобто власниками у післяприватизаційний період ця умова договорів виконана і додатково створено 63 нових робочих місця.
Наприклад, за договором купівлі-продажу ЦМК ВО "Укртрансзалізобетон" повинно зберігатись 21 робоче місце. В результаті перевірки встановлено, що робочі місця збережено.
На виконання зобов'язання щодо створення нових робочих місць, яке передбачено 27 перевіреними договорами, власниками цих об'єктів у постприватизаційний період створено 201 робоче місце, що на 73 одиниці більше ніж передбачалось договорами.
Прикладом позитивного результату діяльності власника на приватизованому об'єкті є створення нових робочих місць у Волинській області. За умовами договору на період добудови об'єкта незавершеного будівництва "Ливарно-механічний завод" покупець був зобов'язаний створити 25 робочих місць. На даний час зазначене зобов'язання виконано, перевіркою підтверджена їх кількість.
Слід відзначити також створення нових робочих місць за договорами, де умови щодо збереження або створення нових робочих місць не передбачені. У звітному кварталі із загальної кількості перевірених такі приклади є на 9 об'єктах приватизації, де відмічено створення 220 нових робочих місць. Наприклад, в м. Севастополь за договором купівлі-продажу майнового комплексу стадіона "Чайка" (покупець - ТОВ "ПКФ "Севастополь") створено 53 робочих місця. Також, за договором купівлі-продажу об'єкту незавершеного будівництва промбази залізобетонних виробів (покупець - ТОВ "Грей") створено 29 робочих місць. У Запорізькій області за договором купівлі-продажу, покупцем ТОВ "Мелітопольський навчально-курсовий комбінат" додатково створено 32 робочих місця.
Мають місце і інші приклади, де завдяки добросовісній діяльності власників приватизованих об'єктів та ефективному контролю з боку органів приватизації вдається досягати позитивних результатів не лише у фінансових, економічних, але і в соціальних аспектах.
Результати перевірок стану виконання інвестиційних зобов'язань та інших зобов'язань, виражених у грошовій формі, показали, що такі зобов'язання містять 830 договорів купівлі-продажу пакетів акцій, 371 договір купівлі-продажу об'єктів малої приватизації і 89 договорів купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва.
Загалом цими договорами передбачено інвестування підприємств (у 1995-2020 роках) на загальну суму 10892,34 млн.грн., 1682,07 млн.дол. США та 19,26 млн. євро. У тому числі станом на 07.10.2010 - 8826,00 млн.грн., 784,81 млн.дол. США, 19,26 млн. євро. Фактично станом на 07.10.2010 українські підприємства отримали 9651,16 млн.грн., 1426,50 млн.дол. США та 72 млн. євро, що у перерахунку на національну валюту становить 17814,975 млн.грн.

................
Перейти до повного тексту