- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Додаток 4
до наказу ДПА України
16.07.2009 N 378
(із змінами
та доповненнями)
Методичні рекомендації
щодо оформлення матеріалів перевірок страховиків - юридичних осіб, а також їх філій, відділень та інших відокремлених підрозділів та документування виявлених порушень
Методичні рекомендації щодо оформлення матеріалів перевірок страховиків - юридичних осіб, а також їх філій, відділень та інших відокремлених підрозділів та документування виявлених порушень (далі - Методичні рекомендації) розроблено на підставі статті
8 Закону України від 4 грудня 1990
N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні" (далі - Закон N 509-XII) з метою впровадження нових форм і методів при організації проведення контрольно-перевірочної роботи, поліпшення якості проведення перевірок страховиків - юридичних осіб, їх філій, відділень та інших відокремлених підрозділів та забезпечення всебічного вивчення під час проведення перевірок діяльності платників податків та їх взаємовідносин з іншими суб'єктами господарювання.
Зразок форми акта (довідки) перевірки розроблено відповідно до Закону
N 509-XII, Порядку оформлення результатів виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом ДПА України від 10.08.2005
N 327, та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25.08.2005 за N 925/11205, із змінами та доповненнями (далі - Порядок N 327), та інших нормативно-правових актів з метою використання посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби при оформленні матеріалів перевірок страховиків - юридичних осіб, їх філій, відділень та інших відокремлених підрозділів (далі - страховики) та складанні актів (довідок) перевірок, розпочатих після набрання чинності цього наказу. У матеріалах перевірок за необхідності можливе викладення більш розширеної інформації щодо перевірених даних за наявності відповідного обґрунтування.
За результатами проведення планових/позапланових виїзних перевірок у разі встановлення порушень податкового, валютного та іншого законодавства оформляється акт, а у разі відсутності порушень - довідка. Далі по тексту Методичних рекомендацій - акт перевірки.
Акт планової/позапланової виїзної перевірки складається державною мовою.
Усі вартісні показники в актах виїзних планових та позапланових перевірок відображаються у національній валюті України, а показники, виражені в іноземній валюті, підлягають відображенню з одночасною вказівкою їх еквівалента у гривнях за курсом валют, встановленим Національним банком України на дату проведення фінансово-господарської операції, якщо інше не встановлено законодавством.
Перевірка страховика може бути проведена вибірковим методом за визначений період чи за визначеними операціями, які за результатами проведеного аналізу визнано ризиковими.
Вибірковий метод проведення перевірки - це перевірка страховика, яка обмежується вибраним(и) звітним(и) податковим(и) періодом(ами) в межах періоду, за який проводиться перевірка, або вибраними до перевірки ризиковими операціями протягом всього періоду, що перевіряється (за умови, що перевірка лише цих операцій дає змогу оцінити повноту декларування страховиком певних показників декларацій (звітів, інших документів) або в повній мірі перевірити інші питання, що підлягають перевірці).
Акт перевірки (разом із додатками) повинен містити вичерпну інформацію щодо відпрацювання конкретних ризиків у діяльності страховика із посиланням на фактично перевірені відповідні документи бухгалтерського обліку, первинні документи тощо за відповідний звітний період.
При цьому у відповідних пунктах акта перевірки або додатках до акта перевірки висвітлюються показники поданих декларацій (звітів, інших документів) та показники, встановлені при проведенні перевірки документів бухгалтерського обліку страховика, первинних та інших документів тощо в ході опрацювання ризикових операцій, виявлених при проведенні доперевірочного аналізу та в ході перевірки. Встановлені дані (показники) декларацій (звітів, розрахунків) відображаються у розрізі визначених законодавством звітних періодів та в грошових одиницях, передбачених звітністю, а встановлені порушення, які описуються у висновках до акта перевірки, - у гривнях.
I. Методичні рекомендації щодо оформлення акта (довідки) про результати планової/позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства
За результатами проведених планових (позапланових) виїзних перевірок страховиків з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства складається акт перевірки за затвердженою формою.
Структура акта перевірки
В обов'язковому порядку до акта проведеної перевірки додаються відповідні додатки:
перелік відокремлених підрозділів (філій, відділень та інших підрозділів, створених у встановленому порядку) (додаток 1);
перелік ліцензій, отриманих страховиком на здійснення страхової діяльності (додаток 2);
перелік відкритих у банках та інших фінансових установах рахунків за період, що підлягав перевірці, та на дату складання акта (додаток 3);
реєстр виданих (переданих) та отриманих векселів у розрізі контрагентів (у разі використання у господарській діяльності) (додаток 4);
реєстр отриманих (переданих) цінних паперів (крім векселів) (додаток 5);
розрахунок фінансових результатів операцій з цінними паперами, корпоративними правами та деривативами (додаток 6);
інформація щодо передачі ризиків у перестрахування на користь нерезидентів, рейтинг фінансової надійності яких відповідає вимогам, визначеним центральним органом виконавчої влади з регулювання ринків фінансових послуг (додаток 7);
інші додатки за необхідності.
Крім цього, до першого примірника акта перевірки (що залишається в органі ДПС) додається реєстр направлених запитів у ході проведення (планової або позапланової) виїзної перевірки та результатів проведених перевірок контрагентів щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з такими контрагентами, який складається за встановленою формою (додаток 8 до зразка форми акта про результати планової/позапланової виїзної перевірки);
Також (у разі наявності) додаються інші додатки, передбачені пунктом 3 Порядку
N 327.
При складанні акта перевірки у верхній його частині зазначається дата та номер акта перевірки та місце його складання.
Датою акта перевірки є дата реєстрації акта перевірки в єдиному журналі реєстрації актів, який ведеться структурним підрозділом, до функцій якого входить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції органу державної податкової служби.
Номер акта складається через дріб із порядкового номера журналу реєстрації актів, коду структурного підрозділу, відповідального за проведення перевірки, та коду страховика ЄДРПОУ.
1. Рекомендації щодо розділу 1 "Вступна частина"
У вступній частині акта перевірки в обов'язковому порядку зазначаються назва органу державної податкової служби, який видав направлення на проведення планової чи позапланової виїзної перевірки, назви структурних підрозділів, посади, звання, прізвища, імена, по батькові посадових (службових) осіб, що проводили перевірку. У разі продовження термінів перевірки та виписки нового направлення зазначаються його реквізити.
Вказується правова підстава для проведення перевірки (відповідний пункт (частина), стаття Закону
N 509-XII, пункти та статті інших законодавчих актів), тип проведеної перевірки (виїзна планова або позапланова), з яких питань та період, за який проведено перевірку.
У разі якщо проводиться планова перевірка, зазначається, що перевірка здійснюється відповідно до плану-графіка проведення планових виїзних перевірок суб'єктів господарювання, якщо позапланова - вказуються реквізити наказу органу ДПС та/або рішення судового органу, на підставі якого проводиться така перевірка.
Планові та позапланові виїзні перевірки проводяться відповідно до затвердженого керівником (заступником керівника) податкового органу плану перевірки. Такий план перевірки додається до акта перевірки, про що в акті здійснюється відповідний запис.
Зазначений план перевірки формується окремо для кожної перевірки на підставі переліку питань, який затверджено додатком 8 до наказу "Примірний перелік питань для здійснення планових виїзних перевірок страховиків, з урахуванням виду такої перевірки і специфіки діяльності страховика. При цьому перелік наведених в додатку 8 питань не є виключним. У разі необхідності орган ДПС може визначити також інші питання в межах компетенції органів державної податкової служби, які необхідно перевірити при проведенні перевірки певного страховика, та включити їх до плану перевірки.
Також у вступній частині акта перевірки зазначається інформація про дату вручення під розписку направлення та наказу органу ДПС (у разі проведення позапланової перевірки) посадовій особі суб'єкта господарювання.
У разі проведення планової виїзної перевірки вказується інформація про направлення страховику письмового повідомлення про її проведення планової виїзної перевірки поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручення посадовій особі страховика під розписку. При цьому обов'язково зазначається дата та номер повідомлення, дата його вручення посадовій особі страховика під розписку або дата його направлення страховику поштою з повідомленням про вручення. У разі вручення повідомлення посадовій особі страховика необхідно зазначити посаду посадової особи такого страховика та його П.І.Б.
В акті також вказується інформація про посадових осіб страховика, з відома та/або у присутності яких проведено перевірку та термін проведення перевірки (дата початку та закінчення перевірки). Якщо термін проведення перевірки було подовжено, вказується дата та номер наказу органу державної податкової служби на подовження терміну проведення перевірки.
Наводиться інформація про вчинення запису в журналі реєстрації перевірок страховика. Ненадання страховиком журналу реєстрації перевірок фіксується в акті перевірки.
2. Рекомендації щодо розділу 2 "Загальні положення"
У розділі 2 "Загальні положення" зазначається таке:
2.1. Дані про реєстрацію (перереєстрацію) страховика в органах виконавчої влади (назва документа, органу, дата і реєстраційний номер).
У разі проведення перевірки відокремленого структурного підрозділу страховика зазначається назва юридичної особи, код ЄДРПОУ, реєстраційні дані та місцезнаходження.
Також зазначається код форми власності та підпорядкованість (для державних підприємств).
2.1.1. Наводиться інформація про внесення страховика до Державного реєстру фінансових установ та видачу (переоформлення, анулювання) свідоцтва про реєстрацію фінансової установи.
У разі проведення перевірки відокремленого підрозділу страховика відображаються реєстраційні дані свідоцтва юридичної особи.
2.1.2. У цьому пункті наводиться інформація про види господарської діяльності відповідно до статистичної довідки.
2.1.3. Вказується фактична та юридична адреса страховика відповідно до установчих документів та документ, який надає право страховику на користування або володіння зазначеним приміщенням (договір оренди, договір купівлі-продажу тощо).
2.1.4. Вказуються особи, відповідальні за фінансово-господарську діяльність страховика (керівник та головний бухгалтер) за період, що перевірявся, по дату підписання акта (довідки). При цьому зазначаються дата та номери протоколів, наказів про призначення (звільнення) із займаних посад.
2.1.5. Вказується загальна чисельність працюючих осіб у страховика, в тому числі за сумісництвом, на початок та кінець перевіреного періоду. Інформація наводиться відповідно до податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (ф. N 1ДФ), затвердженого наказом ДПА України від 29.09.2003
N 451.
2.1.6. Інформація про взяття на облік страховика органом державної податкової служби (назва органу державної податкової служби, дата взяття на облік) наводиться відповідно до довідки про взяття на облік платника податків (форма N 4-ОПП, додаток 4 до Інструкції про порядок обліку платників податків, затвердженої наказом ДПА України від 19.02.98
N 80, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 16.03.98 за N 172/2612, із змінами та доповненнями.
У разі переходу (перереєстрації) до іншого органу державної податкової служби обов'язково зазначаються відповідні зміни та причини переходу.
2.1.7. У разі реєстрації страховика як платника податку на додану вартість вказуються дані про реєстрацію платника ПДВ (номер свідоцтва, дата видачі та індивідуальний податковий номер). У разі анулювання свідоцтва платника ПДВ зазначається дата анулювання та його підстави. Якщо в періоді, що перевірявся, здійснювалась перереєстрація платника податку на додану вартість, зазначаються підстави для її проведення та реквізити попереднього свідоцтва.
2.2. В акті відображається розмір статутного фонду страховика на момент створення відповідно до установчих документів.
2.2.1. У зазначеному пункті відображаються дані про засновників (акціонерів) відповідно до установчих документів на момент створення, а у разі проведення попередньої перевірки - відомості про засновників (акціонерів) на останній день перевіреного періоду.
Рекомендується у табличному варіанті вказати дані про засновників (учасників, акціонерів) страховика відповідно до установчих документів із зазначенням найменування (П.І.Б.), коду ЄДРПОУ (ідентифікаційного номера засновника), частини його внеску до статутного фонду, форми внесення та долі кожного засновника (учасника, акціонера) у процентному відношенні.
За відсутності інформації про акціонерів страховика (особливо у разі реєстрації страховика у формі відкритого акціонерного товариства) наводиться інформація з останньої виписки реєстратора акцій.
2.2.2. Наводяться дані щодо розміру статутного фонду на останній день періоду перевірки. У разі якщо розмір статутного фонду з дати реєстрації або дати останньої перевірки змінювався, зазначаються підстави для внесення змін та фіксується факт реєстрації в державних органах.
У разі збільшення статутного фонду у вигляді додаткового випуску акцій шляхом реінвестиції дивідендів дослідити дотримання вимог Положення про порядок збільшення (зменшення) розміру статутного фонду акціонерного товариства, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 22.02.2007
N 387, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28.03.2007 за N 280/13547.
Наводиться інформація про заявлений та фактично оплачений засновниками (учасниками, акціонерами) статутний фонд страховика.
Вказується перелік засновників (учасників, акціонерів) страховика станом на останній день періоду перевірки.
2.2.3. Наводиться інформація щодо отриманого свідоцтва про реєстрацію випуску акцій із зазначенням кількості акцій, їх номінальної вартості, загальної суми емісії та реєстраційних даних свідоцтва. Також зазначаються суб'єкти господарювання, які здійснюють ведення системи реєстру власників акцій страховика, є зберігачами цінних паперів з відповідним відображенням назв, кодів ЄДРПОУ, юридичної адреси, дозволів або ліцензій ДКЦПФР, укладених договорів.
2.2.4. В акті перевірки наводиться інформація, чи є страховик засновником (учасником), акціонером іншого суб'єкта господарювання. Якщо засновники (учасники, акціонери), посадові особи страховика, що перевіряється, є засновниками (учасниками, акціонерами) інших суб'єктів господарювання, то в табличному варіанті наводиться їх перелік.
При проведенні перевірки відокремленого підрозділу страховика п. 2.2 не заповнюється.
У разі проведення перевірки страховика у зв'язку з ліквідацією в обов'язковому порядку в п. 2.2 акта відображається порядок розподілу статутного фонду, стан розрахунків із засновниками (учасники, акціонерами) на дату перевірки.
2.3. У табличному варіанті у додатку до акта (довідки) (у разі наявності) наводиться перелік відокремлених підрозділів страховика (філій, відділень та інших відокремлених підрозділів, створених у встановленому порядку) із зазначенням назви, даних про реєстрацію, статусу підрозділу та його місцезнаходження, відомостей про внесення до Державного реєстру фінансових установ інформації про відокремлений підрозділ юридичної особи, форми сплати податків, а також назви органу державної податкової служби, в якому структурний підрозділ перебуває на обліку, дати взяття на облік та дати і номера акта перевірки підрозділу.
При проведенні перевірки структурного підрозділу страховика відповідний пункт заповненню не підлягає.
2.4. У табличному варіанті у додатку до акта (довідки) вказуються отримані страховиком ліцензії на здійснення страхової діяльності із зазначенням форм та видів страхування, серії, номера, дати видачі, назви органу, що видав ліцензію, терміну дії.
У разі проведення перевірки структурного підрозділу страховика наводиться інформація щодо отриманих юридичною особою ліцензій.
Якщо в ході перевірки виявлено факти здійснення страхової діяльності без отримання ліцензії, проведення страхової діяльності після припинення або анулювання ліцензій (виключення з Державного реєстру фінансових установ), вказуються види страхування, обсяги та період здійснення відповідних операцій.
При цьому більш детально, з обґрунтуванням норм законодавства, зміст порушення повинен знайти відображення у відповідному розділі акта перевірки (довідки).
У разі встановлення перевіркою фактів здійснення страховиком не передбаченої статутом діяльності вказуються види, обсяги та період здійснення такої діяльності.
2.5. У табличному варіанті у додатку до акта (довідки) вказується дані про наявність рахунків страховика у банках та інших фінансових установах із зазначенням інформації щодо надання банком (фінансовою установою) повідомлення про їх відкриття (закриття) за весь період, що підлягав перевірці, та страховиком за перевірений період, до набрання чинності внесених Законом України від 22 лютого 2006
N 3456-IV "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" змін до Закону України від 25 червня 1991
N 1251-XII "Про систему оподаткування". Крім того, вказується залишок коштів на останній день періоду, що підлягав перевірці.
Зазначається наявність ліцензій Національного банку України у разі відкриття рахунків за межами України.
В акті фіксується (не) відповідність даних перевірки щодо відкритих (закритих) рахунків страховика даним інформаційної бази державного податкового органу.
2.6. У табличному варіанті зазначається інформація про попередню планову (позапланову) виїзну перевірку страховика, проведену органами податкової служби.
У разі якщо попередня виїзна перевірка за всіма видами зобов'язань проводилась позапланово, зазначаються її результати.
Інформація вміщує в собі назву органу, який проводив перевірку, номер та дату акта перевірки, період, який охоплено перевіркою, встановлені порушення (суми донарахованих податків (у розрізі податків), а також зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування (у тому числі і по операціях з цінними паперами), дані щодо розміру застосованих штрафних (фінансових) санкцій, відомості про узгодження платником податків визначених попередньою перевіркою податкових зобов'язань (разом із штрафними санкціями), сплату донарахованих сум податків до бюджету та джерела погашення донарахованих сум.
Також зазначається інформація, чи внесені і як саме зміни до бухгалтерського обліку об'єктів оподаткування, чи відображено це у податковому обліку і звітності.
У випадку якщо результати будь-яких інших попередніх перевірок страховика впливають на висновки та результати перевірки, що проводиться, необхідно також зазначити їх результати.
2.7. Вказуються повні назви документів, використаних у ході перевірки. Зазначені документи групуються за типами із зазначенням періоду та методу здійснення перевірки.
У разі необхідності після таблиці щодо використаних при перевірці документів наводиться перелік не наданих до перевірки документів, які необхідні для визначення об'єктів оподаткування окремих періодів, із зазначенням причин їх ненадання (вилучення правоохоронними органами тощо). При цьому слід зазначити заходи, вжиті з метою отримання відповідних документів. Документи, які підтверджують зазначені заходи, слід навести в додатку до першого примірника акта перевірки.
2.8. Зазначається перелік комп'ютерних автоматизованих інформаційних систем, інформацію яких використано під час доперевірочного аналізу та в ході проведення перевірки. Такими системами можуть бути як системи органів державної податкової служби, так і системи платника податків.
2.9. У разі якщо в періоді, що перевірявся, страховик користувався пільгами, у табличному варіанті наводиться інформація про наявність пільг (код пільги, вид податку та платежу, щодо якого застосовано податкову пільгу, стаття на найменування законодавчого акта, які передбачають наявність пільги, податковий період, в якому застосовано податкову пільгу, сума податку, несплаченого через отримання податкової пільги).
2.10. В акті перевірки наводиться інформація про перевірки інших суб'єктів господарювання, проведені за період, що перевірявся, з питань господарських відносин зі страховиком щодо підтвердження задекларованих ним показників.
Реєстр направлених запитів формується станом на дату складання акта перевірки у двох примірниках, які не вручаються страховику та залишаються в органі ДПС.
При цьому перший примірник Реєстру направлених запитів додається до першого примірника акта перевірки. Цей реєстр містить інформацію щодо проведених перевірок (надісланих запитів на проведення перевірок) контрагентів страховика станом на дату складання акта перевірки та додається до матеріалів справи.
Другий примірник Реєстру направлених запитів залишається для здійснення контролю у структурному підрозділі, який проводив (очолював проведення) таку перевірку, до моменту здійснення всіх перевірок контрагентів (у т.ч. у разі необхідності відпрацювання ланцюгів).
У міру надходження відповідей, повторного направлення запитів тощо інформація у Реєстрі направлених запитів оновлюється. До моменту завершення всіх перевірок контрагентів з питань перевірки відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини із страховиком, облік результатів їх проведення рекомендується вести також і в електронному вигляді за встановленою формою.
Довідки про результати перевірок контрагентів щодо підтвердження відомостей, отриманих від страховика, що перевірявся, які завершені на момент складання акта перевірки, та/або відповіді контрагентів з приводу взаємовідносин з перевіреним страховиком, додаються до матеріалів акта перевірки.
Матеріали проведених перевірок контрагентів, які надійшли після складання акта перевірки та якими підтверджено відомості, отримані від перевіреного страховика, додаються до матеріалів перевірки. Матеріали, якими не підтверджено відомості, отримані від перевіреного страховика, підлягають подальшій реалізації у встановленому законодавством порядку, а копії таких матеріалів додаються до матеріалів перевірки.
При отриманні та опрацюванні всіх результатів проведених перевірок контрагентів з питань перевірки відомостей, отриманих від перевіреного страховика, другий примірник Реєстру направлених запитів додається до матеріалів справи.
2.11. Якщо при перевірці виявлено факти проведення господарських операцій із суб'єктами господарювання, установчі документи, свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця, первинні та інші документи яких в судовому порядку визнано недійсними, знаходяться в розшуку, визнані банкрутами, не звітують, продовжують здійснення страхової діяльності після припинення або анулювання ліцензій за порушення вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг, вчиняється відповідний запис та відображається у табличній формі наявна інформація щодо зазначених суб'єктів господарювання.
При цьому вплив взаємовідносин з наведеними суб'єктами на об'єкт оподаткування та податкові зобов'язання страховика, що перевіряється, необхідно відобразити у відповідних розділах акта перевірки/довідки щодо обчислення того чи іншого виду податку.
2.12. У цьому пункті проводиться аналіз рівня сплати податків страховиком, наводиться рівень податкової віддачі страховика за період, що підлягає перевірці, перелік основних страхувальників та перестраховиків та інше.
2.12.1. В акті/довідці у розрізі років (податкових періодів) зазначається податкова віддача страховика, що розраховується відповідно до вимог Методичних рекомендацій щодо складання плану-графіка проведення планових виїзних перевірок суб'єктів господарювання, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України від 28.03.2008
N 201.
2.12.2. Зазначається інформація про суми фактично сплачених страховиком загальнодержавних та місцевих податків, зборів (обов'язкових платежів), платником яких виступав страховик за період, що підлягав перевірці. Інформація наводиться за даними особових рахунків платника у розрізі років (у разі необхідності - податкових періодів).
Також наводиться інформація про наявність заборгованості чи переплат за картками особових рахунків станом на початок та кінець періоду, що підлягає перевірці.
2.12.3. На підставі звітних даних, що надаються страховиком до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, аналізуються у розрізі форм та видів страхування відомості щодо укладених договорів, нарахованих страхових платежів (премій, внесків) та кількості страхових випадків, за якими прийнято рішення про здійснення страхових виплат (відшкодувань).
2.12.4. Наводиться перелік основних контрагентів (резидентів та нерезидентів), що скористалися послугами страховика (із зазначенням найменувань, кодів ЄДРПОУ, ІПН для фізичних осіб, місцезнаходження, обсягів проведених операцій, видів страхування, сум страхових виплат тощо) та страхувальників - фізичних осіб (із зазначенням виду страхування, кількості договорів, обсягів проведених операцій, сум страхових виплат тощо).
2.12.5. У відповідному пункті зазначається інформація про наявність у страховика необоротних активів: основних фондів, земельних ділянок, нематеріальних активів у розрізі груп у вартісному виразі за даними бухгалтерського обліку станом на початок та кінець перевіреного періоду.
Наводиться інформація про орендовані страховиком необоротні активи, про документи, які дають право на користування зазначеними активами.
2.12.6. У цьому пункті аналізується рух основних фондів за період, що перевірявся (придбання, реалізація, надання та отримання в оренду тощо).
У разі відсутності у страховика основних фондів вчиняється відповідний запис.
2.12.7. Проводиться аналіз дебіторської та кредиторської заборгованості у розрізі основних контрагентів та термінів виникнення за даними бухгалтерського обліку станом на початок та кінець перевіреного періоду з винесенням зазначеної інформації у додаток до акта (довідки) перевірки.
2.12.8. Вказується інформація щодо укладених кредитних угод, отриманих (наданих) поворотних та безповоротних фінансових допомог із зазначенням найменувань банківських установ та суб'єктів господарювання, з якими співпрацював страховик з метою залучення додаткових грошових ресурсів, та відповідність проведених операцій чинному законодавству.
У разі отримання процентних доходів при розміщенні вільних грошових коштів на депозитні вклади та інвестиційні рахунки банківських та інших фінансових установ відповідна інформація наводиться у табличній формі, яка включає назву, код банку (установи), реквізити договору, термін та суму вкладень, відсоткову ставку та суму нарахованих та сплачених процентів за період перевірки.
2.13. В акті відображається інформація про проведені страховиком інвентаризації основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, коштів та інше.
У разі проведення інвентаризації у ході перевірки необхідно зазначити її результати. У цьому розділі також наводиться інформація про наявність у страховика основних засобів, товарно-матеріальних цінностей з ознаками безхазяйних (у випадку їх виявлення).
У разі коли в ході перевірок у страховика наявна сума податкового боргу, що перевищує вартість його активів, або передбачаються значні суми донарахувань, які також перевищуватимуть вартість його наявних активів, з урахуванням вимог пункту 10.6 статті
10 Закону України
"Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у відповідних пунктах цього розділу акта (або інших розділах) відображаються факти реалізації у перевіреному періоді (із зазначенням дати реалізації) активів іншим суб'єктам господарювання за цінами, меншими ніж звичайні (з визначенням різниці між звичайною ціною активів та фактичною ціною їх придбання), передачі страховиком права власності на активи іншим суб'єктам на безоплатній основі або у вигляді безповоротної фінансової допомоги. Крім того, відображається інформація про укладені у перевіреному періоді страховиком угоди лізингу або оренди майна з правом викупу, договори купівлі майна та цінних паперів на умовах попередньої оплати, за якими страховик, який перевіряється, не набув права власності на таке майно, інші операції, за якими страховик набуде прав власності у майбутньому.
3. Рекомендації до розділу 3 "Результати перевірки повноти обчислення та своєчасності сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків, зборів (обов'язкових платежів), неподаткових доходів, встановлених законодавством, а також дотримання вимог валютного та іншого законодавства"
3.1. Рекомендації до пункту 3.1 "Доходи від діяльності із страхування"
У підпунктах 3.1.1 "Валові внески, одержані (нараховані) страховиком на його користь за договорами страхування та перестрахування, у тому числі комісійні винагороди цедента, отримані від перестраховика", 3.1.2 "Валові внески, сплачені страховиком за договорами перестрахування з резидентами", 3.1.3 "Наявність факту коригування оподатковуваного доходу страховика, причини виникнення та правомірність проведення відповідного коригування", 3.1.4 "Правильність нарахування податку на прибуток від страхової діяльності" відображаються задекларовані страховиком показники та дані перевірки із зазначенням, у разі виявлення, відповідного відхилення.
З метою визначення ступеня участі перестраховиків у перестраховому захисті страховика та визначення залежності страховика у виконанні взятих на себе зобов'язань від надійності партнерів з перестрахування необхідно обрахувати та зазначити розмір питомої ваги вихідного перестрахування щодо отриманих (нарахованих) валових внесків.
Зазначена інформація наводиться у розрізі років (за необхідності - податкових періодів).
У разі проведення коригування оподатковуваного доходу від страхової діяльності шляхом збільшення (зменшення) показників зміни компенсації вартості страхових послуг або у разі самостійного виявлення помилок за результатами минулих податкових періодів, зазначається відповідний показник, який коригується, період та обсяг коригування, причини, що призвели до коригування, виконання зобов'язань страховика щодо декларування та сплати сум податку).
................Перейти до повного тексту