1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 25 серпня 2023 року № 57
Про скаргу ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА", зареєстровану в Центральній виборчій комісії 27 липня 2023 року за № 21-34-4115
До Центральної виборчої комісії надійшла скарга ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА", суб’єктом оскарження в якій визначено Лохвицьку міську територіальну виборчу комісію Миргородського району Полтавської області (далі - Лохвицька міська територіальна виборча комісія).
У скарзі суб’єкт звернення просить:
визнати такою, що не відповідає вимогам законодавства про вибори та порушує виборчі права громадян, бездіяльність Лохвицької міської територіальної виборчої комісії, яка полягає у неприйнятті рішень про скасування реєстрації кандидатів у депутати Лохвицької міської ради Миргородського району Полтавської області (далі - Лохвицька міська рада) від ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА" Давиденко Наталії Петрівни та Клименко Юлії Сергіївни;
встановити факт грубого порушення Лохвицькою міською територіальною виборчою комісією Виборчого кодексу України (далі - Кодекс);
достроково припинити повноваження всього складу Лохвицької міської територіальної виборчої комісії;
прийняти рішення про скасування реєстрації кандидатів у депутати Лохвицької міської ради від ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА" Давиденко Наталії Петрівни та Клименко Юлії Сергіївни.
Свої вимоги суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує тим, що ПОЛТАВСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА" на перших місцевих виборах депутатів Лохвицької міської ради 25 жовтня 2020 року поміж інших було висунуто кандидатами в депутати цієї міської ради Давиденко Наталію Петрівну та Клименко Юлію Сергіївну, яких не було обрано депутатами за результатами відповідних виборів.
Давиденко Н.П. та Клименко Ю.С. 12 травня 2023 року звернулись до Лохвицької міської територіальної виборчої комісії із заявами про скасування реєстрації їх як кандидатів у депутати на відповідних виборах.
Як зазначає ПОЛТАВСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА", згідно з Роз’ясненням щодо скасування реєстрації кандидата в депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) після дня голосування, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 04 грудня 2020 року № 543 (далі - Роз’яснення), кандидат у депутати, включений до єдиного та територіального виборчого списку місцевої організації політичної партії, може звернутися до відповідної територіальної виборчої комісії в будь-який час після дня голосування на відповідних місцевих виборах із заявою щодо скасування його реєстрації кандидатом у депутати, яка може бути засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат", або подана до відповідної територіальної виборчої комісії особисто. Така заява розглядається територіальною виборчою комісією з урахуванням вимог статей 21, 24, 38, 71 Конституції України та статей 6, 10, 15, 193, 206, 231 Кодексу.
Суб’єкт звернення зі скаргою зауважує, що відповідно до статті 231 Кодексу територіальна виборча комісія приймає рішення про скасування реєстрації кандидата в депутати у триденний строк з дня надходження відповідного звернення, однак станом на дату звернення зі скаргою Лохвицька міська територіальна виборча комісія не приймала рішення щодо скасування реєстрації кандидатів у депутати Лохвицької міської ради Давиденко Н.П. та Клименко Ю.С.
На переконання суб’єкта звернення зі скаргою, така бездіяльність міської територіальної виборчої комісії порушує визначені Кодексом та законами України права вказаної місцевої організації політичної партії та кандидатів на добровільну участь у виборах.
У скарзі також міститься прохання витребувати у Лохвицької міської територіальної виборчої комісії інформацію стосовно подання вказаними кандидатами в депутати відповідних заяв, оскільки таких доказів у суб’єкта звернення зі скаргою немає.
На виконання частини п’ятої статті 70 Кодексу та пункту 8.6 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192 (далі - Порядок), копію скарги з доданими документами надіслано суб’єкту оскарження з проханням надати письмові пояснення по суті скарги та належним чином засвідчені копії документів, що підтвердять викладені в поясненні обставини, зокрема щодо надходження до Лохвицької міської територіальної виборчої комісії заяв Давиденко Н.П. та Клименко Ю.С. про скасування їх реєстрації кандидатами в депутати Лохвицької міської ради на перших виборах депутатів цієї міської ради 25 жовтня 2020 року.
Відповідно до частини четвертої статті 14, частини четвертої статті 15 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" скарги щодо виборів чи референдумів подаються до Комісії та розглядаються нею в порядку та строки, встановлені законом про вибори чи законом про референдуми.
Порядок і строки подання та розгляду скарг, що стосуються місцевих виборів, а також вимоги до їх форми і змісту визначено розділом XI Кодексу та Порядком.
За змістом частини четвертої статті 69 Кодексу, підпункту 3 пункту 8.8 Порядку скарга, що стосується відповідних виборів, однак надійшла до виборчої комісії поза межами виборчого процесу таких виборів, розглядається виборчою комісією протягом тридцяти днів з дня отримання скарги.
Згідно з частиною другою статті 72 Кодексу, пунктом 10.3 Порядку перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, чи подано її належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги); чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені Кодексом. При цьому частиною третьою статті 72 Кодексу, пунктом 10.6 Порядку визначено, що в разі, якщо скарга подана неналежним суб’єктом звернення зі скаргою чи до неналежного суб’єкта розгляду скарги або з порушенням строків оскарження, встановлених Кодексом, виборча комісія приймає рішення про залишення її без розгляду по суті.
Центральна виборча комісія, проаналізувавши зміст скарги, беручи до уваги предмет та суб’єкт оскарження, а також положення частин першої, третьої статті 65, статті 66 Кодексу, пунктів 2.1, 3.1, розділу 4 Порядку, зазначає, що підстав для залишення скарги ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ДОВІРА" без розгляду по суті немає.
Вивчивши скаргу, з огляду на іншу наявну в Комісії інформацію Центральна виборча комісія зазначає.
Відповідно до частини першої статті 32, частин першої, четвертої, восьмої статті 33, статті 206 Кодексу територіальні виборчі комісії є постійно діючими спеціальними колегіальними незалежними органами адміністрування виборчих процесів, що в межах своїх повноважень та в порядку, передбачених Кодексом, забезпечують організацію та проведення місцевих виборів, реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.
Територіальні виборчі комісії та їх члени під час виконання своїх повноважень зобов’язані діяти відповідно до Конституції України, Кодексу та законів України (частина третя статті 32, частина четверта статті 38 Кодексу). Втручання в діяльність виборчих комісій, зокрема у вирішення питань, віднесених до їхніх повноважень, крім випадків, передбачених законом, заборонено частиною четвертою статті 32 Кодексу.
Згідно з пунктом 5 частини другої статті 206 Кодексу розгляд питань щодо скасування реєстрації кандидатів у випадках, передбачених Кодексом, належить до повноважень відповідних територіальних виборчих комісій.
Підстави прийняття територіальною виборчою комісією рішення про скасування реєстрації окремого кандидата в депутати, включеного до єдиного та/або єдиного та територіального виборчих списків місцевої організації політичної партії (під час виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), із виключенням його з відповідних виборчих списків визначено частиною першою статті 231 Кодексу.

................
Перейти до повного тексту