1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 1 жовтня 2012 року № 1181
Про скаргу кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 221 Черняховського В.П., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 29 вересня 2012 року за № 21-36-26562
До Центральної виборчої комісії 29 вересня 2012 року надійшла скарга кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 221 Черняховського Віталія Петровича на дії кандидата у народні депутати України в цьому ж окрузі Шлапак Алли Василівни.
У скарзі суб’єкт звернення просить "визнати дії кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 221 Шлапак Алли Василівни такими, що грубо порушують Закон України "Про вибори народних депутатів України" ; зобов’язати кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 221 Шлапак Аллу Василівну утриматися від надання виборцям, закладам, установам, організаціям коштів або безоплатно чи на пільгових умовах товарів, послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних цінностей; винести попередження кандидату у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 221 Шлапак Аллі Василівні за порушення вимог передвиборчої агітації".
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що 24 вересня 2012 року з 18 до 19 години у приміщенні середньої загальноосвітньої школи № 121 відбувалась зустріч кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 221 Шлапак А.В. з мешканцями мікрорайону Совки, під час якої виборцям роздавалися продуктові набори та агітаційна продукція кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 221 Шлапак А.В.
Разом з тим, суб’єкт звернення зі скаргою посилається на порушення суб’єктом оскарження вимог частини тринадцятої статті 74 Закон України "Про вибори народних депутатів України" (далі – Закон).
На підтвердження зазначеного суб’єкт звернення додав до скарги: акт про виявлення порушень виборчого законодавства від 24 вересня 2012 року, фотографії вмісту продуктового набору та агітаційних матеріалів, поліетиленовий пакет із символікою "З людьми і для людей! Алла Шлапак. Київ – це кияни", брошуру "З людьми і для людей! Кандидат в депутати Верховної Ради України Алла Шлапак", газету "З людьми і для людей! Шлапак Алла", кулькову ручку з написом "З людьми і для людей! Алла Шлапак. Соціальна справедливість".
На виконання частини десятої статті 111 Закону копію скарги 29 вересня 2012 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
Так, 1 жовтня 2012 року до Центральної виборчої комісії надійшли пояснення кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 221 Шлапак А.В., у яких вона просить відмовити у задоволенні скарги кандидата у народні депутати України в цьому окрузі Черняховського В.П., посилаючись на її безпідставність та необґрунтованість.
Постановою Центральної виборчої комісії від 6 серпня 2012 року № 170 зареєстровано кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 221 Шлапак Аллу Василівну.
Постановою Центральної виборчої комісії від 15 серпня 2012 року № 397 зареєстровано кандидата у народні депутати України в цьому ж окрузі Черняховського Віталія Петровича.
За змістом частин першої та другої статті 108 Закону та пунктів 2.1, 2.2 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України , затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі – Порядок), кандидат у народні депутати України, зареєстрований у встановленому Законом порядку, може оскаржити до виборчої комісії, зокрема дії іншого кандидата у народні депутати України. Частиною восьмою вказаної статті та пунктом 3.4 Порядку передбачено, що скарга на дії чи бездіяльність кандидата у народні депутати України може бути подана до Центральної виборчої комісії.
Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею 108 Закону скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, Центральна виборча комісія встановила.
Відповідно до частини першої статті 68 Закону передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України.
Згідно з частиною тринадцятою статті 74 Закону забороняється проводити передвиборну агітацію, що супроводжується наданням виборцям, закладам, установам, організаціям коштів або безоплатно чи на пільгових умовах товарів (крім товарів, що містять візуальні зображення назви, символіки, прапора партії, за умови, що вартість таких товарів не перевищує три відсотки мінімального розміру заробітної плати), послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних цінностей. Така передвиборна агітація або надання виборцям, закладам, установам, організаціям коштів або безоплатно чи на пільгових умовах товарів, послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних цінностей, що супроводжується закликами або пропозиціями голосувати за або не голосувати за певну партію чи кандидата у депутати або згадуванням назви партії чи імені кандидата, є непрямим підкупом виборців.

................
Перейти до повного тексту