1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Н А К А З
06.05.2011 N 698
Про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу
Згідно з вимогами статей 7 та 27 Закону України "Про приватизацію державного майна" щодо контролю державними органами приватизації (далі - орган приватизації) за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна, постанови Кабінету Міністрів України від 12.09.97 N 1012 "Про порядок контролю за діяльністю підприємств, приватизація яких здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України", відповідно до Порядку здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України (далі - Фонд) від 19.08.98 N 1649 (зі змінами та доповненнями), протягом першого кварталу 2011 року здійснено перевірки виконання покупцями державного майна умов укладених договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації.
За вказаний період було перевірено 409 договорів. Невиконання або неналежне виконання покупцями об'єктів приватизації тих чи інших зобов'язань встановлено за 73 договорами. За виявленими порушеннями органами приватизації вживалися відповідні, передбачені законодавством і договорами, заходи впливу.
З 1995 року до кінця першого кварталу 2011 року на виконання умов договорів українські підприємства отримали інвестицій та інших коштів на загальну суму 9,8 млрд.грн., 1,61 млрд.дол. США та 72,0 млн. євро, що в перерахунку на національну валюту становить 19,48 млрд.грн. (за договорами передбачено надходження інвестицій: 9,04 млрд.грн., 1,46 млрд.дол. США та 19,26 млн. євро). У тому числі у стратегічно важливі для економіки і безпеки держави підприємства внесено коштів на загальну суму 5,16 млрд.грн., 1,16 млрд.дол. США при передбачених 4,77 млрд.грн. та 1,09 млрд.дол. США.
Тривала робота з розірвання договорів купівлі-продажу через невиконання покупцями взятих зобов'язань та з повернення таких об'єктів у державну власність, повторного їх продажу. Станом на 01.04.2011 у державну власність повернуто 296 об'єктів. З числа повернутих у державну власність повторно продано 157 об'єктів. Сума коштів, отриманих від їх повторного продажу, становить 97,61 млн.грн.
У звітному кварталі державні органи приватизації забезпечили виконання вимог організаційно-розпорядчих документів Фонду щодо обсягів охоплення укладених договорів перевірками стану виконання їх умов та термінів подання звітної інформації. Кращими в частині якості організації та здійснення контролю, звітності, відпрацювання пропозицій щодо подальшого нормативного та методологічного забезпечення контролю є регіональні відділення Фонду по Одеській, Миколаївській, Тернопільській, Черкаській, Харківській областях, РВ ФДМУ в АР Крим та м. Севастополі, Фонд майна Автономної Республіки Крим.
Враховуючи наведене,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити звіт про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, здійсненого державними органами приватизації протягом першого кварталу 2011 року (додається).
2. Регіональним відділенням Фонду, Фонду майна Автономної Республіки Крим забезпечити у другому кварталі 2011 року проведення перевірок стану виконання умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації в обсягах та у строки, встановлені організаційно-розпорядчими документами Фонду.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Фонду відповідно до наказу ФДМУ про розподіл функціональних обов'язків.
Голова Фонду О.Рябченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного
майна України
06.05.2011 N 698
ЗВІТ
про результати контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації, здійсненого протягом першого кварталу 2011 року
Згідно з вимогами статей 7 та 27 Закону України "Про приватизацію державного майна" щодо контролю державними органами приватизації (далі - орган приватизації) за виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна (далі - договір), постанови Кабінету Міністрів України від 12.09.97 N 1012 "Про порядок контролю за діяльністю підприємств, приватизація яких здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України", наказу Фонду державного майна України (далі - Фонд) від 24.06.2009 N 967 та згідно з квартальним графіком перевірок, затвердженим наказом ФДМУ від 24.12.2010 N 1932 "Про організацію перевірок виконання умов договорів купівлі-продажу у першому кварталі 2011 року", проведено перевірки виконання покупцями державного майна умов укладених договорів. Здійснений контроль показав таке.
1. Загальні дані про результати контролю, здійсненого протягом першого кварталу 2011 року
На обліку органів приватизації перебувають 12288 договорів купівлі-продажу державного майна, у тому числі:
- пакетів акцій акціонерних товариств - 1059;
- об'єктів малої приватизації - 8191;
- об'єктів незавершеного будівництва - 3038.
Із загальної кількості зазначених договорів станом на 07.04.2011 органами приватизації контролюється стан виконання умов 1738 договорів (решта 10550 договорів - це договори, умови яких вже виконані, внаслідок чого їх знято з контролю).
Протягом кварталу перевірено стан виконання умов 409 договорів, що становить 23,5 відсотка кількості договорів, які знаходяться на контролі.
За результатами цієї роботи можна зробити такі загальні висновки.
Перевірками встановлено, що зобов'язання, взяті покупцями об'єктів приватизації, переважно виконуються належним чином.
Поряд із зазначеним, невиконання тих чи інших умов встановлено у 73 випадках, що склало 17,8 відсотка від загальної кількості договорів, виконання умов яких було перевірено. Вагома частина такого невиконання зафіксована у Луганській (5,9 відсотка перевірених договорів), Київській та Херсонській областях (2,9 відсотка) і воно стосується порушення термінів добудови та розбирання об'єктів.
2. Аналіз стану виконання умов договорів окремих груп об'єктів приватизації
У розрізі окремих груп об'єктів, з числа зазначених вище, стан виконання умов договорів (за накопичувальним підсумком) є таким.
З усіх договорів, які знаходяться на обліку органів приватизації, найбільша кількість порушень фіксується за договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва. Із 3038 договорів цієї групи невиконання умов встановлено за 165 договорами (5,4 відсотка загальної кількості договорів цієї групи). Неналежне виконання умов зафіксовано за 18 договорами (0,6 відсотка). Термін виконання умов не закінчився за 552 договорами (18,2 відсотка). У повному обсязі виконано умови 2303 договорів (75,8 відсотка).
Найбільша кількість договорів з тих, що обліковуються, відноситься до об'єктів малої приватизації. Із їх загальної кількості - 8191 договори - умови у повному обсязі виконано за 7391 договорами (90,2 відсотка загальної кількості). Невиконання умов виявлене за 44 договорами (0,5 відсотка). Неналежне виконання умов (з порушенням термінів) має місце за 22 договорами (0,2 відсотка). Строк виконання умов не закінчився за 734 договорами (8,9 відсотка).
Стан виконання умов договорів купівлі-продажу пакетів акцій є таким.
На обліку органів приватизації перебуває 1059 договорів купівлі-продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств. Повне і своєчасне виконання умов відмічене за 963 договорами (90,9 відсотка загальної кількості). Неналежне виконання умов, тобто відставання від передбачених договорами термінів, допущено покупцями за 6 договорами (0,5 відсотка). Невиконання умов зафіксовано за 32 договорами (3 відсотка). За 58 договорами (5,4 відсотка) термін виконання умов не настав.
Серед зазначених договорів купівлі-продажу пакетів акцій 128 договорів стосується підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави. З них на обліку у центральному апараті Фонду знаходиться 103 договори, у регіональних відділеннях - 25.
Стан їх виконання є таким:
- за 117 договорами (91,4 відсотка загальної кількості) умови виконано у повному обсязі;
- за 7 договорами (5,4 відсотка) зобов'язання знаходяться в стадії виконання;
- за 4 договорами (3,1 відсотка) зафіксовано невиконання умов.
На сьогодні органами приватизації здійснюються заходи щодо розірвання договорів та повернення пакета акцій у державну власність.
3. Дані щодо стану виконання покупцями об'єктів приватизації найбільш характерних умов договорів
Значна кількість порушень умов договорів фіксується за договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва і стосується порушень термінів добудови та розбирання об'єктів. Протягом кварталу таке невиконання встановлено за 32 договорами (7,82 відсотка перевірених). Найбільшу кількість таких випадків зафіксовано регіональними відділенням Фонду по Київській та Житомирській областях. Вказаними регіональними відділеннями розпочато претензійно-позовну роботу з метою застосування до покупців передбачених законодавством та договорами норм відповідальності.
Факти порушення розрахунків за придбані об'єкти приватизації за 4 договорами (0,9 відсотка від перевірених) встановлено регіональними відділенням по м. Києву (2 договори), Херсонській та Харківській (по 1 договору) областях.
Недотримання термінів здачі земельної ділянки місцевим органам влади після розбирання придбаних покупцями об'єктів приватизації зафіксовано у Кіровоградській області (19 договорів).
Порушення виконання умов договорів в частині переоформлення права забудовника органами приватизації встановлено за 11 договорами (2,6 відсотка перевірених). Такі випадки встановлено регіональним відділенням по Київській області (4 договори), Харківській (3 договори) та Херсонській (2 договори) областях, Чернігівській області та АР Крим (по 1 договору).
Результати перевірки стану виконання покупцями зобов'язань щодо збереження існуючої на момент приватизації кількості робочих місць та створення нових такі. На контролі органів приватизації знаходиться 170 договори (9,8 відсотка загальної кількості договорів, які контролюються органами приватизації), що містять умову щодо збереження кількості робочих місць, які існували на об'єктах на момент їх приватизації, та 186 договорів (10,7 відсотка) - щодо створення нових.
Протягом кварталу перевірено 32 договори, що містять умову щодо збереження робочих місць та 15 договорів щодо створення нових.
Результати перевірки показали, що існуюча на момент приватизації кількість робочих місць на підприємствах, стосовно яких укладено зазначені 32 договори з умовою збереження робочих місць, становила 3256 одиниць. На сьогодні їх кількість складає 3289 одиниць, тобто власниками у післяприватизаційний період ця умова договорів виконана і додатково створено 33 нових робочих місця.
Наприклад, за договором купівлі-продажу ЦМК ДП Будівельно-монтажного управління "Дніпротрансзв'язок" повинно зберігатись 73 робочих місця. У результаті перевірки встановлено наявність 80 робочих місць.
За договором купівлі-продажу ВАТ "Київське спеціальне проектно-конструкторське бюро "МеНас", власником (ТОВ "Логістика та дистрибуція") збережено 9 робочих місць та додатково створено ще 9.
На виконання зобов'язання щодо створення нових робочих місць, яке передбачено 15 перевіреними договорами, власниками цих об'єктів у постприватизаційний період створено 123 робочих місця.
За договором купівлі-продажу об'єкта "Стенд підготовки дослідів повітряно-приймальних приймальних пристроїв корабельних енергетичних установок" власником "Мк-Маркет" на момент перевірки було створено 38 робочих місць, з них 15 - понад передбачених умовами договору.
Поряд із зазначеним існують приклади, коли власниками у післяприватизаційний період не виконано умову договорів купівлі-продажу щодо створення нових робочих місць. Це договір купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва корпусу обласної клінічної лікарні (покупець ВКФ "Буковина") у Чернівецькій області. За умовами договору покупець після завершення будівництва повинен був створити не менше 25 робочих місць. Результати перевірки засвідчили, що умови договору не виконуються: покупцем на базі ОНБ не створено заклад охорони здоров'я, не створено 25 робочих місць.
Слід відзначити також створення нових робочих місць за договорами, в яких умови щодо збереження або створення нових робочих місць не передбачені. У звітному кварталі із загальної кількості перевірених договорів на 8 об'єктах приватизації відмічено створення 41 нового робочого місця. Наприклад, в м. Севастополь за договором купівлі-продажу нежилих приміщень (взуттєва майстерня) покупець (ВАТ "Взуттєва фабрика") створено 8 робочих місць. Також, за договором купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва комбінату рибної гастрономії покупцем (ТОВ "Сітрефік-Марін") створено 5 робочих місць.
Мають місце і інші приклади, де завдяки добросовісній діяльності власників приватизованих об'єктів та ефективному контролю з боку органів приватизації вдається досягати позитивних результатів не лише у фінансових, економічних, але і в соціальних сферах.
У звітному кварталі також перевірено стан виконання інвестиційних зобов'язань та інших зобов'язань, виражених у грошовій формі, які містять 840 договорів купівлі-продажу пакетів акцій, 375 договорів купівлі-продажу об'єктів малої приватизації і 88 договорів купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва.
Загалом цими договорами передбачено інвестування у підприємства (у 1996-2021 роках) на загальну суму 11144,44 млн.грн., 1783,63 млн.дол. США та 19,26 млн. євро. У тому числі станом на 01.04.2011 - 9039,54 млн.грн., 1460,62 млн.дол. США, 19,26 млн. євро. Фактично станом на 01.04.2011 українські підприємства отримали 9804,76 млн.грн., 1617,38 млн.дол. США та 72 млн. євро, що у перерахунку на національну валюту становить 19484,18 млн.грн.

................
Перейти до повного тексту