1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 626 від 12.12.2000
м. Київ
Про стан роботи податкових органів Дніпропетровської області і м. Севастополя з розгляду скарг платників податків
(Витяг)
Розглянувши доповідну записку Головного управління апеляцій про стан роботи з розгляду скарг платників податків в ДПА у Дніпропетровській області і м. Севастополі, Колегія ДПА України зазначає, що у вказаних органах ДПС проведена організаційна робота із забезпечення захисту законних інтересів платників податків при оскарженні ними рішень податкових органів.
Аналіз розгляду скарг (апеляцій), задоволених на користь платників податків, та матеріали перевірок ДПА показали, що більшість оскаржених платниками податків рішень були прийняті ДПІ без дотримання вимог законодавчих та інших нормативних актів. Окремі працівники не виконують вимог наказу Державної податкової адміністрації України від 01.06.98 р. N 266 "Про затвердження Порядку оформлення і реалізації документальних перевірок щодо дотримання податкового та валютного законодавства суб'єктами підприємницької діяльності - юридичними особами". Начальники ДПІ та їх заступники поверхово розглядали акти перевірок платників податків, що призводило до прийняття рішень, які не відповідали вимогам законів та Інструкції про порядок застосування та стягнення сум штрафних (фінансових) санкцій органами ДПС, не дотримувалися вимог законодавчих актів щодо провадження у справах про адмінправопорушення. Зокрема, заступником начальника відділу документальних перевірок юросіб Верхньодніпровської ОДПІ Дніпропетровської області складено акт перевірки ремонтно-будівельного кооперативу, в якому не зазначено, за який звітний податковий період донараховано суми ПДВ, коли була здійснена попередня перевірка. Акт перевірки не був підписаний керівником і головним бухгалтером кооперативу і не складено акт про їх відмову від підписання акта перевірки. Безпосередньо в акті перевірки нараховано суму фінсанкції та пені.
Перевірками виявлено ряд недоліків в організаційній роботі відділів апеляцій та окремі порушення і недоліки в прийнятті рішень за розглядом звернень платників податків і громадян. При скасуванні оскаржених рішень про застосування фінсанкцій або постанов про накладення штрафу ДПА в ряді випадків не зазначали про необхідність повернення платнику сум донарахованих перевіркою податків і застосованих фінсанкцій та штрафів у разі їх сплати, а при залишенні без змін оскаржених рішень не повідомляли про можливість оскарження рішення до ДПА України чи до арбітражного суду або суду. У рішеннях ДПА у м. Севастополі, прийнятих за розглядом скарг платників податків, не завжди вчинялися посилання на ст. 12 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" та ст. 293 Кодексу України про адмінправопорушення. Окремі рішення ДПА у Дніпропетровській області, прийняті за розглядом скарг платників, підписувалися іншими посадовими особами, ніж було зазначено в рішенні. Відділом апеляцій та правового забезпечення ДПА у м. Севастополі скарги окремих платників податків розглядалися і рішення приймалися з порушенням передбачених законодавством термінів.
ДПІ м. Севастополя з порушенням триденного терміну надсилали окремі скарги (апеляції) до ДПА у м. Севастополі та не долучали до скарг висновки та інші документи, недостатньо вивчали звернення платників податків та не обгрунтовували висновки на підняті питання нормами законодавства, а також несвоєчасно повідомляли ДПІ про подані платниками податків позовні заяви до суду чи арбітражного суду та наявність постанов про порушення кримінальних справ.
ДПІ Дніпропетровської області і м. Севастополя недостатньо притягали до дисциплінарної відповідальності начальників ДПІ, їх заступників, винних у прийнятті неправомірних рішень, і начальників структурних підрозділів за неякісну підготовку проектів рішень. ДПА у м. Севастополі надано недостовірні дані про притягнення до відповідальності працівників ДПІ міста, які здійснювали перевірки, прийняті рішення за якими скасовано.
Аналіз матеріалів комплексних та тематичних перевірок, здійснених спеціалістами підрозділів внутрівідомчого контролю, документальних перевірок юр- та фізосіб і апеляцій свідчить про низьку якість перевірок дотримання ДПІ вимог нормативних актів щодо здійснення та оформлення податкового контролю, застосування фінсанкцій, провадження у справах про адмінправопорушення і поверховий розгляд матеріалів таких перевірок начальниками структурних підрозділів та заступниками голів ДПІ.
З метою усунення виявлених порушень і недоліків та поліпшення організації роботи з розгляду апеляцій платників податків, дотримання вимог законодавства при здійсненні і реалізації матеріалів податкового контролю та підвищення відповідальності керівників податкових органів Н А К А З У Ю :

................
Перейти до повного тексту