1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
30.12.2008 N 27192/7/25-0017
Головам ДПА в АР Крим,
областях, м. Києві
та Севастополі
(Витяг)
ДПАУ направляє для вивчення і використання в роботі Методичні рекомендації з питань організації роботи підрозділів ДПС з урахуванням запровадження у практичну діяльність АІС "Скарга" і доручає головам ДПА в АР Крим, областях, м. Києві і Севастополі довести зазначені Методичні рекомендації до підпорядкованих органів ДПС та забезпечити їх вивчення і виконання.
Функціональні можливості АІС "Скарга" передбачають ведення електронних апеляційних справ шляхом реєстрації в системі трьох груп документів:
- отриманих скарг платників податків - шляхом внесення відповідних записів про кожну отриману скаргу;
- оскаржуваних документів (податкових повідомлень-рішень, рішень, постанов) - шляхом вибору з переліків, що формуються АІС "Аудит", або самостійного введення інформації про документи, що є предметом оскарження, і приєднання їх до запису про скаргу;
- документів, поданих платником податків (скарга, додатки до неї, інші документи, подані додатково), документів, пов'язаних з прийняттям та виконанням рішення, що є предметом оскарження (акт перевірки, акт опису активів тощо), та документів, складених і отриманих у процесі розгляду скарг (рішення про результати розгляду скарги, відповіді співвиконавців, поштові повідомлення про вручення документів платнику податків тощо), - шляхом приєднання до запису про скаргу зовнішніх файлів, які містять копії відповідних документів у вигляді сканованого зображення, або текстового файлу.
Завдяки наявності цих функціональних можливостей АІС "Скарга" дозволяє:
- здійснювати електронний документообіг у процесі розгляду скарг платників податків;
- складати автоматизовані звіти про результати роботи з розгляду скарг платників податків;
- на належному рівні вирішувати завдання інформаційно-аналітичного забезпечення процесу розгляду скарг платників податків (у тому числі узагальнення практики розгляду скарг);
- автоматизувати і стандартизувати складання документів, що використовуються в апеляційному процесі.
Усі ці завдання можуть бути вирішені лише за умови неухильного виконання доручення Голови ДПАУ щодо повного і своєчасного введення даних до АІС "Скарга".
Аналіз стану наповнення системи електронними документами свідчить про таке: станом на 25.12.2008 р. з введених до АІС "Скарга" 1977 записів про скарги до 1333 записів взагалі не приєднано жодного документа.
Водночас окремими органами ДПС забезпечено повноцінне наповнення АІС "Скарга" актуальною інформацією. Зокрема, ДПІ у Печерському районі м. Києва внесено записи про всі скарги, що знаходяться на розгляді в підрозділі апеляцій, та приєднано скановані копії усіх поданих скарг.
Враховуючи зазначене, ДПАУ зобов'язує голів ДПА в АР Крим, областях, м. Києві і Севастополі звернути увагу на стан роботи щодо впровадження в практичну діяльність АІС "Скарга" та до 15 січня 2009 року забезпечити введення в АІС "Скарга" інформації про всі скарги, які надійшли до підпорядкованих органів ДПС з 21.11.2008 р.
Заступник Голови Ф.Ярошенко
Додаток
до листа ДПАУ
30.12.2008
N 27192/7/25-0017
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
з питань організації роботи підрозділів ДПС з урахуванням запровадження у практичну діяльність АІС "Скарга"
I. Загальні положення
Методичні рекомендації з питань організації роботи підрозділів ДПС з урахуванням запровадження у практичну діяльність АІС "Скарга" (далі - Методичні рекомендації) розроблено на підставі:
1.1. Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
1.2. Закону України "Про державну податкову службу в Україні".
1.3. Закону України "Про звернення громадян".
1.4. Кодексу України про адміністративні правопорушення.
1.5. Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами ДПС, затвердженого наказом ДПАУ від 11.12.96 р. N 29 і зареєстрованого в Мін'юсті України 18.12.96 р. за N 723/1748.
1.6. Типової інструкції з діловодства в органах ДПС України, затвердженої наказом ДПАУ від 01.07.98 р. N 315.
1.7. Порядку направлення органами ДПС України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженого наказом ДПАУ від 21.06.2001 р. N 253 та зареєстрованого в Мін'юсті України 06.07.2001 р. за N 567/5758.
1.8. Порядку направлення органами ДПС України податкових вимог платникам податків, затвердженого наказом ДПАУ від 03.07.2001 р. N 266 і зареєстрованого в Мін'юсті України 16.07.2001 р. за N 595/5786.
1.9. Методичних рекомендацій щодо порядку подання та розгляду скарг (заяв) платників податків органами ДПС, доведених листом ДПАУ від 03.06.2004 р. N 10013/7/25-0017, із змінами та доповненнями, внесеними листом ДПАУ від 26.06.2007 р. N 12942/7/25-0017.
<...>
АІС "Скарга" дозволяє додавати та видаляти рішення ОДПС, що оскаржуються в обраній скарзі, приєднувати та зберігати матеріали по справі для подальшого перегляду і аналізу, переглядати ПІБ особи, уповноваженої розглядати скаргу, дату надання відповіді, коригувати терміни розгляду скарги, переглядати документи, що оскаржуються, та документи, щодо яких прийнято рішення, вносити інформацію про рішення, прийняте за розглядом скарги, дату передачі іншому інспектору та інформацію про передачу відповідної скарги іншому інспектору, переглядати перелік скарг платників податків, відібраних за критеріями користувача, сортувати перелік скарг за окремим показником, редагувати дані обраної скарги.
Для роботи в системі АІС "Скарга" вхідними даними є документи, що надаються платниками податків до ОДПС під час адміністративного оскарження: акт перевірки, дані обліку платників податків, дані податкових повідомлень-рішень (АС "Аудит"), рішень та постанов, що оскаржуються, дані рішень за результатами розгляду скарг.
II. Особливості роботи з оскаржуваними документами
Оскаржуваними документами є податкові повідомлення-рішення (рішення, постанови), а також будь-які інші документи, видані органом державної податкової служби (або його посадовою особою), що є предметом оскарження платником податків.
<...>
Один або кілька оскаржуваних документів вибираються з переліку, після чого приєднуються до основного запису про скаргу. Таким чином можуть приєднуватись документи, які обліковуються в АС "Аудит" та АРМ "Касові апарати", а саме:
податкове повідомлення-рішення форми "Р";
податкове повідомлення-рішення форми "Ш";
податкове повідомлення-рішення форми "В1";
податкове повідомлення-рішення форми "В2";
податкове повідомлення-рішення форми "ВЗ";
рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій форми "С" (ЗЕД);
рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій форми "С";
рішення (рай. ДПІ Пост. 790) про заст. фін. санкцій до ст. 17 Закону України N 481/95-ВР;
рішення (ДПА України Пост. 790) про заст. фін. санкцій до ст. 17 Закону України N 481/95-ВР;
рішення (обл. ДПА Пост. 790) про заст. фін. санкцій до ст. 17 Закону України N 481/95-ВР;
рішення (інших викон. організацій Пост. 790) про заст. фін. санкцій до ст. 17 Закону України N 481/95-ВР;
рішення про скасув. фін. санкц. (рай. ДПІ Пост. 790);
рішення про скасув. фін. санкц. (ОДПА Пост. 790);
рішення про скасув. фін. санкц. (ДПА України Пост. 790);
рішення про скасув. фін. санкц. (ін. викон. орг. Пост. 790);
акт про результати перевірки дотримання вимог податкового та валютного законодавства;
довідка про результати док. перевірки правильності обчислення та своєчасності внесення до бюджету сум податку;
постанова у справі про адміністративне правопорушення.
Інші оскаржувані документи при розгляді первинної скарги створюються самостійно користувачем АІС "Скарга", відповідальним за розгляд первинної скарги, шляхом використання вкладки "Додати новий".
<...>
У разі відсутності в переліку АІС "Скарга" оскаржуваного документа, що обліковується в АС "Аудит" та АРМ "Касові апарати", такий документ не може бути створений самостійно. Користувач АІС "Скарга", що виявив відсутність такого документа, має негайно сповістити про це засобами електронного зв'язку Департамент інформаційно-аналітичного забезпечення ДПА України, зазначивши у повідомленні номер документа, дату видання та ОДПС, що видав такий документ.
<...>
За результатами розгляду скарги до АІС "Скарга" вноситься інформація про рішення, прийняте щодо кожного оскаржуваного документа окремо.
В АІС "Скарга" існують такі види рішень щодо оскаржуваних документів:
- залишений без змін - за результатами розгляду цього оскаржуваного документа не вноситься жодних змін, відсутні додаткові нарахування;
- скасований - дію документа в подальшому повністю припинено, нараховані за таким документом суми повністю скасовано;
- частково збільшений та частково зменшений, але без зміни загальної суми - рішення може прийматися тільки щодо документів, якими платника податків зобов'язано сплатити певну суму податкових зобов'язань, фінансових санкцій чи пені, при цьому одні з цих сум було збільшено за результатами розгляду, а інші - зменшено, але загальна сума не змінилась (наприклад, платнику податків податковим повідомленням-рішенням визначено 110 грн. ПДВ і 40 грн. фінансової санкції. За результатами розгляду скарги суму основного платежу було зменшено на 10 гривень, а суму санкції збільшено на 10 грн. Таким чином, по повідомленню-рішенню відбулося як збільшення, так і зменшення суми, але загальна сума залишилась незмінною - 150 гра);

................
Перейти до повного тексту