- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Н А К А З
Про результати перевірки виконання умов договорів купівлі-продажу
Відповідно до вимог статей
7 та
27 Закону України
"Про приватизацію державного майна" щодо контролю державними органами приватизації за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна, постанови Кабінету Міністрів України від 12.09.97
N 1012 "Про порядок контролю за діяльністю підприємств, приватизація яких здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України", наказу Фонду державного майна України від 27.02.2004
N 372 "Про внесення змін до Порядку здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації" та згідно з графіком перевірок, затвердженим наказом ФДМУ від 06.04.2009
N 505 "Про організацію перевірок виконання умов договорів купівлі-продажу у II кварталі 2009 року", здійснено перевірки виконання покупцями державного майна умов укладених договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації.
У II кварталі перевірено стан виконання умов 604 договорів, що становить 26,2 відсотка кількості договорів, які знаходяться на контролі.
Невиконання або неналежне виконання покупцями об'єктів приватизації тих чи інших зобов'язань становить 10,3 відсотка загальної кількості перевірених договорів. За виявленими порушеннями органами приватизації вживалися передбачені законодавством і договорами відповідні заходи впливу.
Починаючи з 1995 року до кінця першого кварталу 2009 року, на виконання умов договорів, українські підприємства отримали інвестицій та інших коштів на загальну суму 8,38 млрд.грн., 777,88 млн.дол. США та 72,0 млн. євро, що у перерахунку на національну валюту становить 11,46 млрд.грн. (за договорами передбачено надходження інвестицій: 8,28 млрд.грн., 600,06 млн.дол. США та 19,26 млн. євро). У тому числі у стратегічно важливі для економіки і безпеки держави підприємства коштів внесено на загальну суму 5,07 млрд.грн., 542,78 млн.дол. США при передбачених 4,66 млрд.грн., 343,39 млн.дол. США.
Продовжувалася робота із розірвання договорів купівлі-продажу за невиконання покупцями взятих зобов'язань та робота із повернення таких об'єктів у державну власність, повторного їх продажу. Станом на 01.07.2009 у державну власність повернуто 279 об'єктів. З числа повернутих у державну власність повторно продано 149 об'єктів. Сума коштів, отриманих від їх повторного продажу, становить 97,4 млн.грн. і перевищує суму, отриману від їх першого продажу, майже у 2 рази.
У звітному кварталі державні органи приватизації забезпечили виконання вимог організаційно-розпорядчих документів Фонду щодо обсягів охоплення укладених договорів перевірками стану виконання їх умов та термінів отримання Фондом звітів з регіонів. Кращими регіональними відділеннями в частині якості організації та здійснення контролю, звітності, відпрацювання пропозицій щодо подальшого нормативного та методологічного забезпечення контролю є регіональні відділення Фонду по Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій, Запорізькій, Київській, Луганській, Львівській, Одеській, Тернопільській, Харківській та Черкаській областях.
У зв'язку з наведеним
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити звіт про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, здійсненого державними органами приватизації протягом II кварталу 2009 року (додається).
2. Регіональним відділенням Фонду забезпечити у третьому кварталі 2009 року проведення перевірок стану виконану умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації у обсягах та у строки, встановлені організаційно-розпорядчими документами Фонду.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Фонду Потімкова О.Ю.
В.о. Голови Фонду | Д.Парфененко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного
майна України
21.07.2009 N 1126
ЗВІТ
про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, здійсненого протягом другого кварталу 2009 року
Відповідно до вимог статей
7 та
27 Закону України
"Про приватизацію державного майна" щодо контролю державними органами приватизації (далі - орган приватизації) за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна (далі - договір), постанови Кабінету Міністрів України від 12.09.97
N 1012 "Про порядок контролю за діяльністю підприємств, приватизація яких здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України", наказу Фонду державного майна України (далі - Фонд) від 27.02.2004
N 372 "Про внесення змін до Порядку здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації" та згідно з квартальним графіком перевірок, затвердженим наказом Фонду від 06.04.2009
N 505 "Про організацію перевірок виконання умов договорів купівлі-продажу у II кварталі 2009 року", проведено перевірку виконання покупцями державного майна умов укладених договорів. Здійснений контроль показав таке.
1. Загальні дані про результати контролю, здійсненого протягом другого кварталу 2009 року
На обліку органів приватизації знаходиться 11982 договори купівлі-продажу державного майна, у тому числі:
- пакетів акцій акціонерних товариств - 1040;
- об'єктів малої приватизації - 7834;
- об'єктів незавершеного будівництва - 3108 (
Діаграма 1) .
Із загальної кількості зазначених договорів органами приватизації контролюється стан виконання умов 2306 договорів (решта 9676 договорів - це договори, умови яких вже виконані, внаслідок чого їх знято з контролю) (
Діаграма 2) .
Протягом кварталу перевірено стан виконання умов 604 договорів, що складає 26,2 відсотка кількості договорів, які знаходяться на контролі.
За результатами цієї роботи можна зробити такі загальні висновки.
Перевірками встановлено, що зобов'язання, взяті покупцями об'єктів приватизації, переважно виконуються належним чином (майже 90 відсотків договорів).
Поряд з зазначеним, невиконання тих чи інших умов встановлено у 62 випадках, що склало 10,3 відсотків від загальної кількості договорів, виконання умов яких було перевірено. Вагома частина такого невиконання зафіксована у Луганській (3,1 відсотка від перевірених договорів), Харківській (1,2 відсотка), Житомирській (0,8 відсотків) областях і воно стосується порушення термінів добудови об'єктів, а також переоформлення права забудовника на об'єкт.
У кожному з цих випадків до покупців були застосовані відповідні санкції, передбачені законодавством та договорами.
2. Аналіз стану виконання умов договорів окремих груп об'єктів приватизації
У розрізі окремих груп об'єктів, з числа зазначених вище, стан виконання умов договорів (за накопичувальним підсумком) є таким.
З усіх договорів, які знаходяться на обліку органів приватизації, найбільша кількість порушень фіксується за договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва. Із 3108 договорів цієї групи невиконання умов встановлено за 211 договорами (6,8 відсотків загальної кількості договорів цієї групи). Неналежне виконання умов зафіксовано за 33 договорами (1,06 відсотка). Термін виконання умов не закінчився за 744 договором (23,9 відсотка). У повному обсязі виконано умови 2120 договорів (68,2 відсотка).
Найбільша кількість договорів з тих, що обліковується, стосуються об'єктів малої приватизації (додаток 3). Із їх загальної кількості - 7834 договорів, умови у повному обсязі виконано за 6683 договорами (85,3 відсотка загальної кількості). Невиконання умов виявлене за 41 договором (0,5 відсотків). Неналежне виконання умов (з порушенням термінів) має місце за 19 договорами (0,2 відсотка). Строк виконання умов не закінчився за 1091 договором (13,9 відсотків).
Стан виконання умов договорів купівлі-продажу пакетів акцій є таким.
На обліку органів приватизації перебуває 1040 договорів купівлі-продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств. Повне і своєчасне виконання умов відмічене за 931 договором (89,5 відсотка загальної кількості). Неналежне виконання умов, тобто відставання від передбачених договорами термінів, допущено покупцями за 6 договорами (0,6 відсотків). Невиконання умов зафіксовано за 34 договорами (3,3 відсотка). За 69 договорами (6,6 відсотків) термін виконання умов не настав.
Серед зазначених договорів купівлі-продажу пакетів акцій 125 договорів стосується підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави. З них на обліку у центральному апараті Фонду знаходиться 101 договір, у регіональних відділеннях - 24.
Стан їх виконання є таким:
- за 109 договорами (87,2 відсотка загальної кількості) умови виконано у повному обсязі;
- за 13 договорами (10,4 відсотка) кінцеві терміни внесення інвестицій та виконання інших зобов'язань ще не закінчились;
- за 3 договорами (2,4 відсотка) зафіксовано невиконання умов, передбачених договором (
Діаграма 3) .
На сьогодні органами приватизації здійснюються заходи щодо забезпечення безумовного їх виконання, а у разі недосягнення позитивних результатів будуть вживатися заходи із розірвання договорів та повернення пакета акцій у державну власність.
3. Дані щодо стану виконання покупцями об'єктів приватизації найбільш характерних умов договорів
Значна кількість порушень умов договорів фіксується за договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва і стосується порушень термінів добудови та розбирання об'єктів. Протягом кварталу таке невиконання встановлено за 30 договорами (5,0 відсотків перевірених). Найбільшу кількість таких випадків зафіксовано регіональними відділенням Фонду по Луганській області (18 випадків). Органами приватизації розпочато претензійно-позовну роботу з метою застосування до покупців передбачених законодавством та договорами норм відповідальності.
Факти порушення розрахунків за придбані об'єкти приватизації встановлено за 4 договорами цієї групи (0,6 відсотків перевірених). Такі випадки встановлено регіональними відділеннями Фонду по Луганській, Львівській, Вінницькій та Волинській областях (по 1 договору). Недотримання термінів державної реєстрації нової форми власності придбаних покупцями об'єктів приватизації виявлено за 2 договорами (0,3 відсотка перевірених договорів). Недисциплінованість покупців у цій частині виявлена Регіональним відділенням ФДМУ по Чернігівській області. Поряд з недисциплінованістю покупців, однією з причин несвоєчасної реєстрації, як відзначалось і в попередні звітні періоди, є зволікання органів місцевого самоврядування з оформленням такої реєстрації.
Також, зафіксовано факти порушення в частині збереження профілю діяльності по 2 договорам купівлі-продажу. Таке невиконання встановлено у Харківській та Херсонській областях (по 1 договору).
Порушень умов договорів в частині зобов'язань щодо збереження або збільшення обсягів виробництва продукції (послуг) в ході перевірки органами приватизації не встановлено.
Результати перевірки стану виконання покупцями зобов'язань щодо збереження існуючої на момент приватизації кількості робочих місць та створення нових такі. На контролі органів приватизації знаходиться 132 договори (5,7 відсотків загальної кількості договорів, які контролюються органами приватизації), що містять умову щодо збереження кількості робочих місць, які існували на об'єктах на момент їх приватизації, та 130 договорів (5,6 відсотків) - щодо створення нових.
Протягом кварталу перевірено 34 договори (5,6 відсотків загальної кількості перевірених), що містять умову щодо збереження робочих місць та 43 договорів (7,1 відсотка) щодо створення нових.
Результати перевірки показали, що існуюча на момент приватизації кількість робочих місць на підприємствах, стосовно яких укладено зазначені 34 договори з умовою збереження робочих місць, становила 43155 одиниць. На сьогодні їх кількість складає 43850 одиниць, тобто власниками у післяприватизаційний період ця умова договорів виконана і додатково створено 695 нових робочих місць.
Наприклад, за договором купівлі-продажу пакета акцій ВАТ "Науково-виробниче об'єднання "Етал" (Кіровоградська обл.), де однією з умов є збереження робочих місць (на 31.12.2007 - 802 одиниці), на момент перевірки встановлено, що ця кількість збільшена на 48 одиниць.
На виконання зобов'язання щодо створення нових робочих місць, яке передбачено вище зазначеними 43 договорами, власниками цих об'єктів у постприватизаційний період створено 540 робочих місць, що на 198 одиниць більше, ніж передбачалось договорами.
У Волинській області на об'єкті - ОНБ "Комплекс дорожнього сервісу на 50 місць", введеного в експлуатацію як "Мотельний комплекс на 50 місць" додатково створено 30 нових робочих місць.
У Донецькій області, у ТОВ "Донецький завод Електротехніки" витрачено на реконструкцію будівлі колишнього дитячого садка "Підсніжник" 507,13 тис.грн. замість 20,0 тис.грн. за договором, створено 28 робочих місця замість 9 за умовами договору.
Слід відзначити також створення нових робочих місць за договорами, де умови щодо збереження або створення нових робочих місць не передбачені. У звітному кварталі такі приклади є на 10 об'єктах приватизації, де відмічено створення 144 нових робочих місць. Наприклад, в Автономній Республіці Крим та м. Севастополі створено 70 робочих місць:
................Перейти до повного тексту