1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 19 жовтня 2021 року № 421
Про скаргу кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 184 Живцової Г.А., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 17 жовтня 2021 року за № 21-36-11063
До Центральної виборчої комісії 17 жовтня 2021 року надійшла скарга кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 184 Живцової Ганни Андріївни, висунутої ПОЛІТИЧНОЮ ПАРТІЄЮ "ПАРТІЯ АНТОНА ЯЦЕНКА" на проміжних виборах народного депутата України 31 жовтня 2021 року, суб’єктом оскарження в якій визначено кандидата в народні депутати України в указаному окрузі Лагуту Геннадія Миколайовича, висунутого Політичною партією "Партія Ігоря Колихаєва "НАМ ТУТ ЖИТИ".
У скарзі, зареєстрованій за № 21-36-11063, суб’єкт звернення просить визнати дії кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 184 на проміжних виборах народного депутата України 31 жовтня 2021 року від Політичної партії "Партія Ігоря Колихаєва "НАМ ТУТ ЖИТИ!" Лагути Г.М. щодо виготовлення та розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, які не містять відомостей про їх тираж, осіб, відповідальних за випуск, такими, що не відповідають вимогам частини двадцять третьої статті 74 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон), та оголосити кандидату в народні депутати України Лагуті Г.М. попередження.
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що 14 жовтня 2021 року з агітаційного намету кандидата в народні депутати України Лагути Г.М., розташованого у місті Берислав на перехресті вулиць Карла Маркса та Першого травня, розповсюджується агітаційна друкована продукція, зокрема агітаційний календарик, виготовлений із порушенням установлених Законом обмежень щодо ведення агітації. Указаний агітаційний календарик містить символіку та назву Політичної партії "Партія Ігоря Колихаєва "НАМ ТУТ ЖИТИ" та зображення кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 184 Лагути Г.М., а також інформацію про замовника та установу, що здійснила друк. Однак усупереч вимогам частини сьомої статті 69 Закону не містить обов’язкової інформації про його тираж та осіб, відповідальних за випуск цього передвиборного агітаційного матеріалу, що свідчить про порушення кандидатом у народні депутати України Лагутою Г.М. під час здійснення передвиборної агітації положень частини двадцять третьої статті 74 Закону. На підтвердження викладеного суб’єктом звернення до скарги додано примірник зазначеної агітаційної продукції та фотофіксацію розміщення агітаційного намету.
На виконання частини десятої статті 111 Закону копію скарги з доданими до неї матеріалами надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Комісії 18 жовтня 2021 року надійшли пояснення кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 184 Лагути Г.М., у яких він, зокрема, зазначає, що скарга є необґрунтованою та безпідставною, надані суб’єктом звернення зі скаргою докази не підтверджують викладених у скарзі обставин щодо вчинення саме ним дій стосовно виготовлення та розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів - календарика на 2022 рік, який не містить відомостей про його тираж та осіб, відповідальних за випуск.
Також з метою отримання пояснень та документів щодо обставин, викладених у скарзі кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 184 Живцової Г.А., членом Центральної виборчої комісії 18 жовтня 2021 року надіслано лист до ПП "Типографія Стар", яка згідно з відомостями, зазначеними на звороті вказаного календарика, здійснила його друк.
Проте станом на момент розгляду на засіданні Комісії цієї скарги відповіді від типографії не надійшло.
Постановами Комісії від 14 вересня 2021 року № 341 та від 28 вересня 2021 року № 376 Лагуту Г.М. і Живцову Г.А. відповідно зареєстровано кандидатами в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 184 на проміжних виборах народного депутата України 31 жовтня 2021 року.
За змістом частин першої, другої, восьмої статті 108 Закону, пунктів 2.1, 2.2, 3.4 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок), кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі може оскаржити до Центральної виборчої комісії, зокрема, дії кандидата в народні депутати України.
Загальний строк оскарження встановлено частиною першою статті 109 Закону, згідно з якою скарга до виборчої комісії може бути подана суб’єктом звернення зі скаргою протягом п’яти днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб’єктом оскарження (пункт 4.1 Порядку).
Розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, пояснення суб’єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.
Порядок проведення передвиборної агітації під час підготовки та проведення проміжних виборів народних депутатів України врегульовано розділом IX Закону.
Так, передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата в народні депутати України або політичну партію - суб’єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України (частина перша статті 68 Закону).
Згідно з пунктами 5, 9, 10 частини другої статті 68 Закону передвиборна агітація може проводитися у формі розповсюдження виборчих листівок, плакатів та інших друкованих агітаційних матеріалів чи друкованих видань, у яких розміщено матеріали передвиборної агітації; встановлення агітаційних наметів; в інших формах, що не суперечать Конституції України та законам України.
Частинами п’ятою - сьомою статті 69 Закону визначено, що кандидат у народні депутати України, зареєстрований в одномандатному виборчому окрузі, на власний розсуд може виготовляти матеріали передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів виборчого фонду. Друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про замовника цих матеріалів, установу, що здійснила друк, або вказівку, що друк здійснено з використанням обладнання, що належить політичній партії, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск.
Кандидат у народні депутати України, зареєстрований в одномандатному виборчому окрузі, зобов’язаний подати по одному примірнику кожного друкованого матеріалу передвиборної агітації, виготовленого за рахунок коштів виборчого фонду кандидата в народні депутати України, не пізніш як через п’ять днів з дня його виготовлення до Центральної виборчої комісії.
Відповідно до частини двадцять третьої статті 74 Закону виготовлення та розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про замовника друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, забороняються.
Частиною другою статті 61 Конституції України встановлено, що юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.

................
Перейти до повного тексту