1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Управління оперативної звітності і статистики
Л И С Т
N 19-0317/10-10463 від 19.12.97
м.Київ
Державним податковим адміністраціям
в Автономній Республіці Крим,
областях, мм.Києві та Севастополі
Про надання уточнених Методичних вказівок до порядків складання звітів за ф.N 2-П "Про результати контрольної роботи ДПА" та "Про стан платіжної дисципліни"
Управління оперативної звітності і статистики надсилає уточнені та доповнені Методичні вказівки до порядку складання звітів за ф.N 2-П (2-ПТ) "Про результати контрольної роботи ДПА" та "Про стан платіжної дисципліни".
Доведіть зазначене до відома підлеглих державних податкових адміністрацій, забезпечте складання і подання звітів відповідно зазначених Методичних вказівок за станом на 01.01.98 (26.01.98).
Начальник управління оперативної звітності і статистики А.Г.Парпалига
Методичні вказівки щодо порядку складання звіту за ф.N 2-П "Про результати контрольної роботи державних податкових адміністрацій"
Державна податкова адміністрація України доводить порядок складання звіту за ф.N 2-П "Про результати контрольної роботи державних податкових адміністрацій" та зміни до нього, які внесені листами від 25.12.95 р. N 19-331/10-6282, 09.08.96 р. N 19-326/10-5368, 05.11.96 р. N 19-311/10-673, 22.11.96 р. N 19-311/10-1017, 30.12.96 р. N 19-0311/10-1894, 23.05.97 р. N 19-0317/10-4002.
Звіт за ф.N 2-П "Про результати контрольної роботи державних податкових адміністрацій" складається та подається у Державну податкову адміністрацію України два рази на рік 25 січня (за рік) та 25 липня (за 1 півріччя) нарастаючим підсумком з початку року у тисячах гривень (23.05.97 р. N 19-0317/10-4002).
До звіту додаються пояснювальні записки за наслідками контрольної роботи державних податкових адміністрацій із зазначенням виявлених порушень та вжитих заходів по їх усуненню, аналіз динаміки окремих показників, пояснення щодо розбіжностей показників (якщо такі мають місце) звіту за ф.N 2-П з аналогічними показниками інших звітів.
При складанні звіту за ф.N 2-П використовуються дані журналу реєстрації платників, журналів обліку:
- актів документальних перевірок;
- актів складених за несвоєчасне подання звітів і платіжних доручень;
- актів перевірок нарахувань прибуткового податку з зарабітної плати робітників та службовців;
- актів перевірок нарахувань податків з громадянпідприємців;
- матеріалів, преданих до суду та правоохоронних органів та особові рахунки платників.
Складання показників по кодах звіту:
Код 100 заповнюється як сума кодів 200 + 300 + 400 з графи 7; графи з 3 по 6 не заповнюються;
- по коду 200 "Податки та інші платежі з підприємств, установ, організацій" слід показувати підприємства, установи та організації всіх форм власності по сплаті всіх податків та обов'язкових платежів (крім прибуткового податку із заробітної плати);
- по ресурсних платежах слід показувати особові рахунки платників, які ведуться у відповідних податкових інспекціях, підсумкова кількість особових рахунків по області може бути більш ніж загальна кількість платників, за рахунок того, що платники сплачують податок з об'єкту оподаткування розташованого у різних районах;
- по кодах 201 "Податок на добавлену вартість", 202 "Акцизний збір", 203 "Податок на прибуток" слід показувати платежі відповідно розділам 3, 4, 2 Класифікації доходів і видатків державного та місцевих бюджетів України.
- по кодах 218-238 слід показувати платежі відповідно розділам Класифікації доходів і видатків державного та місцевих бюджетів України, а саме:
код 218 "від казіно, відеосалонів відеопоказу, гральних автоматів, проведення масових конц.-видов. заходів - 2 розділу;
код 220 "Надходження дивідендів (частини прибутку) від суб'єктів підприємницької діяльності" - 6 розділу;
код 222 "Плата за землю" - 37 розділу;
код 223 "Плата за спеціальне використання прісних водних ресурсів" - 13 розділу;
код 224 "Плата за спеціальне використання надр при видобуванні корисних копалин" - 16 розділу;
код 225 "Відрахування на геолого-розвідувальні роботи - 27 розділу;
код 226 "Лісовий доход" - 10 розділу;
код 227 "Податок з власників транспортних засобів" - 18 розділу;
код 228 "Держмито" - 11 розділу;
код 229 "Податки та інші платежі у бюджет, які встановлені місцевими органами влади" (в тому числі коди 230, 231, 232) - 14 розділу;
код 234 "Інші платежі в бюджет юридичних осіб"- всі інші податки та збори не перелічені у звіті;
код 235 "Рентні платежі" в тому числі 236, 237 - 17 розділу;
код 238 "Пені по зовнішньоекономічних операціях" - 12 розділу;
- по коду 300 "Прибутковий податок з заробітної плати робітників та службовців" слід показувати підприємства по сплаті в бюджет прибуткового податку з заробітної плати робітників та службовців;
- по коду 400 "Всього податків та зборів з громадян" показуються усі надходження податків та зборів з громадян, по яких ведеться облік у податкових інспекціях.
Дані по коду 400 дорівнює сумі даних кодів 401, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412;
по коду 400, в тому числі 401, 402, 403, 404, 405 слід показувати платежі відповідно розділу 7 Класифікації доходів і видатків державного та місцевих бюджетів України;
- по коду 402 "Прибутковий податок по підприємцях" показуються прибутковий податок від громадян, які займаються підприємницькою діяльністю на підставі дозволу адміністрації і виданих посвідчень "Свідоцтво на право зайняття підприємницькою діяльністю". Для забезпечення повноти реєстрації платників-підприємців відомості у податкових інспекціях слід звіряти з відомостями по зареєстрованих платниках в адміністрації;
- по коду 404 "Сумісники, одноразові виплати" слід показувати платників, по яких надійшли відомості про отримані доходи за сумісництво, інших договорах цивільно-правового характеру та одноразові виплати за ф.N 2 "Довідка про суму виплаченого доходу і утриманого податку не за місцем основної роботи,у тому числі: за сумісництвом та цівільно-правовими договорами";
- по кодах 406-410, 412 та 413 податки та збори з громадян слід показувати платежі відповідно розділам Класифікації доходів і видатків державного та місцевих бюджетів України, а саме:
код 406 "Податок на добавлену вартість" - розділу 3;
код 407 "Акцизний збір" - розділу 4;
код 408 "Земельний податок" - 37 розділу;
код 409 "Податок з власників транспортних засобів" - 18 розділу;
код 410 "Податок на промисел" - 9 розділу;
код 412 "Інші податки та збори" містить інші розіли, в тому числі:
код 413 "Пені по зовнішньоекономічних операціях" розділу 12.
Сума штрафних санкцій (пені) за порушення встановлених строків розрахунків по зовнішньоекономічних операціях входить у розділі I до коду 200, у тому числі (238) та у розділ II до коду 400, у тому числі (413) (лист ДПА від 05.11.96 р. N 19-311/10-673).
Складання показників по графах звіту:
- гр.3 "Кількість платників зареєстровано усього" включає кількість платників, що взяті на облік ДПА з початку року до звітної дати як можливі платники, незалежно від того, чи сплачують вони податки та інші обов'язкові платежі до бюджету і державних цільових фондів на момент складання звіту. Кожен платник показується одноразово, незалежно від кількості платежів, які він повинен сплатити;
дані по гр.3 - гр.7 коду 300 = коду 301
- гр.4 "Кількість платників, що сплачують платежі" включає платників з тих, що зареєстровані (у гр.3), які сплачували відповідні податки та інші обов'язкові платежі на звітну дату або звітують, тобто подають декларації з нулевим та від'ємним значенням (лист ДПА від 22.11.96 N 19-311/10-1017).
Для запобігання подвійного обліку кількості платників у разі, коли мав місце факт передачі платників у звітному періоді з однієї податкової інспекції в іншу, на дату складання звіту вони повинні обліковуватися та включатися до звіту в тій податковій інспекції, куди вони стали на облік. Це стосується зустрічних перевірок у інших областях. Якщо ДПА одної області перевіряє підприємства іншої, то акт перевірки надсилається для прийняття рішення у ДПА по місцю реєстрації платника. Дані за результатами перевірок включаються у звітність ДПА по місцю реєстрації платника. Про наявність зазначених перевірок слід вказати у пояснюючій записці до звіту (кількість та на яку суму донарахування);
- гр.5 "Кількість платників перевірених, усього" включає одноразово кожного платника із зареєстрованих (гр.3.) незалежно від того, скільки разів він був перевірений протягом звітного періоду;
- гр.6 "Кількість платників, у яких виявлено порушення" включає одноразово кожного платника з перевірених (гр.5), у яких виявлено порушення податкового законодавства незалежно від того, скільки разів протягом звітного періоду у платника виявлені порушення;
- гр.7 "Кількість проведених перевірок, усього" відображає кількість усіх перевірок (комплексних, тематичних і інших), проведених працівниками податкової інспекції;
- гр.8 "Додатково нараховано, усього" заповнюється як сума гр.9 + гр.13;
- гр.9 "Додатково нараховано по актах перевірок, усього" заповнюється як сума гр.10 + гр.11 + гр.12. Дані заповнюються на підставі тих перевірок, за якими складено акт перевірки, прийнято рішення про застосування фінансових санкцій та строк сплати платежу настав у звітному періоді. Донарахована сума враховується у повному обсязі без поділення на 70 та 30 відсотків, не виключаючи скасовані та списані суми.
Звертаємо увагу, що у додатково нараховані суми обов'язково включаються донарахування за актами перевірок підрозділів податкової поліції державної податкової адміністрації за вищезазначеними умовами;
- гр.10 "Додатково нараховано основного платежу" включає додатково нараховані суми основного платежу за актами перевірок (суми зменшених платежів не мінусуються), коди 238 та 413 не заповнюються;
- гр.11 "Нараховані фінансові санкції" включає нараховані фінансові санкції за наслідками перевірки згідно з п.7 ст.11 Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про державну податкову службу в Україні" та іншим чинним законодавством України. Також слід включати донарахування пені на установи банків за перевищення нормативного терміну платежів, коди 238 та 413 не заповнюються;
- гр.12 "Нараховано пені по актах документальних перевірок" включає нараховані суми пені, що включені в акт перевірки. Зазначені в актах перевірок суми пені заповнюються у картках особових рахунків у розділі пені, також "Пеня по зовнішньоекономічних операціях" по кодах 238 та 413 (лист ДПА від 05.11.96 р. N 19-311/10-673);
- гр.13 "Нараховано пені" заповнюється на підставі нарахованої пені за несвоєчасне надходження платежів по картках особових рахунків платників (нарахована пеня за актами перевірок, вказана у графі 12, до цієї графи не включається) у цій графі відображається і плата за наданий кредит у разі надання;
- гр.14 "Зменшено та скасовано платежів" заповнюється за актами перевірок, по яких зменшено нарахування платежів, на підставі рішень арбітражного суду та вищестоячей ДПА, по яких здійснено скасування, списання (згідно Закону України "Про списання та реструктуризацію податкової заборгованості платників податків за станом на 31 березня 1997 року") нарахованих платежів;
- гр.15 "Сума адміністративних штрафів" відображає суму, нараховану згідно з прийнятими постановами про адміністративні правопорушення на всіх посадових осіб, притягнутих протягом звітного періоду до адміністративної відповідальності;
- гр.16 "Кількість прийнятих рішень про накладання фінансових санкцій" включає кількість платників з гр.6, до яких було застосовано фінансові санкції згідно з прийнятими рішеннями начальника державної податкової інспекції або його заступника. В кількість прийнятих рішень включаються ті рішення, по яких подана скарга на оскаржування дій посадових осіб державних податкових інспекцій, а рішення відповідного органу ще не прийнято.
По кодах 238 та 413 - у гр.16 показується кількість прийнятих рішень, згідно з якими застосовується стягнення пені по зовнішньоекономічних операціях (05.11.96 р. N 19-311/10-673).
Якщо рішення складено за результатами перевірки, якою перевірялося декілька податків, то це рішення записується по коду найбільшого податку (платежу);
- гр.17 "Кількість складених протоколів про адміністративне правопорушення" включає:
по розділу I "Податки та інші платежі з підприємств, установ і організацій" - кількість підприємств-порушників податкового законодавства з гр.6 посадових осіб, на яких складалися протоколи про адміністративне правопорушення. Кожне підприємство включається одноразово, незалежно від кількості протоколів, складених за одне порушення і кількості перевірок за звітний період, якими такі порушення виявились;
по розділу II "Податки та збори з громадян" - кількість громадян, на яких складалися протоколи про адміністративні правопорушення. Кожен громадянин показується одноразово, незалежно від того, скільки разів за звітний період він притягувався до адміністративної відповідальності за порушення податкового законодавства;
- гр.18 "Кількість прийнятих постанов про адміністративне правопорушення, у тому числі по яких прийнято постанови":
по розділу I - "Податки та інші платежі з підприємств, установ та організацій" - кількість підприємств-порушників податкового законодавства з гр.17, на посадових осіб яких складені протоколи про адміністративні правопорушення, розглянуті справи та прийняті постанови по справах про накладання адміністративного штрафу. Кожне підприємство включається одноразово, незалежно від кількості постанов, прийнятих за одне порушення;
по розділу II - кількість прийнятих постанов про адміністративне правопорушення податкового законодавства, не враховуючи, скільки разів протягом звітного періоду накладено адміністративні штрафи.
Якщо постанова прийнята за результатами перевірки, якою перевірялось декілька податків, то ця постанова записується по коду найбільшого податку;
- гр.19 "Передано матеріалів до суду" показує кількість переданих у звітному періоді до судів і арбітражних судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їхнього майна, та банкрутство;
- гр.20 "Передано матеріалів правоохоронним органам" показує кількість переданих до правоохоронних органів матеріалів про факти правопорушень, за які передбачено кримінальну відповідальність, та подання інформації про неправомірність дій підприємств, установ, організацій і громадян, що можуть свідчити про злочинну діяльність або створювати умови для такої діяльності відповідним спеціальним органам по боротьбі з організованою злочинністю;
- гр. 21 "У тому числі: у підрозділі по боротьбі з організованою злочинністю" показує кількість матеріалів, надісланих у підрозділи по боротьбі з організованою злочинністю із загальної кількості матеріалів, переданих правоохоронним органам (у тому числі із графи 20 "Передано матеріалів до правоохоронних органів").
Зведений аналіз окремих показників звіту
Аналіз окремих показників звіту за ф.N 2-П складається по формі, що додається (Табл.2) і подається разом із звітом за ф.N 2-П (лист від 23.05.97 р. N 19-0317/10-4002).
Код 500 "Сума платежів додатково нарахованих - усього" - заповнюється на підставі звіту за ф.N 2-П згідно з таблицею взаємозв'язку показників; показуються тільки 70 відсотків донарахованих сум за актами перевірок основного платежу, фінансових санкцій, пені та 100 відс. пені по картках особових рахунків за мінусом скасованих, списаних, складених та реструктуризованих платежів, і сплата в частині, що надійшла до бюджету.
Показники по графах заповнюються таким чином:
Коди 501-504 "Заходи по стягненню недоїмки по донарахованих сумах" розшифровує суми відхилення по графах 6, 10, 14, 18.
Код 504 "Матеріалів, направлених до суду та до правоохоронних органів" показує кількість та на яку суму (з наявної недоїмки) передано у звітному періоді до судів і арбітражних судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними угодами, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Код 505 "З них, що на розгляді" показує кількість матеріалів та на яку суму з вказаних у коді 504, ще не прийнято рішення.
Коди 501-505 заповнюються тільки гр.3, 4, 7, 8, 11, 12, 15, 16.
Код 506 "Припинено операцій у фінансово-кредитних установах" відображає кількість підприємств, установ, організацій та громадян, по яких податковою адміністрацією зупинено на звітну дату операції за розрахунковими, іншими (крім валютних) рахунками в установах банків.
Заповнюються тільки 3, 7, 11 та 15 графи.
Код 600 "Всього накладено адміністративних штрафів" відображає:
по графах 7, 11 - кількість підприємств, напосадових осіб яких накладено адміністративні штрафи, не враховуючи кількості посадових осіб та скільки разів протягом звітного періоду накладено адміністративні штрафи;
по графі 15 - кількість прийнятих постанов про адміністративне правопорушення податкового законодавства, не враховуючи,скільки разів протягом звітного періоду накладено адміністративні штрафи;
по графах 4, 8, 12, 16 - суму, нараховану згідно з прийнятими постановами про адміністративне правопорушення на всіх посадових осіб, притягнутих протягом звітного періоду до адміністративної відповідальності.
Довідка про суми пені по зовнішньоекономічних операціях
Довідка складається за формою, що додається (Табл.3) наростаючим підсумком з початку року та подається разом із звітом за ф.N 2-П (лист ДПА від 05.11.96 р. N 19-311/10-673).
Показники звіту складаються за наслідками документальних перевірок державних податкових адміністрацій, повідомлень уповноважених банків та митних органів про нарахування пені.
Код 650 по всіх графах = код 651 + код 652
Показники по графах заповнюються таким чином:
графа 3 "Кількість виявлених порушень, усього" заповнюється як сума граф 4, 5 та 6;
графа 4 "Кількість виявлених порушеннь державними податковими адміністраціями" включає кількість перевірок, за якими виявлено порушення законодавста України по здійсненню розрахунків у галузі зовнішньоекономічної діяльності;
графа 5 "Кількість виявлених порушень установами банків" складається на підставі повідомлень банків;
графа 6 "Кількість виявлених порушень митними органами" складається на підставі повідомлень митних органів;
графа 7 "Всього донараховано за актами перевірок" заповнюється як сума граф 8, 9;
графа 8 "Донараховано державними податковими адміністраціями" складається за наслідками документальних перевірок державних податкових адміністрацій відповідно до Закону України від 23.09.94 р. 185/94-ВР "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" зі змінами до нього, Закону України від 15.09.95 р. N 327/95-ВР "Про операції з давальницькою сировиною у зовнішньоекономічних відносинах", Указу Президента України від 27.01.95 р. N 84/95 "Про регулювання бартерних (товарообмінних) операцій у галузі зовнішньоекономічної діяльності" та Указу Президента України від 26.07.95 р. N 660/95 "Про додаткові заходи щодо регулювання бартерних (товарообмінних) операцій у галузі зовнішньоекономічної діяльності";
гр.8 к.651 = гр.9 к.238
гр.8 к.652 = гр.9 к.413
графа 9 "Донараховано установами банків" складається за наслідками повідомлень уповноважених банків про нарахування пені відповідно до Інструкції від 14 червня 1994 року N 85 "Про порядок здійснення розрахунків у іноземній валюті за експортно-імпортними операціями", затвердженої наказом Національного банку України та змінами до неї;
графи 10, 11, 12 "Скасовано або зменшено платежів, усього, у тому числі: державними податковими адміністраціями, установами банків" заповнюється за актами документальних перевірок, по яких зменшено нарахування платежів або здійснено скасування нарахованих платежів на підставі рішень вищих органів та рішень арбітражного суду. Графа 10 дорівнює сумі граф 11 та 12;
графа 13 "прийнято рішень про стягнення пені" відображає кількість прийнятих рішень начальника державної податкової інспекції або його заступника за результатами документальних перевірок.
Аналіз показників про застосування фінансових санкцій та адміністративних штрафів
Аналіз показників складається за формою, що додається (Табл.4) та подається разом із звітом за формою 2-П.
Код 700 по всіх графах заповнюється як сума кодів 701 і 702, крім граф 3, 4, 5 і 7.
По коду 700 : гр.8 >= гр.10;
гр.9 >= гр.11 + гр.12
Код 701 по юридичних особах заповнюється на підставі розділу I звіту за ф.N 2-П "Про результати контрольної роботи ДПА" за даними кодів 200 та 300.
По коду 701 гр.3 >= гр.7 коду 200 звіту за ф.N 2-П "Про результати контрольної роботи ДПА".
Код 702 по громадянах заповнюється на підставі розділу II звіту за ф.N 2-П "Про результати контрольної роботи ДПА" за даними коду 400.
Гр.12 к.702 - не заповнюється.
Показники по графах заповнюються таким чином:
- гр.3 "Кількість проведених перевірок, усього" заповнюється з гр.7 "Кількість проведених перевірок, усьго" звіту за ф.N 2-П "Про результати контрольної роботи ДПА";
гр.3 <= гр.7 звіту 2-П кодів 200, 300 (платник враховується 1 раз)
- гр.4 "Кількість перевірок, якими виявлені порушення, усього" включає із загальної кількості перевірок, показаних у гр.6 ф.N 2-П "Про результати контрольної роботи ДПА", ті перевірки, якими виявлені порушення податкового законодавства;
гр.4 <= гр.6 звіту 2-П кодів 200 і 300 (платник враховується 1 раз)
- гр.5 "в т.ч. за наслідками яких передбачена відповідальність: фінансові санкції" включає кількість перевірок платників-порушників податкового законодавства з гр.4, якими донараховані суми, що стягуються до бюджетів та позабюджетних фондів згідно з діючим податковим законодавством лише за рішенням керівників державних податкових адміністрацій або їх заступників;
- гр.6 "в т.ч. за наслідками яких передбачена відповідальність: адміністративні штрафи" включає кількість перевірок платників-порушників податкового законодавства з гр.4 що допустили порушення, за які передбачено накладання адміністративних штрафів на посадових осіб підприємств, об'єднань, організацій (код 701) або на громадян (код 702). Кожний платник показується стільки разів, скільки актів було складено про порушення, які виявлені у нього протягом звітного періоду.
У випадках, коли до громадянина-порушника передбачено застосування лише одного виду відповідальності - адміністративного штрафу, у гр.5 аналізу проставляється прочерк;
- гр.7 "Кількість прийнятих рішень про застосування фінансових санкцій" включає кількість рішень про накладання фінансових санкцій до актів перевірки із гр.5, прийнятих начальниками державних податкових адміністрацій або їх заступниками протягом звітного періоду;
- гр.8, 9, 10, 11 та 12 "Кількість складених протоколів про адміністративні правопорушення" заповнюються в такому порядку:
- гр.8 "Усього по кількості перевірок" включає кількість протоколів з гр.6 про адміністративні правопорушення складених за наслідками перевірок. Якщо за наслідками перевірки підприємства складено декілька протоколів, вони показуються як один протокол, тобто кожному акту перевірки відповідає один протокол, незалежно від кількості складених протоколів;
- гр.9 "Усього по посадових особах або громадянах" включає загальну кількість складених за звітний період протоколів по посадових особах код 701 або громадянах код 702. Особа, на яку протягом звітного періоду складено декілька протоколів, показується стільки разів, скільки протоколів на неї складено. Якщо за наслідками перевірки підприємства складено декілька протоколів, вони всі враховуються.
гр.9 >= гр.11 + гр.12 кодів 700, 701, 702;
- гр.10 "З них ті, по яких прийняті постанови" включає кількість протоколів з гр.8, по яких прийняті постанови про накладання адміністративного штрафу.
У тому числі гр.11 "на керівників підприємств" включає кількість протоколів, по яких прийняті постанови про накладання адміністративних штрафів з гр.9 на керівників підприємств, установ, організацій, а гр.12 "на головних бухгалтерів" кількість протоколів, по яких прийняті постанови про накладання адміністративних штрафів з гр.9 на головних бухгалтерів.
Сума даних гр.11 і гр.12 повинна дорівнювати чи бути більшою ніж дані гр.10.
Аналіз обліку платників податків
Аналітична таблиця складається за формою, що додається (Табл.5) і подається разом із звітом за ф.N 2-П (лист ДПА від 22.11.96 р. N 19-311/10-1017).
Складання показників по графах аналітичної таблиці:
- гр.3 "Кількість зареєстрованих підприємств, організацій та громадян, усього" включає кількість платників, що взяті на облік податковими інспекціями, які зареєстровані державними адміністраціями та іншими органами державної реєстрації на 01.01. поточного року та на протязі звітного періоду. Заповнюється із гр.3 коду 300 звіту "Про результати контрольної роботи державних податкових адміністрацій" за ф.N 2-П, крім коду 402 "Прибутковий податок по підприємцях", який заповнюється з гр.3 коду 402.
Звертаємо увагу, що зазначений показник по кодах 800, 801, 802, 803, 822 буде однаковий по цій графі;
- гр.4 "З них, що повинні сплачувати відповідні податки" із гр.3 звіту за ф.N 2-П по коду 200 "Податки та інші платежі з підприємств, установ, організацій (крім податку з заробітної плати), коду 201 "Податок на добавлену вартість", коду 202 "Акцизний збір", коду 203 "Податок на прибуток", коду 222 "Плата за землю", коду 402 "Прибутковий податок по підприємцях";
- гр.5 "Відхилення" різниця між гр.3 і гр.4 таблиці 3. В пояснювальній записці слід пояснити причини виникнення різниці;
- гр.6 " Кількість платників, що сплачують податки" включає кількість платників з гр.4 цього звіту, що фактично сплачують відповідні податки на звітну дату. Заповнюється із гр.4 звіту "Про результати контрольної роботи державних податкових адміністрацій" за ф.N 2-П по перелічених кодах (платники, які подають декларації з нулевим та від'ємним значенням не враховуються).
Гр.6 не дорівнює гр.4 звіту 2-П;
- гр.7 "Відхилення" різниця між гр.4 і гр.6 таблиці 3;
Дані гр.7 дорівнюють сумі даних граф 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 17 та 18 (крім 13);
У тому числі:
- гр.8 "Мають пільги" включає платників з гр.7, які не сплачують податки та обов'язкові платежі через одержання пільг згідно з діючим законодавством;
- гр.9 "Не приступали до господарської діяльності" включає платників з гр.7, які не приступали до господарської діяльності, чи зареєстровані останнім часом і строк подачі декларацій ще не настав;
- гр.10 "Не мають об'єкта оподаткування" включає кількість платників з гр.7, які не мають об'єкту оподаткування на звітну дату;
- гр.11 "Сума по податкових деклараціях має від'ємне значення" включає кількість платників з гр.7, у яких сума по податкових деклараціях має від'ємне значення на звітну дату;
- гр.12 "Передано справ на банкрутство" включає кількість підприємств з гр.7, на які згідно Закона України "Про банкрутство" є підстави для порушення справи про банкрутство та ці справи передані до суду;
- гр.13 "З них, визнані банкрутами" включає кількість підприємств з гр.12, на які згідно Закона України "Про банкрутство" арбітражним судом прийнято постанову про визнання банкрутом;
- гр.14 "Знаходяться в розшуку" включає кількість підприємств з гр.7, які мають розрахунковий рахунок, статистичну звітність але не взяті на облік, по яких передано справ на розшук до правоохоронних органів;
- гр.15 "Подали заяву на закриття" включає кількість підприємств з гр.7, яких ліквідовано чи які подали заяву на закриття (скасування реєстрації) до органів державної реєстрації на звітну дату;
- гр.16 "Ухиляються від сплати податку" включає кількість підприємств з гр.7, які взяті на облік у державних податкових адміністраціях, ведуть господарчу діяльність, не подали заяву на закриття, але не сплачують податків та не подають звітів.
У пояснюючій записці слід зазначити заходи до цих підприємств.
- гр.17 "Платять у інші ДПА" включає кількість платників з гр.7, які взяті на облік у державній податковій адміністрації на протязі звітного періоду, але податки або окремі платежі сплачують в іншій державній податковій адміністрації на звітну дату;
- гр.18 "інші причини" включає кількість платників з гр.7, які не сплачують податки та обов'язкові платежі з інших причин, які слід перелічити у пояснювальній записці до звіту за ф.N 2-П.
По коду 800 "Кількість платників, всього" гр.8-18 не заповнюються.
Зведений аналіз показників про результати контрольної роботи
Аналітична таблиця складається за формою, що додається (Табл.6), і подається разом із звітом за ф.N 2-П.
Складання показників по кодах аналітичної таблиці:
Код 910 "Загальні підсумки контрольної роботи, усього" з гр.3 по гр.5 не заповнюється; гр.6, 7 і 8 заповнюються як сума кодів 920, 930 і 940 відповідно до гр.6, 7 і 8.
Код 930 "Прибутковий податок з заробітної плати робітників та службовців" обліковується в гр.4, якщо перевірка прибуткового податку з заробітної плати робітників та службовців здійснювалась разом з декількома податками, і обліковується у гр.5, якщо перевірявся лише цей податок.
Складання показників по графах аналітичної таблиці:
- гр.3 "Кількість проведених документальних перевірок, якими виявлені порушення, усього" включає загальну кількість перевірок із гр.4 "Зведеного аналізу показників про застосування фінансових санкцій та адміністративних штрафів звіту за ф.N 2-П "за результатами яких складено акт перевірки, в якому встановлені факти порушення податкового законодавста, виписано протокол, прийнято рішення та строк сплати настав у звітному періоді.
Дані графи 3 дорівнюють сумі даних гр.4 і гр.5;
- гр.4 " у тому числі якими перевірялись об'єкти оподаткування" включаються рахункові перевірки основних видів податків із гр.3, якими виявлені порушення податкового законодавства з цих питань;
- гр.5 "у тому числі інші перевірки" включає тематичні перевірки із гр.3 з таких питаннь своєчасності подання державним податковим інспекціям податкових декларацій, розрахунків, аудиторських висновків, необхідних для обчислення податків; подання установам банків платіжних доручень на сплату податків, інших платежів до бюджетів, внесків до державних цільових фондів, за результатами яких складено акт перевірки, протокол, прийнято рішення та строк сплати настав у звітному періоді. У цю графу включаються також перевірки, якими виявлені порушення норм з регулювання обігу готівки, порушення Закону України N 265/95-ВР "Про застосування електронних контрольно-касових апаратів і товарно-касових книг при розрахунках із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та інші порушення, при виявленні яких не перевірялись показники господарської діяльності. Якщо перелічені порушення виявлені у ході рахункової документальної перевірки повноти сплати основних податків, то вони включаються у гр.4;
- гр.6 "Додатково нараховано, усього" дорівнюєть графі 9 звіту за ф.N 2-П.
Дані гр.6 дорівнюють сумі даних гр.7 і гр.8;
- гр.7 "у тому числі за результатами перевірок, якими перевірялись об'єкти оподаткування" заповнюється на підставі актів документальних перевірок, які зазначені у гр.4;
- гр.8 "у тому числі за результатами інших перевірок" заповнюється на підставі актів документальних перевірок, які зазначені у гр.5.
Методичні вказівки до порядку складання звіту "Про стан платіжної дисципліни"
Звіт "Про стан платіжної дисципліни" складається та подається у Державну податкову адміністрацію України щоквaртально 15 числа місяця, наступного за звітним, нарастаючим підсумком з початку року.
Заповнюється звіт згідно з даними оперативно-бухгалтерського обліку податків платників (підприємств, об'єднань, організацій тощо).
При складанні звіту "Про стан платіжної дисципліни" використовуються дані журналу реєстрації платників, журналу обліку контрольної роботи, журналу реєстрації протокілів та постанов про адміністративні правопорушення, особові рахунки платників.
Разом зі звітом необхідно подавати пояснювальну записку на прикладі 2-3 платників, що не сплатили у строк найбільші суми платежів.
При заповнені кодів слід керуватися такими вимогами:
1. При складанні звіту по коду 0300 слід мати на увазі, що згідно Класифікації форм власності (затверджена та введена в дію наказом Держстандарту України N 288 від 22 листопада 1994 року):
- до коду 0310 відносяться платники, які зазначені у п.2.2;
- до коду 0320 - у п.2.3.
- до коду 0330 - у п.2.4;
- до коду 0331 - у п.2.4.1;
- до коду 0332 - у п.2.4.2;
2. Показники коду 0300 по всіх графах дорівнюють сумі показників кодів 0310, 0320, 0330, 0340 та 0350.
3. Показники коду 0330 по всіх графах дорівнюють сумі по казників кодів 0331 та 0332.
4. Показники коду 0400:
- по графах 3-7 включають загальну кількість платників, при цьому кожен платник показується одноразово незалежно від кількості платежів, які він повинен сплатити;
- по графах 8-18 не проставляються.
5. Показники коду 0500 по графах 3-18 дорівнюють сумі показників кодів 0100, 0200 та 0300 по відповідних графах і є контрольними.
При заповненні граф слід керуватися такими вимогами:
1. Показники графи 3 "Кількість госпорганів-платників, всього зареєстровано" по кодах 0100, 0200, 0300 включають кількість платників, що зареєстровані державними адміністраціями на звітну дату.
При цьому слід рахувати і ті підприємства, об'єднання, організації тощо, які припинили свою діяльність, ліквідовані протягом звітного періоду.
Слід зазначити, що показник графи 3 по коду 0200 "Акцизний збір" дорівнює сумі кількості зареєстрованих виробників підакцизних товарів, кількості зареєстрованих суб'єктів підприємницької діяльності, що імпортують підакцизні товари, кількості суб'єктів підприємницької діяльності, що реалізовували у звітному періоді підакцизні товари.
2. Показники графи 4 "Кількість госпорганів-платників, з них ті, що сплачували податки" включають кількість платників з графи 3, які хоча б раз сплачували відповідний податок або, по яких було хоча б одне нарахування протягом звітного періоду.
3. Показники графи 5 "Кількість госпорганів-платників, порушники строків сплати" включають кількість платників з графи 4, які хоча б раз протягом звітного періоду порушували строки сплати з будь-якої причини. При цьому кількість випадків порушення строків сплати кожним платником не враховується.
4. Показники графи 6 "Кількість госпорганів-платників, в тому числі не здали в строк платіжні доручення, всього" включають кількість платників з графи 5, які хоча б раз протягом звітного періоду не здали в строк платіжне доручення. При цьому кількість випадків несвоєчасної здачі платіжних доручень кожним порушником не враховується.
5. Показники графи 7 "Кількість госпорганів-платників, в тому числі не здали в строк платіжні доручення, з них при наявності коштів" включають кількість платників з графи 6, які хоча б раз протягом звітного періоду не здали в строк платіжне доручення при наявності коштів на розрахунковому (поточному) рахунку платника в установі банку і на окремих рахунках та акредитивах, відкритих за рахунок платника (ст.7 Декрету N 8 КМУ).
Графа 6, 7 заповнюється за результатами перевірок платників, що несвоєчасно здали до установ банків платіжні доручення (згідно актів перевірок). Кількість випадків несвоєчасної здачі платіжних доручень кожним порушником не враховується.
6. Показники графи 8 "Кількість випадків несвоєчасного подання платіжних доручень до установ банку" включають загальну кількість випадків несвоєчасного подання платіжних доручень до установ банку кожним підприємством-порушником на протязі звітного періоду. Графа 8 також заповнюється за результатами перевірок платників, що несвоєчасно здали до установ банків платіжні доручення (згідно актів перевірок).
7. Показники графи 9 "Сума платежів, фактично надійшло за звітний період" заповнюється за даними реєстру надходжень, повернень та виплат ф.N 25.
Показники графи 9 по кодах 0100, 0200, 0300 слід звіряти на відповідну звітну дату з показниками звіту ф.N 1-П. При цьому показники графи 9 по кодах 0100 та 0200 звіту "Про стан платіжної дисципліни" повинні бути менші або рівні аналогічним показникам звіту ф.N 1-П.
Якщо мають місце інші розбіжності, іх необхідно зазначити у пояснювальній записці.
8. Показники графи 10 "Сума платежів, в тому числі надійшло після строків, всього" включають суми платежів, що надійшли після встановлених строків (в тому числі після строків сплати авансових платежів) за всіма причинами.
Сума недоїмки на звітну дату в показники графи 10 не включається.
9. Показники графи 11 "Сума платежів, в тому числі надійшло після строків, з них при наявності коштів" заповнюються за результатами перевірок платників, що несвоєчасно здали до установ банків платіжні доручення (згідно з актами перевірок).
10. Показники графи 12 "Кількість платників, до яких застосовані фінансові санкції" включають кількість платників з графи 6, до яких хоча б раз було застосовано фінансові санкції через несвоєчасне подання платіжних доручень до установ банків.
11. Показники графи 13 "Кількість складених протоколів про адмінпорушення, всього" включають загальну кількість складених протоколів про адміністративні правопорушення податкового законодавства службовими особами протягом звітного періоду за несвоєчасне подання платіжних доручень до установ банку.
12. Показники графи 14 "Кількість складених протоколів про адмінпорушення, з них, по яких прийняті постанови про адмінстягнення" включають кількість постанов про накладання адміністративного стягнення, які виносить начальник державної податкової інспекції на підставі складених протоколів про застосування адміністративного штрафу. При заповнені графи 14 слід керуватись "Рекомедаціями щодо застосування адміністративних стягнень за порушення законодавства про оподаткування", розробленими та доведеними до держподатінспекцій Головдержподатінспекцією листом від 22.03.94 р. N 04-115/10-1018.
13. Показники графи 15 "Кількість складених протоколів про адмінпорушення, з них, по яких прийняті постанови про закриття справи" включають кількість постанов про закриття справи, які виносить начальник держподатінспекції при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення, в яких вчиняється запис про оголошення усного зауваження. При заповнені графи 15 слід керуватись вищезгаданими Рекомендаціями.
14. Показники графи 16 "Сума пені по платежах" включають пеню за несвоєчасно сплачені платежі, донараховану по картках особових рахунків платників, в тому числі пеню, нараховану на суми за актами документальних перевірок, які не сплачені у встановлений термін.
15. Графи 17-18 "Сума фінансових санкцій та адмінштрафів" заповнюються за затвердженими даними актів перевірок, рішень про застосування фінансових санкцій, постанов про адмінстягнення та закриття справи.
Донараховані суми пені та фінансових санкцій відображаються у повному обсязі відповідно кількості платників - порушників платіжної дисципліни.
Показники граф 16, 17, 18 дорівнюють відповідним графам звіту за ф.N 2-П на відповідну дату.
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Зведений звіт про стан платіжної дисципліни за ___________ 199__ року
(тис.грн.)
------ --------------------- ----- -------------------------------------------- ------------------------- --------------------------------- ---------------------------
N п/п |Найменування податків| Код | Кількість | Сума платежів | Кількість | Сума
| | |----------------------------------- --------|-------- ----------------|------- -------------------------|-------- ---------- -------
| | | Госпорганів-платників |Випадків|Фактично|В т.ч. надійшло |Платн. |Складених протоколів про |Пені по |Фінансових|Адмін.
| | |------ ------ ------ --------------|несвоє- |надійшло|після строків |до яких| адмінпорушення |платежах|санкцій |штрафів
| | |Всього|З них |Поруш-|В т.ч. не зда-|часного |за звіт-|------ ---------|застос.|------ ------------------| | |
| | |зареє-|ті, що|ники |ли в строк |подання |ний пе- |всього|з них при|фінанс.|всього|з них, по яких | | |
| | |стро- |спла- |стро- |плат. доручень|платіж- |ріод | |наявності|санкції| |прийняті постанови| | |
| | |вано |чували|ків |------ -------|них до- | | |коштів | | |--------- --------| | |
| | | |подат-|сплати|всього|з них |ручень | | | | | |про ад- |про за- | | |
| | | |ки | | |при на-|до уста-| | | | | |мінстяг- |криття | | |
| | | | | | |явності|нов бан-| | | | | |нення |справи | | |
| | | | | | |коштів |ку | | | | | | | | | |
------|---------------------|-----|------|------|------|------|-------|--------|--------|------|---------|-------|------|---------|--------|--------|----------|-------
А | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18
------|---------------------|-----|------|------|------|------|-------|--------|--------|------|---------|-------|------|---------|--------|--------|----------|-------
1. |Податок на додану | | | | | | | | | | | | | | | | |
|вартість |00100| | | | | | | | | | | | | | | |
2. |Акцизний збір |00200| | | | | | | | | | | | | | | |
3. |Податок на прибуток, | | | | | | | | | | | | | | | | |
|в тому числі підпри- | | | | | | | | | | | | | | | | |
|ємств форм власності:|00300| | | | | | | | | | | | | | | |
3.1. |- приватної |00310| | | | | | | | | | | | | | | |
3.2. |- колективної |00320| | | | | | | | | | | | | | | |
3.3. |- державної |00330| | | | | | | | | | | | | | | |
3.3.1.|загальнодержавної |00331| | | | | | | | | | | | | | | |
3.3.2.|комунальної |00332| | | | | | | | | | | | | | | |

................
Перейти до повного тексту