- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ГОЛОВНА ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА ІНСПЕКЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 10-414/10-534 від 26.01.96
м.Київ
Державні податкові інспекції
Автономній Республіці Крим,
областях, мм.Києву та Севастополю
Про відповіді на запитання державних податкових інспекцій стосовно порядку застосування електронних контрольно-касових апаратів
Головна державна податкова інспекція України надсилає до відома і керівництва в роботі відповіді на запитання державних податкових інспекцій стосовно порядку застосування електронних контрольно-касових апаратів.
Перший заступник начальника О.І.Шитря
Запитання-відповіді
1. Якщо протягом одного дня у суб'єкта підприємницької діяльності в різних торговельних об'єктах виявлено порушення проведення розрахунків із споживачами за готівку, то чи слід за всі ці порушення застосовувати фінансові санкції і вважати їх повторними?
Порушення порядку проведення розрахунків із споживачами, виявлені протягом одного дня в різних торговельних об'єктах одного і того ж суб'єкта підприємницької діяльності, повторними не вважаються. В цьому випадку до суб'єктів застосовуються фінансові санкції за кожне з порушень, вказаних у статті
3 Закону України від 06.07.95 р. "Про застосування електронних контрольно-касових апаратів і товарно-касових книг при розрахунках із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг".
2. За які види порушень при їх повторному здійсненні застосовується фінансова санкція в розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян?
Фінансова санкція у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, але не менше 50 відсотків прибутку за попередній звітний квартал застосовується у разі повторного випадку проведення розрахунків із споживачами за готівку без застосування ЕККА чи товарно-касової книги, з використанням незареєстрованого належним чином ЕККА або із застосуванням ЕККА чи товарно-касової книги з порушенням встановленого порядку.
3. Які міри відповідальності необхідно застосовувати до сервісних організацій за порушення термінів ремонту ЕККА і невидачу при цьому ЕККА з обмінного фонду?
Відповідальність сервісних організацій за порушення термінів ремонту ЕККА і невидачу при цьому ЕККА з обмінного фонду повинна обговорюватись при укладанні договору на сервісне обслуговування між сервісною організацією і замовником.
Водночас повідомляємо, що така відповідальність передбачена у проекті Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону України від 06.07.95 р. "Про застосування електронних контрольно-касових апаратів і товарно-касових книг при розрахунках із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг".
4. Якщо вартість придбаного товару проведена через ЕККА, але чек не вручено споживачу, фактична наявність грошей у касі відповідає даним підсумкового фінансового звіту, то чи необхідно у цьому випадку застосовувати фінансові санкції у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян?
За порушення суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків із споживачами, встановленого статтею
1 Закону України від 06.07.95 р. "Про застосування електронних контрольно-касових апаратів і товарно-касових книг при розрахунках із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг", державними податковими інспекціями стягуються до місцевого бюджету за місцем реєстрації суб'єкта фінансові санкції у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у разі застосування ЕККА з порушенням установленого порядку.
Крім того, п.22 Порядку заняття торговельною діяльністю і правила торговельного обслуговування населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.95 р.
N 108 "Про порядок заняття торговельною діяльністю і правила торговельного обслуговування населення" передбачає, що касир або інший працівник, який одержує гроші за товар, під час розрахунку з покупцем повинен віддрукувати чек на касовому апараті, назвати покупцеві належну йому суму здачі і видати її разом з чеком.
5. З якого періоду слід вважати перевірку попередньою: з дня опублікування
Закону України від 06.07.95 р. "Про застосування електронних контрольно-касових апаратів і товарно-касових книг при розрахунках із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг" чи враховувати попередні перевірки виконання вимог
Декрету Кабінету Міністрів України від 08.04.93 р. "Про застосування контрольно-касових апаратів і товарно-касових книг при розрахунках із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг"?
Статтею 3 Закону України від 06.07.95 р. "Про застосування електронних контрольно-касових апаратів і товарно-касових книг при розрахунках із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг" передбачено застосування фінансових санкцій у вигляді 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, але не менше 50% прибутку за попередній звітний квартал, у разі повторного порушення встановленого порядку застосування ЕККА та товарно-касової книги, виявленого протягом року після попередньої перевірки. Декретом Кабінету Міністрів України від 08.04.93 р. "Про застосування контрольно-касових апаратів і товарно-касових книг при розрахунках із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" така фінансова санкція не передбачалася, у зв'язку з чим попередньою слід вважати перевірку з дня опублікування вищезазначеного Закону України.
6. Які підприємства, установи і організації включені до переліку окремих форм діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, що мають право не застосовувати електронні контрольно-касові апарати і товарно-касові книги при проведенні розрахунків у касах з оформленням прибуткових і видаткових ордерів з видачею відповідних квитанцій? Якими повинні бути ці "відповідні квитанції"?
Статтею 1
Закону України від 06.07.95 р. "Про застосування електронних контрольно-касових апаратів і товарно-касових книг при розрахунках із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг" передбачено, що електронні контрольно-касові апарати і товарно-касові книги не застосовуються при проведенні розрахунків у касах на підприємствах, в установах і організаціях всіх форм власності, де проводяться ці операції, з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів, з видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою в установленому порядку.
Відповідно до
Порядку ведення касових операцій у народному господарстві України, затвердженого постановою Правління Нацбанку України від 02.02.95 р.
N 21, приймання готівки касами підприємств проводиться за прибутковими касовими ордерами, підписаними головним бухгалтером або особою, ним уповноваженою. Про приймання грошей видається квитанція за підписом головного бухгалтера і касира, завірена печаткою касира. Прибуткові і видаткові касові ордери до передачі в касу реєструються бухгалтерією в журналі реєстрації цих ордерів. Усі надходження і видачі готівки враховуються у касовій книзі.
7. Чи необхідно суб'єктам підприємницької діяльності, які здійснюють торговельну діяльність без застосування електронних контрольно-касових апаратів і товарно-касових книг, але з книгою обліку доходів та видатків, мати сертифікат на право здійснення торговельної діяльності?
Відповідно до Указу Президента України від 11.07.95 р.
N 603 "Про державне регулювання відносин у сфері торгівлі" Кабінет Міністрів України постановою від 10.08.95 р.
N 628 затвердив Положення про сертифікат на право провадження торговельної діяльності. Він є офіційним документом, який засвідчує право суб'єкта підприємницької діяльності на здійснення оптової та роздрібної торгівлі. Тому суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють торговельну діяльність з веденням книги обліку доходів і видатків, повинні мати такий сертифікат.
................Перейти до повного тексту