- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
Про скаргу Виборчого блоку політичних партій "Опозиційний блок НЕ ТАК!", зареєстровану в Центральній виборчій комісії 18 лютого 2006 року за N 21-34-5633
До Центральної виборчої комісії 18 лютого 2006 року надійшла скарга Виборчого блоку політичних партій "Опозиційний блок НЕ ТАК!" на дії посадової особи органу виконавчої влади - виконуючого повноваження Міністра внутрішніх справ України Луценка Юрія Віталійовича.
У скарзі суб'єкт звернення просить визнати, що 14 лютого 2006 року о 23 годині 35 хвилин під час виступу у підсумковому випуску ТСН на телеканалі "1+1" виконуючий обов'язки Міністра внутрішніх справ України Луценко Ю.В. проводив передвиборну агітацію, чим порушив вимоги пунктів 2, 3 частини першої статті
71 Закону України
"Про вибори народних депутатів України"; визнати, що вказаними діями суб'єкт оскарження порушив вимоги пунктів 2, 3 частини п'ятої статті
3 Закону України
"Про вибори народних депутатів України"; визнати, що оскаржувані дії суб'єкта оскарження підтверджують невиконання ним постанови Центральної виборчої комісії від 5 січня 2006 року
N 73 та рішення Печерського районного суду м. Києва від 10 лютого 2006 року; в якості способу поновлення порушених прав суб'єкта звернення зі скаргою зобов'язати Луценка Ю.В., який виконує повноваження Міністра внутрішніх справ України, утримуватися від протиправного недотримання вимог закону з питань передвиборної агітації з метою знищення поваги виборців до виборчого блоку політичних партій "Опозиційний блок НЕ ТАК!".
Викладені в скарзі вимоги суб'єкт звернення обґрунтовує, зокрема, таким.
14 лютого 2006 року о 23 годині 35 хвилин під час виступу у підсумковому випуску ТСН на телеканалі "1+1" виконуючий повноваження Міністра внутрішніх справ України Луценко Ю.В. розповсюдив інформацію про те, що серед кандидатів у народні депутати України, висунутих від Виборчого блоку політичних партій "Опозиційний блок НЕ ТАК!", Блоку Наталії Вітренко "Народна опозиція", "Блоку Лазаренка", Блоку НДП, Виборчого блоку "Держава - Трудовий Союз", Всеукраїнської партії "Нова сила", Виборчого блоку політичних партій "ЗА СОЮЗ", Всеукраїнського об'єднання "Свобода", "є особи, судимість яких не погашено, є особи, які знаходяться у розшуку, особи, які визнані звинуваченими у справах міліції, прокуратурі та суді".
Суб'єкт звернення вважає, що зазначеними діями Луценко Ю.В., який є посадовою особою органу виконавчої влади, закликав виборців не голосувати за Виборчий блок політичних партій "Опозиційний блок НЕ ТАК!", Блок Наталії Вітренко "Народна опозиція", "Блок Лазаренка", Блок НДП, Виборчий блок "Держава - Трудовий Союз" , Всеукраїнську партію "Нова сила", Виборчий блок політичних партій "ЗА СОЮЗ", Всеукраїнське об'єднання "Свобода", і це є достатньою підставою для висновку, що ним порушені вимоги пунктів 2, 3 частини першої статті 71, пунктів 2, 3 частини п'ятої статті
3 Закону України
"Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон).
Відповідно до пункту 2 частини першої статті
103 Закону суб'єктом звернення зі скаргою, що стосується процесу виборів депутатів, може бути партія (блок) - суб'єкт виборчого процесу в особі її керівника (керівників блоку), представника партії (блоку) в Центральній виборчій комісії, уповноваженої особи партії (блоку) чи іншої особи, уповноваженої рішенням центрального керівного органу партії (керівного органу блоку). Виборчий блок політичних партій "Опозиційний блок НЕ ТАК!" висунув кандидатів у народні депутати України 18 грудня 2005 року на Міжпартійному з'їзді цього блоку, відтак набувши статусу суб'єкта виборчого процесу з виборів народних депутатів України 26 березня 2006 року.
Згідно з частиною першою статті
104 Закону скарга що стосується призначення, підготовки і проведення виборів депутатів, з урахуванням особливостей, встановлених статтями
111-
115 Закону, може бути подана відповідним суб'єктом звернення зі скаргою, зокрема, на дію посадової чи службової особи органу державної влади, органу місцевого самоврядування чи іншого суб'єкта виборчого процесу відповідно до статті
12 Закону.
Відповідно до частини першої статті
112 Закону суб'єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, закладу, установи чи організації, їх посадової чи службової особи, що стосуються невиконання покладених на них законом обов'язків, протиправного втручання у діяльність виборчих комісій або їх членів, а також недотримання вимог
Закону з питань передвиборної агітації. Згідно з частиною другою статті
112 Закону скарга на дії посадової особи органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, закладу чи організації подається до окружної виборчої комісії чи Центральної виборчої комісії або до місцевого суду за місцезнаходженням відповідного органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, закладу чи організації.
Положенням про Міністерство внутрішніх справ України, затвердженим Указом Президента України від 17 жовтня 2000 року
N 1138/2000, встановлено, що Міністерство внутрішніх справ України є центральним органом виконавчої влади. Міністерство внутрішніх справ України очолює Міністр внутрішніх справ України, який є посадовою особою цього центрального органу виконавчої влади.
Отже, суб'єктом оскарження є посадова особа органу виконавчої влади та правоохоронного органу.
Скарга до виборчої комісії може бути подана суб'єктом звернення зі скаргою протягом п'яти днів після вчинення дії суб'єктом оскарження (частина перша статі 106
Закону). Оскаржувані дії Луценком Ю.В. вчинено 14 лютого 2006 року.
Отже, зазначену скаргу подано належному суб'єкту розгляду в установлений
Законом строк оскарження.
Таким чином, розгляд скарги Виборчого блоку політичних партій "Опозиційний блок НЕ ТАК!" на дії виконуючого повноваження Міністра внутрішніх справ України Луценка Ю.В. належить до повноважень Центральної виборчої комісії.
На виконання вимог частини одинадцятої статті
108 Закону 19 лютого 2006 року копію зазначеної скарги надіслано Центральною виборчою комісією суб'єкту оскарження.
22 лютого 2006 року до Центральної виборчої комісії надійшли письмові пояснення виконуючого повноваження Міністра внутрішніх справ України Луценка Ю.В., в яких він зазначає, що, на його думку викладені у скарзі його висловлювання "не підпадають під визначення "передвиборна агітація", встановлене
Законом". Достатніх законних підстав для задоволення вимог скаржника він не вбачає.
Розглянувши скаргу, додані до неї суб'єктом звернення матеріали, а також надані на запит Комісії письмові пояснення Луценка Ю.В., Центральна виборча комісія встановила.
14 лютого 2006 року о 23 годині 35 хвилин під час інтерв'ю в підсумковому випуску програми ТСН на телеканалі "1+1" посадова особа Міністерства внутрішніх справ України Луценко Ю.В. сказав, що серед кандидатів у народні депутати України, включених до виборчих списків Виборчого блоку політичних партій "Опозиційний блок НЕ ТАК!", Блоку Наталії Вітренко "Народна опозиція", "Блоку Лазаренка", Блоку НДП, Виборчого блоку "Держава - Трудовий Союз", Всеукраїнської партії "Нова сила", Виборчого блоку політичних партій "ЗА СОЮЗ", Всеукраїнського об'єднання "Свобода", є особи, судимість яких не погашено. Крім того, за словами Луценка Ю.В., у виборчих списках кандидатів у народні депутати Партії регіонів, Виборчого блоку політичних партій "Опозиційний блок НЕ ТАК!", Блоку Наталії Вітренко "Народна опозиція", Виборчого блоку "Влада народу", Виборчого блоку "Держава - Трудовий Союз", "Партії екологічного порятунку "ЕКО+25%", Всеукраїнської партії "Нова сила" є особи, які знаходяться у розшуку.
Виконуючий повноваження Міністра внутрішніх справ зазначив: "Я наполягаю на тому, що маю обов'язок інформувати людей громадян про криміногенну ситуацію. Я не агітую "за" чи "проти". Ну, можливо, хтось разом крав, хтось разом сидів. Можливо для нього це - "за". А комусь це не подобається - буде "проти". Це їхнє питання. Але моє завдання - інформувати, аби люди не обирали чорних кішок в темному мішку, бачучи лише п'ять відомих прізвищ. Вони мають мати повну інформацію і обирати усвідомлено. Це - їхнє право!".
Спеціальним законом, який регламентує діяльність, права та обов'язки міліції в Україні, є Закон України
"Про міліцію".
................Перейти до повного тексту