- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 18 квітня 2013 року № 82 |
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Центральної виборчої комісії
№ 342 від 23.04.2014 )
Про порядки надання ефірного часу та друкованих площ для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення повторних та проміжних виборів народного депутата України
Відповідно до частин п’ятої, шостої статті
16, пункту 1 частини другої статті
30, частин першої, четвертої, шостої - дев’ятої статті
71, частин першої - дев’ятої, одинадцятої, дванадцятої статті
72, частин першої - п’ятої, восьмої статті
73, частини п’ятої, пункту 1 частини дев’ятнадцятої, частини двадцять п’ятої статті
74, частини третьої статті
104, частини другої статті
106 Закону України
"Про вибори народних депутатів України", керуючись статтями
11 -
13, пунктом 4 статті
17, пунктом 17 статті
19 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія
постановляє:
1. Встановити:
Порядок надання кандидатам у народні депутати України, зареєстрованим в одномандатному виборчому окрузі, ефірного часу на радіо та телебаченні для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення повторних та проміжних виборів народного депутата України (додаток 1);
Порядок надання кандидатам у народні депутати України, зареєстрованим в одномандатному виборчому окрузі, друкованих площ для опублікування їх передвиборних програм за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення повторних та проміжних виборів народного депутата України (додаток 2).
2. Цю постанову оприлюднити на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії.
Голова Центральної виборчої комісії |
В.ШАПОВАЛ |
Додаток 1
до постанови Центральної виборчої комісії
від 18 квітня 2013 року № 82
ПОРЯДОК
надання кандидатам у народні депутати України, зареєстрованим в одномандатному виборчому окрузі, ефірного часу на радіо та телебаченні для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення повторних та проміжних виборів народного депутата України
Цей Порядок розроблено з метою забезпечення однакового застосування Закону України
"Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) щодо особливостей надання кандидатам у народні депутати України, зареєстрованим в одномандатному виборчому окрузі (далі відповідно - кандидати у депутати, одномандатний округ), ефірного часу на радіо та телебаченні для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку і проведення повторних та проміжних виборів народного депутата України (далі - вибори депутата).
1. Загальні положення
1.1. Ефірний час для проведення передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів депутата, надається кандидатам у депутати в електронних (аудіовізуальних) засобах масової інформації регіональними телерадіоорганізаціями державної чи комунальної форми власності, що здійснюють трансляцію телерадіопрограм у межах відповідного одномандатного округу на регіональних теле-, радіоканалах мовлення між дев’ятнадцятою і двадцять другою годинами.
1.2. Регіональні телерадіоорганізації державної та комунальної форми власності, територія трансляції теле-, радіопрограм яких поширюється на межі відповідного одномандатного округу, не пізніш як на наступний день після опублікування рішення Центральної виборчої комісії про призначення повторних чи проміжних виборів депутата зобов’язані встановити розцінки вартості однієї хвилини (секунди) ефірного часу та не пізніш як на другий день після опублікування відповідного рішення Центральної виборчої комісії опублікувати зазначені розцінки у регіональних (місцевих) друкованих засобах масової інформації.
Розцінки вартості одиниці ефірного часу для проведення передвиборної агітації можуть розраховуватись окремо для робочих днів і окремо для вихідних та святкових днів, а також окремо для різних за кількістю потенційної аудиторії періодів ефірного часу.
Розміри розцінок вартості одиниці ефірного часу не можуть перевищувати розміру середньоарифметичного значення ціни за комерційну рекламу (рекламу, розповсюдження якої має на меті отримання прибутку) за перші три квартали року, що передує року проведення виборів депутата.
Регіональні телерадіоорганізації державної та комунальної форми власності, які зареєстровані після 1 березня року, що передує року проведення виборів депутата, встановлюють розцінки вартості одиниці ефірного часу на підставі даних за весь період їх діяльності. Розміри розцінок таких засобів масової інформації не можуть перевищувати розмірів розцінок Національної телекомпанії України, Національної радіокомпанії України та змінюватися протягом виборчого процесу.
1.3. Черговість надання ефірного часу на радіо та телебаченні кандидатам у депутати за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів депутата, визначається за результатами жеребкувань, що проводяться Центральною виборчою комісією не пізніш як за п’ятнадцять днів до дня виборів депутата.
1.4. Результати відповідних жеребкувань та складені за їх підсумками розклади надання ефірного часу із зазначенням передвиборних агітаційних теле-, радіопрограм, конкретної дати і часу виходу їх в ефір оприлюднюються Центральною виборчою комісією в регіональному (місцевому) друкованому засобі масової інформації державної чи комунальної форми власності у триденний строк з дня їх затвердження.
1.5. Регіональні телерадіоорганізації державної чи комунальної форми власності, з якими укладено угоди на розповсюдження матеріалів передвиборної агітації, не пізніш як за двадцять днів до дня виборів депутата складають та надсилають до Центральної виборчої комісії на паперовому носії та в електронному вигляді попередній розклад ефірного часу трансляції агітаційних теле-, радіопрограм із зазначенням дати і часу виходу їх в ефір (без зазначення конкретних учасників).
1.6. Передвиборна агітація за рахунок і в межах коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів депутата, здійснюється з дотриманням принципу рівних умов, що забезпечуються шляхом надання кандидатам у депутати рівноцінного ефірного часу в електронних (аудіовізуальних) засобах масової інформації.
2. Порядок надання ефірного часу кандидатам у депутати
2.1. Ефірний час для проведення передвиборної агітації надається кандидату у депутати у блоці передвиборних програм обсягом не менше 20 хвилин - на регіональному телеканалі та не менше 20 хвилин - на регіональному радіоканалі, трансляція яких здійснюється на територію відповідного одномандатного округу.
2.2. Протягом 20 хвилин до і після теле-, радіотрансляції передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми кандидата у депутати забороняється в будь-якій формі коментувати чи оцінювати її зміст, давати будь-яку інформацію щодо цього кандидата у депутати.
2.3. Ефірний час, що надається кандидату у депутати, може використовуватися як для його виступу в прямому ефірі, так і для розповсюдження попередньо записаної на відповідному носії інформації передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми.
Запис теле-, радіопрограм здійснюється відповідно до вимог щодо аудіо-, відеозапису передач, установлених телерадіоорганізацією, на носіях інформації, що використовує така телерадіоорганізація.
2.4. Запис передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми (оригінал та дві копії) подається телерадіоорганізації особисто кандидатом у депутати або довіреною особою кандидата у депутати (далі - довірена особа) не пізніше ніж за три дні до виходу програми в ефір.
У разі неподання кандидатом у депутати чи довіреною особою запису передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми в установлений строк кандидат у депутати вважається таким, що бажає використати ефірний час для виступу в прямому ефірі.
2.5. Працівники регіональної телерадіоорганізації у присутності кандидата у депутати або довіреної особи переглядають чи прослуховують запис передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми кандидата у депутати з метою виявлення відповідності такого аудіо-, відеозапису вимогам, установленим телерадіоорганізацією.
2.6. У разі невідповідності запису передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми встановленим вимогам складається акт у двох примірниках, кожен з яких підписується представником регіональної телерадіоорганізації та відповідно кандидатом у депутати або довіреною особою. У такому разі кандидат у депутати може використати ефірний час для виступу в прямому ефірі або усунути недоліки запису, подавши не пізніше ніж за 24 години до запланованого виходу в ефір новий запис передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми.
2.7. Якщо кандидат у депутати не подав за 24 години до запланованого виходу програми в ефір нового запису, що відповідає вимогам, установленим телерадіоорганізацією, відповідна телерадіоорганізація вважає кандидата у депутати таким, що бажає використати цей ефірний час для виступу в прямому ефірі.
2.8. Після перегляду чи прослуховування запису передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми кандидата у депутати оригінал та дві копії цього запису на носіях інформації пломбуються і підписуються відповідними особами, зазначеними у пункті 2.5 цього Порядку.
Подані до телерадіоорганізації оригінал та дві копії запису передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми кандидата у депутати в опломбованому вигляді зберігаються телерадіоорганізацією до часу виходу програми в ефір. На вимогу кандидата у депутати копія такого запису передається їм невідкладно.
2.9. У разі якщо кандидат у депутати, який виявив бажання використати ефірний час для виступу в прямому ефірі, не з’явився у визначений жеребкуванням час до телерадіоорганізації для виступу в прямому ефірі, телерадіоорганізація може використовувати цей ефірний час на власний розсуд, однак зобов’язана безкоштовно інформувати телеглядачів (радіослухачів) про відмову кандидата у депутати від виступу.
Таке інформування здійснюється телерадіоорганізацією протягом часу, що відводився на передвиборну агітацію кандидату у депутати, тричі (через рівні проміжки часу) шляхом:
- розміщення у нижній частині екрану текстового повідомлення такого змісту для телеканалів:
................Перейти до повного тексту