- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
12.04.2013 № 40
Про затвердження Регламенту Міністерства доходів і зборів України
( Текст із змінами станом на 17.09.2013, внесеними наказами Міндоходів від 10.06.2013 № 155, від 21.06.2013 № 194, від 17.09.2013 № 489 взято з сайту Міндоходів України http://minrd.gov.ua/ )
Відповідно до
Положення про Міністерство доходів і зборів України , затвердженого Указом Президента України від 18 березня 2013 року № 141/2013, та розпорядження Кабінету Міністрів України від 20.03.2013
№ 166-р "Питання Міністерства доходів і зборів", а також з метою чіткої регламентації діяльності Міндоходів України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Регламент Міністерства доходів і зборів України (далі - Регламент), що додається.
2. Першому заступнику Міністра Дериволкову С.Д., заступнику Міністра Ігнатову А.П., заступнику Міністра - керівнику апарату Левицькому В.С., керівникам структурних підрозділів Міндоходів України забезпечити неухильне дотримання вимог Регламенту.
3. Наказ Державної податкової служби України від 21.12.2012
№ 1161 "Про затвердження у новій редакції Регламенту Державної податкової служби України" вважати таким, що втратив чинність.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міндоходів України
12.04.2013 № 40
РЕГЛАМЕНТ
Міністерства доходів і зборів України
1. Загальні положення
1.1. Регламент Міністерства доходів і зборів України (далі - Регламент) встановлює порядок організації діяльності Міністерства доходів і зборів України (далі - Міндоходів), пов'язаної з виконанням покладених завдань та здійсненням його повноважень.
Регламент розроблено з урахуванням норм та положень:
Законів України:
Указу Президента України від 18 березня 2013 року
№ 141/2013 "Про Міністерство доходів і зборів України";
постанов Кабінету Міністрів України:
від 18 липня 2007 року
№ 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 9 листопада 2011 року № 1156) "Про затвердження Регламенту Кабінету Міністрів України";
від 30 листопада 2011 року
№ 1242 "Про затвердження Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади";
інших законодавчих та нормативно-правових актів.
1.2. Міндоходів є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
1.3. Міндоходів у своїй діяльності керується
Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, щорічним посланням Президента України до Верховної Ради України про внутрішнє і зовнішнє становище України, іншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України.
1.4. Міндоходів розробляє проекти законів України, проекти актів Президента України, Кабінету Міністрів України та вносить їх у встановленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України з урахуванням практики застосування законодавства з питань, що належать до компетенції Міндоходів.
1.5. Міндоходів у межах своїх повноважень, на основі і на виконання
Конституції та законів України, актів і доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України видає накази, організовує і контролює їх виконання.
Накази Міндоходів, видані в межах його повноважень, є обов'язковими до виконання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, місцевими державними адміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності та громадянами.
1.6. Міндоходів під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими органами виконавчої влади, допоміжними органами і службами, утвореними Президентом України, з органами місцевого самоврядування, громадськими об'єднаннями, відповідними органами іноземних держав і міжнародних організацій, а також підприємствами, установами та організаціями, всеукраїнськими об'єднаннями профспілок і всеукраїнськими об'єднаннями організацій роботодавців.
У разі потреби видає разом з іншими міністерствами та центральними органами виконавчої влади спільні акти.
1.7. Міндоходів здійснює повноваження безпосередньо та через територіальні органи Міндоходів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, міжрегіональні територіальні органи (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць), митниці, спеціалізовані департаменти та спеціалізовані органи Міндоходів, державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, об'єднані та спеціалізовані державні податкові інспекції (далі - територіальні органи).
1.8. Діяльність Міндоходів є відкритою та прозорою, що забезпечується шляхом систематичного та оперативного оприлюднення інформації (за винятком інформації, доступ до якої обмежується законодавством) в офіційних друкованих виданнях, на офіційному веб-порталі Міндоходів, публікацій у засобах масової інформації, трансляції по радіо і телебаченню репортажів, інтерв'ю, виступів керівництва Міндоходів будь-яким іншим способом. Інформація про діяльність Міндоходів надається громадянам, представникам засобів масової інформації відповідно до чинного законодавства.
Діяльність Міндоходів є підконтрольною та підзвітною перед Президентом України, Верховною Радою України та Кабінетом Міністрів України.
2. Організація роботи Міндоходів
2.1. Керівництво Міндоходів та його повноваження
2.1.1. Міндоходів очолює Міністр, який призначається на посаду Президентом України за поданням Прем'єр-міністра України та звільняється з посади Президентом України.
2.1.2. Міністр:
призначає на посаду та звільняє з посади керівників та заступників керівників територіальних органів Міністерства за погодженням з головами відповідних місцевих державних адміністрацій;
призначає на посаду та звільняє з посади керівників структурних підрозділів Міндоходів та їх заступників, працівників патронатної служби;
призначає на посаду та звільняє з посади керівників митних постів;
призначає на посаду та звільняє з посади за погодженням з головами відповідних місцевих державних адміністрацій керівників підприємства, установи, організації, що належать до сфери управління Міндоходів, крім випадків, установлених законом;
призначає радників на громадських засадах;
затверджує структуру апарату Міндоходів, його територіальних органів та визначає підпорядкування територіальних органів;
затверджує положення про самостійні структурні підрозділи апарату Міндоходів;
вносить Кабінету Міністрів України подання про утворення в межах граничної чисельності Міндоходів і коштів, передбачених на його утримання, територіальних органів Міндоходів, а також щодо їх ліквідації або реорганізації Кабінетом Міністрів України, затверджує положення про такі органи;
утворює, ліквідує, реорганізовує підприємства, установи, організації, що належать до сфери управління Міндоходів, затверджує їх положення (статути);
вирішує в установленому порядку питання щодо заохочення, притягнення до дисциплінарної відповідальності посадових осіб, яких призначає на посади.
2.1.3. Міністр має першого заступника Міністра, заступника Міністра та заступника Міністра - керівника апарату.
Перший заступник Міністра, заступник Міністра та заступник Міністра - керівник апарату призначаються на посаду Президентом України за поданнями Прем'єр-міністра України, внесеними на підставі пропозицій Міністра, та звільняються з посад Президентом України.
2.1.4. Міністр визначає обов'язки першого заступника Міністра, заступника Міністра та заступника Міністра - керівника апарату, розподіл повноважень Міністра між першим заступником Міністра та заступником Міністра, які вони здійснюють у разі його відсутності.
Міністр визначає з числа своїх заступників посадову особу, відповідальну за забезпечення взаємодії з Верховною Радою України.
Розподіл повноважень та функціональних обов'язків між Міністром, першим заступником Міністра, заступником Міністра та заступником Міністра - керівником апарату затверджується наказом Міндоходів, який готує Департамент регулювання діяльності Міністерства та його територіальних органів.
2.1.5. Заступник Міністра - керівник апарату:
організовує роботу апарату Міндоходів;
організовує та контролює виконання апаратом Міндоходів
Конституції та законів України, актів та доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України, наказів Міндоходів та доручень Міністра, його першого заступника та заступника, звітує про їх виконання;
затверджує за погодженням із Міністерством фінансів України штатний розпис та кошторис Міндоходів;
затверджує штатний розпис та кошторис територіальних органів Міндоходів;
призначає на посади та звільняє з посад у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, законодавством про працю працівників апарату Міндоходів (крім тих, яких призначає на посади та звільняє з посад Міністр), приймає рішення щодо їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;
підписує накази організаційно-розпорядчого характеру з питань, що належать до його повноважень, та контролює їх виконання.
У разі звільнення Міністра заступник Міністра - керівник апарату здійснює його повноваження, визначені п. 15 частини 4 ст.
10 Закону України
"Про центральні органи виконавчої влади" , до призначення на цю посаду іншої особи, крім тих, які за
Конституцією та законами України виконуються Міністром особисто.
2.1.6. Функціональні повноваження структурних підрозділів визначаються та закріплюються відповідним наказом Міндоходів.
2.1.7. Закріплення функцій апарату Міністерства за спеціалізованими департаментами та спеціалізованими органами здійснюється окремим наказом Міндоходів.
2.2. Порядок підготовки і затвердження положень про структурні підрозділи та посадових інструкцій працівникам
2.2.1. Положення про структурний підрозділ Міндоходів є основним документом, що регламентує його діяльність цього підрозділу з виконання покладених завдань та функцій.
Положення повинно включати такі розділи:
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
2. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ І ФУНКЦІЇ
3. КЕРІВНИЦТВО
4. ПРАВА КЕРІВНИКА СТРУКТУРНОГО ПІДРОЗДІЛУ
5. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ КЕРІВНИКА СТРУКТУРНОГО ПІДРОЗДІЛУ
6. ВЗАЄМОВІДНОСИНИ.
Проект положення про структурний підрозділ розробляється керівником цього підрозділу та затверджується шляхом видання відповідного наказу Міндоходів.
2.2.2. Зміни та доповнення до положення про структурний підрозділ вносяться шляхом видання відповідного наказу Міндоходів, проект якого готується структурним підрозділом - розробником такого документа.
2.2.3. Функції (процедури) структурного підрозділу за змістом та послідовністю відповідають функціям (процедурам), закріпленим за цим підрозділом відповідним наказом Міндоходів.
Положення про підрозділ, що входить до складу структурного підрозділу Міндоходів (далі - несамостійний підрозділ), містить конкретний і достатній для виконання завдань, покладених на підрозділ, перелік функцій із тих, які закріплені за структурним підрозділом.
Положення про несамостійний підрозділ розробляється його керівником, погоджується з керівником структурного підрозділу, до складу якого він входить, та затверджується першим заступником Міністра, заступником Міністра, заступником Міністра - керівником апарату відповідно до розподілу обов'язків.
Положення про несамостійний підрозділ, що входить до складу структурного підрозділу, керівництво роботою якого здійснюється безпосередньо Міністром, затверджується Міністром або за його рішенням одним із його заступників.
У разі перепризначення керівника структурного підрозділу (несамостійного підрозділу) новопризначений керівник ознайомлюється з чинним положенням про структурний підрозділ (несамостійний підрозділ) під підпис.
2.2.4. Посадова інструкція розробляється керівником структурного підрозділу на посаду кожного працівника департаменту, головного управління, управління, відділу, сектору відповідно до вимог
Рекомендацій щодо підготовки посадових інструкцій державних службовців (додаток до Довідника типових професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців, затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби від 13.09.2011 № 11) та положення про відповідний структурний підрозділ.
У посадовій інструкції чітко окреслюються місце та роль державного службовця в діяльності підрозділу, межі його повноважень та відповідальності.
Для керівника структурного підрозділу (несамостійного підрозділу) посадова інструкція не розробляється, оскільки він діє на підставі положення про структурний підрозділ (несамостійний підрозділ).
Посадова інструкція заступнику керівника структурного підрозділу (несамостійного підрозділу), а також іншим його працівникам розробляється безпосереднім керівником, погоджується з керівником структурного підрозділу та затверджується першим заступником Міністра, заступником Міністра, заступником Міністра - керівником апарату відповідно до розподілу обов'язків.
Посадова інструкція заступнику керівника структурного підрозділу (несамостійного підрозділу) та іншим працівникам, керівництво роботою яким здійснюється безпосередньо Міністром, затверджується Міністром або за його рішенням одним із його заступників.
2.2.5. Посадова інструкція готується у двох примірниках, один з яких зберігається у Департаменті персоналу, а другий - у керівника відповідного структурного підрозділу. Працівнику видається під підпис копія посадової інструкції.
2.2.6. Текст посадової інструкції, як правило, складається з таких розділів:
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
2. ЗАВДАННЯ ТА ОБОВ'ЯЗКИ
3. ПРАВА
4. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
5. ВЗАЄМОВІДНОСИНИ (ЗВ'ЯЗКИ) ЗА ПОСАДОЮ.
Обов'язковими реквізитами посадової інструкції є гриф затвердження, заголовок до тексту, візи узгодження, підпис та дата.
Гриф затвердження проставляється у правому куті першої сторінки посадової інструкції та складається із слова "ЗАТВЕРДЖУЮ", найменування посади, підпису, ініціалів і прізвища керівника, який її затвердив, та дати затвердження.
У заголовку посадової інструкції наводиться повна назва посади та структурного підрозділу у родовому відмінку.
Після затвердження посадова інструкція передається працівнику, який проставляє на ній: "З інструкцією ознайомлений", дата, підпис.
Посадові інструкції в обов'язковому порядку перезатверджуються в таких випадках:
при зміні назви структурного підрозділу;
при зміні назви посади або закріплених за нею функцій;
при зміні функцій та процедур, закріплених за структурним підрозділом.
2.3. Планування роботи Міндоходів
2.3.1. Планування роботи здійснюється з метою забезпечення умов для послідовних і узгоджених дій структурних підрозділів Міндоходів, спрямування роботи працівників на ефективне виконання завдань та функцій, покладених на ці підрозділи.
Міністр визначає пріоритети роботи Міндоходів на поточний рік та шляхи виконання покладених завдань.
З метою реалізації пріоритетів роботи Міндоходів (стратегічних тем) та досягнення ефективних результатів роботи Міндоходів розробляються стратегічні цілі та дії структурних підрозділів на відповідний рік.
Організація та координація роботи з розробки пропозицій щодо пріоритетів роботи Міндоходів (стратегічних тем), стратегічних цілей на відповідний рік та здійснення моніторингу й оцінки ефективності роботи структурних підрозділів Міндоходів та його територіальних органів з виконання запланованих ними дій для досягнення стратегічних цілей покладається на Департамент стратегічного управління та інновацій.
Порядок планування діяльності Міндоходів та його територіальних органів затверджується відповідним наказом Міндоходів.
Планування роботи Міндоходів здійснюється шляхом розробки і затвердження у встановленому порядку плану роботи Міндоходів на відповідний рік (далі - План на рік).
2.3.2. План на рік передбачає заходи щодо реалізації завдань, визначених законами України, щорічним посланням Президента України до Верховної Ради України про внутрішнє і зовнішнє становище України, актами і дорученнями Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, програмними документами Кабінету Міністрів України, а також щодо реалізації пріоритетів роботи Міндоходів тощо.
2.3.3. План на рік формується Департаментом регулювання діяльності Міністерства та його територіальних органів на підставі пропозицій структурних підрозділів та включає заходи (завдання, дії структурних підрозділів), згруповані відповідно до основних напрямів роботи Міндоходів України у певні розділи.
Проект Плану на рік погоджується заступником Міністра - керівником апарату та затверджується Міністром.
За підсумками року Департаментом регулювання діяльності Міністерства та його територіальних органів формується проект звіту про виконання Плану на рік на підставі звітної інформації структурних підрозділів про виконання заходів, визначених Планом на рік.
Проект звіту про виконання Плану на рік погоджується заступником Міністра - керівником апарату та подається у встановленому порядку на затвердження Міністру.
2.3.4. На основі Плану на рік здійснюється формування плану роботи апарату Міндоходів на квартал (далі - План на квартал).
Проект Плану на квартал формує Департамент регулювання діяльності Міністерства та його територіальних органів на підставі пропозицій структурних підрозділів із врахуванням поточних доручень Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, керівництва Міндоходів, а також запланованих на поточний квартал дій структурних підрозділів щодо реалізації пріоритетів роботи Міндоходів.
План на квартал затверджується Міністром та у встановленому порядку доводиться до структурних підрозділів для виконання.
За підсумками кварталу Департаментом регулювання діяльності Міністерства та його територіальних органів формується проект звіту про виконання Плану на квартал на підставі звітної інформації структурних підрозділів про виконання заходів, визначених Планом на квартал.
Звіт про виконання Плану на квартал затверджується Міністром.
2.3.5. План на рік, План на квартал та звіти про їх виконання у встановленому порядку розміщуються на єдиному веб-порталі Міндоходів з метою оприлюднення.
2.3.6. На підставі Плану на рік, Плану на квартал, поточних доручень Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, керівництва Міндоходів, дій структурних підрозділів, спрямованих на реалізацію пріоритетів роботи Міндоходів (стратегічних цілей), формується квартальний план роботи структурного підрозділу.
Квартальний план роботи структурного підрозділу підписується керівником структурного підрозділу до останнього дня місяця, що передує плановому періоду.
2.3.7. Відповідальність за виконання заходів, передбачених Планом на рік, Планом на квартал та квартальним планом роботи структурного підрозділу, покладається на керівників відповідних структурних підрозділів.
2.3.8. Для реалізації пріоритетів роботи Міндоходів, досягнення ефективних результатів роботи щодо забезпечення доходів, затверджених законом України про Державний бюджет України на відповідний рік, у частині, визначеній
Податковим та
Митним кодексами України , та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - у частині, визначеній Законом України
"Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" , з урахуванням показників макроекономічного розвитку держави здійснюється планування обсягів надходжень податкових та інших платежів до бюджетів усіх рівнів шляхом щомісячного формування показників сум прогнозних надходжень податків і зборів та за основними напрямами роботи (індикативних показників).
Індикативні показники на відповідний період (місяць) визначаються та затверджуються відповідно до Порядку визначення показників прогнозних надходжень та підготовки проекту наказу Міністерства доходів і зборів України про затвердження індикативних показників доходів, затвердженого наказом Міндоходів. Затвердженні індикативні показники у встановленому порядку доводяться до структурних підрозділів Міндоходів та його територіальних органів для виконання.
2.4. Консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи
2.4.1. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції Міндоходів, обговорення найважливіших напрямів діяльності у Міндоходів утворюється колегія Міндоходів (далі - Колегія) як консультативно-дорадчий орган.
До складу Колегії входять Міністр (Голова Колегії), перший заступник Міністра, заступник Міністра, заступник Міністра - керівник апарату.
У разі потреби до складу Колегії можуть включатися керівники структурних підрозділів Міндоходів, а також у встановленому порядку інші особи, у тому числі представники інститутів громадянського суспільства.
Періодичність проведення засідань Колегії визначається Міністром.
Рішення Колегії оформляються протоколом та можуть бути реалізовані шляхом видання відповідного наказу Міндоходів.
2.4.2. Для розгляду наукових рекомендацій та проведення фахових консультацій з основних питань діяльності при Міндоходів можуть утворюватися інші постійні або тимчасові консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи.
2.4.3. Рішення про утворення чи ліквідацію Колегії, інших постійних або тимчасових консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів приймає Міністр.
Кількісний та персональний склад Колегії, інших консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів і положення про них затверджує Міністр.
2.4.4. З метою забезпечення участі громадськості у реалізації єдиної державної податкової, державної митної політики та державної політики з адміністрування єдиного внеску, здійснення ними громадського контролю за діяльністю Міндоходів та його територіальних органів, врахування громадської думки під час вирішення суспільних проблем та відповідно до вимог
Типового положення про громадську раду при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у мм. Києві та Севастополі державній адміністрації , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 року № 996 (далі - Типове положення про громадську раду), при Міндоходів утворюється консультативно-дорадчий орган - Громадська рада.
Взаємодія Міндоходів зі створеною при ній Громадською радою здійснюється на підставі
Типового положення про громадську раду , яким визначено порядок створення і функціонування Громадської ради, мету та основні завдання цього органу.
Міндоходів забезпечує необхідні умови для роботи Громадської ради та проведення консультацій з громадськістю.
Рішення Громадської ради мають рекомендаційний характер і є обов'язковими для розгляду керівництвом Міндоходів.
2.5. Управління персоналом та проходження державної служби
Посадові особи Міндоходів є державними службовцями.
2.5.2. Право на державну службу в Міндоходів мають громадяни України незалежно від походження, соціального і майнового стану, расової і національної приналежності, статі, політичних поглядів, релігійних переконань, які одержали відповідну освіту і професійну підготовку.
2.5.3. Прийняття на державну службу до Міндоходів здійснюється шляхом конкурсного відбору або за іншою процедурою, визначеною законодавством.
Прийом на службу та проходження служби рядовим і начальницьким складом податкової міліції здійснюється з урахуванням вимог
Податкового кодексу України , Законів України
"Про міліцію" ,
"Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" , постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року
№ 393 "Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їх сімей", постанови Кабінету Міністрів Української РСР від 29 липня 1991 року
№ 114 "Про затвердження Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ", інших нормативно-правових актів.
2.5.4. З метою набуття практичного досвіду, перевірки професійного рівня і ділових якостей осіб, які претендують на посади державних службовців, за рішенням керівництва проводиться у встановленому порядку їх стажування у відповідних структурних підрозділах терміном до двох місяців із збереженням заробітної плати за основним місцем роботи.
2.5.5. Особи, які вперше зараховуються на державну службу, приймають Присягу та підписують її текст, визначений Законом України
"Про державну службу" , про що робиться запис у трудовій книжці.
2.5.6. Заступник Міністра - керівник апарату забезпечує формування в установленому порядку кадрового резерву апарату Міндоходів, який підлягає щорічному перегляду.
До кадрового резерву на посади керівних працівників Міндоходів зараховуються професійно підготовлені працівники, які успішно справляються з виконанням службових обов'язків, виявляють ініціативу, володіють навичками роботи на комп'ютері, мають організаторські здібності, необхідні для виконання посадових обов'язків.
Департамент персоналу щорічно в установлені терміни готує проект наказу Міндоходів "Про список осіб, зарахованих до кадрового резерву" згідно з номенклатурою посад Міндоходів та подає його на затвердження заступнику Міністра - керівник апарату.
Державні службовці, які зараховані до кадрового резерву, досягли найкращих результатів у роботі, виявляють ініціативу, постійно підвищують свій професійний рівень, мають переважне право на просування по службі.
Планування і проведення роботи з кадровим резервом забезпечує Департамент персоналу.
Ранги державних службовців присвоюються в індивідуальному порядку відповідно до займаної посади, рівня професійної кваліфікації та результатів роботи.
Особам, призначеним на посади державних службовців з установленням випробування, ранги державного службовця присвоюються з урахуванням його результатів.
2.5.8. З метою поліпшення ефективності діяльності державних службовців та посилення відповідальності за доручену справу відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2000 року
№ 1922 "Про затвердження Положення про проведення атестації державних службовців" один раз на три роки в Міндоходів проводиться атестація державних службовців.
Під час атестації оцінюються результати роботи, ділові та професійні якості, виявлені працівниками при виконанні службових обов'язків, визначених у посадових інструкціях.
Результати атестації та щорічної оцінки беруться до уваги керівництвом Міндоходів та Департаментом персоналу під час проведення планомірної ротації кадрів на окремих посадах.
Протягом року здійснюється щомісячне оцінювання якості діяльності посадових осіб Міндоходів відповідно до Порядку щомісячного оцінювання якості діяльності посадових осіб Міндоходів, затвердженого відповідним наказом Міндоходів. Результати щомісячного оцінювання використовуються для преміювання за сумлінну працю та до професійних свят.
2.5.9. Міндоходів розглядає і вносить пропозиції щодо нагородження державними нагородами, здійснює інші заходи щодо заохочення працівників Міндоходів та територіальних органів Міндоходів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління.
2.5.10. Порядок підготовки та підвищення кваліфікації персоналу регламентується постановою Кабінету Міністрів України від 7 липня 2010 року
№ 564 "Про затвердження Положення про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування" та іншими нормативно-правовими актами з питань державної служби і навчання державних службовців.
Організацію та координацію процесу підготовки та підвищення кваліфікації персоналу здійснює Департамент персоналу.
Департамент персоналу проводить таку роботу з підготовки фахівців:
визначає потребу у фахівцях;
планує та контролює державне замовлення на підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації фахівців у відповідних сферах у вищих навчальних закладах;
доводить державне замовлення до територіальних органів Міндоходів, організовує роботу щодо ліцензування та акредитації вищих навчальних закладів, які відносяться до сфери управління Міндоходів, організовує проведення виробничої практики студентів та проводить комплекс робіт з розподілу молодих спеціалістів у територіальних органах Міндоходів.
2.5.11. З метою підвищення рівня професійної компетентності працівників Міндоходів та його територіальних органах Департамент персоналу забезпечує організацію процесу навчання за професійними програмами, короткостроковими та постійно діючими семінарами в навчальних установах, які відносяться до сфери управління Міндоходів.
З метою підготовки фахівців для Міндоходів та його територіальних органів за напрямом "Державне управління" Департамент персоналу організовує роботу з відбору та направлення працівників на навчання до магістратури Національної академії державного управління при Президентові України, її регіональних інститутів та інших вищих навчальних закладів згідно з чинним законодавством.
З метою підготовки науково-педагогічних кадрів Департамент персоналу забезпечує організацію підготовки працівників Міндоходів та його територіальних органів в аспірантурі та докторантурі навчальних закладів, що належать до сфери управління Міндоходів.
2.5.12. Відповідно до статті
50 КЗпП України тривалість робочого часу працівників Міндоходів становить 40 годин на тиждень.
У Міндоходів встановлено такий режим роботи:
початок робочого дня - о 9 год. 00 хв., перерва на обід - з 13 год. 00 хв. до 13 год. 45 хв., закінчення робочого дня - о 18 год. 00 хв., у п'ятницю - о 16 год. 45 хвилин.
Напередодні святкових і неробочих днів (стаття
73 КЗпП України ) тривалість роботи працівників Міндоходів скорочується на одну годину.
У структурних підрозділах Міндоходів ведеться облік робочого часу шляхом складання табелю відповідальною за це особою. Підписаний керівником структурного підрозділу табель обліку робочого часу 25 числа кожного місяця надається до Департаменту фінансово-економічної роботи та бухгалтерського обліку.
2.5.13. Перебування працівників структурних підрозділів із службових питань у робочий час за межами приміщення Міндоходів погоджується з керівниками відповідних структурних підрозділів.
Керівники структурних підрозділів повідомляють про свою відсутність за службовою необхідністю у робочий час керівництво Міндоходів відповідно до функціональних повноважень.
2.5.14. Для виконання невідкладних (непередбачених) робіт, від негайного виконання яких залежить у подальшому робота Міндоходів в цілому або його окремих структурних підрозділів, за наказом Міндоходів можливе залучення окремих працівників до служби у вихідні, святкові та неробочі дні, робота за які компенсується відповідно до трудового законодавства.
Відповідно до Доручення Президента України від 15.08.2011 № 1-1/1792 та з урахуванням вимог трудового законодавства забезпечується надання Міндоходів адміністративних послуг до 20 год. 00 хв. у робочі дні та до 16 год. 00 хв. у суботу.
2.6. Організація відомчого контролю та внутрішнього аудиту
2.6.1. Міндоходів здійснює відомчий контроль та внутрішній аудит в Міндоходів, територіальних органах, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, з питань організації роботи, виконання покладених на них завдань і функцій.
Планування, координація та організація проведення перевірок та внутрішніх аудитів покладається на Департамент відомчого контролю та внутрішнього аудиту.
2.6.2. Відомчий контроль здійснюється шляхом проведення комплексної перевірки, тематичної або оперативної перевірки (далі - перевірка).
Внутрішній аудит проводиться за одним або кількома напрямами одночасно: аудит ефективності, фінансовий аудит та/або аудит відповідності.
2.6.3. Проведення внутрішнього аудиту регламентується Порядком планування і проведення внутрішніх аудитів, документування, реалізації їх результатів в Міндоходів та його територіальних органах, розробленим з урахуванням
Порядку утворення структурних підрозділів внутрішнього аудиту та проведення такого аудиту в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, їх територіальних органах та бюджетних установах, які належать до сфери управління міністерств, інших центральних органів виконавчої влади , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 вересня 2011 року № 1001,
Стандартів внутрішнього аудиту , затверджених наказом Мінфіну від 04.10.2011 № 1247,
Кодексу етики працівників підрозділу внутрішнього аудиту , затвердженого наказом Мінфіну від 29.09.2011 № 1217.
2.6.4. Проведення перевірок та внутрішніх аудитів не повинно порушувати нормального ритму роботи в Міндоходів, територіальних органах, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління.
Перевірка слідчих підрозділів проводиться відповідно до вимог наказів Міндоходів, якими регламентується діяльність слідчих підрозділів.
2.6.5. Перевірки та внутрішні аудити проводяться робочими (аудиторськими) групами, які очолюють посадові особи Департаменту відомчого контролю та внутрішнього аудиту. Керівникам робочих (аудиторських) груп за необхідності надається право залучати до участі у перевірках працівників інших підрозділів Міндоходів та його територіальних органів.
У разі проведення перевірки та внутрішнього аудиту однією особою така особа вважається керівником робочої (аудиторської) групи.
2.6.6. Перевірки та внутрішні аудити проводяться на підставі розпорядчого документа Міндоходів або відповідного доручення керівництва Міндоходів, в якому визначаються строки проведення, період, що охоплюється перевіркою, затверджується склад робочої (аудиторської) групи та програма.
Строк проведення перевірок та внутрішніх аудитів визначається виходячи з обсягів роботи, місцевих особливостей і завдань кожної перевірки (аудиту).
Строк проведення перевірки не може перевищувати 30 календарних днів.
Строк проведення внутрішнього аудиту ефективності не повинен перевищувати 45 робочих днів, терміни проведення фінансового аудиту та аудиту відповідності - 30 робочих днів. Строки проведення цих аудитів можуть бути продовжені до 15 робочих днів на підставі розпорядчого документа Міндоходів.
2.6.7. Організація та проведення комплексних, тематичних, оперативних перевірок у Міндоходів, відповідних територіальних органів здійснюються відповідно до Положення про перевірки, що затверджується відповідним наказом Міндоходів.
2.6.8. Контроль за виконанням прийнятих рішень та затверджених заходів за результатами перевірок та внутрішніх аудитів покладається на Департамент відомчого контролю та внутрішнього аудиту Міндоходів.
2.6.9. Результати внутрішніх аудитів 1 раз на півріччя (рік) розглядаються на засіданні Колегії.
2.7. Оформлення службових відряджень
2.7.1. Службові відрядження працівників Міндоходів у межах України здійснюються відповідно до планів роботи Міндоходів, планів роботи структурних підрозділів, а також на виконання доручень Президента України, Прем'єр-міністра України, Кабінету Міністрів України, Міністра тощо.
2.7.2. Рішення про відрядження в межах України та за її межами стосовно Міністра приймається Прем'єр-міністром України, а за його відсутності - Першим віце-прем'єр-міністром України. Відрядження Міністра за кордон у встановленому порядку погоджується з Президентом України.
Рішення про відрядження першого заступника Міністра, заступника Міністра, заступника Міністра - керівника апарату в межах України приймається Міністром, а за кордон - Першим віце-прем'єр-міністром України, віце-прем'єр-міністрами (відповідно до розподілу функціональних обов'язків).
2.7.3. Службові відрядження працівників Міндоходів за кордон здійснюються на виконання доручень Президента України, Прем'єр-міністра України, Кабінету Міністрів України, Міністра, а також згідно із запрошеннями міжнародних організацій та компетентних органів інших країн тощо.
2.7.4. Рішення про відрядження в межах України:
стосовно керівників структурних підрозділів та їх заступників приймає Міністр, про що видається наказ за його підписом;
стосовно працівників Міндоходів (крім тих, щодо яких рішення приймає Міністр) приймає заступник Міністра - керівник апарату, про що видається наказ за його підписом.
Рішення про відрядження за межі України працівників апарату Міндоходів приймає Міністр.
2.7.5. Організація та оформлення службових відряджень працівників Міндоходів в межах України та за кордон здійснюються в порядку, визначеному Указом Президента України від 18 вересня 1996 року
№ 841/96 "Про заходи щодо вдосконалення координації діяльності органів виконавчої влади у сфері зовнішніх зносин", постановами Кабінету Міністрів України від 11 грудня 1992 року
№ 698 "Про вдосконалення порядку здійснення службових відряджень за кордон", від 15 березня 2002 року
№ 337 "Про службові відрядження в межах України керівників органів виконавчої влади та Секретаріату Кабінету Міністрів України", від 2 лютого 2011 року
№ 98 "Про суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів", від 10 листопада 1995 року
№ 901 "Про затвердження Положення про порядок формування навчальних груп для підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів за рахунок міжнародної технічної допомоги", від 30 листопада 2011 року
№ 1242 "Про затвердження Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді Міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади",
Інструкцією про службові відрядження в межах України та за кордон , затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 13.03.1998 № 59 (у редакції наказу Мінфіну від 17.03.2011 № 362), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 31.03.1998 за № 218/2658, іншими нормативно-правовими документами, а також відповідними розпорядчими документами Міндоходів.
2.7.6. За результатами відряджень у межах України протягом трьох днів після повернення з відрядження:
перший заступник Міністра, заступник Міністра, заступник Міністра - керівник апарату особисто інформують Міністра про результати проведеної у відрядженні роботи з відповідними висновками та пропозиціями;
керівники структурних підрозділів у письмовій формі доповідають керівництву Міндоходів (відповідно до розподілу обов'язків), якщо інше не було визначено розпорядчими документами, на підставі яких їх направлено у відрядження;
працівник готує письмовий звіт (який затверджується керівником структурного підрозділу) або повідомляє керівникові структурного підрозділу про результати виконання завдання.
Зазначені посадові особи у встановленому порядку готують звіт про використання коштів, наданих на відрядження, та передають до Департаменту фінансово-економічної роботи та бухгалтерського обліку.
3. Організація нормотворчої діяльності
3.1. Підготовка проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів у Міндоходів провадиться на основі та на виконання
Конституції ,
Податкового та
Митного кодексів України , законів України, актів Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, доручень Президента України, Кабінету Міністрів України, а також з власної ініціативи.
3.2. Міндоходів з питань, що належать до його компетенції, узагальнює практику застосування законодавства та розробляє:
проекти законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та вносить в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України;
3.3. Забезпечення організації та координації нормотворчої роботи з питань оподаткування у Міндоходів покладається на Департамент координації нормотворчої та методологічної роботи з питань оподаткування.
Порядок підготовки проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів у Міндоходів визначається відповідним наказом Міндоходів.
3.4. Департамент координації нормотворчої та методологічної роботи з питань оподаткування забезпечує формування Плану діяльності Міндоходів України з підготовки проектів регуляторних актів, який затверджується наказом Міндоходів України.
3.5. Розроблення проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів у Міндоходів покладається на структурні підрозділи (відповідно до їх компетенції) та/або відповідні робочі групи.
3.6. Проекти законодавчих та інших нормативно-правових актів обов'язково погоджуються з усіма заінтересованими структурними підрозділами, департаментами координації нормотворчої та методологічної роботи з питань оподаткування, регулювання діяльності Міністерства та його територіальних органів, Головним управлінням внутрішньої безпеки, Департаментом правової роботи, першим заступником Міністра, заступником Міністра та заступником Міністра - керівником апарату відповідно до розподілу функціональних обов'язків та повноважень.
3.7. При підготовці проекту законодавчого, іншого нормативно-правового акта:
перевіряється його відповідність актам законодавства вищої юридичної сили, чинним міжнародним договорам України та забезпечується опрацювання проекту з урахуванням acquis communautaire, якщо проект за предметом правового регулювання належить до сфери, правовідносини в якій регулюються законодавством ЄС, проводиться юридична та антидискримінаційна експертиза;
забезпечується громадське обговорення проекту, якщо він має важливе суспільне значення і стосується прав та обов'язків громадян, передбачає надання пільг, переваг окремим суб'єктам господарювання, делегування функцій, повноважень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, у тому числі організаціям недержавної форми власності;
забезпечується погодження проекту із заінтересованими органами відповідно до встановленого порядку, у разі потреби вносяться необхідні поправки.
Проекти законодавчих та інших нормативно-правових актів підлягають обов'язковій експертизі Мін'юстом.
3.8. Проекти законодавчих та інших нормативно-правових актів з питань оподаткування в обов'язковому порядку надаються Департаменту координації нормотворчої та методологічної роботи з питань оподаткування для проведення експертизи та підготовки довідок щодо їх відповідності законодавству Європейського Союзу та
Конвенції про захист прав і основоположних свобод людини .
Довідки щодо відповідності нормам європейського законодавства до проектів нормативно-правових актів з питань митної справи та єдиного внеску готуються структурними підрозділами Міндоходів, що здійснюють розробку таких актів, та надаються Департаменту координації нормотворчої та методологічної роботи з питань оподаткування для їх погодження.
Проекти законодавчих та інших нормативно-правових актів в обов'язковому порядку надаються:
Департаменту координації нормотворчої та методологічної роботи з питань оподаткування для надання експертного висновку;
Департаменту правової роботи для проведення юридичної та антидискримінаційної експертизи;
Інформаційно-комунікаційному департаменту для здійснення моніторингу коментарів, експертних висновків, громадської думки в ЗМІ (інтернет-виданнях, пресі, телебаченні тощо);
відділу редагування управління документального забезпечення Департаменту інфраструктури (далі - відділ редагування) для перевірки відповідності мовному законодавству та Українському правопису.
3.9. Внесення та супровід проектів нормативно-правових актів у Кабінеті Міністрів України, Верховній Раді України, заінтересованих центральних органах виконавчої влади, інших установах та організаціях здійснюється структурним підрозділом Міндоходів, що розробляв проект акта, відповідно до глав 2 - 5 розділу 4
Регламенту Кабінету Міністрів України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 9 листопада 2011 року № 1156), та Закону України
"Про Регламент Верховної Ради України" .
3.10. Нормативно-правові акти Міндоходів, що стосуються прав, свобод та законних інтересів громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають в установленому порядку державній реєстрації у Мін'юсті.
3.11. Департамент координації нормотворчої та методологічної роботи з питань оподаткування здійснює моніторинг проектів законодавчих актів з питань, що стосуються повноважень Міндоходів України, зареєстрованих у Верховній Раді України, надання їх на розгляд відповідним структурним підрозділам Міндоходів України для підготовки експертних висновків.
Моніторинг інших проектів нормативно-правових актів, розроблених Міндоходів України, у т.ч. власних, здійснює структурний підрозділ Міндоходів України, що розробляв проект акта.
4. Організація роботи з документами
4.1. Організація роботи з документами здійснюється відповідно до вимог Інструкції з діловодства в Міністерстві доходів і зборів України, затвердженої відповідним наказом Міндоходів.
4.2. Організація та ведення діловодства в Міндоходів покладається на Департамент інфраструктури.
До основних видів роботи з документами (у тому числі з електронними документами) належать:
реєстрація вхідної кореспонденції;
реєстрація та відправлення вихідної кореспонденції;
ведення обліку документів;
робота з документами у структурних підрозділах;
підготовка документів для доповіді керівництву;
підготовка та узгодження проектів законодавчих, інших нормативно-правових актів та актів організаційно-розпорядчого характеру;
редагування проектів документів;
оформлення копій документів та додатків до них;
підготовка та оформлення документів засідань Колегії;
організація та здійснення контролю за виконанням документів;
складення номенклатури та формування справ;
підготовка справ до архівного зберігання та користування архівною документацією;
ведення обліку, зберігання та використання бланків, печаток і штампів Міндоходів.
4.3. Реєстрація вхідної, вихідної кореспонденції, а також організаційно-розпорядчих актів ведеться централізовано за допомогою автоматизованої системи електронного документообігу "Управління документами" (далі - автоматизована система), яка функціонує в Міндоходів.
4.1. Порядок підписання документів
4.1.1. Підпис документа (у тому числі електронний цифровий підпис) є формою виразу законності документа і відповідальності за його зміст особи, яка його підписала.
Документи підписуються посадовими особами Міндоходів, у т.ч. шляхом застосування у встановленому порядку електронного цифрового підпису, відповідно до їх компетенції.
4.1.2. Міністр або особа, яка тимчасово виконує його обов'язки, підписує:
накази;
розпорядження;
доручення;
листи та інші документи, що скеровуються на ім'я Президента, Глави Адміністрації Президента України, Прем'єр-міністра, Першого віце-прем'єр-міністра та віце-прем'єр-міністрів, Голови Верховної Ради, народних депутатів України, міністрів, перших керівників інших органів виконавчої і місцевих органів влади, а також до Адміністрації Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України;
листи-відповіді за результатами розгляду звернень жінок, яким присвоєно почесне звання України "Мати-героїня", інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України;
листи-відповіді за результатами розгляду депутатських запитів та звернень;
листи-відповіді за результатами розгляду звернень громадян;
рішення за наслідками розгляду скарг на дії посадових осіб Міндоходів та його територіальних органів;
візує проекти законів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, розробником яких є Міндоходів та інші міністерства, центральні органи виконавчої влади, що вносяться Кабінетом Міністрів України на розгляд Верховної Ради України та Президента України, тощо.
Виключним правом Міністра є підписання міжнародних договорів України з іноземними державами, уповноваженими органами іноземних держав, міжнародними організаціями, іншими суб'єктами міжнародного права, які регулюються міжнародним правом, незалежно від конкретного найменування (договір, угода, конвенція, пакт, протокол тощо) відповідно до наданих йому повноважень.
Міністр має право делегувати посадовій особі повноваження щодо підписання меморандумів, угод, протоколів тощо з центральними органами виконавчої влади, нерезидентами та іншими організаціями.
4.1.3. Перелік документів, наведений у підпункті 4.1.2 Регламенту, на підпис Міністру надається через відповідальну особу Департаменту інфраструктури.
Надані на підпис матеріали повинні мати візи керівника структурного підрозділу, відповідального за виконання документа, першого заступника Міністра, заступника Міністра, заступника Міністра - керівника апарату відповідно до розподілу функціональних обов'язків та відповідального працівника відділу редагування.
4.1.4. Перший заступник, заступник Міністра, заступник Міністра - керівник апарату (відповідно до розподілу обов'язків) підписує:
розпорядження з питань, що належать до його компетенції;
доручення;
листи та документи на адресу Адміністрації Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, а також міністерств, інших центральних органів виконавчої влади;
листи, що скеровуються на ім'я народних депутатів України та на адресу комітетів Верховної Ради України за результатами розгляду їхніх звернень та запитів;
листи-відповіді за результатами розгляду звернень громадян;
за дорученням Міністра рішення за наслідками розгляду скарг на дії посадових осіб Міндоходів та його територіальних органів;
листи на адресу підприємств, установ, організацій;
листи, які містять інформацію правового або роз'яснювального характеру;
листи-відповіді за результатами розгляду запитів на інформацію;
листи, якими надаються консультації на звернення платників податків;
доручення з питань організації роботи на адресу територіальних органів Міндоходів, що мають обов'язковий для них характер;
листи, якими направляються на розгляд територіальних органів Міндоходів звернення платників податків у випадках, коли такий розгляд передбачений законодавством, нормативними актами, за виключенням територіальних органів Міндоходів, дії посадових осіб чи рішення яких оскаржуються.
Також заступник Міністра - керівник апарату відповідно до положень чинного законодавства підписує:
накази організаційно-розпорядчого характеру з питань, що належать до його повноважень;
накази з кадрових питань (призначення, звільнення, присвоєння рангів, заохочення та притягнення до відповідальності працівників апарату Міндоходів);
документи майнового, грошового, розрахункового і кредитного характеру (чеки, розпорядження на видачу грошових сум, інші грошові документи, договори, зобов'язання, довіреності) тощо.
4.1.5. Запрошення до Міндоходів для участі у нарадах, заслуховуваннях, семінарах тощо керівників територіальних органів Міндоходів здійснюється лише за попереднім погодженням із Міністром (першим заступником Міністра, заступником Міністра).
4.1.6. Керівник структурного підрозділу Міндоходів (або особа, яка тимчасово виконує його обов'язки) підписує:
листи інформаційного характеру та інші документи, що надсилаються до органів державної влади та які не пов'язані із здійсненням Міністром політичних функцій;
листи та документи на адресу міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, якими направляються на погодження проекти законодавчих та інших нормативно-правових актів;
листи до підприємств, установ, організацій, громадян (у межах норм чинного законодавства) відповідно до їх повноважень;
листи до підрядників/виконавців робіт у разі, коли структурний підрозділ є замовником закупівель;
листи на адресу територіальних органів Міндоходів відповідно до наказів та розпоряджень Міндоходів або якими скеровуються підписані (затверджені) керівництвом Міндоходів документи;
листи на адресу територіальних органів Міндоходів, у яких викладається зміст прийнятих Президентом України, Прем'єр-міністром України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою України та іншими центральними органами виконавчої влади рішень з окремих питань, що стосуються діяльності Міндоходів та його територіальних органів;
запити до підвідомчих структурних підрозділів територіальних органів Міндоходів щодо отримання інформації, необхідної для забезпечення виконання завдань, визначених актами законодавства, дорученнями Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, зверненнями і запитами народних депутатів України, зверненнями громадян, наказами та розпорядженнями Міндоходів (за винятком інформації, яку можна отримати із інформаційних баз даних Міндоходів);
листи про погодження призначення на посаду, заохочення, притягнення до дисциплінарної відповідальності керівників підвідомчих структурних підрозділів територіальних органів Міндоходів, якщо це передбачено положеннями про структурні підрозділи;
оглядові листи щодо стану організації роботи підвідомчих структурних підрозділів територіальних органів Міндоходів з відповідними рекомендаціями;
службові листи, доповідні записки, довідки і документи інформаційного, довідкового або аналітичного характеру, підготовлені керівництву Міндоходів або структурним підрозділам, а також листи до структурних підрозділів Міндоходів щодо отримання та надання інформаційних та аналітичних матеріалів, необхідних для виконання наданих доручень та покладених функцій.
4.1.7. Начальник Головного слідчого управління фінансових розслідувань, його заступники та посадові особи, які відповідно до чинного законодавства наділені повноваженнями провадження досудового розслідування та контролю за його здійсненням, мають право підписувати доручення, вказівки, запити, листи та інші документи, складені у відповідності до вимог чинного кримінального процесуального законодавства.
Начальник Головного слідчого управління фінансових розслідувань має право підписувати листи-виклики на адресу територіальних органів Міндоходів для участі керівників та інших працівників підвідомчих слідчих підрозділів у проведенні заслуховувань, оперативних нарад з питань організації та здійснення досудового слідства у кримінальних провадженнях.
4.1.8. Начальник Головного оперативного управління, його заступники мають право підписувати листи-виклики на адресу територіальних органів Міндоходів для участі керівників та інших працівників підвідомчих підрозділів податкової міліції у проведенні оперативних нарад, заслуховувань з питань оперативно-службової діяльності оперативних підрозділів.
4.1.9. Директор Департаменту правової роботи має право підписувати листи на адресу територіальних органів Міндоходів, а також підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління, щодо супроводження справ у судах, отримання статистичних даних, дотримання законності у їх діяльності, одержання у встановленому порядку для виконання покладених завдань необхідних документів, інформації, довідок, розрахунків, інших матеріалів.
4.1.10. Директор Департаменту обслуговування платників податків або особа, яка тимчасово виконує його обов'язки, має право підписувати листи-відповіді інформаційного змісту з обґрунтуванням невідповідності запиту вимогам до запиту на інформацію, визначеним Законом України
"Про доступ до публічної інформації" , та повідомлення про розгляд листа у порядку і терміни, визначені спеціальними законами України.
4.1.11. Керівники Департаменту міжнародних зв'язків, Головного оперативного управління та Департаменту митної справи (або особи, які тимчасово виконують їх обов'язки) мають право у межах компетенції підписувати листи до компетентних органів інших держав, міжнародних організацій та супровідні листи на адресу територіальних органів Міндоходів з відповідями та зверненнями таких компетентних органів та організацій.
4.1.12. Директор Департаменту податкового та митного аудиту або особа, яка тимчасово виконує його обов'язки, має право підпису листів на адресу підвідомчих структурних підрозділів територіальних органів Міндоходів із вказівками щодо здійснення заходів у межах функціональних повноважень стосовно суб'єктів господарювання на виконання доручень Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, відповідно до звернень і запитів народних депутатів України, звернень підприємств, установ, організацій та громадян, а також щодо проведення документальних перевірок за матеріалами підрозділів податкової міліції, постановами (ухвалами) судів, органів досудового розслідування, слідчого, прокурора, винесеними ними у кримінальних провадженнях, та листів на адресу ініціаторів проведення таких перевірок.
4.1.13. Директор Департаменту митної справи має право підписувати Витяги з реєстру магазину безмитної торгівлі, що видаються підприємствам після прийняття рішення про надання дозволу на відкриття та експлуатацію магазину безмитної торгівлі.
4.1.14. Начальник Головного управління внутрішньої безпеки має право підписувати на адресу митниць Міндоходів письмові доручення щодо проведення цілеспрямованого митного огляду товарів, транспортних засобів, особистого огляду громадян, а також переогляду оформлених у митному відношенні або таких, що пройшли митний контроль, товарів і транспортних засобів, орієнтування щодо можливих порушень законодавства (у частині усунення умов та причин виникнення корупційних правопорушень).
4.1.15. Заступник керівника самостійного структурного підрозділу Міндоходів (у межах функціональних повноважень) підписує довідки і документи інформаційного, довідкового або аналітичного характеру, підготовлені структурним підрозділом, а також листи до структурних підрозділів щодо отримання інформаційних та аналітичних матеріалів, необхідних для виконання наданих доручень та покладених функцій, якщо це передбачено положенням про структурний підрозділ.
4.2. Підготовка та реєстрація організаційно-розпорядчих актів та порядок внесення до них змін
4.2.1. Організаційно-розпорядчі акти (накази, розпорядження) готуються структурними підрозділами на виконання завдань, визначених законами України, указами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, дорученнями Прем'єр-міністра України, нормативно-правовими актами, на виконання доручень керівництва Міндоходів, а також з власної ініціативи з метою організації роботи щодо виконання завдань та функцій, покладених на структурний підрозділ.
Підготовка проектів організаційно-розпорядчих актів здійснюється відповідно до вимог Інструкції з діловодства у Міндоходів, цього Регламенту та інших нормативних документів з питань складання розпорядчих документів.
4.2.3. Після підписання керівництвом організаційно-розпорядчих актів Міндоходів реєструються у встановленому порядку:
4.2.3.1. накази та розпорядження (далі - розпорядчі документи) з основних питань діяльності та адміністративно-господарських питань - у Департаменті інфраструктури.
Для реєстрації в системі "Управління документами" оригінали розпорядчих документів у паперовому вигляді передаються структурним підрозділом - розробником документа до Департаменту інфраструктури разом із розрахунком розсилки.
До розрахунку розсилки розпорядчого документа включаються структурні підрозділи, які його погоджували та до компетенції яких відносяться порушені питання;
4.2.3.2. накази з кадрових питань (особового складу, у т.ч. особового складу податкової міліції) про прийняття на роботу, переміщення за посадою, звільнення, надання відпустки, відрядження, про надання або припинення доступу до роботи з секретними документами, щодо дисциплінарних стягнень тощо - у Департаменті персоналу.
Накази надсилаються до Головного управління внутрішньої безпеки, структурних підрозділів (щодо працівників яких стосуються кадрові питання) та Департаменту охорони державної таємниці, технічного та криптографічного захисту інформації (щодо працівників, посади яких належать до номенклатури Міндоходів, та зайняття їх потребує оформлення (скасування) допуску до державної таємниці);
4.2.3.3. накази з фінансових питань - у Департаменті фінансово-економічної роботи та бухгалтерського обліку;
4.2.3.4. розпорядження з питань ліцензування та ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів - у Департаменті контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів.
4.2.4. Зміни до розпорядчих документів вносяться тільки розпорядчими документами.
Якщо зміни, що вносяться до розпорядчого документа, за обсягом займають більшу частину тексту або істотно впливають на його зміст, доцільно викласти розпорядчий документ у новій редакції.
Проект розпорядчого документа щодо скасування, зміни або припинення дії раніше виданого розпорядчого документа готує структурний підрозділ - розробник цього документа. У разі ліквідації (реорганізації) цього підрозділу розробка такого проекту розпорядчого документа покладається на структурний підрозділ, якому передано відповідну функцію.
4.2.5. Розробник проекту розпорядчого документа здійснює моніторинг внесення змін до базового розпорядчого документа (формує текст базового розпорядчого документа, до якого вносяться зміни, у контрольному стані).
Моніторинг розпорядчого документа здійснюється шляхом:
внесення до базового розпорядчого документа у контрольному стані (сформованого з урахуванням всіх змін, що в установленому порядку вносились до нього) тексту змін, передбачених новим розпорядчим документом, що передається на реєстрацію (без посилання за текстом документа у контрольному стані на реєстраційний номер та дату документа, яким внесено зміни);
вчинення під реєстраційним індексом базового розпорядчого документа у контрольному стані запису про всі номери і дати розпорядчих документів, з урахуванням яких сформовано таку контрольну версію.
Відповідальність за достовірність внесення змін до тексту базового розпорядчого документа у контрольному стані несе керівник структурного підрозділу - розробника проекту розпорядчого документа.
4.2.6. При реєстрації розпорядчого документа, яким вносяться зміни до раніше виданого розпорядчого документа (далі - розпорядчий документ про внесення змін), структурний підрозділ зобов'язаний передати у паперовому вигляді (в окремих випадках - в електронному вигляді) Департаменту інфраструктури разом з оригіналом розпорядчого документа базовий розпорядчий документ у контрольному стані, підписаний керівником структурного підрозділу, а також розрахунок розсилки.
У розрахунку надсилки до розпорядчого документа про внесення змін, скасування або припинення дії раніше виданого розпорядчого документа обов'язково робиться запис про базовий розпорядчий документ (вид розпорядчого документа, реєстраційний номер, дата та назва).
У розрахунку розсилки до переліку структурних підрозділів, яким доводиться розпорядчий документ про внесення змін, в обов'язковому порядку включаються структурні підрозділи, які його погоджували та до компетенції яких належать питання, визначені базовим розпорядчим документом у контрольному стані.
У разі необхідності структурний підрозділ - розробник проекту розпорядчого документа надає базовий розпорядчий документ у контрольному стані іншим структурним підрозділам для врахування у роботі.
4.2.7. Департамент інфраструктури при реєстрації в системі "Управління документами" розпорядчого документа про внесення змін приєднує до нього електронну версію тексту базового розпорядчого документа у контрольному стані та у полі реєстраційної картки "Примітка" базового розпорядчого документа, до якого вносяться зміни, вчиняє запис про внесення змін із посиланням на номер зареєстрованого розпорядчого документа.
При реєстрації розпорядчого документа, який передбачає скасування або припинення дії раніше виданого розпорядчого документа, Департаментом інфраструктури вноситься в систему "Управління документами" відповідний запис у полі реєстраційної картки "Примітка" базового розпорядчого документа.
4.3. Загальні вимоги щодо порядку погодження проектів розпорядчих документів
4.3.1. Проекти розпорядчих документів з основних питань діяльності та адміністративно-господарських, фінансових питань, ліцензування та ведення Єдиного державного реєстру місць зберігання спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів візуються працівником, який підготував документ, та в обов'язковому порядку погоджуються (крім проектів розпорядчих документів за результатами комплексних внутрішніх перевірок Міндоходів та його територіальних органів і про затвердження індикативних показників доходів з урахуванням впливу макроекономічних показників і змін законодавства на надходження податків, інших платежів та стану організації роботи Міндоходів та його територіальних органів із забезпечення надходжень платежів) із посадовими особами Міндоходів у такій послідовності:
................Перейти до повного тексту