1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
НАКАЗ
18.07.2013 № 1091
Про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу
Згідно з вимогами статей 7 та 27 Закону України "Про приватизацію державного майна" щодо контролю державними органами приватизації (далі - орган приватизації) за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна, постанови Кабінету Міністрів України від 31 травня 2012 р. № 487 "Про затвердження Порядку здійснення контролю за виконанням зобов'язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об'єктів, приватизація яких проводиться на підставі рішень Кабінету Міністрів України", відповідно до Порядку здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації , затвердженого наказом Фонду державного майна України (далі - Фонд) від 10 травня 2012 р. № 631, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24 травня 2012 р. за № 815/21127, та згідно з щоквартальними графіками перевірок, затвердженими наказами Фонду та його регіональними відділеннями "Про організацію щоквартальних перевірок виконання умов договорів купівлі-продажу", протягом другого кварталу 2013 року проведено перевірки виконання покупцями державного майна умов укладених договорів купівлі-продажу (далі - договір) об'єктів приватизації.
За вказаний період було перевірено 300 договорів. Невиконання або неналежне виконання покупцями об'єктів приватизації тих чи інших зобов'язань встановлено за 32 договорами. За виявленими порушеннями органами приватизації вживалися відповідні, передбачені законодавством і договорами, заходи впливу.
З 1995 року до кінця другого кварталу 2013 року на виконання умов договорів українські підприємства отримали інвестиції та інші кошти на загальну суму 11,6 млрд.грн., 1,8 млрд.дол. США та 72,0 млн. євро, що в перерахунку на національну валюту становить 22,95 млрд.грн. (за договорами передбачено надходження інвестицій: 9,5 млрд.грн., 1,5 млрд.дол. США та 19,26 млн. євро).
Тривала робота з розірвання договорів купівлі-продажу через невиконання покупцями взятих зобов'язань та з повернення таких об'єктів у державну власність, а також з повторного їх продажу. Станом на 01.07.2013 у державну власність повернуто 307 об'єктів. З числа повернутих у державну власність повторно продано 163 об'єкти. Сума коштів, отриманих від їх повторного продажу, становить 98,64 млн.грн.
За звітний період державні органи приватизації забезпечили виконання вимог організаційно-розпорядчих документів Фонду щодо обсягів охоплення укладених договорів перевірками стану виконання їх умов та термінів подання звітної інформації.
Вдосконалення нормативно-правової бази та прийняття відповідних нормативно-правових актів забезпечило систематизацію роботи державних органів приватизації в сфері контролю, запровадило нові механізми взаємодії покупців з органами приватизації для належної реалізації договірних зобов'язань та застосування санкцій у разі їх порушення.
Враховуючи наведене та беручи до уваги службову записку від 15.07.2013 № 23-2-528,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити звіт про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, здійсненого державними органами приватизації протягом другого кварталу 2013 року (додається).
2. Регіональним відділенням Фонду забезпечити у третьому кварталі 2013 року проведення перевірок стану виконання умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації в обсягах та у строки, встановлені організаційно-розпорядчими документами Фонду.
3. Регіональним відділенням Фонду вжити вичерпних заходів щодо усунення виявлених порушень вимог нормативно-правових актів при здійсненні контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Фонду О. Рябченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного
майна України
18.07.2013 № 1091
ЗВІТ
про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, здійсненого протягом другого кварталу 2013 року
Згідно з вимогами статей 7 та 27 Закону України "Про приватизацію державного майна" щодо контролю державними органами приватизації (далі - орган приватизації) за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна, постанови Кабінету Міністрів України від 31.05.2012 № 487 "Про затвердження Порядку здійснення контролю за виконанням зобов'язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об'єктів, приватизація яких проводиться на підставі рішень Кабінету Міністрів України", відповідно до Порядку здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації , затвердженого наказом Фонду державного майна України (далі - Фонд) від 10.05.2012 № 631, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.05.2012 за № 815/21127, протягом другого кварталу 2013 року проведено перевірки виконання покупцями державного майна умов укладених договорів. Здійснений контроль показав таке.
1. Загальні дані про результати контролю, здійсненого протягом другого кварталу 2013 року
На обліку органів приватизації перебувають 12574 договори купівлі-продажу державного майна, в тому числі:
- пакетів акцій акціонерних товариств - 1109;
- об'єктів малої приватизації - 8452;
- об'єктів незавершеного будівництва - 3013.
Із загальної кількості зазначених договорів у другому кварталі 2013 року підлягало перевірці виконання умов 294 договори.
За зазначений період фактично перевірено 300 договорів.
Перевірками встановлено, що зобов'язання, взяті покупцями об'єктів приватизації, в більшості виконуються належним чином.
За результатами цієї роботи можна зробити такі загальні висновки.
Поряд із зазначеним, невиконання тих чи інших умов встановлено у 32 випадках, що становить 10,6 відсотка загальної кількості перевірених договорів. Вагома частина такого невиконання зафіксована у Луганській (3,0 відсотка загальної кількості договорів) та Донецькій (по 1,6 відсотка) областях і воно стосується порушення термінів добудови об'єктів, демонтажу, а також недотримання термінів здачі земельної ділянки місцевим органам влади після розбирання.
2. Аналіз стану виконання умов договорів окремих груп об'єктів приватизації
У розрізі окремих груп об'єктів, з числа зазначених вище, стан виконання умов договорів (за накопичувальним підсумком) є таким.
З усіх договорів, які знаходяться на обліку органів приватизації, найбільша кількість порушень фіксується за договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва. Із 3013 договорів цієї групи невиконання умов встановлено за 194 договорами (6,4 відсотків загальної кількості договорів цієї групи). Неналежне виконання умов зафіксовано за 9 договорами (0,3 відсотка). Термін виконання умов не закінчився за 396 договорами (13,1 відсотка). У повному обсязі виконано умови 2414 договорів (80,1 відсотка).
Найбільша кількість договорів з тих, що обліковуються, відноситься до об'єктів малої приватизації. Із їх загальної кількості - 8452 договори - умови у повному обсязі виконано за 7856 договорами (92,9 відсотка загальної кількості). Невиконання умов виявлене за 51 договором (0,6 відсотка). Неналежне виконання умов (з порушенням термінів) має місце за 26 договорами (0,3 відсотка). Строк виконання умов не закінчився за 519 договорами (6,1 відсотка).
Стан виконання умов договорів купівлі-продажу пакетів акцій є таким.
На обліку органів приватизації перебуває 1109 договорів купівлі-продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств. Повне і своєчасне виконання умов відмічене за 994 договорами (89,6 відсотка загальної кількості). Неналежне виконання умов, тобто відставання від передбачених договорами термінів, допущено покупцями за 8 договорами (0,7 відсотка). Невиконання умов зафіксовано за 26 договорами (2,3 відсотка). За 81 договором (7,3 відсотка) термін виконання умов не настав.
3. Дані щодо стану виконання покупцями об'єктів приватизації найбільш характерних умов договорів
Значна кількість порушень умов договорів фіксується за договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва і стосується порушень термінів добудови та розбирання об'єктів. Протягом другого кварталу невиконання умови щодо добудови об'єкта встановлено за 7 договорами (2,3 відсотка перевірених). Найбільшу кількість таких випадків зафіксовано регіональним відділенням Фонду по Луганській області.
Порушення умови в частині розбирання будівель і споруд протягом певного часу встановлено за 2 договорами (0,6 відсотка перевірених). Такі випадки встановлені регіональним відділенням по Луганській області. Основною причиною такого невиконання власниками цих умов договорів є відсутність коштів для демонтажу та добудови об'єкта. Також однією з причин порушення є визнання судами власників банкрутами.
Вказаними регіональними відділеннями розпочато претензійно-позовну роботу з метою застосування до покупців передбачених законодавством та договорами норм відповідальності.
Факти порушення розрахунків за придбані об'єкти приватизації органами приватизації встановлено за 3 договорами (1,0 відсоток перевірених). Такі випадки встановлено регіональними відділеннями по Вінницькій та Закарпатській областях.
Недотримання термінів здачі земельної ділянки місцевим органам влади після розбирання придбаних покупцями об'єктів приватизації зафіксовано за 7 договорами (2,3 відсотка перевірених договорів) - регіональними відділеннями Фонду по Луганській, Донецькій та Харківській областях. Невиконання власниками договірних зобов'язань обумовлено причинами фінансового характеру, а також неоформленням правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташовано об'єкт приватизації.
Недотримання термінів державної реєстрації нової форми власності придбаних покупцями об'єктів приватизації виявлено за 2 договорами (0,6 відсотка перевірених договорів) - регіональним відділенням Фонду по Одеській області. Зазначена умова покупцем не була виконана своєчасно внаслідок передачі в цей період функцій з реєстрації об'єктів від МБТІ до реєстраційної служби при Управлінні юстиції.
Регіональними відділеннями встановлені порушення умов договорів в частині утримання об'єкта приватизації та прилеглої території в належному санітарно-технічному стані за 5 договорами (1,6 відсотка перевірених). Такі випадки зафіксовані по Донецькій, Тернопільській та Луганській областях. Причиною невиконання зазначеної умови договорів купівлі-продажу є недобросовісність покупців об'єктів приватизації.
Порушення умов договорів в частині зобов'язання щодо створення робочих місць в ході перевірки органами приватизації встановлено за 3 договорами (1,0 відсоток перевірених), укладеними регіональними відділеннями по Донецькій та Львівській областях. Причинами невиконання є фінансові труднощі покупців.
Результати перевірки стану виконання покупцями зобов'язань щодо збереження існуючої на момент приватизації кількості робочих місць та створення нових такі. На контролі органів приватизації перебуває 181 договір, що містить умову щодо збереження кількості робочих місць, які існували на об'єктах на момент їх приватизації, та 223 договори - щодо створення нових.
Результати перевірки засвідчили, що існуюча на момент приватизації кількість робочих місць на підприємствах, стосовно яких укладено договори з умовою збереження робочих місць, становила 3653 одиниці. На сьогодні їх кількість становить 3879 одиниць. Тобто власниками у післяприватизаційний період збережено кількість робочих місць, яка існувала на момент приватизації, та додатково створено 226 нових робочих місць.
Наприклад, у Донецькій області за договором купівлі-продажу єдиного майнового комплексу ДП "Підприємство по виробництву вибухозахисних та в'яжучих матеріалів" однією з умов є збереження 77 робочих місць та створення 10 нових робочих місць протягом трьох років. В результаті перевірки встановлено, що скорочення робочих місць не проводилось, на час перевірки кількість робочих місць становить 97 одиниць.

................
Перейти до повного тексту