- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 21 листопада 2020 року № 512 |
Про скаргу члена Коцюбинської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області Туринського В.І., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 21 листопада 2020 року за № 21-33/1-25948
До Центральної виборчої комісії 17 листопада 2020 року надійшла скарга члена Коцюбинської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області (далі - Коцюбинська селищна територіальна виборча комісія) Туринського Володимира Ігоровича, суб’єктом оскарження в якій визначено Коцюбинську селищну територіальну виборчу комісію.
При цьому увагу Туринського В.І. було звернуто на те, що відповідно до частини першої статті
65 Кодексу та розділу 2
Порядку члени територіальних виборчих комісій до кола суб’єктів звернення до виборчої комісії зі скаргою не належать.
До Центральної виборчої комісії 21 листопада 2020 року повторно надійшла скарга члена Коцюбинської селищної територіальної виборчої комісії Туринського В.І.
У скарзі суб’єкт звернення просить визнати протиправною бездіяльність Коцюбинської селищної територіальної виборчої комісії, достроково припинити повноваження всього її складу у зв’язку з одноразовим грубим порушенням нею вимог
Конституції України,
Кодексу та законів України та зобов’язати вказану виборчу комісію після сформування її нового складу визначити дату та час засідання, про які повідомити скаржника відповідно до частини п’ятої статті
36 Кодексу.
Обґрунтовуючи свої вимоги, суб’єкт звернення зазначає, що в період з 6 до 13 листопада 2020 року засідання Коцюбинської селищної територіальної виборчої комісії не скликались, унаслідок чого він був позбавлений можливості скласти присягу та приступити до виконання своїх обов’язків члена цієї виборчої комісії, які гарантовані частиною третьою статті
38 Кодексу.
Крім того, у скарзі зазначено про перешкоджання щодо його участі в засіданнях Коцюбинської селищної територіальної виборчої комісії, що спонукало скаржника викликати працівників Національної поліції України та звернутися із заявою "про навмисне перешкоджання діяльності суб’єктам виборчого процесу".
Вивчивши скаргу та додані до неї матеріали, Центральна виборча комісія зазначає.
Згідно з частиною четвертою статті
14 Закону скарги, що стосуються виборів чи референдумів, подаються до Комісії в порядку та строки, встановлені законом про вибори чи законом про референдуми.
Порядок і строки подання та розгляду скарг, що стосуються місцевих виборів, а також вимоги до їх форми і змісту визначено розділом XI
Кодексу.
Частиною другою статті
72 Кодексу, пунктом 10.3
Порядку передбачено, що перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, чи подано її належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги); чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені Кодексом.
За змістом частини першої статті
65 Кодексу, розділу 2
Порядку суб’єктом звернення до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, може бути:
кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах. Від імені кандидата суб’єктом звернення зі скаргою може бути також довірена особа кандидата, представник кандидата в Центральній виборчій комісії, територіальній виборчій комісії;
політична партія (організація політичної партії) - суб’єкт відповідного виборчого процесу в особі її керівника, уповноваженого представника, уповноваженої особи партії(організації партії) чи іншої особи, уповноваженої рішенням центрального керівного органу партії (керівного органу організації партії);
офіційний спостерігач від кандидата, партії (організації партії) - суб’єкта відповідного виборчого процесу, громадської організації;
виборець, виборчі права або охоронювані законом інтереси якого щодо участі у виборчому процесі порушено рішенням, дією чи бездіяльністю суб’єкта оскарження.
Натомість члени територіальних виборчих комісій до кола суб’єктів звернення до виборчої комісії зі скаргою не належать.
Отже, скаргу до Комісії подано неналежним суб’єктом.
За змістом частини третьої статті
72 Кодексу та пункту 10.6
Порядку виборча комісія приймає рішення про залишення скарги без розгляду по суті, якщо вона подана неналежним суб’єктом звернення зі скаргою чи до неналежного суб’єкта розгляду скарги або з порушенням строків оскарження, встановлених Кодексом.
За таких обставин скарга члена Коцюбинської селищної територіальної виборчої комісії Туринського В.І. підлягає залишенню без розгляду по суті.
Разом з тим до Центральної виборчої комісії надходять звернення щодо окремих питань діяльності Коцюбинської селищної територіальної виборчої комісії.
Зокрема, 20 листопада 2020 року до Комісії надійшла заява кандидата в депутати Коцюбинської селищної ради Бучанського району Київської області (далі - Коцюбинська селищна рада) Матюшиної О.В. про бездіяльність Коцюбинської селищної територіальної виборчої комісії стосовно виконання постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 10 листопада 2020 року в справі № 320/10760/20 щодо здійснення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях № 321315, 321316, 321317, 321318, 321319.
Згідно зі статтею
1 Закону Центральна виборча комісія є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі
Конституції України, цього та інших законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, всеукраїнського і місцевих референдумів у порядку та в межах, установлених цим та іншими законами України.
Частиною першою статті
2 Закону встановлено, що Комісія в межах своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених
Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, однакове застосування законодавства України про вибори на всій території України.
Відповідно до частини першої статті
16 Закону, якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори, виборчих прав громадян України з результатів проведених нею перевірок або із засобів масової інформації чи інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення в установленому Законом порядку.
Крім того, частиною другою статті
1, пунктом 3 частини першої статті
17, пунктами 1, 2 частини першої статті
21 Закону на Центральну виборчу комісію покладено повноваження щодо контролю за діяльністю виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення місцевих виборів, а також за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори на всій території України.
З огляду на вказане Комісія вважає за необхідне розглянути питання здійснення повноважень та організації роботи Коцюбинської селищної територіальної виборчої комісії за власною ініціативою.
Комісія зазначає, що згідно з частиною першою статті
32 Кодексу в Україні утворюються і діють передбачені Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених
Конституцією України та Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.
Територіальні виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, які в межах повноважень, визначених Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів (частини перша, четверта статті
33 Кодексу).
Частиною третьою статті
32 Кодексу передбачено, що виборчі комісії діють на підставі, в межах повноважень та у спосіб, установлені
Конституцією України, Кодексом та законами України.
Частиною другою статті
14 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що судові рішення, які набрали законної сили, є обов’язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об’єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, установлену законом.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 10 листопада 2020 року в справі № 320/10760/20 визнано протиправною бездіяльність Коцюбинської селищної територіальної виборчої комісії.
................Перейти до повного тексту