1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Н А К А З
N 1262 від 16.07.2002
м. Київ
Щодо Концепції корпоративно-дивідендної політики держави
На виконання доручення Президента України від 15.04.2002 1-1/493, протокольного рішення робочої групи з питань приватизації підприємств та ефективного управління корпоративними правами під головуванням Прем'єр-міністра України А.Кінаха від 28.05.2002 та розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.06.2002 N 317-р
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити нову редакцію Концепції корпоративно-дивідендної політики держави та заходи щодо її реалізації, що додаються.
2. Начальнику Управління офіційних друкованих видань Путівській Н. А., начальнику Головного управління з питань державної корпоративної власності Войцеховському Й. В. здійснити заходи щодо висвітлення в офіційних друкованих засобах Фонду державного майна України положень зазначеної Концепції.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Першого заступника Голови Фонду Чечетова М. В.
В. о. Голови Фонду М.Чечетов
КОНЦЕПЦІЯ
корпоративно-дивідендної політики держави
Загальні положення
Ця Концепція розроблена на виконання доручення Президента України від 20.12.2000 N 1-14/1605 щодо корпоративно-дивідендної політики держави і враховує диференційований підхід до напрямків використання прибутку і визначення розміру дивідендів, виходячи з фінансових можливостей та інвестиційних потреб підприємств і необхідності поповнення доходної частини Державного бюджету України, питання додаткової емісії, котирування акцій на біржах, використання акцій та облігацій для збільшення фондів акціонерних товариств з корпоративними правами держави.
Метою розробки цієї Концепції є впровадження механізмів планування фінансових результатів діяльності акціонерних товариств, встановлення чіткої та прозорої системи визначення частини прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів.
Застосування системи планування фінансового результату дозволить:
- підвищити прогнозованість неподаткових (дивідендних) доходів Державного бюджету України;
- забезпечити контроль за використанням коштів акціонерних товариств, які безпосередньо не впливають на збільшення випуску продукції та розвиток виробництва (непродуктивні витрати), а також за витратами, визначеними Указом Президента України від 16.11.2000 N 1242/2000 "Про додаткові заходи щодо посилення боротьби з корупцією, іншими протиправними діями в соціально-економічній сфері та забезпечення економічного витрачання державних коштів".
Диференційований підхід до визначення частини прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів, дозволить забезпечити інвестиційні потреби шляхом реінвестування прибутку господарських товариств, які беруть участь у реалізації Урядових програм підтримки галузей або регіонів.
Положення Концепції розповсюджуються на:
1. Акціонерні товариства, що пройшли стадію корпоратизації, але по яких ще не прийняте рішення про приватизацію;
2. Акціонерні товариства, що знаходяться у стадії приватизації та де держава має вирішальний вплив на рішення, які відносяться до компетенції вищого органу акціонерного товариства;
3. Акціонерні товариства, що входять до складу Холдингових компаній, Державних акціонерних компаній, Державних холдингових компаній, Лізингових компаній за умови:
- частка, що належить Холдинговій компанії, Державній акціонерній компанії, Державній холдинговій компанії, Лізинговій компанії у статутному фонді акціонерного товариства, дозволяє здійснювати вирішальний вплив на рішення, які відносяться до компетенції вищого органу акціонерного товариства;
- частка, що належить державі у статутному фонді Холдингової компанії, Державної акціонерної компанії, Державної холдингової компанії, Лізингової компанії, дозволяє державі здійснювати вирішальний вплив на рішення, які відносяться до компетенції їх вищого органу.
II. Заходи фінансового забезпечення отримання доходів від володіння державними корпоративними правами.
1. Держава реалізує право на доходи від володіння корпоративними правами шляхом отримання частини прибутку акціонерного товариства.
2. Дивіденди можуть виплачуватись тільки з прибутку, отриманого за результатами діяльності звітного року, а також нерозподіленого прибутку минулих років.
3. Дивіденди товариства виплачуються грошима.
4. При визначенні маси чистого прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів, не враховуються надзвичайні доходи в частині коштів, отриманих товариствами внаслідок списаної податкової заборгованості.
5. Вищий орган акціонерного товариства приймає рішення щодо розподілу прибутку, виплати дивідендів власникам акцій, враховуючи наступні аспекти управління фінансами, а саме:
- рух грошових і фінансових коштів;
- ліквідність;
- структуру капіталу;
- ціну акцій на ринку цінних паперів.
6. Правління акціонерного товариства, відповідно до визначеного фінансовим планом розміру чистого прибутку та запланованої Вищим органом товариства суми прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів, щоквартально забезпечує резервування коштів, необхідних для виплати дивідендів, якщо інший порядок виплати дивідендів не затверджений Вищим органом акціонерного товариства.
7. Уповноваженим особам з управління державними корпоративними правами та органам виконавчої влади, яким передані повноваження управління державними корпоративними правами, необхідно здійснювати заходи, які спрямовані на укріплення фінансів підприємств та пов'язані з оптимізацією їх дефіциту по напрямкам:
1) Розробка і реалізація фінансової політики підприємства шляхом запровадження фінансових планів.
2) Системний і постійний фінансовий аналіз діяльності товариства.
3) Організація руху обігових коштів відповідно до існуючих вимог та фінансового плану.
4) Оптимізація розподілу прибутку і вибір найбільш ефективної дивідендної політики.
8. Уповноважені особи з управління державними корпоративними правами та органи виконавчої влади, яким передані повноваження управління державними корпоративними правами, контролюють виконання фінансового плану. Невиконання фінансового плану протягом двох кварталів поспіль без особливих причин (істотне скорочення ринків збуту, на що не може вплинути керівництво акціонерного товариства, форс-мажорні обставини) є підставою для розірвання контракту з головою правління акціонерного товариства. Щорічно, органи управління звітують перед органом, яким делеговані права з управління, з питань результатів управління акціонерними товариствами.

................
Перейти до повного тексту