1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
21.12.2012 № 1161
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства доходів і зборів № 40 від 12.04.2013 )
Про затвердження у новій редакції Регламенту Державної податкової служби України
У зв'язку із змінами у чинному законодавстві та з метою чіткої регламентації діяльності Державної податкової служби України, а також відповідно до визначених Ключових показників діяльності на 2012 рік, розроблених для ДПС України представниками ТОВ "ПрайсуотерхаусКуперс",
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити у новій редакції Регламент Державної податкової служби України (далі - Регламент), що додається.
2. Першому заступнику Голови ДПС України - начальнику податкової міліції Головачу А.В., заступнику Голови ДПС України Ігнатову А.П., керівникам структурних підрозділів ДПС України, Інформаційно-довідкового департаменту ДПС, Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, Департаменту розвитку та модернізації ДПС забезпечити неухильне дотримання вимог Регламенту.
3. Керівникам Інформаційно-довідкового департаменту ДПС, Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, Департаменту розвитку та модернізації ДПС привести регламенти департаментів у відповідність до норм Регламенту.
4. Директору Департаменту адміністративно-господарського забезпечення Лісняку С.І. забезпечити приведення Інструкції з діловодства у Державній податковій службі України, затвердженої наказом ДПС України від 30.03.2012 № 255, у відповідність до положень Регламенту.
5. Накази Державної податкової служби України від 27.10.2011 № 95 "Про затвердження Регламенту Державної податкової служби України", від 17.01.2012 № 41 "Про внесення змін до наказу ДПС України від 27.10.2011 № 95", від 24.02.2012 № 156 "Про внесення Змін до наказу ДПС України від 27.10.2011 № 95", від 16.07.2012 № 639 "Про внесення Змін до наказу ДПС України від 27.10.2011 № 95", від 30.08.2012 № 788 "Про внесення Змін до Регламенту ДПС України", від 13.11.2012 № 1023 "Про внесення Змін до наказу ДПС України від 27.10.2011 № 95" вважати такими, що втратили чинність.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова О.В. Клименко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ДПС України
21.12.2012 № 1161
РЕГЛАМЕНТ
Державної податкової служби України
I. Загальні положення
1.1. Регламент Державної податкової служби України (далі - Регламент) встановлює порядок організації діяльності ДПС України, пов'язаної з виконанням покладених завдань та повноважень.
1.2. Регламент розроблено з урахуванням норм та положень:
Конституції України ;
Податкового кодексу України ;
Законів України:
"Про державну службу" ;
"Про центральні органи виконавчої влади" ;
"Про засади запобігання і протидії корупції" ;
"Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за корупційні правопорушення ";
"Про Кабінет Міністрів України" ;
"Про звернення громадян" ;
"Про доступ до публічної інформації ";
"Про статус народного депутата України" ;
Указів Президента України:
від 12 травня 2011 року № 584/2011 "Про Положення про Державну податкову службу України";
від 8 квітня 2011 року № 446/2011 "Про Положення про Міністерство фінансів України";
постанов Кабінету Міністрів України:
від 12 березня 2005 року № 179 "Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, їх територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій" із змінами;
від 25 травня 2011 року № 563 "Про затвердження Типового положення про територіальні органи міністерства та іншого центрального органу виконавчої влади".
1.3. Діяльність ДПС України спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України (далі - Міністр).
1.4. ДПС України розробляє та вносить в установленому порядку Міністру проекти законів України, проекти актів Президента України, Кабінету Міністрів України, а також проекти нормативно-правових актів Міністерства фінансів України (далі - Мінфін), що належать до сфери діяльності ДПС України.
1.5. ДПС України у межах повноважень видає накази організаційно-розпорядчого характеру, які підписуються Головою ДПС України, організовує та контролює їх виконання.
1.6. ДПС України у процесі виконання покладених на неї завдань взаємодіє в установленому порядку з іншими органами виконавчої влади, допоміжними органами і службами, утвореними Президентом України, з органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, профспілками та організаціями роботодавців, відповідними органами іноземних держав і міжнародних організацій, підприємствами, установами, організаціями.
У разі потреби видає разом з міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади спільні акти.
1.7. ДПС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені у встановленому порядку департаменти, головні управління, самостійні управління, відділи (сектори) (далі - структурні підрозділи), Інформаційно-довідковий департамент державної податкової служби, Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, Департамент розвитку та модернізації державної податкової служби (далі - структурні підрозділи із статусом юридичної особи), державні податкові служби в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, Окружну державну податкову службу - Центральний офіс з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби, а також державні податкові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні, об'єднані та спеціалізовані державні податкові інспекції (далі - територіальні органи ДПС).
1.8. Діяльність ДПС України є відкритою та прозорою, що забезпечується шляхом систематичного та оперативного оприлюднення інформації (за винятком інформації, доступ до якої обмежується законодавством) в офіційних друкованих виданнях, на єдиному веб-порталі органів ДПС, на інформаційних стендах, будь-яким іншим способом, а також надання інформації за запитами на інформацію.
Діяльність ДПС України є підконтрольною та підзвітною перед Президентом України, Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України та Міністром.
1.9. ДПС України з питань дотримання режиму секретності забезпечує виконання вимог Закону України "Про державну таємницю" , Порядку організації та забезпечення режиму секретності в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2003 року № 1561-12, із змінами, Положення про режимно-секретний орган ДПС України, затвердженого відповідним наказом ДПС України, та інших нормативно-правових актів.
1.10. Кожен працівник ДПС України повинен дотримуватися положень Закону України від 17 травня 2012 року № 4722-VI "Про правила етичної поведінки", Загальних правил поведінки державного службовця , затверджених наказом Головного управління державної служби України від 04.08.2010 № 214 (зареєстрованого у Мін'юсті 11.11.2010 за № 1089/18384), сприяти зміцненню позитивного іміджу та авторитету державної служби, дотримуватися обмежень і заборон, передбачених антикорупційним законодавством.
Стосунки між співробітниками органів державної податкової служби України повинні базуватися на повазі з дотриманням високих етичних норм.
II. Організація роботи ДПС України
2.1. Керівництво ДПС України та їх повноваження
2.1.1. ДПС України очолює Голова, якого призначає на посаду за поданням Прем'єр-міністра України, внесеним на підставі пропозицій Міністра, та звільняє з посади Президент України.
2.1.2. Повноваження Голови ДПС України визначаються Податковим кодексом України , Положенням про Державну податкову службу України , затвердженим Указом Президента України від 12 травня 2011 року № 584/2011.
2.1.3. Голова ДПС України має першого заступника Голови ДПС України - начальника податкової міліції (далі - перший заступник Голови ДПС України) та заступника Голови ДПС України.
Перший заступник та заступник Голови ДПС України призначаються на посаду Президентом України за поданнями Прем'єр-міністра України, внесеними на підставі пропозицій Голови ДПС України, погоджених із Міністром, та звільняються з посад Президентом України.
2.1.4. Голова ДПС України розподіляє обов'язки між першим заступником, заступником Голови ДПС України, визначає ступінь їх відповідальності.
Розподіл обов'язків між Головою ДПС України, першим заступником, заступником Голови ДПС України затверджується відповідним наказом, проект якого готується організаційно-розпорядчим підрозділом.
2.1.5. Голова ДПС України:
призначає на посади за погодженням із Міністром та головами відповідних місцевих державних адміністрацій, звільняє з посад керівників територіальних органів державної податкової служби, призначає на посади за погодженням з Міністром, звільняє з посад заступників керівників цих органів;
призначає на посади за погодженням з Міністром та звільняє з посад керівників і заступників керівників структурних підрозділів, у тому числі відокремлених, а також керівників і заступників керівників структурних підрозділів із статусом юридичної особи;
призначає на посади та звільняє з посад працівників ДПС України;
призначає на посади та звільняє з посад у встановленому порядку начальників підрозділів податкової міліції органів ДПС;
призначає на посади та звільняє з посад керівників підприємств, установ та організацій (далі - підвідомчі установи), що належать до сфери управління ДПС України, за погодженням з головами місцевих державних адміністрацій;
призначає на посаду та звільняє з посади ректора Національного університету Державної податкової служби України у порядку, визначеному Законом України "Про вищу освіту" та статутом Національного університету Державної податкової служби України;
призначає на посаду та звільняє з посади директора Центру підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації керівних кадрів органів державної податкової служби України за погодженням з Національним агентством України з питань державної служби;
затверджує структуру ДПС України за погодженням із Міністром;
затверджує штатний розпис і кошторис видатків ДПС України за погодженням із Мінфіном;
затверджує структури територіальних органів ДПС за погодженням із Міністром, граничну чисельність, штатний розпис та кошторис цих органів;
затверджує наказом положення про територіальні органи ДПС.
2.1.6. Функціональні повноваження структурних підрозділів, структурних підрозділів із статусом юридичної особи визначаються та закріплюються відповідним наказом ДПС України (якщо інше не передбачено чинним законодавством).
2.2. Порядок підготовки і затвердження положень про структурні підрозділи та посадових інструкцій працівникам
2.2.1. Положення про самостійний структурний підрозділ, структурний підрозділ із статусом юридичної особи є основним документом, що регламентує усі сторони діяльності цього підрозділу щодо виконання поставлених завдань.
Положення повинно включати такі розділи:
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
2. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ І ФУНКЦІЇ
3. КЕРІВНИЦТВО
4. ПРАВА КЕРІВНИКА СТРУКТУРНОГО ПІДРОЗДІЛУ
5. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ КЕРІВНИКА СТРУКТУРНОГО ПІДРОЗДІЛУ
6. ВЗАЄМОВІДНОСИНИ
2.2.2. Положення про структурний підрозділ, структурний підрозділ із статусом юридичної особи розробляється на підставі закріплених за відповідним підрозділом функцій та затверджується Головою ДПС України шляхом видання відповідного наказу.
Положення про Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів затверджується шляхом видання у встановленому порядку відповідного наказу Мінфіну.
2.2.3. Функції (процедури) структурного підрозділу, структурного підрозділу із статусом юридичної особи за змістом та послідовністю відповідають функціям (процедурам), закріпленим за цим підрозділом відповідним наказом ДПС України.
2.2.4. Положення про структурний підрозділ, що входить до складу департаменту, головного управління, управління (далі - несамостійний структурний підрозділ), містить конкретний і достатній для виконання завдань, покладених на структурний підрозділ, перелік функцій із тих, які закріплені за структурним підрозділом.
Положення про несамостійний структурний підрозділ розробляється його керівником, погоджується з керівником структурного підрозділу, до складу якого він входить, та затверджується першим заступником (заступником) Голови ДПС України відповідно до розподілу обов'язків.
Положення про несамостійний структурний підрозділ, що входить до складу структурного підрозділу, керівництво роботою якого здійснюється безпосередньо Головою ДПС України, затверджується Головою ДПС України або за рішенням Голови ДПС України - його першим заступником (заступником).
Положення про несамостійний структурний підрозділ, який входить до складу структурного підрозділу із статусом юридичної особи, розробляється його керівником та затверджується керівником відповідного структурного підрозділу із статусом юридичної особи.
У разі якщо структурному підрозділу ДПС України функціонально підпорядкований відповідний структурний підрозділ державної податкової служби в Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі, областях, Окружної державної податкової служби - Центрального офісу з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби (далі - регіональні ДПС), то керівник структурного підрозділу ДПС України погоджує положення про функціонально підпорядкований йому структурний підрозділ регіональної ДПС.
2.2.5. Зміни та доповнення до положення про структурний підрозділ, структурний підрозділ із статусом юридичної особи вносяться шляхом видання відповідного наказу ДПС України (для Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів затверджуються шляхом видання відповідного наказу Мінфіну), проект якого готується структурним підрозділом - розробником такого документа.
У разі перепризначення керівника структурного підрозділу, структурного підрозділу із статусом юридичної особи та несамостійного структурного підрозділу, новопризначений керівник ознайомлюється з чинним положенням про структурний підрозділ під підпис.
2.2.6. Посадова інструкція - документ, що видається з метою регламентації організаційно-правового статусу працівника, його конкретних завдань та обов'язків, прав, відповідальності, забезпечує умови для його ефективної роботи.
Посадова інструкція розробляється на посаду кожного працівника підрозділу відповідно до Рекомендацій щодо підготовки посадових інструкцій державних службовців (додаток до Довідника типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців, затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби від 13.09.2011 № 11), положення про відповідний структурний підрозділ та повинна окреслювати все коло посадових обов'язків, повноважень і відповідальності працівника, мати чіткі й короткі формулювання, бути гнучкою й динамічною.
Для керівника структурного підрозділу (несамостійного структурного підрозділу) посадова інструкція не розробляється, оскільки він діє на підставі положення про структурний підрозділ.
2.2.7. Посадові інструкції заступникам керівників структурних підрозділів, несамостійних структурних підрозділів, а також іншим працівникам цих підрозділів розробляються безпосереднім керівником, погоджуються з керівником структурного підрозділу та затверджуються першим заступником (заступником) Голови ДПС України відповідно до розподілу обов'язків.
Посадові інструкції працівникам структурного підрозділу, керівництво роботою якого здійснюється безпосередньо Головою ДПС України, затверджуються Головою ДПС України або за рішенням Голови ДПС України - його першим заступником (заступником).
2.2.8. Посадові інструкції заступникам керівників структурних підрозділів із статусом юридичної особи розробляються їх керівником і затверджуються керівництвом ДПС України відповідно до розподілу обов'язків. Іншим працівникам зазначених підрозділів посадові інструкції розробляються їх безпосереднім керівником і затверджуються керівництвом відповідного структурного підрозділу із статусом юридичної особи згідно з розподілом обов'язків.
2.2.9. Посадова інструкція готується у двох примірниках, один з яких зберігається у підрозділі персоналу (оригінал), а другий - у керівників відповідних структурних підрозділів. Державному службовцю видається під розписку копія посадової інструкції.
2.2.10. Текст посадової інструкції, як правило, складається з таких розділів:
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
2. ЗАВДАННЯ ТА ОБОВ'ЯЗКИ
3. ПРАВА
4. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
5. ВЗАЄМОВІДНОСИНИ (ЗВ'ЯЗКИ) ЗА ПОСАДОЮ
Обов'язковими реквізитами посадової інструкції є найменування органу ДПС, дата, заголовок до тексту, візи узгодження, підпис, гриф затвердження.
Гриф затвердження проставляється у правому куті першої сторінки посадової інструкції та складається із слова "ЗАТВЕРДЖЕНО", найменування посади, підпису, ініціалів і прізвища керівника, який її затвердив, дати затвердження.
У заголовку посадової інструкції наводиться повна назва посади у родовому відмінку, структурного підрозділу та органу ДПС.
Після затвердження посадова інструкція передається працівнику, який проставляє на ній: "З інструкцією ознайомлений", дата, підпис.
2.2.11. Посадові інструкції повинні бути замінені і перезатверджені в наступних випадках:
при зміні назви органу ДПС або структурного підрозділу;
при зміні назви посади або закріплених за нею функцій;
при зміні функцій та процедур, закріплених за органом ДПС або структурним підрозділом.
2.3. Планування роботи ДПС України
2.3.1. Відповідно до основних завдань та функцій, покладених на органи ДПС, визначається місія та бачення розвитку ДПС України.
На підставі місії та бачення розвитку готуються пропозиції щодо пріоритетів діяльності ДПС України (стратегічних тем) на наступний рік, які у встановленому порядку надаються Мінфіну до 1 грудня поточного року.
З метою реалізації пріоритетів діяльності ДПС України (стратегічних тем) та досягнення ефективних результатів роботи ДПС України розробляються стратегічні цілі на рік та дії структурних підрозділів на рік.
Організація та координація роботи з розробки пропозицій щодо пріоритетів діяльності ДПС України (стратегічних тем) та стратегічних цілей на відповідний рік покладається на підрозділ координації діяльності податкової служби.
Розробка відповідних дій структурних підрозділів покладається на керівників структурних підрозділів, які беруть участь у реалізації стратегічних цілей ДПС України на рік.
Оцінка роботи структурних підрозділів з виконання запланованих ними дій та досягнення стратегічних цілей здійснюється на підставі Ключових показників діяльності (далі - КПД) структурних підрозділів, які затверджуються відповідним розпорядчим документом ДПС України.
Стратегічна ціль вважається досягнутою, коли дії структурних підрозділів виконані в повному обсязі і у встановлений строк та забезпечують заплановане поліпшення ефективності діяльності ДПС України за певними напрямами роботи.
Щомісячно (до 2 числа місяця, наступного за звітним) підрозділом координації діяльності податкової служби направляються структурним підрозділам форми звітів про виконання КПД за встановленою формою.
До 8 числа місяця, наступного за звітним, структурним підрозділом готується звіт про виконання КПД, який в електронному та паперовому вигляді за підписом керівника структурного підрозділу надається підрозділу координації діяльності податкової служби.
Підрозділом координації діяльності податкової служби здійснюється збір даних для розрахунку та аналізу КПД, контроль за коректністю даних та виконанням КПД, аналіз отриманих результатів і можливих відхилень, оцінювання досягнення стратегічних цілей, які визначались у цілому для ДПС України та кожного структурного підрозділу, та щомісячно (11 числа місяця, наступного за звітним) готується звіт про виконання КПД керівництву ДПС України.
Підрозділом координації діяльності податкової служби здійснюються перевірки коректності даних, відображених у звітах про виконання КПД структурними підрозділами, у разі необхідності до перевірок залучаються працівники підрозділу внутрішнього контролю та аудиту.
За результатами звітного року підрозділом координації діяльності податкової служби готується звіт про досягнення стратегічних цілей ДПС України за відповідний рік, який подається Голові ДПС України до 20 січня року, наступного за звітним.
2.3.2. Планування роботи ДПС України здійснюється шляхом розробки і затвердження у встановленому порядку Плану основних питань економічної та контрольної роботи Державної податкової служби України на відповідний рік (далі - План на рік) та заходів щодо реалізації основних напрямів та стратегічних цілей діяльності ДПС України відповідно до затверджених пріоритетів діяльності ДПС України (стратегічних тем).
План на рік забезпечує реалізацію необхідних умов для здійснення ДПС України послідовних і узгоджених дій щодо виконання законів України, щорічного послання Президента України до Верховної Ради України про внутрішнє і зовнішнє становище України, актів і доручень Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Мінфіну, програмних документів Уряду, а також реалізації завдань, поставлених перед органами державної податкової служби України.
2.3.3. План на рік формується організаційно-розпорядчим підрозділом на підставі пропозицій структурних підрозділів, структурних підрозділів із статусом юридичної особи.
План на рік формується з урахуванням пріоритетів діяльності ДПС України (стратегічних тем), стратегічних цілей та включає заходи (завдання, дії структурних підрозділів), згруповані відповідно до основних напрямів роботи ДПС України у певні розділи.
Планові заходи мають визначений строк виконання та відповідальних виконавців - структурні підрозділи, структурні підрозділи із статусом юридичної особи.
Проект Плану на рік, схвалений на засіданні Колегії ДПС України, до 20 грудня року, що передує плановому, подається у встановленому порядку на затвердження Міністру.
Внесення змін до затвердженого Міністром Плану на рік проводиться за процедурою затвердження Плану на рік.
Зміни та доповнення до Плану на рік вносяться організаційно-розпорядчим підрозділом на підставі пропозицій структурного підрозділу - ініціатора внесення змін, погоджених із Головою ДПС України та Мінфіном.
Після закінчення терміну дії Плану на рік структурні підрозділи, структурні підрозділи із статусом юридичної особи (які визначені головними виконавцями заходів) до 7 січня року, наступного за звітним, надають організаційно-розпорядчому підрозділу інформацію про виконання ними відповідних заходів.
На підставі отриманої інформації організаційно-розпорядчим підрозділом готується проект Звіту про виконання Плану на рік, який подається на затвердження Голові ДПС України, та до 20 січня поточного року надсилається до Мінфіну.
2.3.4. Формування плану роботи ДПС України на квартал (далі - План на квартал) здійснюється на підставі пропозицій структурних підрозділів, структурних підрозділів із статусом юридичної особи із врахуванням заходів, передбачених Планом на рік, поточних доручень Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Мінфіну, керівництва ДПС України, а також запланованих дій структурних підрозділів, спрямованих на реалізацію стратегічних цілей ДПС України.
Проект Плану на квартал формує організаційно-розпорядчий підрозділ та до 20 числа останнього місяця кварталу надає підрозділу взаємодії із засобами масової інформації та громадськістю для розміщення на єдиному веб-порталі органів ДПС з метою оприлюднення та обговорення з громадськістю, а також отримання пропозицій і зауважень до нього.
Затверджений Головою ДПС України План на квартал до останнього дня місяця, що передує плановому періоду, розміщується на єдиному веб-порталі органів ДПС з метою оприлюднення та у встановленому порядку доводиться до структурних підрозділів, структурних підрозділів із статусом юридичної особи для виконання.
Аналіз виконання запланованих на квартал заходів покладається на організаційно-розпорядчий підрозділ, який у встановленому порядку формує звіт про виконання Плану на квартал та надає його підрозділу взаємодії із засобами масової інформації та громадськістю для оприлюднення на єдиному веб-порталі органів ДПС.
2.3.5. Квартальний план роботи структурного підрозділу, структурного підрозділу із статусом юридичної особи складається його керівником на підставі Плану на рік, Плану на квартал, поточних доручень Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Мінфіну України, керівництва ДПС України, дій структурних підрозділів, спрямованих на реалізацію стратегічних цілей ДПС України, і затверджується першим заступником (заступником) Голови ДПС України (відповідно до розподілу обов'язків) до останнього дня місяця, що передує плановому періоду.
2.3.6. Відповідальність за виконання заходів, передбачених Планом на рік та Планом на квартал, а також квартальним планом роботи структурного підрозділу, структурного підрозділу із статусом юридичної особи несуть керівники відповідних структурних підрозділів.
2.4. Консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи
2.4.1. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції ДПС України, обговорення найважливіших напрямів її діяльності в ДПС України утворюється Колегія як консультативно-дорадчий орган.
Порядок діяльності Колегії ДПС України (далі - Колегія) визначається Положенням про Колегію ДПС України , затвердженим відповідним наказом ДПС України.
2.4.2. До складу Колегії входять Голова ДПС України (голова Колегії), перший заступник та заступник Голови ДПС України, посадові особи Мінфіну.
У разі потреби до складу Колегії можуть входити керівники структурних підрозділів ДПС України, а також у встановленому порядку інші особи.
2.4.3. Рішення Колегії оформляються протоколом.
2.4.4. Рішення Колегії можуть бути реалізовані шляхом видання відповідного наказу ДПС України.
2.4.5. З метою забезпечення участі громадян у реалізації державної політики у сфері оподаткування, здійснення ними громадського контролю за діяльністю органів державної податкової служби, врахування громадської думки під час вирішення суспільних проблем та відповідно до вимог Типового положення про громадську раду при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у мм. Києві та Севастополі державній адміністрації , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 року № 996 (далі - Типове положення про громадську раду), при ДПС України утворюється консультативно-дорадчий орган - Громадська рада.
Взаємодія ДПС України зі створеною при ній Громадською радою здійснюється на підставі Типового положення про громадську раду, яким визначено порядок створення і функціонування Громадської ради, мету та основні завдання цього органу.
ДПС України створює необхідні умови для роботи Громадської ради та забезпечує проведення консультацій з громадськістю з питань реалізації державної політики у сфері оподаткування.
Рішення Громадської ради мають рекомендаційний характер і є обов'язковими для розгляду ДПС України.
2.4.6. Для розробки та впровадження системи управління якістю в органах ДПС України утворено Комісію з питань системи управління якістю в органах ДПС України (далі - Комісія), яка є постійно діючим робочим органом Державної податкової служби України.
Головою Комісії за посадою є Голова ДПС України.
Комісія діє на підставі відповідного наказу ДПС України.
2.4.7. З метою забезпечення участі ветеранів органів ДПС України у реалізації податкової політики, налагодження ефективної взаємодії ДПС України з Всеукраїнською громадською організацією "Асоціація ветеранів державної податкової служби України", яка передбачає широкий спектр проведення спільної роботи щодо реалізації загальнодержавної соціальної політики у сфері захисту прав та інтересів ветеранів, удосконалення податкового законодавства, утворено Ветеранську раду при ДПС України як консультативно-дорадчий орган.
2.4.8. Для розгляду наукових рекомендацій та проведення фахових консультацій з основних питань діяльності у ДПС України можуть утворюватись інші постійні або тимчасові консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи.
2.4.9. Рішення про утворення та ліквідацію Колегії, постійних або тимчасових консультативних, дорадчих органів, їх кількісний та персональний склад, положення про них затверджуються Головою ДПС України.
До складу постійних або тимчасових консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів залежно від покладених на них завдань включаються представники ДПС України та територіальних органів ДПС, а також представники суб'єктів господарювання, громадських організацій, науковці та інші фахівці за їх згодою.
2.4.10. Сфера діяльності та повноважень постійних або тимчасових консультативних, дорадчих органів визначається наказами та розпорядженнями ДПС України щодо їх створення або положеннями про них.
2.5. Управління персоналом та проходження державної служби
2.5.1. Організація кадрової роботи у ДПС України здійснюється підрозділом персоналу відповідно до планів роботи (річного, квартального).
Відповідні плани роботи визначають заходи з добору, підготовки та підвищення кваліфікації працівників ДПС України.
2.5.2. Посадові особи органів державної податкової служби є державними службовцями.
2.5.3. Право на державну службу в ДПС України мають громадяни України незалежно від походження, соціального і майнового стану, расової і національної приналежності, статі, політичних поглядів, релігійних переконань, які одержали відповідну освіту і професійну підготовку.
2.5.4. Прийняття на державну службу до ДПС України здійснюється шляхом конкурсного відбору або за іншою процедурою, визначеною законодавством.
Прийняття працівників на роботу до ДПС України на посади, що не віднесені до категорій посад державних службовців, та звільнення їх з роботи здійснюється відповідно до законодавства про працю.
Прийом на службу та проходження служби рядовим і начальницьким складом податкової міліції здійснюється з урахуванням вимог Податкового кодексу України , законів України від 20 грудня 1990 року № 565-XII "Про міліцію", від 9 квітня 1992 року № 2262-XII "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", постанов Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 1998 № 1716 "Про проходження служби особами начальницького складу податкової міліції та обчислення їм вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги", від 17 липня 1992 року № 393 "Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їх сімей", постанови Кабінету Міністрів Української РСР від 29 липня 1991 року № 114 "Про затвердження Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ", інших нормативно-правових актів.
2.5.5. З метою набуття практичного досвіду, перевірки професійного рівня і ділових якостей осіб, які претендують на посади державних службовців, може проводитись у встановленому порядку стажування у відповідних структурних підрозділах терміном до двох місяців із збереженням заробітної плати за основним місцем роботи.
2.5.6. Особи, які вперше зараховуються на державну службу, приймають Присягу та підписують її текст, визначений Законом України "Про державну службу" , про що робиться запис у трудовій книжці.
2.5.7. Кадровий резерв формується відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2001 року № 199 "Про затвердження Положення про формування кадрового резерву для державної служби".
До кадрового резерву на посади керівних працівників ДПС України зараховуються професійно підготовлені працівники, які успішно справляються з виконанням службових обов'язків, виявляють ініціативу, володіють навичками роботи на комп'ютері, мають організаторські здібності, необхідні для виконання посадових обов'язків.
Підрозділ персоналу щорічно в установлені терміни готує проект наказу ДПС України "Про список осіб, зарахованих до кадрового резерву" згідно з номенклатурою посад ДПС України та подає його на затвердження Голові ДПС України.
Державні службовці, які зараховані до кадрового резерву, досягли найкращих результатів у роботі, виявляють ініціативу, постійно підвищують свій професійний рівень, мають переважне право на просування по службі.
Планування і проведення роботи з кадровим резервом забезпечує підрозділ персоналу.
2.5.8. Присвоєння спеціальних звань працівникам ДПС України проводиться згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 22 вересня 2004 року № 1234 "Про спеціальні звання посадових осіб органів державної податкової служби".
Ранги державних службовців працівникам ДПС України присвоюються згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 1996 року № 658 "Про затвердження Положення про ранги державних службовців".
Спеціальні звання або ранги державних службовців присвоюються в індивідуальному порядку відповідно до займаної посади, рівня професійної кваліфікації та результатів роботи.
Особам, призначеним на посади державних службовців з установленням випробування, спеціальні звання або ранги державного службовця присвоюються з урахуванням його результатів.
2.5.9. З метою поліпшення ефективності діяльності державних службовців та посилення відповідальності за доручену справу відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2000 року № 1922 "Про затвердження Положення про проведення атестації державних службовців" один раз на три роки проводиться атестація державних службовців.
Під час атестації оцінюються результати роботи, ділові та професійні якості, виявлені працівниками при виконанні службових обов'язків, визначених у посадових інструкціях.
У період між атестаціями проводиться щорічна оцінка виконання державними службовцями покладених на них завдань та обов'язків відповідно до Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань , затвердженого наказом Головного управління державної служби України від 31.10.2003 № 122.
Результати атестації та щорічної оцінки беруться до уваги керівництвом ДПС України та підрозділом персоналу під час проведення планомірної ротації кадрів на окремих посадах.
2.5.10. ДПС України розглядає і вносить пропозиції щодо нагородження державними нагородами, здійснює інші заходи щодо заохочення працівників ДПС України, структурних підрозділів із статусом юридичної особи та територіальних органів ДПС, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери її управління.
2.5.11. Порядок підготовки та підвищення кваліфікації персоналу регламентується законами України "Про вищу освіту" , "Про державну службу" , Указами Президента України від 30 травня 1995 року № 398/95 "Про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців", від 1 лютого 2012 року № 45/2012 "Про стратегію державної кадрової політики на 2012 - 2020 роки", постановою Кабінету Міністрів України від 7 липня 2010 року № 564 "Про затвердження Положення про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування" та іншими нормативно-правовими актами.
Організацію та координацію процесу підготовки та підвищення кваліфікації персоналу здійснює підрозділ персоналу.
Підрозділ персоналу проводить таку роботу з підготовки фахівців для державної податкової служби:
визначає потребу у фахівцях;
планує та контролює державне замовлення на підготовку фахівців у вищих навчальних закладах;
доводить державне замовлення до регіональних ДПС, організовує роботу щодо ліцензування та акредитації вищих навчальних закладів, які відносяться до сфери управління ДПС України, організовує проведення виробничої практики студентів та проводить комплекс робіт з розподілу молодих спеціалістів в органах державної податкової служби.
З метою підвищення рівня професійної компетентності працівників органів державної податкової служби підрозділ персоналу забезпечує організацію процесу навчання за професійними програмами, короткостроковими та постійно діючими семінарами в навчальних установах, які відносяться до сфери управління ДПС України.
З метою підготовки фахівців для органів державної податкової служби за напрямом "Державне управління" підрозділ персоналу забезпечує організацію підготовки працівників у магістратурі Національної академії державного управління при Президентові України, її регіональних інститутах та інших вищих навчальних закладах згідно з чинним законодавством.
З метою підготовки науково-педагогічних кадрів підрозділ персоналу забезпечує організацію підготовки працівників органів державної податкової служби в аспірантурі та докторантурі Національного університету ДПС України.
2.5.12. Відповідно до статті 50 КЗпП України тривалість робочого тижня працівників ДПС України становить 40 годин.
Враховуючи зазначене та п'ятиденний робочий тиждень, встановлюється такий режим роботи для працівників ДПС України:
початок робочого дня - о 9 год. 00 хв., перерва на обід - з 13 год. 00 хв. до 13 год. 45 хв., закінчення робочого дня - о 18 год. 00 хв., у п'ятницю - о 16 год. 45 хвилин.
Напередодні святкових і неробочих днів (стаття 73 КЗпП України ) тривалість роботи працівників ДПС України скорочується на одну годину.
У структурних підрозділах ДПС України ведеться облік робочого часу шляхом складання табелю відповідальною за це особою. Підписаний керівником структурного підрозділу табель обліку робочого часу 25 числа кожного місяця надається до підрозділу фінансування, бухгалтерського обліку та звітності.
Перебування працівників структурних підрозділів із службових питань у робочий час за межами приміщення ДПС України погоджується з керівниками відповідних структурних підрозділів.
Керівники структурних підрозділів повідомляють про свою відсутність за службовою необхідністю у робочий час Голові ДПС України або відповідному першому заступнику (заступнику) Голови ДПС України за підпорядкованістю.
2.5.13. Для виконання невідкладних (непередбачених) робіт, від негайного виконання яких залежить у подальшому робота ДПС України в цілому або її окремих структурних підрозділів, можливе залучення окремих працівників до служби у вихідні, святкові та неробочі дні, робота за які компенсується відповідно до трудового законодавства.
Відповідно до доручення Президента України від 15.08.2011 № 1-1/1792 та з урахуванням вимог трудового законодавства забезпечується надання ДПС України адміністративних послуг до 20 год. 00 хв. у робочі дні та до 16 год. 00 хв. у суботу.
2.5.14. Порядок надання працівникам відпусток регламентується Кодексом законів про працю України , законами України "Про відпустки" , "Про державну службу" та іншими нормативно-правовими актами.
2.6. Організація внутрішнього контролю та аудиту
2.6.1. ДПС України відповідно до Порядку утворення структурних підрозділів внутрішнього аудиту та проведення такого аудиту в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, їх територіальних органах та бюджетних установах, які належать до сфери управління міністерств, інших центральних органів виконавчої влади , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 вересня 2011 року № 1001, та Стандартів внутрішнього аудиту , затверджених наказом Мінфіну від 04.10.2011 № 1247, зареєстрованим у Мін'юсті 20.10.2011 за № 1219/19957, здійснює внутрішній контроль та аудит органів ДПС усіх рівнів, підвідомчих установ щодо виконання вимог Податкового кодексу України , норм законодавства, нормативно-правових актів та розпорядчих документів ДПС України.
Планування, координація та організація проведення внутрішніх перевірок та аудитів покладається на підрозділ внутрішнього контролю та аудиту ДПС України.
2.6.2. Внутрішній контроль проводиться за напрямами: комплексна внутрішня перевірка або тематична внутрішня перевірка (далі - внутрішня перевірка).
Внутрішній аудит проводиться за одним або кількома напрямами одночасно: аудит ефективності, фінансовий аудит та/або аудит відповідності.
2.6.3. Проведення внутрішнього аудиту здійснюється відповідно до положень Порядку планування і проведення внутрішніх аудитів, документування, реалізації їх результатів в органах державної податкової служби, затвердженого наказом ДПС України від 05.11.2012 № 969.
2.6.4. Внутрішній аудит адміністративного навантаження на платників податків у процесах оподаткування та визначення шляхів його зниження проводиться відповідно до методики, затвердженої наказом ДПС України від 31.10.2012 № 947.
2.6.5. Проведення внутрішніх перевірок та аудитів не повинно порушувати нормального ритму роботи органів ДПС та підвідомчих установ, що перевіряються.
Перевірки слідчих підрозділів податкової міліції проводяться з урахуванням вимог наказу ДПС України від 07.08.2012 № 697/ДСК "Про слідчі підрозділи податкової міліції органів Державної податкової служби України".
2.6.6. Внутрішні перевірки та аудити проводяться робочими (аудиторськими) групами, які очолюють посадові особи підрозділу внутрішнього контролю та аудиту. Керівникам робочих (аудиторських) груп за необхідності надається право залучати до участі у перевірках працівників інших структурних підрозділів ДПС України та регіональних органів ДПС.
У разі проведення внутрішньої перевірки та аудиту однією особою, така особа вважається керівником робочої (аудиторської групи).
2.6.7. Внутрішні перевірки та аудити проводяться на підставі розпорядчого документа ДПС України, в якому визначаються строки і період перевірки, затверджується склад робочої (аудиторської) групи та програма.
Строк проведення внутрішніх перевірок та аудитів визначається виходячи з обсягів роботи, місцевих особливостей і завдань кожної перевірки (аудиту).
Строк проведення внутрішньої перевірки не може перевищувати 30 календарних днів. Строк проведення аудиту ефективності не повинен перевищувати 45 робочих днів, а терміни проведення фінансового аудиту та аудиту відповідності - 30 робочих днів. Строки проведення цих аудитів можуть бути продовжені до 15 робочих днів на підставі розпорядчого документа Голови ДПС України.
2.6.8. Комплексна внутрішня перевірка органів ДПС здійснюються не рідше одного разу на чотири роки або в міру необхідності, на підставі аналітичного відбору, виходячи із пріоритетів їх діяльності, виконання основних показників та наявності інформації, яка свідчить про порушення або недоліки в роботі, але не частіше одного разу на рік.
У ході проведення комплексних внутрішніх перевірок регіональних ДПС в обов'язковому порядку підлягає вибірковим перевіркам стан організації роботи підпорядкованих ДПІ з окремих напрямів їх діяльності. Кількість перевірок та їх тематика визначаються керівником робочої групи.
Тематичні внутрішні перевірки, зокрема щодо організації та ефективності заходів із усунення недоліків, виявлених попередніми перевірками (у т.ч. і перевірками підрозділів податкової міліції), виконання вимог наказів ДПС України, виданих за їх результатами, а також на повторні перевірки (аудити), що проводяться з метою перевірки фактів, викладених у скарзі на дії працівників підрозділу внутрішнього контролю та аудиту, що надійшли до ДПС України, здійснюються згідно з розпорядчими документами ДПС України про їх проведення.
2.6.9. За результатами внутрішніх перевірок складається акт (довідка).
Акт за результатами внутрішньої перевірки складається у двох примірниках, з яких перший залишається в ДПС України, другий вручається органу ДПС, про що вчиняється відповідний запис в акті. Акт реєструється у органі ДПС, що перевірявся.
За результатами комплексної внутрішньої перевірки готується проект наказу ДПС України та вживаються інші заходи щодо реалізації матеріалів перевірок, здійснюється контроль за їх виконанням.
Проект наказу ДПС України за результатами комплексної внутрішньої перевірки надається на розгляд та погодження комісії із розгляду матеріалів комплексних внутрішніх перевірок протягом двадцяти календарних днів після її завершення.
За результатами внутрішнього аудиту адміністративного навантаження на платників податків у процесах оподаткування складається аудиторський звіт, а також готуються пропозиції щодо вжиття необхідних заходів для усунення виявлених порушень та поліпшення якості надання послуг.
2.6.10. Контроль за виконанням прийнятих рішень та затверджених заходів за результатами комплексної внутрішньої перевірки покладається на підрозділ внутрішнього контролю та аудиту ДПС України.
2.6.11. Результати проведення внутрішнього аудиту оформляються у встановленому порядку аудиторським звітом.
2.6.12. Результати внутрішнього аудиту 1 раз на півріччя (рік) розглядаються на засіданні Колегії ДПС України.
2.7. Оформлення службових відряджень
2.7.1. Службові відрядження працівників ДПС України в межах України здійснюються відповідно до планів роботи ДПС України, планів роботи структурних підрозділів, а також на виконання доручень Президента України, Прем'єр-міністра України, Кабінету Міністрів України, Міністра, керівництва ДПС України тощо.
2.7.2. Службові відрядження працівників ДПС України за кордон здійснюються на виконання доручень Президента України, Прем'єр-міністра України, Кабінету Міністрів України, Міністра, Голови ДПС України, а також згідно із запрошеннями міжнародних організацій та компетентних органів інших країн тощо.
2.7.3. Організація та оформлення службових відряджень у межах України та за кордон здійснюються відповідно до положень підпункту 140.1.7 пункту 140.1 статті 140 Податкового кодексу України , вимог Указу Президента України від 18 вересня 1996 року № 841/96 "Про заходи щодо вдосконалення координації діяльності органів виконавчої влади у сфері зовнішніх зносин", постанов Кабінету Міністрів України від 11 грудня 1992 року № 698 "Про вдосконалення порядку здійснення службових відряджень за кордон", від 10 листопада 1995 року № 901 "Про затвердження Положення про порядок формування навчальних груп для підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів за рахунок міжнародної технічної допомоги", від 2 лютого 2011 року № 98 "Про суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів", від 30 листопада 2011 року № 1242 "Про затвердження Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді Міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади" (далі - Типова інструкція з діловодства у центральних органах виконавчої влади), Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон , затвердженої наказом Мінфіну від 13.03.98 № 59 (у редакції наказу Мінфіну від 17.03.2011 № 362), інших нормативно-правових документів, а також відповідних розпорядчих документів ДПС України.
2.7.4. За результатами відряджень у межах України протягом трьох днів після повернення з відрядження:
перший заступник (заступник) Голови ДПС України особисто інформує Голову ДПС України про результати проведеної у відрядженні роботи з відповідними висновками та пропозиціями;
керівники структурних підрозділів у письмовій формі доповідають керівництву ДПС України (відповідно до розподілу обов'язків), якщо інше не було визначено відповідними розпорядчими документами, на підставі яких їх було направлено у відрядження;
працівник готує письмовий звіт або повідомляє керівникові структурного підрозділу про результати виконання завдання, а також подає звіт про використання коштів у строки, визначені законодавством.
Звіт про відрядження (виконання завдання) затверджується керівником структурного підрозділу, звіт про використання коштів, наданих на відрядження, візується зазначеним керівником, після чого передається до підрозділу фінансування, бухгалтерського обліку та звітності.
2.7.5. Фінансування витрат на службові відрядження, що здійснюються відповідно до п. 2.7.1, 2.7.2 та абзацу другого п. 4.1.13, проводиться у межах затверджених кошторисних призначень.
III. Порядок підготовки проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів у ДПС України
3.1. Підготовка проектів нормативно-правових актів у ДПС України провадиться на основі та на виконання Конституції , Податкового кодексу , законів України, актів Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, доручень Президента України і Мінфіну та з ініціативи ДПС України.
3.2. ДПС України з питань, що належать до її компетенції, узагальнює практику застосування законодавства та розробляє:
проекти законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України (далі - проекти законодавчих та інших нормативно-правових актів);
проекти нормативно-правових актів Мінфіну, у т.ч. форми податкових розрахунків, звітів, декларацій та інших документів (далі - проекти нормативно-правових актів Мінфіну).
3.3. Підготовка, погодження проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів, а також їх супроводження при розгляді у Мінфіні, Кабінеті Міністрів України та Верховній Раді України здійснюється відповідно до Порядку взаємодії Міністерства фінансів України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України , затвердженого наказом Мінфіну від 29.12.2011 № 1789 та зареєстрованого у Мін'юсті 20.01.2012 за № 85/20398 (далі - Порядок взаємодії Мінфіну з центральними органами виконавчої влади), Порядку підготовки, розгляду, подання до Міністерства фінансів України проектів законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та їх супроводження при розгляді у Міністерстві фінансів України, Кабінеті Міністрів України та Верховній Раді Україні, затвердженого наказом ДПС України від 26.09.2011 № 25.
3.4. Розроблення проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів, а також проектів нормативно-правових актів Мінфіну у ДПС України покладається на структурні підрозділи, структурні підрозділи із статусом юридичної особи відповідно до їх компетенції.
3.5. У разі розроблення проекту регуляторного акта відповідальний структурний підрозділ ДПС України у встановленому порядку забезпечує виконання процедур державної регуляторної політики (підготовку аналізу регуляторного впливу та повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта, погодження зі спеціально уповноваженим органом, подальше відстеження результативності прийнятого регуляторного акта тощо).
3.6. Проекти законодавчих та інших нормативно-правових актів в обов'язковому порядку надаються підрозділу обслуговування платників податків для перевірки їх відповідності законодавству Європейського Союзу, вимогам угод ГАТТ-СОТ та Конвенції про захист прав і основоположних свобод людини , а також підрозділу правової роботи для проведення юридичної експертизи.
3.7. Проекти законодавчих та інших нормативно-правових актів підлягають обов'язковій експертизі Міністерством юстиції України, а також погодженню з усіма заінтересованими міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади, установами, організаціями.
Проекти законодавчих та інших нормативно-правових актів надсилаються на погодження до заінтересованих центральних органів виконавчої влади лише після їх погодження та візування Міністром.
3.8. Проекти законодавчих та інших нормативно-правових актів, а також проекти нормативно-правових актів Мінфіну, які готуються на виконання законів України, актів або доручень Президента України, Прем'єр-міністра України, Кабінету Міністрів України, подаються Мінфіну у терміни та порядку, передбачені цими актами та дорученнями.
Копії направлених Мінфіну проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів, а також копії листів-відповідей щодо зауважень і пропозицій до законопроектів з питань оподаткування, які направляються структурними підрозділами на виконання доручень Президента України, Прем'єр-міністра України, Кабінету Міністрів України, комітетів Верховної Ради України та Мінфіну, в обов'язковому порядку надаються підрозділу обслуговування платників податків.
3.9. Підрозділ обслуговування платників податків здійснює моніторинг:
проектів законодавчих актів з питань, що стосуються повноважень ДПС України, зареєстрованих у Верховній Раді України, надання їх на розгляд відповідним структурним підрозділам ДПС України для підготовки до них експертних висновків;
інших нормативно-правових актів та проектів нормативно-правових актів Мінфіну, розроблених ДПС України, а також законопроектів, що надійшли до ДПС України від інших центральних органів виконавчої влади.
3.1. Загальні вимоги щодо порядку погодження у ДПС України проектів нормативно-правових актів Мінфіну
3.1.1. Проекти нормативно-правових актів Мінфіну, розроблені структурними підрозділами ДПС України відповідно до функціональних повноважень, візуються працівником, який підготував документ, та погоджуються із посадовими особами ДПС України у такій послідовності:
керівником структурного підрозділу - розробником проекту нормативно-правового акта Мінфіну;
керівниками структурних підрозділів, до компетенції яких належать питання, визначені у проекті нормативно-правового акта Мінфіну;
керівником організаційно-розпорядчого підрозділу;
керівником підрозділу правової роботи;
керівником підрозділу внутрішньої безпеки;
заступником, першим заступником Голови ДПС України відповідно до розподілу обов'язків.
Проекти нормативно-правових актів Мінфіну обов'язково візуються відповідальним працівником відділу редагування підрозділу координації діяльності податкової служби (далі - підрозділ редагування) та проставлянням на аркуші погодження відповідного штампа.
3.1.2. Проекти нормативно-правових актів Мінфіну, якими впроваджуються нові або оновлюються існуючі форми звітності юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, додатково (крім визначених пп. 3.1.1 Регламенту) погоджуються з підрозділом інформатизації та обліку платників податків та підрозділом прогнозування, аналізу, обліку та звітності.
3.1.3. Погодження проекту нормативно-правового акта Мінфіну у ДПС України оформляється шляхом проставляння візи.
На окремому аркуші по центру великими літерами друкуються слова "АРКУШ ПОГОДЖЕННЯ", вид та назва проекту нормативно-правового акта Мінфіну, що погоджується.
Нижче без відступу від межі лівого поля вказуються повна назва посади, ініціали та прізвища візуючих (з урахуванням вимог пп. 3.1.1 Регламенту) у такій послідовності:
перший заступник Голови ДПС України - начальник податкової міліції;
заступник Голови ДПС України;
керівник структурного підрозділу - розробник проекту нормативно-правового акта Мінфіну;
керівники департаментів, головних управлінь, самостійних управлінь, сектору.
Якщо документ підписують кілька осіб, які займають однакові посади, то їхні підписи розташовують в алфавітному порядку.
Друга та наступні сторінки аркуша погодження нумеруються у встановленому порядку.
3.1.4. Встановлюються такі терміни розгляду та погодження проектів нормативно-правових актів Мінфіну керівниками:
структурних підрозділів - 1 робочий день від часу надходження такого проекту до структурного підрозділу;
підрозділів організаційно-розпорядчого та правової роботи - 2 робочі дні від часу надходження такого проекту до структурного підрозділу (за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів).
Проекти розпорядчих документів розглядаються та візуються відповідальним працівником підрозділу редагування у 2-денний термін від часу надходження такого проекту. Великі за обсягом проекти розпорядчих документів надаються до підрозділу редагування заздалегідь.
3.1.5. Зауваження і пропозиції до проекту нормативно-правового акта Мінфіну викладаються на окремому аркуші та доповідаються керівником структурного підрозділу - розробником проекту нормативно-правового акта Мінфіну керівництву ДПС України (відповідно до розподілу обов'язків) для вирішення питання щодо усунення розбіжностей.
3.1.6. Проект нормативно-правового акта Мінфіну, завізований Головою ДПС України, разом із супровідними матеріалами подається до Мінфіну.
IV. Організація роботи з документами
4.1. Організація роботи з документами здійснюється відповідно до вимог Інструкції з діловодства у Державній податковій службі України, затвердженої наказом ДПС України від 30.03.2012 № 255 (далі - Інструкція з діловодства в ДПС України).
4.2. Організація роботи з документами, які містять службову інформацію, визначається Інструкцією про порядок обліку, зберігання і використання документів, справ, видань та інших матеріальних носіїв інформації, які містять службову інформацію , затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 27 листопада 1998 року № 1893, зі змінами.
4.3. Відповідальність за документаційне забезпечення діяльності ДПС України покладається на підрозділ адміністративно-господарського забезпечення.
До основних видів роботи з документами (у тому числі з електронними документами) належать:
реєстрація вхідної кореспонденції;
реєстрація та відправлення вихідної кореспонденції;
ведення обліку документів;
робота з документами у структурних підрозділах;
підготовка документів для доповіді керівництву;
підготовка та узгодження проектів законодавчих, інших нормативно-правових актів, нормативно-правових актів Мінфіну та актів організаційно-розпорядчого характеру;
оформлення копій та додатків до документів;
підготовка та оформлення документів засідань Колегії ДПС України;
організація та здійснення контролю за виконанням документів;
складення номенклатури та формування справ;
підготовка справ до архівного зберігання та користування архівною документацією;
ведення обліку, зберігання та використання бланків, печаток і штампів ДПС України.
4.4. Реєстрація вхідної, вихідної кореспонденції, а також актів організаційно-розпорядчого характеру ведеться централізовано за допомогою автоматизованої системи електронного документообігу "Управління документами" (далі - система "Управління документами", яка функціонує в ДПС України.
4.1. Порядок підписання документів
4.1.1. Підпис документа (у тому числі електронний цифровий підпис) є формою виразу законності документа і відповідальності за його зміст особи, яка його підписала.
4.1.2. Документи підписуються посадовими особами ДПС України, у т. ч. шляхом застосування у встановленому порядку електронного цифрового підпису, відповідно до їх компетенції.
4.1.3. Голова ДПС України або особа, яка тимчасово виконує його обов'язки, підписує:
накази (у т. ч. на власні відрядження та відрядження першому заступнику, заступникам Голови ДПС України, а також працівникам центрального апарату, які виїжджають за кордон);
розпорядження;
окремі доручення;
міжнародні договори України відповідно до наданих йому повноважень;
листи та інші документи, що скеровуються на ім'я Президента, Прем'єр-міністра, Голови Верховної Ради, народних депутатів України, міністрів, перших керівників інших органів виконавчої і місцевих органів влади, а також до Адміністрації Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України;
листи-відповіді з інформацією про виконання указів, постанов, розпоряджень, доручень Президента України та Прем'єр-міністра України на ім'я Президента України, Глави Адміністрації Президента України, до Адміністрації Президента України, на ім'я Прем'єр-міністра України та до Кабінету Міністрів України;
листи-відповіді за результатами розгляду звернень жінок, яким присвоєно почесне звання України "Мати-героїня", інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України;
листи-відповіді за результатами розгляду депутатських запитів;
листи-відповіді за результатами розгляду звернень громадян;
рішення за наслідками розгляду скарг на дії посадових осіб органів державної податкової служби;
документи майнового, грошового, розрахункового і кредитного характеру (чеки, розпорядження на видачу грошових сум, інші грошові документи, договори, зобов'язання, довіреності) тощо.
Голова ДПС України або особа, яка тимчасово виконує його обов'язки, візує проекти законів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та інших нормативно-правових актів, що стосуються сфери діяльності ДПС України.
4.1.4. Перелік документів, наведений у підпункті 4.1.3 Регламенту, на підпис Голові ДПС України надається через відповідальну особу підрозділу адміністративно-господарського забезпечення.
Надані на підпис матеріали повинні мати візи керівника структурного підрозділу, відповідального за виконання документа, першого заступника (заступника) Голови ДПС України відповідно до розподілу обов'язків та відповідального працівника відділу редагування.
4.1.5. Перший заступник, заступник Голови ДПС України (відповідно до розподілу обов'язків) підписують:
накази про відрядження в межах України працівників підпорядкованих структурних підрозділів;
розпорядження з питань, що належать до їх компетенції;
окремі доручення;
листи та документи на адресу Адміністрації Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, а також міністерств, інших центральних органів виконавчої влади;
листи, що скеровуються на ім'я народних депутатів України та на адресу комітетів Верховної Ради України, за результатами розгляду їхніх звернень;
листи-відповіді за результатами розгляду звернень громадян;
за дорученням Голови ДПС України рішення за наслідками розгляду скарг на дії посадових осіб органів ДПС, а також документи майнового, грошового, розрахункового характеру;
листи на адресу підприємств, установ, організацій;
листи, які містять інформацію правового або роз'яснювального характеру;
листи-відповіді за результатами розгляду запитів на інформацію;
листи, якими надаються податкові консультації на звернення платників податків;
угоди (протоколи) щодо інформаційної взаємодії ДПС України з центральними органами виконавчої влади та іншими організаціями;
доручення з питань організації роботи на адресу територіальних органів ДПС, що мають обов'язковий для них характер;
листи, якими направляються на розгляд територіальних органів ДПС звернення платників податків у випадках, коли такий розгляд передбачений законодавством, нормативними актами, за виключенням органів ДПС, дії посадових осіб чи рішення яких оскаржуються.
4.1.6. Запрошення до ДПС України для участі у нарадах, заслуховуваннях, семінарах тощо голів регіональних ДПС здійснюється лише за попереднім погодженням із Головою ДПС України.
4.1.7. Керівник самостійного структурного підрозділу ДПС України або особа, яка тимчасово виконує його обов'язки (у разі заміщення керівника за наказом ДПС України - для підписання зовнішніх документів та у разі визначення права підпису у посадовій інструкції - для підписання внутрішніх документів), підписує:
листи та документи на адресу міністерств (за винятком Мінфіну), інших центральних органів виконавчої влади, у межах компетенції структурного підрозділу, які мають інформаційний характер або якими направляються на погодження проекти нормативно-правових актів;
листи до підприємств, установ, організацій, громадян (в межах норм чинного законодавства) відповідно до їх повноважень;
листи до підрядників/виконавців робіт у разі, коли структурний підрозділ являється замовником закупівель;
листи на адресу територіальних органів ДПС відповідно до наказів та розпоряджень ДПС України або якими скеровуються підписані (затверджені) керівництвом ДПС України документи;
листи на адресу територіальних органів ДПС, у яких викладається зміст прийнятих Президентом України, Прем'єр-міністром України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою України, Мінфіном та іншими центральними органами виконавчої влади рішень з окремих питань, що стосуються діяльності органів ДПС;
запити до підвідомчих територіальних структурних підрозділів щодо отримання інформації, необхідної для забезпечення виконання завдань, визначених актами законодавства, дорученнями Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, зверненнями і запитами народних депутатів України, зверненнями громадян, наказами та розпорядженнями ДПС України (за винятком інформації, яку можна отримати із інформаційних баз даних ДПС України);
листи про погодження призначення на посаду, заохочення, притягнення до дисциплінарної відповідальності керівників підвідомчих територіальних структурних підрозділів, якщо це передбачено положеннями про структурні підрозділи;
оглядові листи щодо стану організації роботи підвідомчих територіальних структурних підрозділів з відповідними рекомендаціями;
службові листи, доповідні записки, довідки і документи інформаційного, довідкового або аналітичного характеру, підготовлені керівництву ДПС України або структурним підрозділам, а також листи до структурних підрозділів ДПС України, структурних підрозділів із статусом юридичної особи щодо отримання інформаційних та аналітичних матеріалів, необхідних для виконання наданих доручень та покладених функцій.
4.1.8. Заступник керівника самостійного структурного підрозділу ДПС України (у межах функціональних повноважень) підписує довідки і документи інформаційного, довідкового або аналітичного характеру, підготовлені структурним підрозділом, а також листи до структурних підрозділів, структурних підрозділів із статусом юридичної особи щодо отримання інформаційних та аналітичних матеріалів, необхідних для виконання наданих доручень та покладених функцій, якщо це передбачено положенням про структурний підрозділ.
4.1.9. Перший заступник начальника податкової міліції - начальник Головного управління податкової міліції на час відсутності першого заступника Голови ДПС України - начальника податкової міліції в межах повноважень має право підписувати:
листи та документи на адресу Адміністрації Президента України та Кабінету Міністрів України;
листи-відповіді за результатами розгляду запитів на інформацію;
листи, якими направляються на розгляд територіальних органів ДПС звернення платників податків у випадках, коли такий розгляд передбачений законодавством, нормативними актами, за виключенням органів ДПС, дії посадових осіб чи рішення яких оскаржуються.
4.1.10. Перший заступник начальника податкової міліції - начальник Головного управління податкової міліції має право підписувати листи-виклики на адресу територіальних органів ДПС для участі керівників та інших працівників підвідомчих підрозділів податкової міліції у проведенні оперативних нарад, заслуховувань з питань оперативно-службової діяльності підрозділів податкової міліції.
4.1.11. Керівники Головного управління податкової міліції, Головного слідчого управління, Управління внутрішньої безпеки або особи, які тимчасово виконують їх обов'язки, в межах повноважень мають право:
надавати вказівки та рекомендації, що стосуються основної діяльності і є обов'язковими для виконання підвідомчими їм підрозділами органів ДПС;
підписувати запити, листи-відповіді на адресу правоохоронних, контролюючих органів, центральних органів виконавчої влади, Генеральної прокуратури України, судів різних інстанцій та юрисдикції, а також здійснювати інші передбачені законодавством відносини з питань діяльності підрозділів податкової міліції.
4.1.12. Перший заступник та заступники начальника Головного управління податкової міліції в межах повноважень мають право:
надавати вказівки та рекомендації, що стосуються основної діяльності і є обов'язковими для виконання підвідомчими їм підрозділами податкової міліції органів державної податкової служби;
підписувати запити, листи-відповіді на адресу правоохоронних, контролюючих органів, Генеральної прокуратури України, а також здійснювати інші передбачені законодавством відносини з питань діяльності підрозділів податкової міліції.
4.1.13. Керівник Головного слідчого управління, його заступники та посадові особи, які відповідно до чинного законодавства наділені повноваженнями провадження досудового розслідування та контролю за його здійсненням, мають право підписувати доручення, вказівки, запити, листи та інші документи, що складені у відповідності до вимог діючого кримінального процесуального законодавства.
Керівник Головного слідчого управління також має право підписувати листи-виклики на адресу територіальних органів ДПС для участі керівників та інших працівників підвідомчих слідчих підрозділів у проведенні заслуховувань, оперативних нарад з питань організації та здійснення досудового слідства у кримінальних провадженнях.
4.1.14. Керівник підрозділу податкового контролю має право підписувати листи на адресу підвідомчих підрозділів територіальних органів ДПС із вказівками щодо здійснення заходів у межах функціональних повноважень стосовно суб'єктів господарювання на виконання доручень Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, відповідно до звернень і запитів народних депутатів України, звернень підприємств, установ, організацій та громадян.
4.1.15. Керівник підрозділу правової роботи має право підписувати листи на адресу територіальних органів ДПС, структурних підрозділів із статусом юридичної особи, а також державних підприємств, бюджетних установ та організацій, які перебувають у сфері управління ДПС України, щодо супроводження справ у судах, отримання статистичних даних, дотримання законності у їх діяльності, одержання у встановленому порядку для виконання покладених завдань необхідних документів, інформації, довідок, розрахунків, інших матеріалів.
4.1.16. Керівник підрозділу обслуговування платників податків або особа, яка тимчасово виконує його обов'язки, має право підписувати листи-відповіді інформаційного змісту з обґрунтуванням невідповідності запиту вимогам до запиту на інформацію, визначеним Законом України "Про доступ до публічної інформації" , та повідомлень про розгляд листа у порядку і терміни, визначені спеціальними законами України.
4.1.17. Керівник підрозділу інформатизації та обліку платників податків або особа, яка тимчасово виконує його обов'язки (у разі заміщення керівника за наказом ДПС України), має право підписувати:
протоколи до угод (постанов, наказів) про інформаційну взаємодію ДПС України з центральними органами виконавчої влади та іншими організаціями;
листи-відповіді платникам податків (юридичним особам, фізичним особам - підприємцям та громадянам) щодо впровадження електронних сервісів.
4.1.18. Керівники підрозділу міжнародних зв'язків (особа, яка тимчасово виконує його обов'язки) та Головного управління податкової міліції (особа, яка тимчасово виконує його обов'язки) мають право у межах компетенції підписувати листи до компетентних органів інших держав та супровідні листи на адресу територіальних органів ДПС з відповідями та зверненнями таких компетентних органів.
4.1.19. Керівник структурного підрозділу із статусом юридичної особи або особа, яка тимчасово виконує його обов'язки, підписує від імені ДПС України (на бланках ДПС України) листи та документи до міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, територіальних органів ДПС з питань, що належать до його компетенції.
4.2. Підготовка та реєстрація актів організаційно-розпорядчого характеру та порядок внесення до них змін
4.2.1. До актів організаційно-розпорядчого характеру відносяться накази, розпорядження та окремі доручення, які є обов'язковими для виконання.
4.2.2. Розробниками актів організаційно-розпорядчого характеру є структурні підрозділи та структурні підрозділи із статусом юридичної особи.
Акти організаційно-розпорядчого характеру готуються на виконання завдань, визначених законами України, указами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, дорученнями Прем'єр-міністра України, нормативно-правовими актами, на виконання доручень Міністра та керівництва ДПС України, а також з власної ініціативи з метою організації роботи з виконання завдань та функцій, покладених на органи ДПС.
Підготовка проектів актів організаційно-розпорядчого характеру здійснюється відповідно до вимог Інструкції з діловодства в ДПС України, цього Регламенту та інших нормативних документів з питань складання розпорядчих документів.
4.2.3. Після підписання керівництвом акти організаційно-розпорядчого характеру ДПС України реєструються у встановленому порядку:
4.2.4.1. накази та розпорядження (далі - розпорядчі документи) з основних питань діяльності та адміністративно-господарських питань - у підрозділі адміністративно-господарського забезпечення.
Для реєстрації в системі "Управління документами" розпорядчих документів оригінали таких документів у паперовому вигляді передаються структурним підрозділом - розробником документа до підрозділу адміністративно-господарського забезпечення разом із розрахунком надсилки.
У розрахунку надсилки до переліку структурних підрозділів, яким доводиться документ, в обов'язковому порядку включаються всі структурні підрозділи, які його погоджували та до компетенції яких відносяться завдання, у т. ч. відповідно до розподілу обов'язків по координації роботи регіональною ДПС;
4.2.4.2. накази з кадрових питань (особового складу, у т. ч. особового складу податкової міліції) (про прийняття на роботу, переміщення за посадою, звільнення, надання відпустки, відрядження, допуск та дозвіл до державної таємниці тощо) - у підрозділі персоналу.
У розрахунок надсилки до наказів про призначення або звільнення посадових осіб, посади яких належать до номенклатури ДПС України та зайняття їх потребує оформлення (скасування) допуску до державної таємниці, разом із зацікавленими структурними підрозділами включається підрозділ охорони державної таємниці та технічного захисту інформації і підрозділ внутрішньої безпеки;
4.2.4.3. накази з фінансових питань - у підрозділі фінансування, бухгалтерського обліку та звітності;
4.2.4.4. окремі доручення керівництва ДПС України реєструються у структурному підрозділі - розробнику документа.
4.2.5. Зміни до розпорядчих документів вносяться тільки розпорядчими документами.
Якщо зміни, що вносяться до розпорядчого документа, за обсягом займають більшу частину тексту або істотно впливають на його зміст, доцільно викласти розпорядчий документ у новій редакції.
Проект розпорядчого документа щодо скасування, зміни або припинення дії раніше виданого розпорядчого документа готує структурний підрозділ - розробник цього документа. У разі ліквідації (реорганізації) цього підрозділу, розробником такого проекту розпорядчого документа буде структурний підрозділ, якому передано відповідну функцію.
4.2.6. Розробник проекту розпорядчого документа здійснює моніторинг внесення змін до базового розпорядчого документа (формує текст базового розпорядчого документа, до якого вносяться зміни, у контрольному стані).
Моніторинг розпорядчого документа здійснюється шляхом:
внесення до базового розпорядчого документа у контрольному стані (сформованого із урахуванням всіх змін, що в установленому порядку вносились до нього) тексту змін, передбачених новим розпорядчим документом, що передається на реєстрацію (без посилання за текстом документа у контрольному стані на реєстраційний номер та дату документа, яким внесено зміни);
вчинення під реєстраційним індексом базового розпорядчого документа у контрольному стані запису про всі номери і дати розпорядчих документів, з урахуванням яких сформовано таку контрольну версію.

................
Перейти до повного тексту