1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
ІНСТРУКТИВНИЙ ЛИСТ
24.06.2010 N 10-36-8103
Державним органам
приватизації
Щодо проведення оцінки об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності
У зв'язку з внесенням змін до законів України "Про державну експертизу землевпорядної документації" та "Про оцінку земель" (Закон України від 05.11.2009 N 1702-VI) , з метою забезпечення оцінки об'єктів аукціону під час їх продажу відповідно до Порядку продажу об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.07.2009 N 689 (далі - Порядок), Фонд державного майна України (ФДМУ) надає роз'яснення щодо порядку залучення суб'єктів оціночної діяльності та виконавців робіт із землеустрою до виконання робіт (надання послуг) з оцінки об'єкта аукціону, робіт із землеустрою, стосовно складання звіту про оцінку об'єкта аукціону, його рецензування та затвердження висновків про вартість.
1. З метою забезпечення проведення робіт із землеустрою (землевпорядних робіт) та оцінки об'єктів аукціону комісії з конкурсного відбору суб'єктів оціночної діяльності та виконавців робіт із землеустрою, утворені в органах приватизації відповідно до Положення про конкурсний відбір суб'єктів оціночної діяльності та виконавців робіт із землеустрою, затвердженого наказом ФДМУ від 25.11.2003 N 2100 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.12.2003 за N 1194/8515 (із змінами) (далі - Положення), обирають:
виконавця землевпорядних робіт, що має ліцензію на проведення робіт із землеустрою, видану центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів;
суб'єкта оціночної діяльності - суб'єкта господарювання, який буде проводити оцінку об'єкта аукціону. Суб'єкт оціночної діяльності повинен мати сертифікат суб'єкта оціночної діяльності, виданий ФДМУ відповідно до Положення про порядок видачі сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності, затвердженого наказом ФДМУ від 14.03.2002 N 479 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.03.2002 за N 312/6600, за відповідними напрямами оцінки майна та спеціалізаціями в межах цих напрямів.
Процедура обрання суб'єктів оціночної діяльності та виконавців робіт із землеустрою, передбачена Положенням, може застосовуватися в разі, якщо вартість послуг з оцінки майна (об'єктів аукціону) становить менш як 100 тис.грн., а робіт із землеустрою - менш як 300 тис.грн.
У разі якщо під час проведення конкурсу комісія ФДМУ з конкурсного відбору суб'єктів оціночної діяльності та виконавців робіт із землеустрою, або його регіонального відділення з'ясує, що вартість послуг з оцінки майна (об'єктів аукціону) дорівнює або перевищує 100 тис.грн., а землевпорядних робіт - 300 тис.грн., матеріали зазначеного вище конкурсу передаються до тендерного комітету (відповідно центрального апарату ФДМУ, або його регіонального відділення) для здійснення закупівлі послуги з оцінки та землевпорядних робіт згідно з Положенням про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 N 921 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19.11.2008 N 1017) .
2. Інформаційне повідомлення про проведення конкурсу з відбору виконавця робіт із землеустрою готується відповідно до даних, передбачених додатком 5 до Положення. Воно повинно містити інформацію про земельну ділянку (площа, цільове призначення, сервітути, інші обмеження та обтяження щодо використання (у разі наявності) тощо), стосовно якої мають здійснюватися роботи із землеустрою. Інформаційне повідомлення про проведення конкурсу має містити також вимогу до кваліфікації претендента - наявність у нього ліцензії на проведення робіт із землеустрою, отриманої відповідно до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності".
Конкурсна пропозиція робіт із землеустрою має містити єдину калькуляцію витрат (на весь перелік робіт, передбачений в інформаційному повідомленні про проведення конкурсу).
За результатом конкурсу з виконавцем робіт із землеустрою укладається договір про виконання робіт із землеустрою, в якому згідно з технічним завданням визначаються види робіт, порядок їх виконання та сторона, відповідальна за подання документації із землеустрою на обов'язкову державну експертизу з метою отримання позитивного висновку. Докладні технічні, економічні та інші вимоги до землевпорядних робіт (щодо конкретної земельної ділянки) мають бути викладені в технічному завданні на виконання робіт, яке є невід'ємною частиною договору, укладеного з переможцем конкурсу.
Проведення державної експертизи землевпорядної документації здійснюється відповідно до Порядку організації проведення державної експертизи землевпорядної та землеоціночної документації у Держкомземі, затвердженому наказом Держкомзему від 29.01.2009 N 51. Позитивний висновок державної експертизи дійсний протягом установленого строку, але не більше трьох років від дня його видачі.
3. В інформаційному повідомленні про проведення конкурсу з відбору суб'єктів оціночної діяльності, підготовленому згідно з додатком 2 до Положення, зазначаються всі необхідні характеристики земельної ділянки (ділянок) та об'єкта приватизації. При цьому обов'язково вказується, яким чином буде визначатися вартість об'єкта приватизації: шляхом здійснення суб'єктом оціночної діяльності незалежної оцінки чи шляхом використання ним результатів стандартизованої оцінки, проведеної органом приватизації. Така інформація має враховуватися суб'єктами оціночної діяльності, які мають намір взяти участь у конкурсі, під час оформлення ними пропозицій щодо вартості виконання робіт, а також конкурсною комісією при розгляді таких пропозицій.
Інформаційне повідомлення також має містити вимогу до кваліфікації претендента - наявність у нього сертифіката суб'єкта оціночної діяльності, виданого ФДМУ за відповідними напрямами оцінки майна і спеціалізаціями в межах цих напрямів.
В інформаційному повідомленні слід зазначити, що претендент має подати в запечатаному конверті пропозицію, в якій вказати витрати на надання послуг з оцінки об'єкта аукціону, а також скласти відповідну калькуляцію витрат. При цьому витрати на проведення оцінки об'єкта аукціону визначаються з урахуванням проведення незалежної оцінки об'єкта приватизації або використання результатів стандартизованої оцінки такого об'єкта.

................
Перейти до повного тексту