- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
П О С Т А Н О В А
Про скаргу заступника голови дільничної виборчої комісії виборчої дільниці N 48 територіального виборчого округу N 106 Бережної О.П.
До Центральної виборчої комісії 15 листопада 2004 року надійшла скарга заступника голови дільничної виборчої комісії територіального виборчого округу N 106 Бережної Олени Петрівни на дії голови територіальної виборчої комісії зазначеного округу Зеленської В.М.
Суб'єкт звернення зі скаргою просить визнати незаконними дії голови територіальної виборчої комісії територіального виборчого округу N 106 Зеленської В.М., достроково припинити її повноваження та зобов'язати територіальну виборчу комісію розглянути скаргу Бережної О.П. на рішення дільничної виборчої комісії виборчої дільниці N 48 відповідного виборчого округу від 23 жовтня 2004 року згідно з вимогами Закону України
"Про вибори Президента України" (далі - Закон).
В обґрунтування своїх вимог скаржник посилається на те, що 28 жовтня 2004 року до територіальної виборчої комісії територіального виборчого округу N 106 було подано скаргу на рішення дільничної виборчої комісії виборчої дільниці N 48 цього виборчого округу від 23 жовтня 2004 року, проте лише 9 листопада 2004 року нею отримано лист за підписом голови територіальної виборчої комісії Зеленської В.М. про залишення скарги без розгляду у зв'язку з тим, що територіальна виборча комісія нібито вже розглядала викладені у скарзі Бережної О.П. обставини при розгляді постанови дільничної виборчої комісії виборчої дільниці N 48 від 23 жовтня 2004 року.
Розглядаючи скаргу та додані до неї матеріали, Центральна виборча комісія встановила таке.
Скаргу на рішення дільничної виборчої комісії виборчої дільниці N 48 територіального виборчого округу N 106 від 23 жовтня 2004 року було подано заступником голови дільничної виборчої комісії виборчої дільниці N 48 Бережною О.П. до відповідної територіальної виборчої комісії 28 жовтня 2004 року. Листом голови територіальної виборчої комісії територіального виборчого округу N 106 Зеленської В.М. від 29 жовтня 2004 року N 30 суб'єкту звернення зі скаргою надано відповідь про фактичне залишення скарги без розгляду, оскільки викладені у скарзі обставини вже були предметом розгляду територіальною виборчою комісією територіального виборчого округу N 106 при розгляді постанови дільничної виборчої комісії виборчої дільниці N 48 від 23 жовтня 2004 року.
Відповідно до частини третьої статті
94 Закону скарга щодо порушень, які мали місце до дня голосування, може бути подана не пізніше часу закінчення дня, що передує дню початку голосування. При цьому днем вчинення дії є день її фактичного вчинення, а не день, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про вчинену дію. Таким чином, порушення встановленого
Законом та Порядком розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 22 вересня 2004 року
N 642, порядку розгляду скарги, вчинені 29 жовтня 2004 року, тобто до дня голосування, могли бути оскаржені до 24 години 30 жовтня 2004 року. Згідно з частиною п'ятою статті
94 Закону строк подання скарги продовженню або поновленню не підлягає. Отже, скарга Бережної О.П. на неправомірні дії голови територіальної виборчої комісії територіального виборчого округу N 106 Зеленської В.М. має залишитися без розгляду.
Разом з тим, Центральна виборча комісія відзначає, що право звернення зі скаргою, яка стосується призначення, підготовки та проведення виборів Президента України, є однією з найважливіших гарантій здійснення виборчих прав громадян, а тому викладеним у скарзі обставинам слід дати правову оцінку.
Відповідно до частини першої статті
93 Закону скарги щодо підготовки та проведення виборів Президента України розглядаються, зокрема, виборчими комісіями. Згідно з частиною першою статті
28 Закону основною формою роботи виборчої комісії є засідання, на якому розглядаються питання, віднесені до повноважень відповідної виборчої комісії. Частина друга статті
104 Закону встановлює право суб'єкта виборчого процесу оскаржити рішення, дії чи бездіяльність дільничної виборчої комісії, у тому числі й до відповідної територіальної виборчої комісії. Відповідно до пункту 7.1 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 22 вересня 2004 року
N 642, скарги, що надходять до виборчих комісій, розглядаються і вирішуються на засіданнях цих комісій, крім випадків повернення скарг через неналежне оформлення. Лише скарги, оформлені з порушенням вимог статті
95 Закону, не пізніше наступного дня після дня надходження підлягають поверненню суб'єкту звернення листом з відповідними роз'ясненнями за підписом голови, заступника голови або члена комісії, який попередньо вивчав подану скаргу, без винесення рішення виборчою комісією. Належно ж оформлені скарги в будь-якому разі підлягають колегіальному розгляду на засіданні виборчої комісії з постановленням відповідного рішення за наслідками їх розгляду. Крім того, слід звернути увагу, що без розгляду, зокрема, залишаються повторно подані тією ж особою, з тих же підстав та з тими ж вимогами скарги, якщо перша скарга вже розглянута виборчою комісією. Отже, не може бути залишена без розгляду скарга у зв'язку з тим, що викладені в ній обставини вже вивчалися як такі виборчою комісією, оскільки метою подання суб'єктом звернення скарги є поновлення персонально його права, порушеного за тих чи інших обставин, що зобов'язує виборчу комісію дати оцінку таким обставинам в контексті їх впливу на право конкретної особи - суб'єкта звернення зі скаргою.
................Перейти до повного тексту