- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 1 грудня 2020 року № 536 |
Про скаргу кандидата на посаду Марківського селищного голови Старобільського району Луганської області Дзюби І.А., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 30 листопада 2020 року за № 21-36/1-28098
До Центральної виборчої комісії 30 листопада 2020 року надійшла скарга кандидата на посаду Марківського селищного голови Старобільського району Луганської області (далі - Марківський селищний голова) Дзюби Ігоря Анатолійовича, суб’єктом оскарження в якій визначено Марківську селищну територіальну виборчу комісію Старобільського району Луганської області (далі - Марківська селищна територіальна виборча комісія).
У скарзі суб’єкт звернення просить Центральну виборчу комісію визнати протиправною бездіяльність Марківської селищної територіальної виборчої комісії щодо неприйняття рішення про визнання особи обраною Марківським селищним головою на підставі пункту 1 частини першої статті
278 Виборчого
Кодексу України (далі - Кодекс), а також згідно з протоколом про результати голосування з виборів Марківського селищного голови прийняти рішення про визнання особи обраною Марківським селищним головою відповідно до пункту 1 частини першої статті
278 Кодексу.
Свої вимоги суб’єкт звернення обґрунтовує тим, що рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 8 листопада 2020 року у справі № 360/4327/20, залишеним без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 12 листопада 2020 року, визнано протиправною та скасовано постанову Марківської селищної територіальної виборчої комісії від 4 листопада 2020 року № 61 "Про визнання виборів Марківського селищного голови такими, що не відбулися та призначення повторних виборів".
Крім того, рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2020 року у справі № 360/4523/20, залишеним без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 26 листопада 2020 року, постанови Марківської селищної територіальної виборчої комісії від 17 листопада 2020 року № 68 "Про визнання виборів Марківського селищного голови такими, що не відбулися та призначення повторних виборів" та № 69 "Про призначення повторних місцевих виборів Марківського селищного голови" визнано противоправними та скасовано, а також зобов’язано вказану виборчу комісію на підставі пункту 1 частини першої статті
278 Кодексу прийняти рішення про визнання особи обраною Марківським селищним головою.
На підтвердження викладеного суб’єктом звернення додано копії постанов Марківської селищної територіальної виборчої комісії від 4 листопада 2020 року № 61, від 17 листопада 2020 року № 68 і № 69, а також копії рішень Луганського окружного адміністративного суду від 8 та 22 листопада 2020 року, які набрали законної сили відповідно 12 та 26 листопада 2020 року, відповідних постанов суду апеляційної інстанції.
На виконання частини п’ятої статті
70 Кодексу та пункту 8.6
Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192 (далі - Порядок), копію скарги надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подання письмового пояснення по суті скарги та відповідних документів, а саме: рішення Марківської селищної територіальної виборчої комісії про визнання особи обраною Марківським селищним головою та протоколу засідань цієї виборчої комісії, на яких розглядалося зазначене питання.
До Центральної виборчої комісії у відповідь на запит щодо прийнятого рішення Марківської селищної територіальної виборчої комісії про визнання особи обраною Марківським селищним головою на виконання судового рішення, що набрало законної сили, 1 грудня 2020 року від заступника голови Марківської селищної територіальної виборчої комісії Медвідь Г.В. надійшла "доповідна записка", з якої вбачається, що засідання вказаної виборчої комісії не проводилося у зв’язку з неявкою окремих її членів та відсутністю кворуму.
Згідно з частиною четвертою статті
14, частиною четвертою статті
15 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію" скарги, що стосуються виборів чи референдумів, подаються до Комісії та розглядаються нею в порядку та строки, встановлені законом про вибори чи законом про референдуми.
Порядок і строки подання та розгляду скарг, що стосуються місцевих виборів, а також вимоги до їх форми і змісту визначено розділом XI
Кодексу. Також відповідно до частини сьомої статті
63 Кодексу постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192 затверджено
Порядок.
Частиною другою статті
72 Кодексу, пунктом 10.3
Порядку передбачено, що перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, чи подано її належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги); чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені Кодексом.
Відповідно до частини першої статті
65 Кодексу, пункту 2.1
Порядку суб’єктом звернення до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, може бути, зокрема, кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах.
До Центральної виборчої комісії може бути оскаржено бездіяльність територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів (пункт 2 частини третьої статті
65 Кодексу та підпункт 1 пункту 3.1 Порядку).
Отже, скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта її розгляду.
Розглянувши скаргу, додані до неї документи та інші наявні в комісії документи, Центральна виборча комісія зазначає.
Постановою Марківської селищної територіальної виборчої комісії від 4 листопада 2020 року № 61 визнано вибори Марківського селищного голови такими, що не відбулися, та призначено повторні вибори.
Указану постанову Марківської селищної територіальної виборчої комісії рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 8 листопада 2020 року у справі № 360/4327/20, залишеним без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 12 листопада 2020 року, визнано протиправною та скасовано.
У рішенні суд зауважив, що "в переліку підстав, за яких ТВК може прийняти рішення про визнання виборів такими, що не відбулися, та призначення повторних виборів, зазначених у статті
280 цього
Кодексу, відсутні такі підстави як порушення порядку висування окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого статтями
216 -
221 цього
Кодексу, в тому числі щодо заборони одночасного висування. Отже, комісія, приймаючи оскаржене рішення діяла не в спосіб та не на підставі вимог Виборчого
Кодексу України".
За таких обставин суд дійшов висновку, що постанову Марківської селищної територіальної виборчої комісії від 4 листопада 2020 року № 61 прийнято безпідставно та всупереч вимогам статей
66,
72,
278 Кодексу.
Марківська селищна територіальна виборча комісія 17 листопада 2020 року прийняла постанови № 68 "Про визнання виборів Марківського селищного голови такими, що не відбулися та призначення повторних виборів" та № 69 "Про призначення повторних місцевих виборів Марківського селищного голови", які по суті повторюють зміст постанови цієї виборчої комісії від 4 листопада 2020 року № 61.
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2020 року у справі № 360/4523/20, залишеним без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 26 листопада 2020 року, зазначені постанови Марківської селищної територіальної виборчої комісії визнано протиправними та скасовано. Крім того, Марківську селищну територіальну виборчу комісію зобов’язано на підставі пункту 1 частини першої статті
278 Кодексу прийняти рішення про визнання особи обраною Марківським селищним головою.
Як ідеться у постанові Першого апеляційного адміністративного суду від 26 листопада 2020 року, "відповідно до матеріалів справи відповідачем" (Марківською селищною територіальною виборчою комісією) "було встановлено результати виборів селищного голови згідно протоколу безперервного засідання № 22 та складено протокол від 17 листопада 2020 року про результати голосування з виборів Марківського селищного голови в Єдиному одномандатному виборчому окрузі".
Суд першої інстанції у рішенні від 22 листопада 2020 року дійшов висновку про "відсутність підстав для прийняття рішення про визнання виборів Марківського селищного голови такими, що не відбулися та призначення повторних виборів", тому визначив, що "ефективним способом захисту порушеного права позивача у спірних правовідносинах є саме зобов’язання відповідача на підставі пункту 1 частини першої статті
278 Кодексу прийняти рішення про визнання особи обраною Марківським селищним головою".
................Перейти до повного тексту