1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
Н А К А З
N 186 від 21.07.97
м.Київ
Про затвердження Правил розгляду звернень громадян до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та її територіальних органів
Відповідно до Законів України "Про звернення громадян" від 2 жовтня 1996 року N 393/96-ВР, "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 р. N 488/96-ВР та Положення про Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України від 14 лютого 1997 року N 142/97, та Положення про територіальні органи Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14.05.97 р. N 9
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила розгляду звернень громадян до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та її територіальних органів, що додаються.
2. Вважати такими, що втратили чинність Правила розгляду пропозицій, заяв та скарг громадян, що надходять до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та її територіальних відділень, затверджених наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 13.03.96 N 42 (z0146-96 ).
3. Начальнику Контрольно-правового управління Бурмаці М.О. забезпечити доведення до відома Міністерства юстиції України інформації про втрату чинності Правил розгляду пропозицій, заяв та скарг громадян, що надходять до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та її територіальних відділень, затверджених наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 13.03.96 N 42 та зареєстрованих Міністерством юстиції України 27.03.96 за N 146/1171.
4. Затвердити дні особистого прийому громадян Головою та членами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку згідно з додатком.
5. Головам територіальних органів Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до 15.07.1997 р. затвердити дні особистого прийому громадян.
Голова Комісії О.Мозговий
Затверджено
наказом Державної комісії з
цінних паперів та фондового
ринку від 21 липня 1997 р.
N 186
Правила розгляду звернень громадян до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та її територіальних органів
З метою комплексного правового врегулювання відносин, що виникають на ринку цінних паперів, забезпечення захисту інтересів громадян України, запобігання зловживань в цій сфері, відповідно до Законів України "Про звернення громадян" від 2 жовтня 1996 року N 393/96-ВР, "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 р. N 488/96-ВР, Положення про Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України від 14 лютого 1997 року N 142/97 та Положення про територіальні органи Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 14.05.1997 р. N 9, а також, керуючись цими Правилами, запроваджується прийом, реєстрація, розгляд звернень та особистий прийом громадян уповноваженими та службовими особами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та її територіальних органів.
1. Загальні положення
1.1. Під зверненням громадян до Державної комісії з цінних паперів та її територіальних органів (надалі - Комісії), слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги.
Пропозиція (зауваження) - звернення громадян, де висловлюється порада, рекомендація щодо діяльності суб'єктів ринку цінних паперів, а також висловлюються думки щодо врегулювання їх діяльності.
Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації їх прав та інтересів на ринку цінних паперів.
Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян на ринку цінних паперів, порушених діями або бездіяльністю суб'єктів ринку цінних паперів, рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, установ та посадових осіб.
1.2. До рішень, дій (бездіяльності) у сфері діяльності на ринку цінних паперів, які можуть бути оскаржені, належать такі, внаслідок яких:
порушено права і законні інтереси громадянина (групи громадян) з одержання інформації про умови випуску та обігу цінних паперів, результатів фінансово-господарської діяльності емітентів, обсягу і характеру угод з цінними паперами та іншої інформації, передбаченої чинним законодавством щодо ринку цінних паперів; гарантування прав власності на цінні папери; дотримання учасниками ринку цінних паперів на фондовому ринку вимог актів законодавства; дій, рішень суб'єктів ринку цінних паперів, державних органів, органів місцевого самоврядування, установ, посадових осіб;
створення перешкоди для здійснення громадянином його прав і законних інтересів на ринку цінних паперів.
2. Вимоги до звернення
2.1. У зверненні, що адресується до Комісії має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
Звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином особисто чи через уповноважену особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до вимог чинного законодавства.
Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне).
Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.
Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз'ясненнями не пізніш як через 10 днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених п.2.4 цих Правил.
2.2. Громадяни мають право звертатися до Комісії українською чи іншою мовою, прийнятною для сторін.
Рішення щодо звернень громадян та відповіді на них оформляються відповідно до вимог законодавства про мови. Такі рішення та відповіді можуть бути викладені в перекладі мовою спілкування заявника.
2.3. Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду.
2.4. Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.
2.5. Якщо питання, порушені в зверненні не входить до компетенції Комісії, воно в термін не більше п'яти днів пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення. У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обгрунтованого рішення, воно в той же термін повертається громадянину з відповідними роз'ясненнями.
2.6. Забороняється направляти скарги громадян для розгляду тим органам або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються.
2.7. Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.
2.8. Не розглядаються повторні звернення від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, термін розгляду яких передбачено п.3.5 цих Правил, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.
2.9. Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає Голова Комісії, у територіальному органі Комісії - Голова територіального органу Комісії.
2.10. Подання громадянином звернення, яке містить наклеп і образи, дискредитацію Комісії, її територіальних органів, посадових осіб, заклики до розпалювання расової, релігійної ворожнечі та інших дій, тягнуть за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством.
2.11. Витрати, зроблені Комісією у зв'язку з перевіркою звернень, які містять завідомо неправдиві відомості, можуть бути стягнуті з громадянина за рішенням суду.
2.12. Забороняється переслідування громадян і членів їх сімей за подання звернень, що містять критику з питань діяльності Комісії та прийнятих нею рішень.
2.13. Не допускається розголошення одержаних у зверненнях до Комісії відомостей про особисте життя громадян без їх згоди чи відомостей, що становлять державну або іншу таємницю, яка охороняється законом, та іншої інформації, якщо це ущемлює права і законні інтереси громадян. Не допускається з'ясування даних про особу громадянина, які не стосуються звернення. На прохання громадянина, висловлене в усній формі або зазначене в тексті звернення, не підлягає розголошенню його прізвище, місце проживання та роботи.
Ця заборона не поширюється на випадки повідомлення інформації, що міститься у зверненні, особами, які мають відношення до вирішення справи.
2.14. Діловодство щодо звернень громадян до Комісії ведеться в порядку, передбаченому Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів від 14 квітня 1997 року N 348.
3. Порядок розгляду звернень громадян
3.1. Звернення громадян, що надходять до Комісії, направляються на розгляд до відповідного структурного підрозділу Комісії, до компетенції якого належить вирішення питання, викладеного у зверненні.

................
Перейти до повного тексту