1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
НАКАЗ
21.10.2013 № 3141
Про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу
Згідно з вимогами статей 7 та 27 Закону України "Про приватизацію державного майна" щодо контролю державними органами приватизації (далі - орган приватизації) за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна, постанови Кабінету Міністрів України від 31 травня 2012 р. № 487 "Про затвердження Порядку здійснення контролю за виконанням зобов'язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об'єктів, приватизація яких проводиться на підставі рішень Кабінету Міністрів України", відповідно до Порядку здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації , затвердженого наказом Фонду державного майна України (далі - Фонд) від 10 травня 2012 р. № 631, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24 травня 2012 р. за № 815/21127, та згідно з щоквартальними графіками перевірок, затвердженими наказами Фонду та його регіональними відділеннями "Про організацію щоквартальних перевірок виконання умов договорів купівлі-продажу", протягом третього кварталу 2013 року проведено перевірки виконання покупцями державного майна умов укладених договорів купівлі-продажу (далі - договір) об'єктів приватизації.
За вказаний період було перевірено 306 договорів. Невиконання або неналежне виконання покупцями об'єктів приватизації тих чи інших зобов'язань встановлено за 42 договорами. За виявленими порушеннями органами приватизації вживалися відповідні передбачені законодавством і договорами заходи впливу.
З 1995 року до кінця третього кварталу 2013 року на виконання умов договорів українські підприємства отримали інвестиції та інші кошти на загальну суму 12,2 млрд.грн., 1,8 млрд.дол. США та 72,0 млн.євро, що в перерахунку на національну валюту становить 23,55 млрд.грн. (за договорами передбачено надходження інвестицій: 9,6 млрд.грн., 1,5 млрд.дол. США та 19,26 млн. євро).
Тривала робота з розірвання договорів купівлі-продажу через невиконання покупцями взятих зобов'язань та з повернення таких об'єктів у державну власність, а також з повторного їх продажу. Станом на 01.10.2013 у державну власність повернуто 326 об'єктів. З числа повернутих у державну власність повторно продано 163 об'єкти. Сума коштів, отриманих від їх повторного продажу, становить 98,64 млн.грн.
За звітний період державні органи приватизації забезпечили виконання вимог організаційно-розпорядчих документів Фонду щодо охоплення усіх укладених договорів купівлі-продажу перевірками та щодо термінів подання звітної інформації.
Вдосконалення нормативно-правової бази та прийняття відповідних нормативно-правових актів забезпечило систематизацію роботи державних органів приватизації в сфері контролю, запровадило нові механізми взаємодії покупців з органами приватизації для належної реалізації договірних зобов'язань та застосування санкцій у разі їх порушення.
Враховуючи наведене та беручи до уваги службову записку від 16.10.2013 № 23-2-804,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити звіт про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, здійсненого державними органами приватизації протягом третього кварталу 2013 року (додається).
2. Регіональним відділенням Фонду забезпечити у четвертому кварталі 2013 року проведення перевірок стану виконання умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації в обсягах та у строки, встановлені організаційно-розпорядчими документами Фонду.
3. Регіональним відділенням Фонду за всіма фактами порушень умов договорів купівлі-продажу, виявлених за результатами перевірок, проведених у третьому кварталі 2013 року, вжити передбачених законодавством заходів. Про результати цієї роботи повідомити Фонд до 31.12.2013.
4. Регіональним відділенням Фонду вжити вичерпних заходів щодо усунення виявлених порушень вимог нормативно-правових актів при здійсненні контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Фонду О. Рябченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду
державного майна України
21.10.2013 № 3141
ЗВІТ
про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, здійсненого протягом третього кварталу 2013 року
Згідно з вимогами статей 7 та 27 Закону України "Про приватизацію державного майна" щодо контролю державними органами приватизації (далі - орган приватизації) за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна, постанови Кабінету Міністрів України від 31.05.2012 № 487 "Про затвердження Порядку здійснення контролю за виконанням зобов'язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об'єктів, приватизація яких проводиться на підставі рішень Кабінету Міністрів України", відповідно до Порядку здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації , затвердженого наказом Фонду державного майна України (далі - Фонд) від 10.05.2012 № 631, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.05.2012 за № 815/21127, протягом третього кварталу 2013 року проведено перевірки виконання покупцями державного майна умов укладе них договорів. Здійснений контроль показав таке.
1. Загальні дані про результати контролю, здійсненого протягом третього кварталу 2013 року
На обліку органів приватизації перебувають 12602 договори купівлі-продажу державного майна, в тому числі:
- пакетів акцій акціонерних товариств - 1108;
- об'єктів малої приватизації - 8484;
- об'єктів незавершеного будівництва - 3010.
Із загальної кількості зазначених договорів у третьому кварталі 2013 року підлягало перевірці виконання умов 302 договори.
За зазначений період фактично перевірено 306 договорів.
Перевірками встановлено, що зобов'язання, взяті покупцями об'єктів приватизації, в більшості виконуються належним чином.
За результатами цієї роботи можна зробити такі загальні висновки.
Поряд із зазначеним, невиконання тих чи інших умов встановлено у 42 випадках, що становить 13,7 відсотка загальної кількості перевірених договорів. Вагома частина такого невиконання зафіксована у Луганській (6,2 відсотка загальної кількості договорів), Харківській (1,6 відсотка загальної кількості договорів), Херсонській та Львівській (по 1,0 відсотку) областях, і воно стосується порушення термінів добудови об'єктів, демонтажу, ненадання документів, а також інших умов.
2. Аналіз стану виконання умов договорів окремих груп об'єктів приватизації
У розрізі окремих груп об'єктів з числа зазначених вище стан виконання умов договорів (за накопичувальним підсумком) є таким.
З усіх договорів, які знаходяться на обліку органів приватизації, найбільша кількість порушень фіксується за договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва. Із 3010 договорів цієї групи невиконання умов встановлено за 193 договорами (6,4 відсотка загальної кількості договорів цієї групи). Неналежне виконання умов зафіксовано за 8 договорами (0,3 відсотка). Термін виконання умов не закінчився за 387 договорами (12,8 відсотка). У повному обсязі виконано умови 2422 договорів (80,5 відсотка).
Найбільша кількість договорів з тих, що обліковуються, відноситься до об'єктів малої приватизації. Із їх загальної кількості - 8484 договори - умови у повному обсязі виконано за 7903 договорами (93,1 відсотка загальної кількості). Невиконання умов виявлене за 49 договорами (0,6 відсотка). Неналежне виконання умов (з порушенням термінів) має місце за 24 договорами (0,3 відсотка). Строк виконання умов не закінчився за 508 договорами (6,0 відсотків).
Стан виконання умов договорів купівлі-продажу пакетів акцій є таким.
На обліку органів приватизації перебуває 1108 договорів купівлі-продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств. Повне і своєчасне виконання умов відмічене за 995 договорами (89,8 відсотка загальної кількості). Неналежне виконання умов, тобто відставання від передбачених договорами термінів, допущено покупцями за 8 договорами (0,7 відсотка). Невиконання умов зафіксовано за 27 договорами (2,4 відсотка). За 78 договорами (7,0 відсотка) термін виконання умов не настав.
3. Дані щодо стану виконання покупцями об'єктів приватизації найбільш характерних умов договорів
Значна кількість порушень умов договорів фіксується за договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва і стосується порушень термінів завершення будівництва та введення в експлуатацію. Протягом третього кварталу невиконання умови встановлено за 22 договорами (7,2 відсотка перевірених). Найбільшу кількість порушень термінів завершення будівництва та введення в експлуатацію зафіксовано регіональними відділеннями Фонду по Луганській (14 договорів), Львівській (3 договори), Волинській (2 договори), Кіровоградській, Полтавській областях та по м. Севастополь (по 1 договору).
Зафіксовано порушення в частині ненадання документів, що підтверджують виконання умов договорів купівлі-продажу. Такі випадки встановлені за 5 договорами (1,6 відсотка від перевірених) регіональними відділеннями по Дніпропетровській (2 договори), Запорізькій, Полтавській та Харківській (по 1 договору) областях. Причиною зазначеного порушення є, в більшості випадків, безвідповідальність та недобросовісність покупців.
Порушення умови в частині розбирання будівель і споруд протягом певного часу встановлено за 4 договорами (1,3 відсотка перевірених). Такі випадки встановлені регіональними відділеннями по Житомирській (2 договори), Луганській та Харківській (по 1 договору) областях. Основною причиною такого невиконання власниками цієї умови є відсутність коштів для демонтажу та добудови об'єкта.
Недотримання термінів здачі земельної ділянки місцевим органам влади після розбирання придбаних покупцями об'єктів приватизації зафіксовано за 3 договорами (1,3 відсотка перевірених договорів) - регіональними відділеннями Фонду по Луганській (3 договори) та Харківській (1 договір) областях. Невиконання власниками договірних зобов'язань обумовлено причинами фінансового характеру, а також ігноруванням покупцями вимог регіональних відділень.
Недотримання термінів державної реєстрації нової форми власності придбаних покупцями об'єктів приватизації виявлено за 3 договорами (1,0 відсоток перевірених договорів) - регіональними відділеннями Фонду по Херсонській (2 договори) та Харківській (1 договір) областях. Зазначена умова покупцями не була виконана у зв'язку з відмовою органу місцевого самоврядування в реєстрації договорів купівлі-продажу.
Порушення виконання умов договорів в частині переоформлення права на земельну ділянку органами приватизації встановлено за 3 договорами (1,0 відсоток перевірених). Такі випадки встановлено регіональними відділеннями по Харківській (2 договори) та Кіровоградській (1 договір) областях.
Зафіксовано порушення в частині збереження профілю діяльності за 2 договорами (0,6 відсотка перевірених договорів). Таке невиконання встановлено у Луганській та Херсонській областях. Невиконання власниками договірних зобов'язань обумовлено невикористанням об'єктів за призначенням, а також відкриттям ліквідаційної справи товариства.
Регіональними відділеннями встановлені порушення умов договорів в частині утримання об'єкта приватизації та прилеглої території в належному санітарно-технічному стані за 2 договорами (0,6 відсотка перевірених). Такі випадки зафіксовані по Луганській та Полтавській областях. Причиною невиконання зазначеної умови договорів купівлі-продажу є недобросовісність покупців об'єктів приватизації.
Порушення умов договорів в частині зобов'язання щодо створення робочих місць в ході перевірки органами приватизації встановлено за 1 договором (0,3 відсотка перевірених), укладеним регіональним відділенням по Луганській області. Причиною невиконання є те, що на підприємстві "Комісарівський завод торгового машинобудування" (предмет договору) відкрито ліквідаційну процедуру.
Результати перевірки стану виконання покупцями зобов'язань щодо збереження існуючої на момент приватизації кількості робочих місць та створення нових такі. На контролі органів приватизації перебувають 82 договори, що містять умову щодо збереження кількості робочих місць, які існували на об'єктах на момент їх приватизації, та 75 договорів - щодо створення нових.
У звітному кварталі із зазначених договорів купівлі-продажу, що містять умову щодо збереження кількості робочих місць, було перевірено 21 договір.
Результати перевірки показали, що існуюча на момент приватизації кількість робочих місць на підприємствах, стосовно яких укладено зазначений 21 договір з умовою збереження робочих місць, становила 740 одиниць. На сьогодні їх кількість складає 775 одиниць.
Наприклад, у Донецькій області за договором купівлі-продажу єдиного майнового комплексу Горлівського державного торгівельного комбінату шкільного харчування покупець (ТОВ "Підприємство шкільного харчування") повинен зберігати робочі місця у кількості 62 одиниць. На момент перевірки на підприємстві існує 72 робочих місця.
Також у Донецькій області за договором купівлі-продажу єдиного майнового комплексу "Дільниця по ремонту контейнерів з великовантажними контейнерами" покупець (ТОВ "Цермет АГС") повинен зберігати робочі місця у кількості 2 одиниці, створити додатково 6 нових робочих місць. На момент перевірки на підприємстві існує 11 робочих місць.

................
Перейти до повного тексту