- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
Про реєстрацію ініціативної групи всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, утвореної на зборах громадян України, що відбулися 24 грудня 2005 року в м. Сміла Черкаської області
До Центральної виборчої комісії 2 січня 2006 року надійшло подання Смілянського міського голови Оксьома Івана Григоровича від 29 грудня 2005 року N 2257-кн щодо реєстрації ініціативної групи всеукраїнського референдуму за народною ініціативою.
Розглянувши зазначене подання та додані до нього документи, Центральна виборча комісія встановила.
У м. Сміла Черкаської області 24 грудня 2005 року за адресою вул. Свердлова, 110, відбулися збори громадян України для утворення ініціативної групи всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, в яких згідно з протоколом цих зборів взяли участь 378 осіб. Учасниками зборів схвалено пропозицію про проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою та затверджено формулювання питань, які пропонується винести на всеукраїнський референдум:
"Чи згодні Ви з тим, щоб Україна стала членом Організації Північноатлантичного договору (НАТО)?";
"Чи підтримуєте Ви участь України у Єдиному економічному просторі (ЄЕП) разом із Російською Федерацією, Республікою Казахстан та Республікою Білорусь, відповідно до
Угоди про формування Єдиного економічного простору, підписаної 19 вересня 2003 року?"
Учасниками зборів обрано ініціативну групу в складі 143 осіб, яким доручено збирання підписів громадян України під вимогою про проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою.
Перевіркою списку ініціативної групи всеукраїнського референдуму встановлено, що відомості про місце проживання Кунгурцевої Раїси Михайлівни, Кравченко Марини Михайлівни та Кармазіної Маргарити Михайлівни не збігаються із зазначеними ними відомостями про їх місце проживання в зобов'язаннях про додержання членами ініціативної групи законодавства України про референдуми. Отже, Кунгурцева Раїса Михайлівна, Кравченко Марина Михайлівна та Кармазіна Маргарита Михайлівна не можуть бути зареєстровані членами ініціативної групи всеукраїнського референдуму.
Перевіркою списку учасників зборів також установлено, що дата народження Дорожкіної Нелі Сергіївни, зазначена у документах, не співпадає з датою народження у списку ініціативної групи, що не дає підстави зареєструвати Дорожкіну Нелі Сергіївну членом цієї групи.
Крім того, під час перевірки поданих до Центральної виборчої комісії матеріалів установлено, що зобов'язання про додержання членами ініціативної групи законодавства України про референдуми підписали Савіченко Євгеній Іванович, Макарченко Інна Володимирівна, Пономар Ніна Іванівна, Клименко Майя Василівна, Тиха Надія Феофанівна, Ткаченко Любов Іванівна, Лепський В'ячеслав Володимирович, яких до списку членів ініціативної групи не включено. Натомість до нього включено Савченка Євгенія Івановича, Макарченко Інну Василівну, Пономар Ніну Михайлівну, Клименко Маю Володимирівну, Тиху Надію Федорівну, Ткаченко Любу Іванівну, Лепського В'чеслава Володимировича, що обумовлює неможливість їх реєстрації.
Незважаючи на виявлені розбіжності, Центральна виборча комісія зазначає, що загальні обставини не впливають на законність проведення зборів громадян України для утворення ініціативної групи всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, оскільки кількість учасників зборів відповідає вимогам частини першої, а кількість обраних членів ініціативної групи - частини шостої статті
16 Закону України
"Про всеукраїнський та місцеві референдуми" (далі - Закон).
Крім того, перевіркою поданих до Центральної виборчої комісії матеріалів установлено їх відповідність іншим вимогам
Закону.
Згідно з частиною четвертою статті
17 Закону до Центральної виборчої комісії подання надіслано належним суб'єктом та в установлений
Законом 10-денний строк.
Відповідно до частини першої статті
16 Закону в зборах громадян щодо утворення ініціативної групи взяли участь не менше 200 громадян України, які мають право на участь у референдумі.
Згідно з положеннями частини четвертої статті
16 Закону перед початком зборів для утворення ініціативної групи всеукраїнського референдуму за народною ініціативою проведено реєстрацію учасників зборів, про що зазначено у протоколі цих зборів; у списку учасників зборів вказано прізвища, імена та по батькові, дати народження та місце проживання учасників зборів; учасниками зборів обрано голову Половинку Миколу Михайловича і секретаря зборів Шнур Ларису Іванівну; до порядку денного зборів включено питання про обговорення доцільності проведення референдуму та про точне формулювання питань, які пропонується винести на референдум.
На виконання частини п'ятої статті
16 Закону в протоколі зборів громадян окремо зазначено відомості про затвердження формулювання кожного питання, що пропонується винести на референдум; учасниками зборів обрано ініціативну групу, якій рішенням цих зборів доручено збирання підписів громадян під вимогою про проведення всеукраїнського референдуму за народною ініціативою, про що зазначено в протоколі зборів.
Відповідно до частини сьомої статті
16 Закону про проведення зборів громадян України для утворення ініціативної групи всеукраїнського референдуму за народною ініціативою складено протокол із зазначенням результатів голосування з питань порядку денного.
У протоколі зборів громадян України для утворення ініціативної групи всеукраїнського референдуму за народною ініціативою вказано дату та місце їх проведення.
Відповідно до частини восьмої статті
16 Закону список учасників зборів та протокол зборів громадян України для утворення ініціативної групи всеукраїнського референдуму за народною ініціативою підписано головою і секретарем цих зборів.
Точне формулювання питань, які пропонується винести на всеукраїнський референдум, оформлено відповідно до вимог частини восьмої статті
16 Закону.
На виконання частини шостої статті
16 Закону до складу ініціативної групи обрано не менше 20 громадян України, які мають право брати участь у референдумі.
Згідно з частиною восьмою статті
16 Закону список членів ініціативної групи підписано головою і секретарем цих зборів; при цьому в списку членів ініціативної групи зазначено дані документів, що посвідчують особу кожного члена цієї ініціативної групи.
Відповідно до частини першої статті
16 Закону в списку членів ініціативної групи вказано дати народження членів цієї групи, які мають право брати участь у референдумі.
На виконання частини третьої статті
17 Закону всі члени ініціативної групи підписали зобов'язання про додержання ними законодавства України про референдуми.
Таким чином, Центральною виборчою комісією встановлено відповідність поданих документів щодо зазначеної ініціативної групи вимогам
Закону.
Згідно зі статтею
5 Конституції України носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ, який здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування, а узурпувати державну владу не може ніхто.
Відповідно до статті
38 Конституції України громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Статтею
69 Конституції України визначено, що народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії.
Згідно з частиною другою статті
72 Основного Закону всеукраїнський референдум проголошується за народною ініціативою на вимогу не менш як трьох мільйонів громадян України, які мають право голосу, за умови, що підписи щодо призначення референдуму зібрано не менш як у двох третинах областей і не менш як по сто тисяч підписів у кожній області.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті
92 Конституції України права і свободи людини і громадянина, гарантії цих прав і свобод визначаються виключно законами України.
Згідно з пунктом 20 частини першої статті
92 Конституції України організація і порядок проведення виборів і референдумів визначаються виключно законами України.
Стаття
74 Конституції України не допускає проведення референдуму лише щодо законопроектів з питань податків, бюджету та амністії.
У Рішенні від 5 жовтня 2005 року
N 6-рп/2005 у справі за конституційним поданням 60 народних депутатів України про офіційне тлумачення положень частини першої статті
103 Конституції України в контексті положень її статей 5, 156 та за конституційним зверненням Галайчука Вадима Сергійовича, Подгорної Вікторії Валентинівни, Кислої Тетяни Володимирівни про офіційне тлумачення положень частин другої, третьої, четвертої статті
5 Конституції України N 1-5/2005 Конституційний Суд України вказав, що принцип народного суверенітету, закріплений у статті
5 Конституції України, передбачає первинний, єдиний і невідчужуваний характер влади Українського народу.
Як зазначив Конституційний Суд України в Ухвалі від 6 червня 2002 року
N 35-у/2002 про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Центральної виборчої комісії щодо офіційного тлумачення положень частин четвертої, шостої статті
17 Закону України
"Про всеукраїнський та місцеві референдуми", відповідь на порушені у клопотанні Центральної виборчої комісії питання міститься у Рішенні Конституційного Суду України від 27 березня 2000 року
N 3-рп/2000 (справа про всеукраїнський референдум за народною ініціативою). В абзаці п'ятому підпункту 4.2 пункту 4 цього
Рішення сформульовано правову позицію Конституційного Суду України, згідно з якою Президент України, Центральна виборча комісія, інші державні органи мають здійснювати перевірку щодо відповідності
Конституції України питань, які пропонується винести на всеукраїнський референдум, зокрема за народною ініціативою.
................Перейти до повного тексту