1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
27.04.2011 N 11892/7/23-4017/345
Державним податковим
адміністраціям
в Автономній Республіці
Крим, областях,
мм. Києві та Севастополі
Про затвердження Методичних рекомендацій
Державна податкова адміністрація України повідомляє, що з метою забезпечення єдиного підходу при організації та проведенні перевірок платників податків в умовах дії Податкового кодексу України наказом ДПА України від 14.04.2011 N 213 затверджено Методичні рекомендації щодо порядку організації та проведення перевірок платників податків (далі - Методичні рекомендації N 213). Ці Методичні рекомендації застосовуються як при організації документальних, так і фактичних перевірок (за винятком перевірок, що проводяться підрозділами САТ).
Зазначеними Методичними рекомендаціями у зв'язку з набранням чинності Податкового кодексу України (далі - Кодекс) дещо змінено діючий раніше порядок організації та проведення перевірок платників податків, зокрема:
1. Відповідно до статті 81 розділу II Кодексу запроваджено єдиний порядок оформлення направлень на проведення документальних виїзних та фактичних перевірок та їх реєстрацію у єдиному журналі обліку видачі направлень на перевірку посадовим органам ДПС (примірні зразки форми направлення та журналу наведені у додатках 1 та 2 до Методичних рекомендацій).
Слід звернути увагу, що відповідно до Методичних рекомендацій N 213, направлення на проведення перевірки виписуються окремо на кожну посадову особу, що направляється на перевірку, та при виході на перевірку не вручаються, а пред'являються під розписку платнику податків, у зв'язку з чим продовження термінів проведення перевірки не потребує виписки нових направлень.
Що стосується продовження термінів перевірок, які були розпочаті до набрання чинності Методичних рекомендацій N 213 на підставі направлень, виписаних відповідно до примірних зразків, передбачених Методичними рекомендаціями щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби при організації та проведенні перевірок платників податків, затвердженими наказом ДПА України від 27.05.2008 N 355 (далі - Методичні рекомендації N 355), то у даному випадку можливе оформлення нових направлень відповідно до Методичних рекомендацій N 213.
2. Відповідно до статті 79 Кодексу запроваджено повідомлення платників податків про час та місце проведення невиїзних документальних перевірок, у зв'язку з чим Методичними рекомендаціями N 213 передбачено зразок повідомлення про такі перевірки (додаток 7).
3. З метою якісного та ефективного проведення документальних та фактичних перевірок, здійсненню таких перевірок обов'язково повинно передувати проведення якісного доперевірочного аналізу, в ході якого встановлюються ризики у діяльності такого суб'єкта та питання, що підлягають першочерговому (у тому числі вже до початку перевірки) опрацюванню.
4. Відповідно до Кодексу документальні планові та позапланові, а також фактичні перевірки проводяться на підставі наказу, в якому зазначаються підстави для проведення перевірки, дата її початку та тривалість.
5. Методичними рекомендаціями N 213, як і раніше визначено, що проводити чи очолювати документальну або фактичну перевірку може податковий орган будь-якого рівня, в тому числі ДПА України, ДПА у АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - орган ДПС вищого рівня), а не лише орган, на обліку в якому перебуває платник податків. Так, за рішенням (наказом) керівника відповідного органу ДПС вищого рівня може бути проведено (організовано) перевірку платника податків із залученням до складу бригади посадових осіб підпорядкованих податкових органів (пункт 1.1 розділу I).
Проте, дещо спрощено процедуру залучення працівників органів ДПС відповідного регіону до перевірки, яка проводиться за наказом керівника органу ДПС за основним місцем обліку платника, - таке залучення можливе за письмовим дозволом (погодженням), а не наказом голови ДПА у АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.
При цьому, у разі коли документальну планову або позапланову перевірку платника податків очолює (проводить) орган ДПС вищого рівня, а не орган ДПС за основним місцем на обліку в якому перебуває платник податків, слід врахувати наступне:
5.1. Орган ДПС вищого рівня, що очолює (проводить) документальну перевірку, зобов'язаний забезпечити у встановлених Кодексом випадках та порядку направлення платнику податків повідомлення про проведення перевірки (із зазначенням у ньому назви органу ДПС, що буде її очолювати), а також інформування інших контролюючих органів відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року N 1234 "Про затвердження Порядку координації проведення планових виїзних перевірок органами виконавчої влади, уповноваженими здійснювати контроль за нарахуванням і сплатою податків та зборів". При цьому з метою дотримання передбачених законодавством прав платника податків, у випадку коли платник податків, що підлягатиме перевірці, та орган ДПС вищого рівня розташовані у різних населених пунктах, необхідно забезпечити завчасне (більше ніж за десять календарних днів) направлення повідомлення такому платнику податків.

................
Перейти до повного тексту