- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про результати перевірки виконання умов договорів купівлі-продажу
Згідно з вимогами
статей 7 та
27 Закону України
"Про приватизацію державного майна" щодо контролю державними органами приватизації (далі - орган приватизації) за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна, постановою Кабінету Міністрів України від 12.09.97
№ 1012 "Про порядок контролю за діяльністю підприємств, приватизація яких здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України", відповідно до
Порядку здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації , затвердженого наказом Фонду державного майна Україна (далі - Фонд) від 19.08.98 № 1649 (зі змінами та доповненнями), та згідно з графіком перевірок, затвердженим наказом ФДМУ від 23.12.2009 № 2031 "Про організацію перевірок виконання умов договорів купівлі-продажу у першому кварталі 2010 року", здійснено перевірки виконання покупцями державного майна умов укладених договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації.
У I кварталі 2010 року перевірено стан виконання умов 491 договору, що становить 24,7 відсотка кількості договорів, які знаходяться на контролі.
Невиконання або неналежне виконання покупцями об'єктів приватизації тих чи інших зобов'язань становить 12,6 відсотка загальної кількості перевірених договорів. За виявленими порушеннями органами приватизації вживалися передбачені законодавством і договорами відповідні заходи впливу.
З 1995 року до кінця першого кварталу 2010 року на виконання умов договорів українські підприємства отримали інвестицій та інших коштів на загальну суму 9,5 млрд.грн., 1,34 млрд.дол. США та 72,0 млн. євро, що у перерахунку на національну валюту становить 16,99 млрд.грн. (за договорами передбачено надходження інвестицій: 8,82 млрд.грн., 740,13 млн.дол. США та 19,26 млн. євро). У тому числі у стратегічно важливі для економіки і безпеки держави підприємства коштів внесено на загальну суму 5,13 млрд.грн., 1,08 млрд.дол. США при передбачених 4,75 млрд.грн. та 486,22 млн.дол. США.
Продовжувалася робота з розірвання договорів купівлі-продажу за невиконання покупцями взятих зобов'язань та робота із повернення таких об'єктів у державну власність, повторного їх продажу. Станом на 15.04.2010 у державну власність повернуто 289 об'єктів. З числа повернутих у державну власність повторно продано 150 об'єктів. Сума коштів, отриманих від їх повторного продажу, становить 97,44 млн.грн.
У звітному кварталі державні органи приватизації забезпечили виконання вимог організаційно-розпорядчих документів Фонду щодо обсягів охоплення укладених договорів перевірками стану виконання їх умов та термінів отримання Фондом звітів із регіонів. Кращими регіональними відділеннями в частині якості організації та здійснення контролю, звітності, відпрацювання пропозицій щодо подальшого нормативного та методологічного забезпечення контролю є регіональні відділення Фонду по Вінницькій, Луганській, Миколаївській, Тернопільській, Черкаській областях, РВ ФДМУ в АР Крим та м. Севастополі, Фонд майна Автономної Республіки Крим.
Враховуючи наведене,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити звіт про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, здійсненого державними органами приватизації протягом першого кварталу 2010 року (додається).
2. Регіональним відділенням Фонду, Фонду майна Автономної Республіки Крим забезпечити у другому кварталі 2010 року проведення перевірок стану виконання умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації в обсягах та у строки, встановлені організаційно-розпорядчими документами Фонду.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Фонду Потімкова О.Ю.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного
майна України
20.04.2010 № 513
ЗВІТ
про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, здійсненого протягом першого кварталу 2010 року
Згідно з вимогами статей
7 та
27 Закону України
"Про приватизацію державного майна" щодо контролю державними органами приватизації (далі - орган приватизації) за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна (далі - договір), постанови Кабінету Міністрів України від 12.09.97
№ 1012 "Про порядок контролю за діяльністю підприємств, приватизація яких здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України", наказу Фонду державного майна України (далі - Фонд) від 24.06.2009
№ 967 та згідно з квартальним графіком перевірок, затвердженим наказом ФДМУ від 23.12.2009 № 2031 "Про організацію перевірок виконання умов договорів купівлі-продажу у першому кварталі 2010 року", проведено перевірку виконання покупцями державного майна умов укладених договорів. Здійснений контроль показав таке.
1. Загальні дані про результати контролю, здійсненого протягом першого кварталу 2010 року
На обліку органів приватизації знаходиться 12168 договорів купівлі-продажу державного майна, у тому числі:
- пакетів акцій акціонерних товариств - 1047;
- об'єктів малої приватизації - 8023;
- об'єктів незавершеного будівництва - 3098.
Із загальної кількості зазначених договорів станом на 12.04.2010 органами приватизації контролюється стан виконання умов 1939 договорів (решта 10229 договорів - це договори, умови яких вже виконані, внаслідок чого їх знято з контролю).
Протягом кварталу перевірено стан виконання умов 491 договору, що становить 25,3 відсотка кількості договорів, які знаходяться на контролі.
За результатами цієї роботи можна зробити такі загальні висновки.
Перевірками встановлено, що зобов'язання, взяті покупцями об'єктів приватизації, переважно виконуються належним чином.
Поряд із зазначеним, невиконання тих чи інших умов встановлено у 62 випадках, що склало 12,6 відсотка від загальної кількості договорів, виконання умов яких було перевірено. Вагома частина такого невиконання зафіксована у Луганській (4,9 відсотка перевірених договорів), Житомирській (2,2 відсотка), Харківській та Херсонській (по 1,0 відсотку) областях, і воно стосується порушення термінів добудови та розбирання об'єктів, а також переоформлення права забудовника на об'єкт. Але однією з причин такого порушення власниками приватизованих об'єктів є зволікання органів місцевого самоврядування з переоформленням документів.
2. Аналіз стану виконання умов договорів окремих груп об'єктів приватизації
У розрізі окремих груп об'єктів з числа зазначених вище, стан виконання умов договорів (за накопичувальним підсумком) є таким.
З усіх договорів, які знаходяться на обліку органів приватизації, найбільша кількість порушень фіксується за договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва. Із 3098 договорів цієї групи невиконання умов встановлено за 199 договорами (6,4 відсотка загальної кількості договорів цієї групи). Неналежне виконання умов зафіксовано за 25 договорами (0,8 відсотка). Термін виконання умов не закінчився за 629 договорами (20,3 відсотка). У повному обсязі виконано умови 2245 договорів (72,5 відсотка).
Найбільша кількість договорів з тих, що обліковуються, відноситься до об'єктів малої приватизації. Із їх загальної кількості - 8023 договорів - умови у повному обсязі виконано за 6983 договорами (87,0 відсотка загальної кількості). Невиконання умов виявлене за 41 договором (0,5 відсотка). Неналежне виконання умов (з порушенням термінів) має місце за 27 договорами (0,3 відсотка). Строк виконання умов не закінчився за 972 договорами (12,1 відсотка).
Стан виконання умов договорів купівлі-продажу пакетів акцій є таким.
На обліку органів приватизації перебуває 1047 договорів купівлі-продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств. Повне і своєчасне виконання умов відмічене за 957 договорами (91,4 відсотка загальної кількості). Неналежне виконання умов, тобто відставання від передбачених договорами термінів, допущено покупцями за 6 договорами (0,6 відсотка). Невиконання умов зафіксовано за 33 договорами (3,2 відсотка). За 51 договором (4,9 відсотка) термін виконання умов не настав.
Серед зазначених договорів купівлі-продажу пакетів акцій 124 договори стосується підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави. З них на обліку у центральному апараті Фонду знаходиться 100 договорів, у регіональних відділеннях - 24.
Стан їх виконання є таким:
- за 116 договорами (93,5 відсотка загальної кількості) умови виконано у повному обсязі;
- за 5 договорами (4,0 відсотка) зобов'язання знаходяться в стадії виконання (інвестиційні зобов'язання та інші зобов'язання, виражені у грошовій формі, виконані, а по інших зобов'язаннях кінцеві терміни виконання ще не закінчились);
- за 3 договорами (2,4 відсотка) зафіксовано невиконання умов.
На сьогодні органами приватизації здійснюються заходи щодо забезпечення безумовного їх виконання, а у разі недосягнення позитивних результатів будуть вживатися заходи із розірвання договорів та повернення пакета акцій у державну власність.
3. Дані щодо стану виконання покупцями об'єктів приватизації найбільш характерних умов договорів
Значна кількість порушень умов договорів фіксується за договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва і стосується порушень термінів добудови та розбирання об'єктів. Протягом кварталу таке невиконання встановлено за 23 договорами (4,7 відсотка перевірених). Найбільшу кількість таких випадків зафіксовано регіональним відділенням Фонду по Луганській області. Вказаним регіональним відділенням розпочато претензійно-позовну роботу з метою застосування до покупців передбачених законодавством та договорами норм відповідальності.
Факти порушення розрахунків за придбані об'єкти приватизації встановлено за 4 договорами цієї групи (0,8 відсотка перевірених). Такі випадки встановлено регіональними відділеннями Фонду по Житомирській, Донецькій, Луганській та Львівській областях (по 1 договору). Недотримання термінів державної реєстрації нової форми власності придбаних покупцями об'єктів приватизації в ході перевірки не виявлено.
Порушень умов договорів в частині зобов'язань щодо збереження або збільшення обсягів виробництва продукції (послуг) в ході перевірки органами приватизації не встановлено.
Результати перевірки стану виконання покупцями зобов'язань щодо збереження існуючої на момент приватизації кількості робочих місць та створення нових такі. На контролі органів приватизації знаходиться 118 договорів (6,1 відсотка загальної кількості договорів, які контролюються органами приватизації), що містять умову щодо збереження кількості робочих місць, які існували на об'єктах на момент їх приватизації, та 125 договорів (6,4 відсотка) - щодо створення нових.
Протягом кварталу перевірено 27 договорів (5,5 відсотка загальної кількості перевірених), що містять умову щодо збереження робочих місць, та 31 договір (6,3 відсотка) щодо створення нових.
Результати перевірки показали, що існуюча на момент приватизації кількість робочих місць на підприємствах, стосовно яких укладено зазначені 27 договорів з умовою збереження робочих місць, становила 9818 одиниць. На сьогодні їх кількість складає 9955 одиниць, тобто власниками у післяприватизаційний період ця умова договорів виконана і додатково створено 137 нових робочих місць.
Наприклад, за договорами купівлі-продажу пакетів акцій ВАТ "Стахановська швейна фабрика" та ВАТ "Кіфадо" в Луганській області однією з умов є збереження робочих місць. В результаті перевірки встановлено, що на підприємствах з моменту приватизації робочі місця збережені, а кількість працюючих зросла: на ВАТ "Стахановська швейна фабрика" - на 34 чол.; на ВАТ "Кіфадо" - на 45 чол.
На виконання зобов'язання щодо створення нових робочих місць, яке передбачено 31 перевіреним договором, власниками цих об'єктів у постприватизаційний період створено 583 робочих місця, що на 174 одиниці більше, ніж передбачалось договорами.
Прикладом позитивного результату діяльності власника на приватизованому об'єкті є створення нових робочих місць у Рівненській області за договором купівлі-продажу групи інвентарних об'єктів Рокитнівського деревообробного цеху (покупець - ПП "Ро-Літа"). За умовами договору покупець був зобов'язаний створити нові робочі місця. На даний час зазначене зобов'язання виконано і створено 5 робочих місць.
................Перейти до повного тексту