- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 12-0117/10-902 від 06.02.97
м.Київ
Державним податковим адміністраціям
в Автономній Республіці Крим,
в областях, мм.Києві і Севастополі
Про набуття чинності Конвенцією з Швецією про уникнення подвійного оподаткування
Державна податкова адміністрація України надсилає до відома і керівництва в роботі
Конвенцію між Урядом України і Урядом Швеції про уникнення подвійного оподаткування доходів та попередження податкових ухилень, підписану 15.08.95 р. (надалі - Конвенція) і яка набула чинності з 04.06.96 р. При цьому звертаємо вашу увагу на те, що відповідно до статті 27 Конвенції про набуття чинності, її положення будуть мати дію стосовно податків на прибуток підприємств для будь-якого оподатковуваного періоду, що починається з або після 01.01.97 року, стосовно податків на дивіденди, проценти, роялті і прибуткового податку з громадян для будь-яких платежів, зроблених на шістдесятий або після шістдесяти днів з або після 04.06.96 р., а саме з або після 03.08.96 р. для резидентів Швеції.
При застосуванні Конвенції слід мати на увазі, що положення законодавства України застосовуються до оподаткування доходів, одержаних резидентами Швеції із України в тій частині, яка не суперечить Конвенції. При практичному застосуванні Конвенції належить враховувати нижче викладене.
I. Оподаткування прибутку, який одержує резидент Швеції через постійне представництво.
Закон України від 28.12.94 р.
"Про оподаткування прибутку підприємств" дає узагальнене визначення терміну "постійне представництво". Конвенція (стаття 5) цей термін розглядає детальніше, обумовлюються випадки, коли діяльність нерезидента в Україні не буде створювати постійне представництво. Так, згідно з Конвенцією термін "постійне представництво" не включає будівельний майданчик або монтажний, або складальний об'єкт, або контрольну діяльність, пов'язану з такими об'єктами, якщо такі майданчики, об'єкти або діяльність існують не більше дванадцяти місяців; не розглядається як така, що створює постійне представництво, діяльність, яка має підготовчий або допоміжний характер, а також комерційна діяльність, здійснювана в Україні через брокера, комісіонера чи будь-якого іншого агента з незалежним статусом. Той факт, що компанія-резидент України контролюється компанією-резидентом Швеції, сам по собі не перетворює цю українську компанію у постійне представництво шведської компанії. Таким чином будь-яке спільне підприємство за участю шведського капіталу само по собі не створює постійне представництво. Для вирішення питання, чи є це спільне підприємство постійним представництвом чи ні, повинні бути враховані інші положення цієї статті, а також положення чинного законодавства України.
При застосуванні Конвенції необхідно враховувати, що відповідно до Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" термін "нерезидент" включає не лише юридичні особи, але також будь-які інші суб'єкти підприємницької діяльності, що не мають статусу юридичної особи України. Таким чином постійне місце діяльності будь-якого з нерезидентів, як вони визначені в п.1.8 статті 1 Закону, що відповідає критеріям постійного представництва, викладеним у Законі та Конвенції, створює постійне представництво.
Стаття 7 Конвенції встановлює правила стосовно оподаткування прибутку бізнесу, що одержується нерезидентом через це постійне представництво.
На відміну від чинного законодавства України прибуток, одержуваний резидентами Швеції від експлуатації морських або повітряних суден у міжнародних перевезеннях, а також доход від фрахту звільняється від оподаткування в Україні (Стаття 8). При цьому прибуток, одержуваний через представництва авіа- чи морських компаній Швеції від міжнародних перевезень, також підпадає під дію цієї статті.
II. Оподаткування пасивних доходів в Україні.
Згідно із положеннями статей
10,
11 і
12 Конвенції та чинного законодавства України щодо оподаткування пасивних прибутків резидентів Швеції, які не здійснюють діяльність в Україні через постійне представництво, при їх репатріації за межі України встановлено такі ставки:
1. Стосовно дивідендів:
1.1. звільнення від оподаткування дивідендів, що виплачуються компанією-резидентом України компанії (на відміну від партнерства), яка є резидентом Швеції за умови, що ця шведська компанія є фактичним власником і володіє безпосередньо принаймні 25 відсотками акцій, що мають право голосу в українській компанії, яка виплачує дивіденди шведській компанії, та що в цій шведській компанії принаймні 50 відсотків акцій, що мають право голосу, належать резидентам Швеції (стаття 10, пункт 3);
1.2. 5 відсотків - на дивіденди, що виплачуються компанією-резидентом України компанії (на відміну від партнерства), що є резидентом Швеції, за умови, що така шведська компанія є фактичним власником дивідендів і володіє принаймні 20 відсотками статутного фонду української компанії, яка сплачує дивіденди (стаття 10, пункт 2а);
1.3. 10 відсотків - на дивіденди, що виплачуються компанією-резидентом України резиденту Швеції, який є їх фактичним власником в усіх інших випадках (стаття 10, пункт 2b).
2. Стосовно процентів:
2.1. звільнення від оподаткування процентів, що виникають в Україні і сплачуються стосовно позики, гарантованої або забезпеченої Урядом Швеції або її політико-адміністративним підрозділом або місцевою владою, або будь-якими агентствами (стаття 11, пункт 3а);
................Перейти до повного тексту