1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
ІНСТРУКТИВНИЙ ЛИСТ
16.03.2011 N 10-36-3540
Саморегулівним організаціям
оцінювачів, суб'єктам
оціночної діяльності,
оцінювачам, споживачам
оціночних послуг
Щодо розгляду скарг на суб'єктів оціночної діяльності та судових експертів
( Із змінами, внесеними згідно з Листом Фонду державного майна N 10-36-4969 від 11.04.2011 )
Фонд державного майна України (далі - ФДМУ) як орган, що здійснює державне регулювання оціночної діяльності в Україні у зв'язку з численними зверненнями, що надходять до ФДМУ від правоохоронних органів, державних, приватних нотаріусів, адвокатів, суб'єктів господарювання та споживачів оціночних послуг щодо перевірки дотримання вимог чинного законодавства суб'єктами оціночної діяльності та судовими експертами під час здійснення оціночної діяльності, проведенні судових експертиз, надає такі роз'яснення.
Відповідно до статті 21 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" (далі - Закон) розгляд та надання пропозицій щодо скарг на оціночну діяльність суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання, у тому числі тих, які виникли під час проведення рецензування звіту про оцінку майна, відноситься до повноважень Наглядової ради з питань оціночної діяльності, що створюється ФДМУ.
Статтею 10 Закону визначено, що оцінка майна проводиться на підставі договору між суб'єктом оціночної діяльності - суб'єктом господарювання та замовником оцінки або на підставі ухвали суду про призначення відповідної експертизи щодо оцінки майна.
У разі проведення оцінки майна на підставі ухвали суду, умови і порядок її проведення, а також форма та зміст підсумкового документа, у якому викладаються результати оцінки, визначається відповідним процесуальним законодавством. А саме статтями 147 Цивільного процесуального кодексу України, 42 Господарського процесуального кодексу України, 82 Кодексу адміністративного судочинства України, 273 Кодексу про адміністративні правопорушення, а також 75 та 200 Кримінально-процесуального кодексу України, якими передбачається складання висновку експерта.
Згідно зі статтею 12 Закону звіт про оцінку майна є документом, що містить висновки про вартість майна та підтверджує виконані процедури з оцінки майна суб'єктом оціночної діяльності - суб'єктом господарювання відповідно до договору. Звіт підписується оцінювачами, які безпосередньо проводили оцінку майна, і скріплюється печаткою та підписом керівника суб'єкта оціночної діяльності.
Вимоги до змісту звіту про оцінку майна, порядку його оформлення та рецензування встановлені Національним стандартом N 1 "Загальні засади оцінки майна та майнових прав", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України N 1440 від 10.09.2003.
Поряд з тим, відповідно до частини четвертої статті 4 Закону діяльність судових експертів, пов'язана з оцінкою майна, здійснюється на умовах і в порядку, передбачених Законом України "Про судову експертизу", з урахуванням особливостей, визначених цим Законом щодо методичного регулювання оцінки цього майна. Інші положення цього Закону не поширюються на судових експертів.
Тому відповідно до процесуального законодавства України, Закону України "Про судову експертизу" у разі проведення оцінки майна судовим експертом на підставі ухвали суду (постанови судді) або постанови слідчого - складається висновок експерта. У разі проведення судовим експертом оцінки майна на підставі заяви фізичної чи юридичної особи відповідно до пункту 6 частини першої статті 13 Закону України "Про судову експертизу" та Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 08.10.98 N 53/5, складається висновок експертного дослідження.

................
Перейти до повного тексту