- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
25.07.2005 N 14550/7/25-0017 |
(Витяг)
До підрозділів апеляцій ДПА та ДПІ у січні - червні 2005 р. надійшло 4192 повторних скарги (заяви), в яких оскаржено 6011 податкових повідомлень-рішень (рішень) органів ДПС, або на 1238 скарг менше, ніж за відповідний період минулого року.
За розглядом повторних скарг платників податків ДПАУ скасовано 320 рішень (10,8% від розглянутих оскаржених податкових повідомлень-рішень) на суму 306654,4 тис. грн., скарги на які раніше розглядалися на місцевому і регіональному рівні.
Матеріали розгляду скарг платників податків свідчать, що начальники деяких ДПІ та їх заступники і керівники структурних підрозділів та працівники, уповноважені розглядати первинні скарги, в ряді випадків недостатньо і не завжди об'єктивно і принципово розглядали матеріали перевірок та скарги платників податків, іноді не враховували податкових роз'яснень ДПАУ.
Зокрема, головними держподатінспекторами відділу документальних перевірок фізичних осіб Красно-армійської ОДПІ перевіркою держпідприємства (акт перевірки від 28.01.2005 р.) донараховано 80 грн. податку з власників транспортних засобів та 706 грн. 86 коп. прибуткового податку з громадян без зазначення в акті перевірки конкретних порушень та статей і пунктів законодавчих актів, що були порушені підприємством, а також не вчинили посилання на документи бухгалтерського і податкового обліку та не склали розрахунку донарахованих сум податку з власників транспортних засобів. Рішенням ДПА у Донецькій області від 06.05.2005 р. скасовано податкові повідомлення-рішення Красноармійської ОДПІ про сплату донарахованих сум податків і застосованих штрафних санкцій, а інспекторам оголошено догани.
Деякі ДПІ в порушення вимог п. 2.2 наказу ДПАУ від 29.11.99 р.
N 662 "Про стан роботи податкових органів з розгляду апеляцій платників податків" та п. 1.2 листа ДПАУ від 14.10.2002 р. N 15784/7/25-0017 "Про вжиття заходів, спрямованих на поліпшення роботи з розгляду скарг", у разі коли платник податків відмовляється визнати висновки перевірки податкового органу або має зауваження до них та оскаржує такі висновки у встановленому законом порядку, приймали податкові повідомлення-рішення без розгляду або до розгляду таких заперечень. Зокрема, СДПІ по роботі з великими платниками податків в Одеській області податкове повідомлення-рішення про визначення ВАТ і податкового зобов'язання з ПДВ (939133 грн.) було прийняте за неякісно складеним актом перевірки, що призвело до скасування ДПА в Одеській області зазначеного податкового повідомлення-рішення за розглядом скарги платника податків.
Деякі ДПІ Дніпропетровської і Рівненської областей та м. Києва під час перевірок СПД в порушення норм чинного законодавства не визнавали першу подію щодо дати збільшення валових витрат виробництва (обігу) та виникнення податкового кредиту з ПДВ і без вжиття заходів, передбачених п. 11 ст. 10 Закону України від 04.12.90 р.
N 509-XI "Про державну податкову службу в Україні", донараховували податок на прибуток і ПДВ або зменшували суму податку, заявлену до відшкодування з бюджету, та застосовували штрафні санкції. Зокрема, ДПІ у Печерському районі м. Києва за актом перевірки ТОВ від 15.02.2005 р. прийнято податкове повідомлення-рішення про зменшення на 110,1 тис. грн. суми ПДВ, заявленої до відшкодування з бюджету. В матеріалах перевірки не доведено, що платником порушено вимоги пп. 7.4.5 ст.
7 Закону України
"Про податок на додану вартість", і без визнання у судовому порядку угод недійсними ДПІ неправомірно зменшила суму ПДВ, заявлену платником до відшкодування.
Неякісні перевірки та невиконання спеціалістами ДПІ вимог нормативних актів щодо оформлення матеріалів перевірок, неврахування при застосуванні штрафних (фінансових) санкцій податкових роз'яснень ДПАУ, помилкове застосування норм чинного податкового законодавства призводять до збільшення кількості обґрунтованих скарг платників податків, значних витрат робочого часу для розгляду скарг та здійснення переперевірок. Зокрема, Калуською ОДПІ за розглядом неякісно складеного інспектором акта перевірки ТОВ від 24.02.2005 р. прийнято податкові повідомлення-рішення від 28.02.2005 р. про сплату податкових зобов'язань з податку на прибуток (41 тис. грн.), ПДВ (8,7 тис. грн.) і комунального податку (3,3 тис. грн.), однак переперевіркою (акт від 18.05.2005 р.), здійсненою під час розгляду повторної скарги, не підтверджено сум донарахованих податків, і рішенням ДПА в Івано-Франківській області від 02.06.2005 р. скасовано зазначені податкові повідомлення-рішення ДПІ. За допущені порушення при складанні акта перевірки інспектора депремійовано.
Не зменшується кількість скарг від СПД на рішення про застосування фінсанкцій за порушення вимог Закону України
"Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", а також на рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення порядку застосування РРО, норм з регулювання обігу готівки і патентування. їх розгляд свідчить, що працівниками регіональних підрозділів Департаменту з адміністрування акцизного збору і контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів і працівниками ДПІ при проведенні перевірок та прийнятті рішень про застосування фінсанкцій не завжди вивчаються всі обставини справи.
В актах перевірок нечітко викладається зміст порушень, не зазначаються особи, які здійснювали реалізацію алкогольних напоїв і тютюнових виробів, або складаються акти перевірок зі слів громадян без будь-якого підтвердження записів первинними та іншими документами, не вказується наявність у реалізації асортименту алкогольних і тютюнових виробів, не з'ясовується відображення цього у накладних та інших документах на одержання цих товарів та їх програмування в РРО. За наявності на місці проведення розрахунків торгових патентів не завжди зазначається зміст конкретного порушення порядку їх використання тощо. В деяких актах перевірок не зазначається наявність журналів відвідання підприємств, установ, організацій та їх структурних підрозділів представниками контролюючих органів, також перевіряючі не вчиняють записів у журналах щодо строків та мети перевірки, не зазначають своїх посад і прізвищ, що зумовлює оскарження дій працівників податкових органів при здійсненні перевірок та унеможливлює спростування заперечень СПД.
................Перейти до повного тексту