- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 23 листопада 2020 року № 519 |
Про скаргу Корнійчук М.І., довіреної особи кандидата на посаду Рівненського міського голови Рівненського району Рівненської області Третяка О.В., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 22 листопада 2020 року за № 21-36/1-26145
До Центральної виборчої комісії 22 листопада 2020 року надійшла скарга Корнійчук Марії Іллівни, довіреної особи кандидата на посаду Рівненського міського голови Рівненського району Рівненської області Третяка Олександра Віталійовича, засвідчена її електронним цифровим підписом, суб’єктом оскарження в якій визначено Рівненську міську територіальну виборчу комісію Рівненського району Рівненської області (далі - Рівненська міська територіальна виборча комісія).
У скарзі суб’єкт звернення просить установити факт порушення, зазначений у скарзі, та зобов’язати Рівненську міську територіальну виборчу комісію надати правову, організаційну, методичну допомогу нижчестоящим виборчим комісіям у частині їхньої діяльності, що стосується виборів міського голови, провести роботу з членами дільничних виборчих комісій з метою роз’яснення норм виборчого законодавства з питань організації виборчого процесу.
Свої вимоги суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує тим, що "22 листопада 2020 року у день голосування на виборчих дільницях Єдиного одномандатного виборчого округу з виборів Рівненського міського голови офіційні спостерігачі від кандидата на посаду Рівненського міського голови Рівненського району Рівненської області Третяка Олександра Віталійовича масово виявляли порушення" положень
Виборчого кодексу України (далі - Кодекс), які полягали у такому: під час прийняття бюлетенів дільничними виборчими комісіями виборчих дільниць № 560927, № 560727 "не було проставлено у визначених місцях кожного виборчого бюлетеня номер виборчої дільниці, не проставлено у визначених місцях кожного виборчого бюлетеня печатку дільничної виборчої комісії"; "на виборчій дільниці № 560903 був неналежним чином опечатаний сейф, в якому зберігалися виборчі бюлетені на дільниці"; "на виборчій дільниці № 560977 не було виготовлено дільничними виборчими комісіями в останній день перед днем голосування витяг із списку виборців", а також на вказаній виборчій дільниці "до виборчих скриньок опускали контрольні листи без зазначення номеру виборчої дільниці"; "на виборчій дільниці № 560918 дільнична виборча комісія розпочала підготовче засідання раніше, як за 45 хвилин до початку голосування"; "на виборчій дільниці № 560901 неналежно облаштоване приміщення для голосування, а саме столи для видачі бюлетенів знаходяться не в тому приміщенні, де розташовані кабінки для голосування та виборчі скриньки". Указані порушення зафіксовано відповідними актами та відеороликами, які суб’єктом звернення зі скаргою додано до скарги.
З огляду на викладене суб’єкт звернення зі скаргою вважає, що суб’єктом оскарження "допущено системну бездіяльність, яка полягає у ненаданні дільничним виборчим комісіям правової, організаційної, методичної допомоги в частині їхньої діяльності, що стосується виборів міського голови, вказує на непроведення належним чином навчання членів цих комісій з питань організації виборчого процесу".
Вивчивши скаргу та додані до неї матеріали, Центральна виборча комісія зазначає.
Згідно з частиною четвертою статті
14, частиною четвертою статті
15 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію" скарги, що стосуються виборів чи референдумів, подаються до Комісії та розглядаються нею в порядку та строки, встановлені законом про вибори чи законом про референдуми.
Частиною другою статті
72 Кодексу, пунктом 10.3
Порядку передбачено, що перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, чи подано її належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги); чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені Кодексом.
Частиною першою статті
65 Кодексу, пунктом 2.1
Порядку визначено, що суб’єктом звернення до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, може бути, зокрема, кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах. Від імені відповідного кандидата суб’єктом звернення до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, може бути також довірена особа такого кандидата.
Отже, скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою.
Під час вирішення питання, чи належить розгляд поданої скарги до повноважень виборчої комісії, необхідно враховувати не лише зазначені у скарзі предмет і суб’єкт оскарження, а й проаналізувати сформульовані суб’єктом звернення зі скаргою вимоги та суть рішення, ухвалення якого вимагається від виборчої комісії (пункт 10.5
Порядку).
................Перейти до повного тексту