1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
НАКАЗ
22.01.2014 № 184
Про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу
Згідно з вимогами статей 7 та 27 Закону України "Про приватизацію державного майна" щодо контролю державними органами приватизації (далі - орган приватизації) за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна, постанови Кабінету Міністрів України від 31 травня 2012 р. № 487 "Про затвердження Порядку здійснення контролю за виконанням зобов'язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об'єктів, приватизація яких проводиться на підставі рішень Кабінету Міністрів України", відповідно до Порядку здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації , затвердженого наказом Фонду державного майна України (далі - Фонд) від 10 травня 2012 р. № 631, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24 травня 2012 р. за № 815/21127, та згідно з щоквартальними графіками перевірок, затвердженими наказами Фонду та його регіональними відділеннями "Про організацію щоквартальних перевірок виконання умов договорів купівлі-продажу", протягом 2013 року проведено перевірки виконання покупцями державного майна умов укладених договорів купівлі-продажу (далі - договір) об'єктів приватизації.
За вказаний період було перевірено 1236 договорів. Невиконання або неналежне виконання покупцями об'єктів приватизації тих чи інших зобов'язань встановлено за 140 договорами. За виявленими порушеннями органами приватизації вживалися відповідні, передбачені законодавством і договорами, заходи впливу.
З 1995 року до кінця 2013 року на виконання умов договорів українські підприємства отримали інвестиції та інші кошти на загальну суму 12,8 млрд.грн., 1,8 млрд.дол. США та 72,0 млн.євро, що в перерахунку на національну валюту становить 24,14 млрд.грн. (за договорами передбачено надходження інвестицій: 9,7 млрд.грн., 1,5 млрд.дол. США та 19,26 млн.євро).
Тривала робота з розірвання договорів купівлі-продажу через невиконання покупцями взятих зобов'язань та з повернення таких об'єктів у державну власність, а також з повторного їх продажу. Станом на 01.01.2014 у державну власність повернуто 331 об'єкт. З числа повернутих у державну власність повторно продано 164 об'єкти. Сума коштів, отриманих від їх повторного продажу, становить 99,63 млн.грн.
За звітний період державні органи приватизації забезпечили виконання вимог організаційно-розпорядчих документів Фонду щодо охоплення усіх укладених договорів купівлі-продажу перевірками та щодо термінів подання звітної інформації.
Вдосконалення нормативно-правової бази та прийняття відповідних нормативно-правових актів забезпечило систематизацію роботи державних органів приватизації в сфері контролю, запровадило нові механізми взаємодії покупців з органами приватизації для належної реалізації договірних зобов'язань та застосування санкцій у разі їх порушення.
Враховуючи наведене та беручи до уваги службову записку від 16.01.2014 № 23-2-24,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити звіт про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, здійсненого державними органами приватизації протягом 2013 року (додається).
2. Регіональним відділенням Фонду забезпечити у першому кварталі 2014 року проведення перевірок стану виконання умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації в обсягах та у строки, встановлені організаційно-розпорядчими документами Фонду.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Фонду О. Рябченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Фонду державного
майна України
22.01.2014 № 184
ЗВІТ
про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, здійсненого протягом 2013 року
Згідно з вимогами статей 7 та 27 Закону України "Про приватизацію державного майна" щодо контролю державними органами приватизації (далі - орган приватизації) за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна, постанови Кабінету Міністрів України від 31.05.2012 № 487 "Про затвердження Порядку здійснення контролю за виконанням зобов'язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об'єктів, приватизація яких проводиться на підставі рішень Кабінету Міністрів України", відповідно до Порядку здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації , затвердженого наказом Фонду державного майна України (далі - Фонд) від 10.05.2012 № 631, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.05.2012 за № 815/21127, протягом 2013 року проведено перевірки виконання покупцями державного майна умов укладених договорів. Здійснений контроль показав таке.
1. Загальні дані про результати контролю, здійсненого протягом 2013 року
На обліку органів приватизації перебуває 12631 договір купівлі-продажу державного майна, у тому числі:
- пакетів акцій акціонерних товариств - 1109;
- об'єктів малої приватизації - 8526;
- об'єктів незавершеного будівництва - 2996.
Із загальної кількості зазначених договорів у 2013 році підлягало перевірці виконання умов 1194 договорів.
За вказаний період фактична ж кількість перевірених договорів склала 1236.
Перевірками встановлено, що зобов'язання, взяті покупцями об'єктів приватизації, переважно виконуються належним чином.
За результатами цієї роботи можна зробити такі загальні висновки.
Поряд із зазначеним, невиконання тих чи інших умов встановлено у 140 випадках, що становить 11,3 відсотка загальної кількості перевірених договорів. Вагома частина такого невиконання зафіксована у Луганській (3,5 відсотка загальної кількості договорів), Харківській (2,1 відсотка) та Донецькій (0,8 відсотка) областях і воно стосується порушення термінів добудови об'єктів, демонтажу, сплати за об'єкт, а також переоформлення права забудовника на об'єкт.
2. Аналіз стану виконання умов договорів окремих груп об'єктів приватизації
У розрізі окремих груп об'єктів, з числа зазначених вище, стан виконання умов договорів (за накопичувальним підсумком) є таким.
З усіх договорів, які знаходяться на обліку органів приватизації, найбільша кількість порушень фіксується за договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва. Із 2996 договорів цієї групи невиконання умов встановлено за 177 договорами (5,9 відсотків загальної кількості договорів цієї групи). Неналежне виконання умов зафіксовано за 6 договорами (0,2 відсотка). Термін виконання умов не закінчився за 379 договорами (12,6 відсотка). У повному обсязі виконано умови 2434 договорів (81,2 відсотка).
Найбільша кількість договорів з тих, що обліковуються, відноситься до об'єктів малої приватизації. Із їх загальної кількості - 8526 договорів - умови у повному обсязі виконано за 7947 договорами (93,2 відсотка загальної кількості). Невиконання умов виявлене за 46 договорами (0,5 відсотка). Неналежне виконання умов (з порушенням термінів) має місце за 25 договорами (0,3 відсотка). Строк виконання умов не закінчився за 508 договорами (5,9 відсотка).
Стан виконання умов договорів купівлі-продажу пакетів акцій є таким.
На обліку органів приватизації перебуває 1109 договорів купівлі-продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств. Повне і своєчасне виконання умов відмічене за 996 договорами (89,8 відсотка загальної кількості). Неналежне виконання умов, тобто відставання від передбачених договорами термінів, допущено покупцями за 8 договорами (0,7 відсотка). Невиконання умов зафіксовано за 27 договорами (2,4 відсотка). За 78 договорами (7,0 відсотка) термін виконання умов не настав.
3. Дані щодо стану виконання покупцями об'єктів приватизації найбільш характерних умов договорів
Значна кількість порушень умов договорів фіксується за договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва і стосується порушень термінів завершення будівництва та введення в експлуатацію. Протягом 2013 року невиконання умови встановлено за 50 договорами (4,0 відсотка перевірених). Найбільшу кількість порушень термінів завершення будівництва та введення в експлуатацію зафіксовано регіональними відділеннями Фонду по Луганській (20 договорів), Львівській (6 договорів), Волинській (4 договори) та Харківській (5 договорів) областях. Причинами невиконання цієї умови є відсутність коштів для завершення будівництва, а також неможливість своєчасного оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку.
Зафіксовано порушення в частині ненадання документів, що підтверджують виконання умов договорів купівлі-продажу. Такі випадки встановлені за 18 договорами (1,5 відсотка від перевірених) регіональними відділеннями по Дніпропетровській, Херсонській та Донецькій (по 3 договори), Харківській (6 договорів) областях. Причиною зазначеного порушення є, в більшості випадків, безвідповідальність та недобросовісніcть покупців.
Порушення умови в частині розбирання будівель і споруд протягом певного часу встановлено за 10 договорами (0,8 відсотка перевірених). Такі випадки встановлені регіональними відділеннями по Луганській (6 договорів), Житомирській та Кіровоградській (по 2 договори) областях. Основною причиною такого невиконання власниками цієї умови є відсутність коштів для демонтажу та добудови об'єкта.
Порушення виконання умов договорів в частині переоформлення права на земельну ділянку органами приватизації зафіксовано за 21 договором (1,7 відсотка перевірених договорів) - регіональними відділеннями Фонду по Луганській та Харківській (8 договорів), Донецькій (4 договори) та Кіровоградській (1 договір) областях. Невиконання власниками договірних зобов'язань обумовлено причинами фінансового характеру, а також ігнорування покупцями вимог регіональних відділень.
Недотримання термінів державної реєстрації нової форми власності придбаних покупцями об'єктів приватизації виявлено за 6 договорами (0,5 відсотка перевірених договорів) - регіональними відділеннями Фонду по Херсонській (2 договори), Харківській (1 договір) та Одеській (3 договори) областях. Зазначена умова покупцями не була виконана у зв'язку з відмовою органу місцевого самоврядування в реєстрації договорів купівлі-продажу.
Зафіксовано порушення в частині збереження профілю діяльності за 3 договорами (0,2 відсотка перевірених договорів). Таке невиконання встановлено у Луганській, Херсонській та Донецькій областях. Невиконання власниками договірних зобов'язань обумовлено невикористанням об'єктів за призначенням, а також відкриттям ліквідаційної справи товариства.
Регіональними відділеннями встановлені порушення умов договорів в частині утримання об'єкта приватизації та прилеглої території в належному санітарно-технічному стані за 15 договорами (1,2 відсотка перевірених). Такі випадки зафіксовані по Донецькій та Луганській (по 4 договори), Полтавській (3 договори), Тернопільській (2 договори) областях. Причиною невиконання зазначеної умови договорів купівлі-продажу є недобросовісність покупців об'єктів приватизації.
Порушення умов договорів в частині зобов'язання щодо створення робочих місць в ході перевірки органами приватизації встановлено за 6 договорами (0,5 відсотка перевірених), укладеними регіональними відділеннями по Луганській, Донецькій та Львівській областях. Причинами невиконання є: відкриття ліквідаційної процедури, відсутність коштів у покупців, відсутність необхідної чисельності кваліфікованих кадрів.
Результати перевірки стану виконання покупцями зобов'язань щодо збереження існуючої на момент приватизації кількості робочих місць та створення нових такі. На контролі органів приватизації знаходиться 69 договорів, що містять умову щодо збереження кількості робочих місць, які існували на об'єктах на момент їх приватизації, та 72 договори - щодо створення нових.

................
Перейти до повного тексту