1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
20.11.2003 N 9557/6/23-0116
Державна податкова адміністрація України розглянула лист <...> та, в межах своєї компетенції, надає відповіді на проблемні питання з оподаткування, що виникли під час проведення науково практичного семінару "Проблеми обліку, звітності та оподаткування суб'єктів СЕЗ та ТПР".
1. Щодо питання обліку на підприємстві зі змішаною формою діяльності.
Законом України від 15.07.99 N 970-XIV "Про спеціальний режим інвестиційної діяльності на територіях пріоритетного розвитку в Луганській області" із змінами та доповненнями (далі - Закон) запроваджено спеціальний режим інвестиційної діяльності для підприємств, які реалізують на територіях пріоритетного розвитку в Луганській області інвестиційні проекти, зареєстровані у встановленому цим Законом порядку.
Статтею 9 Закону, для вказаних підприємств, визначено особливості оподаткування щодо сплати ввізного мита, податку на додану вартість, податку на прибуток підприємств, збору до Державного інноваційного фонду України, внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та плати за землю. Пунктом 6 статті 9 Закону визначено порядок оподаткування прибутку підприємств, які реалізують інвестиційні проекти на територіях пріоритетного розвитку в Луганській області, а саме, передбачено, що порядок обчислення прибутку, одержаного від реалізації інвестиційного проекту, визначається Державною податковою адміністрацією України.
Пунктом 8 Порядку визначення прибутку, отриманого від реалізації інвестиційних проектів суб'єктами підприємницької діяльності, які здійснюють свою діяльність на територіях пріоритетного розвитку в Луганській області, та складання відокремленого балансу фінансово-господарської діяльності, затвердженого наказом ДПА України від 31.08.99 N 469, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 08.09.99 за N 605/3898, передбачено наступне: "Якщо суб'єкт підприємницької діяльності, який здійснює свою діяльність на територіях пріоритетного розвитку в Луганській області, займається кількома видами підприємницької діяльності, то пільга в оподаткуванні прибутку застосовується тільки до прибутку, одержаного від того виду діяльності, що передбачений інвестиційним проектом. За таким видом діяльності названий суб'єкт підприємницької діяльності повинен вести окремий податковий облік для визначення прибутку, одержаного від реалізації інвестиційного проекту."
Такі самі вимоги щодо ведення відокремленого обліку результатів фінансово-господарської діяльності за доходами, які оподатковуються за нижчими ставками, передбачені пунктом 7.20 статті 7 Закону України від 22.05.97 N 283/97-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" із змінами та доповненнями.
Отже, з метою оподаткування суб'єкти підприємницької діяльності, що реалізують інвестиційні проекти на території пріоритетного розвитку в Луганській області, зобов'язані вести окремий облік операцій за видами діяльності, що підлягають пільговому оподаткуванню, та облік за операціями, що оподатковуються на загальних підставах.
2. Щодо пільгового оподаткування ввезення устаткування в розібраному стані для реалізації інвестиційного проекту.
Пунктом 1 статті 2 Закону України від 24.12.98 N 357-XIV "Про спеціальний режим інвестиційної діяльності у Закарпатській області" (далі - Закон) встановлено спеціальний режим інвестиційної діяльності, яким передбачено звільнення не більш як на 5 років від обкладення ввізним митом і податком на додану вартість під час ввезення в Україну устаткування (обладнання), крім підакцизних товарів, для реалізації інвестиційного проекту. Перелік та обсяги ввезення на митну територію України зазначених устаткування (обладнання) є невід'ємною частиною інвестиційного проекту. Під терміном устаткування (обладнання) слід розуміти машини (крім транспортних засобів), механізми, прилади, пристрої, призначені для використання у технологічному процесі, що здійснюється під час реалізації інвестиційного проекту.
Щодо ввезення устаткування (обладнання) в розібраному стані, необхідно зазначити, що пунктом 1.7 Порядку заповнення граф вантажної митної декларації відповідно до митних режимів експорту, імпорту, транзиту, тимчасового ввезення (вивезення), митного складу, магазину безмитної торгівлі, затвердженого наказом Державної митної служби України від 30.06.98 N 380, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.07.98 за N 469/2909, передбачено можливість оформлення єдиної ВМД на кілька партій товару в разі декларуванні машин, обладнання, механізмів, установок, приладів тощо, які класифікуються за одним товарним кодом згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності як складений товар, але з урахуванням особливостей транспортування та монтажу, ввозяться на митну територію України в розібраному стані на кількох транспортних засобах (за кількома товаротранспортними накладними) на адресу одного одержувача.
Таким чином, при ввезенні устаткування (обладнання), яке класифікується за одним товарним кодом згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності як складений товар, але з урахуванням особливостей транспортування та монтажу ввозяться на митну територію України в розібраному стані на кількох транспортних засобах (за кількома товаротранспортними накладними) на адресу одного одержувача, при оформленні єдиної ВМД, ввезене обладнання звільняється від обкладення ввізним митом і податком на додану вартість у відповідності до вимог пункту 1 статті 2 Закону.
Щодо ввезення запасних частин на ремонт основних засобів.
В разі ввезення устаткування (обладнання) у вигляді запасних частин, комплектуючих, без дотримання вищенаведених вимог, вказана операція не звільняється від сплати ввізного мита та податку на додану вартість.
Враховуючи вищенаведені норми, не звільняються від сплати ввізного мита та податку на додану вартість ввезенні запасні частини на ремонт основних засобів, які використовуються в реалізації інвестиційного проекту.
Щодо оподаткування спільної діяльності.
Пунктом 2 статті 2 Закону України від 24.12.98 N 357-XIV "Про спеціальний режим інвестиційної діяльності у Закарпатській області" передбачено звільнення на 2 роки від оподаткування прибутку новоствореного, в тому числі у процесі реструктуризації, підприємства, інвестиція в яке є еквівалентною не менш як 250 тисячам доларів США, а також прибутку діючого підприємства, одержаного від інвестування в його реконструкцію або в його модернізацію, якщо така інвестиція дорівнює не менш як 250 тисячам доларів США.
Оподаткування доходів від проведення спільної діяльності регулюється пунктом 7.7 статті 7 Закону України від 22.05.97 N 283/97-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" із змінами та доповненнями. Правила ведення податкового обліку за результатами спільної діяльності встановлені Порядком ведення податкового обліку та складання податкової звітності результатів спільної діяльності на території України без створення юридичної особи, затвердженого наказом ДПА України від 11.07.97 N 234 із змінами та доповненнями, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.08.97 за N 308/2112.
Згідно підпункту 7.7.2 пункту 7.7 статті 7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" облік результатів спільної діяльності ведеться платником податку, уповноваженим на це іншими сторонами згідно з умовами договору, окремо від обліку господарських результатів такого платника податку.
Згідно підпункту 7.7.3 пункту 7.7 статті 7 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" виплати частини доходу, отриманого учасниками від спільної діяльності, прирівнюються до виплат дивідендів. Отже, доходи від спільної діяльності, отримані суб'єктом підприємницької діяльності, який діє в межах Закону України від 24.12.98 N 357-XIV, оподатковуються на загальних підставах та не підлягають пільговому оподаткуванню відповідно до Закону України від 24.12.98 N 357-XIV.
Щодо включення до складу валових витрат видатків на стажування працівників за кордоном.
Підпунктом 5.4.2 пункту 5.4 статті 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (із внесеними змінами і доповненнями) визначено, що до валових витрат платника податку відносяться витрати, пов'язані з професійною підготовкою або перепідготовкою за профілем такого платника податку фізичних осіб, що перебувають у трудових відносинах з таким платником податку, в українських закладах освіти, за винятком фізичних осіб, пов'язаних з таким платником податку.
Цим Законом не передбачено віднесення до складу валових витрат платника податку витрат на матеріальне забезпечення працівників, що направлені ним за кордон на навчання, стажування, для підвищення кваліфікації.
У зв'язку з цим, витрати на матеріальне забезпечення працівників, що направлені ним за кордон на навчання, стажування, для підвищення кваліфікації здійснюються за рахунок прибутку платника податку.
3. Щодо порядку звітності суб'єктів підприємницької діяльності, що реалізують інвестиційні проекти на території міста Харкова.
Законом України від 11.05.2000 N 1714-III "Про спеціальний режим інвестиційної діяльності на території міста Харкова" (далі - Закон) із змінами та доповненнями запроваджено спеціальний режим інвестиційної діяльності у пріоритетних видах економічної діяльності на території міста Харкова. Пунктом 5 статті 7 Закону встановлено, що порядок обліку та обчислення прибутку, одержаного від реалізації інвестиційного проекту, визначається Державною податковою адміністрацією України.
Наказом ДПА України від 17.07.2000 N 384 затверджено Порядок обліку, обчислення прибутку, одержаного від реалізації інвестиційного проекту на території міста Харкова, та складання відокремленого балансу фінансово-господарської діяльності з реалізації інвестиційного проекту, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 03.08.2000 за N 472/4693 (далі - Порядок). Пунктом 6 Порядку встановлено порядок обчислення прибутку, одержаного від реалізації інвестиційного проекту суб'єктом підприємницької діяльності.
Якщо вироблена продукція (роботи, послуги) філії, відділення, іншого відокремленого структурного підрозділу, цеху (дільниці), на яких реалізується інвестиційний проект, продається зовнішньому споживачу, то прибуток визначається шляхом зменшення суми скоригованого валового доходу, отриманого підприємством від продажу товарів (робіт, послуг), виготовлених (виконаних, наданих) з використанням інвестицій, на суму валових витрат підприємства у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням цього виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.8 статті 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", а також на суму амортизаційних відрахувань, нараховану на основні засоби відповідно до статті 8 цього Закону.
При цьому, прибуток визначається на підставі розрахунку обчислення прибутку структурного підрозділу (філії, відділення, дільниці, цеху) суб'єкта підприємницької діяльності, що здійснює свою діяльність на території міста Харкова і продукція якого виготовлена в результаті впровадження інвестиційного проекту, підлягає продажу за межі підприємства (додаток N 1 до Порядку (далі - Розрахунок); цей розрахунок подається органам державної податкової служби за місцем реєстрації таких суб'єктів, як платників податку в терміни, установлені для подання декларації про прибуток підприємства.
Оскільки наказом ДПА України від 29.03.2003 N 143 "Про затвердження форми декларації з податку на прибуток підприємства та Порядку її складання", зареєстровано в Міністерстві юстиції України 08.04.2003 за N 271/7592, введено нову форму декларації з податку на прибуток, відображення сум податку на прибуток звільненого від оподаткування повинно проводитись наступним чином.
Сума податку, звільненого від оподаткування, розрахованого за даними рядка 1.11 Розрахунку (додаток N 1 до Порядку, знаходить своє відображення в рядку 10.1 додатка К5 до декларації з прибутку підприємств та відповідно в рядку 10 декларації. Тобто, сума прибутку від реалізації інвестиційного проекту, який звільнений від оподаткування, враховується у зменшенні прибутку, що підлягає оподаткуванню. При цьому, до додатка К5, в рядки А1, А2 та А3 переносяться дані відповідних рядків 1.1, 1.3, 1.2 Розрахунку (додаток N 1 до Порядку). З цього можна зробити висновок, що неоподатковуваний прибуток підприємства повинен розраховуватись за відповідними формулами в Розрахунку (додаток N 1 до Порядку) і не повинен перевищувати частку прибутку від реалізації інвестиційного проекту на структурному підрозділі в загальному оподатковуваному прибутку підприємства.
Одночасно з цим слід зазначити, що дані рядка 10.1 додатка К5 не завжди повинні дорівнювати розрахунку за формулою (А1-А2-А3), саме тому залишається обов'язковим подання Розрахунків обчислення прибутку (додаток N 1 до Порядку разом із поданням декларації з податку на прибуток підприємства.
Щодо визначення першого прибутку в 2002 та 2003 роках.
У відповідності до п. 4 Порядку, пільги застосовуються з моменту одержання першого прибутку від реалізації інвестиційного проекту, а саме з того звітного (податкового) періоду, у якому було отримано такий прибуток. Тобто, якщо протягом попередніх податкових періодів підприємством не було отримано позитивний результат від реалізації інвестиційного проекту, то відлік пільгового терміну розпочнеться саме з дати отримання першого прибутку. Окремо слід зазначити, що першим роком застосування пільгового режиму буде вважатися рік, у будь-якому із звітних (податкових) кварталів якого отримано перший прибуток.
4. Щодо відображення в обліку ремонту обладнання за інвестиційним проектом.
Законом України від 11.05.2000 N 1714-III "Про спеціальний режим інвестиційної діяльності на території міста Харкова" із змінами та доповненнями запроваджено спеціальний режим інвестиційної діяльності у пріоритетних видах економічної діяльності на території міста Харкова (далі - Закон). Пунктом 5 статті 7 Закону встановлено, що порядок обліку та обчислення прибутку, одержаного від реалізації інвестиційного проекту, визначається Державною податковою адміністрацією України.
Наказом ДПА України від 17.07.2000 N 384 затверджено Порядок обліку, обчислення прибутку, одержаного від реалізації інвестиційного проекту на території міста Харкова, та складання відокремленого балансу фінансово-господарської діяльності з реалізації інвестиційного проекту (далі - Порядок). Пунктом 6 Порядку встановлено порядок обчислення прибутку, одержаного від реалізації інвестиційного проекту суб'єктом підприємницької діяльності.
Пунктом 7 Порядку передбачено обов'язок платника податку вести окремий податковий облік для визначення прибутку, одержаного від реалізації інвестиційного проекту за кожним видом діяльності, що звільняється або не звільняється від оподаткування. Такі самі вимоги щодо ведення відокремленого обліку результатів фінансово-господарської діяльності за доходами, які оподатковуються за нижчими ставками, передбачені пунктом 7.20 статті 7 Закону України від 22.05.97 N 283/97-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" із змінами та доповненнями.
Таким чином, в разі здійснення витрат на ремонт обладнання за інвестиційним проектом, платник податків має право віднести до складу валових витрат будь-які витрати, пов'язані з поліпшенням основних фондів, що підлягають амортизації та повністю використовуються для реалізації інвестиційного проекту у сумі, що не перевищує 10 відсотків сукупної балансової вартості всіх груп основних фондів, які використовуються в інвестиційному проекті, станом на початок такого звітного періоду, за правилами, визначеними підпунктом 8.7.1 пункту 8.7 статті 8 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств". Ця операція знайде своє відображення в відокремленому податковому обліку за інвестиційним проектом, та буде врахована при визначенні прибутку звільненого від оподаткування.
Щодо тлумачення терміну "нецільове використання".
Спільним наказом ДПА України та Державної митної служби України від 13.10.2000 N 533/567 затверджено Порядок контролю за цільовим використанням сировини, матеріалів, устаткування, обладнання та комплектуючих виробів до них, що ввозяться в Україну для реалізації інвестиційних проектів на території міста Харкова.
Згідно Порядку контроль за цільовим використанням суб'єктами сировини, матеріалів, устаткування, обладнання та комплектуючих виробів до них (крім підакцизних товарів) забезпечується взаємодією Ради, Державної податкової адміністрації в місті Харкові, Східної регіональної митниці з залученням фахівців відповідних державних установ. У разі виявлення під час перевірок державним податковим органом фактів нецільового використання суб'єктом устаткування, обладнання та комплектуючих виробів до них (крім підакцизних товарів) цей податковий орган здійснює донарахування та стягнення несплачених сум податку на додану вартість із застосуванням передбачених законодавством фінансових санкцій, а також інформує про це митницю, яка здійснила їх митне оформлення, та Раду.
Під "нецільовим використанням" слід розуміти використання ввезеного устаткування, обладнання та комплектуючих виробів до них на цілі не пов'язані з реалізацією інвестиційного проекту шляхом використання в межах здійснення господарської діяльності не пов'язаної з інвестиційним проектом, а саме: реалізації, безоплатної передачі, передачі в лізинг та будь-яких інших способів відчуження ввезеного обладнання та комплектуючих.
Щодо відображення від'ємного значення об'єкта оподаткування за результатами реалізації інвестиційного проекту.
Пунктом 7 Порядку передбачено обов'язок платника податку вести окремий податковий облік для визначення прибутку, одержаного від реалізації інвестиційного проекту за кожним видом діяльності, що звільняється або не звільняється від оподаткування. Такі самі вимоги щодо ведення відокремленого обліку результатів фінансово-господарської діяльності за доходами, які оподатковуються за нижчими ставками, передбачені пунктом 7.20 статті 7 Закону України від 22.05.97 N 283/97-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" із змінами та доповненнями.
Відповідно до декларації з податку на прибуток підприємства, форма якої затверджена наказом ДПА України від 29.03.2003 N 143, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 08.04.2003 за N 271/7592, прибуток, що підлягає оподаткуванню, відображений по рядку 11 декларації, формується за рахунок прибутку отриманого як від основної діяльності, так і від діяльності, що підлягає пільговому оподаткуванню. Прибуток, що підлягає оподаткуванню, визначається шляхом зменшення об'єкта оподаткування (позитивного або від'ємного) (рядок 8 декларації) на суму прибутку, який звільнено від оподаткування (рядок 10 декларації). Необхідно звернути увагу, що об'єкт оподаткування, відображений по рядку 8 декларації, включає в себе весь прибуток, який отримано платником протягом звітного періоду, в тому числі і прибуток, що підлягає звільненню від оподаткування.
Розглянемо вказане правило за допомогою числового прикладу. Так за звітний період, платником отримано від'ємне значення об'єкта, від діяльності, що оподатковується на загальних підставах та діяльності, що звільнена від оподаткування, в сумі - 30 тис. грн., прибуток, який отримано від здійснення звільненої від оподаткування діяльності, має від'ємне значення в сумі - 90 тис. грн., таким чином, прибуток, що підлягає оподаткуванню, буде складати -30-(-90), що дорівнює 60 тис. грн.
Таким чином, з метою достовірного ведення податкового обліку, будь-який об'єкт оподаткування (позитивний або від'ємний), що зазначений в рядку 8 декларації з податку на прибуток, повинен бути зменшений на суму прибутку (позитивну або від'ємну), який звільнено від оподаткування і зазначено в рядку 10 декларації.
Щодо тлумачення пункту 6.2 Порядку.
Для визначення прибутку платника від реалізації інвестиційного проекту в разі використання продукції, виготовленої в результаті реалізації інвестиційного проекту, в подальшому технологічному процесі виробництва продукції, необхідно керуватись пунктом 6.2 Порядку обліку, обчислення прибутку, одержаного від реалізації інвестиційного проекту на території міста Харкова, та складання відокремленого балансу фінансово-господарської діяльності з реалізації інвестиційного проекту. Прибуток визначається з урахуванням економічного ефекту, отриманого від реалізації інвестиційного проекту, на підставі розрахунку обчислення прибутку структурного підрозділу суб'єкта підприємницької діяльності, що здійснює свою діяльність на території міста Харкова і продукція якого виготовлена в результаті впровадження інвестиційного проекту та не підлягає продажу за межі підприємства (додаток 2). Визначення прибутку як економічного ефекту від упровадження інвестиційного проекту проводиться підприємством самостійно на підставі окремого обліку по реалізації інвестиційного проекту, виходячи з фактичних витрат та амортизаційних відрахувань філій, відділень, інших відокремлених структурних підрозділів, цехів (дільниць), на яких реалізується інвестиційний проект, продукція яких в подальшому була використана у технологічному процесі виробництва. При цьому, слід враховувати долю продукції, яка була використана в подальшому технологічному процесі, в загальному випуску продукції відділеннями, іншими відокремленими структурними підрозділами, цехами (дільницями), на яких реалізується інвестиційний проект.
5. Щодо особливостей оподаткування суб'єктів підприємницької діяльності, що реалізують інвестиційні проекти на території спеціальної економічної зони "Яворів".
Законом України від 15.01.99 N 402-XIV "Про спеціальну економічну зону "Яворів", із змінами та доповненнями, (далі - Закон) обумовлено порядок створення, ліквідації та особливості механізму функціонування спеціальної економічної зони "Яворів".
Статтею 9 Закону встановлено спеціальний правовий режим підприємницької діяльності та особливості оподаткування на території СЕЗ "Яворів".
Так, вказаною статтею передбачено звільнення на період реалізації інвестиційного проекту, але не більше ніж на п'ять років, від сплати ввізного мита ввезення на територію СЕЗ "Яворів" (крім території автопорту "Краковець") устаткування, обладнання та комплектуючих деталей до них (крім підакцизних товарів) для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалізацією інвестиційних проектів, затверджених Яворівською районною державною адміністрацією.
Крім того звільняється від оподаткування податком на додану вартість ввезення (пересилання) устаткування, обладнання та комплектуючих деталей до них (крім підакцизних товарів), які ввозяться (пересилаються) на територію СЕЗ "Яворів" суб'єктами СЕЗ "Яворів" для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалізацією інвестиційних проектів, затверджених Яворівською районною державною адміністрацією.
Особливості експортно-імпортних операцій визначені пунктом 6 статті 9 Закону. Вказаним пунктом встановлені наступні особливості проведення експортно-імпортних операцій, а саме: імпорт суб'єктами підприємницької діяльності СЕЗ "Яворів" товарів та інших предметів для потреб власного виробництва на території СЕЗ "Яворів" та експорт товарів та інших предметів, повністю вироблених або достатньо перероблених чи оброблених на території СЕЗ "Яворів", не підлягають ліцензуванню та квотуванню, якщо інше не встановлено міжнародними договорами України.
Крім того встановлено особливості оподаткування прибутку суб'єктів підприємницької діяльності, що реалізують інвестиційні проекти на території СЕЗ "Яворів". Так, строком на п'ять років звільнено від оподаткування прибуток суб'єктів СЕЗ "Яворів", отриманий на території СЕЗ "Яворів" від реалізації інвестиційних проектів, затверджених Яворівською районною державною адміністрацією. Прибуток таких платників податку, отриманий у наступні роки реалізації інвестиційних проектів, оподатковується за ставкою 50 відсотків діючої ставки оподаткування. Ця норма застосовується з моменту одержання суб'єктом СЕЗ "Яворів" першого прибутку від реалізації інвестиційного проекту. Правила визначення прибутку від реалізації інвестиційного проекту на території СЕЗ "Яворів", який звільняється від оподаткування, встановлено Порядком визначення прибутку, отриманого від реалізації інвестиційних проектів суб'єктами спеціальної економічної зони "Яворів", та складання відокремленого балансу фінансово-господарської діяльності, затвердженого наказом ДПА України від 31.03.99 N 162, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.04.99 за N 227/3520.
Крім того, вищевказані суб'єкти підприємницької діяльності звільнені від сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та збору до Державного інноваційного фонду.
Також суб'єкти СЕЗ "Яворів" (власники земельних ділянок та землекористувачі на території СЕЗ "Яворів") повністю звільняються від сплати земельного податку в перші три роки реалізації на території СЕЗ "Яворів" інвестиційних проектів, затверджених Яворівською районною державною адміністрацією, а в наступні роки сплачують земельний податок за ставкою в розмірі 50 відсотків діючої ставки оподаткування.
6. Щодо розрахунку прибутку від реалізації інвестиційного проекту як економічного ефекту.
Особливості визначення прибутку суб'єктів підприємницької діяльності від реалізації інвестиційних проектів на території пріоритетного розвитку в Донецькій області встановлені Порядком обчислення прибутку, одержаного від здійснення інвестицій на діючих підприємствах, розташованих на територіях пріоритетного розвитку в Донецькій області, та складання відокремленого балансу фінансово-господарської діяльності з реалізації інвестиційного проекту, затвердженого наказом ДПА України від 05.03.99 N 111, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22.03.99 за N 176/3469 (далі - Порядок)
Для визначення прибутку платника від реалізації інвестиційного проекту в разі використання продукції, виготовленої в результаті реалізації інвестиційного проекту, в подальшому технологічному процесі виробництва продукції, необхідно керуватись пунктом 7.2 Порядку. Прибуток визначається з урахуванням економічного ефекту, отриманого від реалізації інвестиційного проекту, на підставі розрахунку обчислення прибутку структурного підрозділу суб'єкта підприємницької діяльності, що здійснює свою діяльність на територіях пріоритетного розвитку в Донецькій області і продукція якого виготовлена в результаті впровадження інвестиційного проекту та не підлягає продажу за межі підприємства (додаток N 2 до Порядку). Визначення прибутку як економічного ефекту від упровадження інвестиційного проекту проводиться підприємством самостійно на підставі окремого обліку по реалізації інвестиційного проекту, виходячи з фактичних витрат та амортизаційних відрахувань філій, відділень, інших відокремлених структурних підрозділів, цехів (дільниць), на яких реалізується інвестиційний проект, продукція яких в подальшому була використана у технологічному процесі виробництва. При цьому, слід враховувати долю продукції, яка була використана в подальшому технологічному процесі в загальному випуску продукції відділеннями, іншими відокремленими структурними підрозділами, цехами (дільницями), на яких реалізується інвестиційний проект.
Щодо своєчасності внесення інвестицій та дострокового закінчення інвестиційного проекту.
Згідно статті 14 Закону України від 24.12.98 N 356-XIV "Про спеціальні економічні зони та спеціальний режим інвестиційної діяльності в Донецькій області" (далі - Закон), передбачено звільнення на три роки від оподаткування прибутку, одержаного від реалізації інвестиційних проектів, схвалених Радою, на новостворених підприємствах, діючих підприємствах, їх філіях та інших структурних підрозділах - платниках податку, при умові, якщо інвестиції в них еквівалентні не менш як 1 мільйону доларів США, для малих підприємств - не менш як 250 тисячам доларів США. Тобто, платник податку який реалізує інвестиційний проект, отримує право на застосування вказаних пільг з оподаткування виключно після внесення вказаних інвестицій в повному обсязі.
Пунктом "а" статті 14 Закону передбачено звільнення, на період реалізації проекту, від обкладання ввізним митом та податком на додану вартість, ввезення в Україну сировини, матеріалів, предметів, устаткування (обладнання). Пунктом "б" передбачено звільнення від оподаткування прибутку, одержаного від реалізації інвестиційних проектів, схвалених Радою, на новостворених підприємствах, діючих підприємствах, їх філіях та інших структурних підрозділах - платниках податку.
Таким чином, в разі дострокового завершення інвестиційного проекту, платник податку втрачає право на застосування пільг з оподаткування передбачених статтею 14 Закону.
Крім того, у разі, якщо протягом звітного (податкового) періоду відбувається часткове або повне відчуження зазначеної інвестиції, суб'єкт підприємницької діяльності, який отримав інвестицію, зобов'язаний сплатити податок з прибутку, одержаного в такому звітному (податковому) періоді.

................
Перейти до повного тексту