- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 16 листопада 2020 року № 487 |
Про скаргу Одеської обласної організації Політичної партії "Сила і Честь", зареєстровану в Центральній виборчій комісії 13 листопада 2020 року за № 21-34-23810
До Центральної виборчої комісії 13 листопада 2020 року електронною поштою надійшла скарга Одеської обласної організації Політичної партії "Сила і Честь" в особі її представника в Одеській обласній територіальній виборчій комісії Заярної Олени Ігорівни, засвідчена її кваліфікованим електронним підписом, суб’єктом оскарження в якій визначено Одеську обласну територіальну виборчу комісію.
У скарзі суб’єкт звернення просить встановити факти порушення Одеською обласною територіальною виборчою комісією положень
Виборчого кодексу України (далі - Кодекс) у зв’язку з її протиправною бездіяльністю, яка полягає в порушенні вказаною виборчою комісією строків встановлення результатів виборів Одеської обласної ради, неоприлюдненні протоколів про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради в територіальних виборчих округах та про результати вказаних виборів, складених 9 та 10 листопада 2020 року, ненаданні копій зазначених протоколів суб’єктам виборчого процесу, а також зобов’язати Одеську обласну територіальну виборчу комісію оприлюднити вказані протоколи та видати їх копії відповідним суб’єктам.
Свої вимоги суб’єкт звернення обґрунтовує тим, що 9 та 10 листопада 2020 року Одеська обласна територіальна виборча комісія склала протоколи про підсумки голосування з виборів депутатів Одеської обласної ради у межах територіальних виборчих округів № 1 - 10, а 10 листопада 2020 року о 3 год 29 хв - протокол про результати виборів депутатів Одеської обласної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі. При цьому скаржник зауважує, що "копія Підсумкового протоколу не була надана суб’єктам виборчого процесу, на вимогу, невідкладно після складання", "Одеська обласна організація партії "Сила і Честь" не отримала на вимогу копію протоколу, як і інші присутні".
Вивчивши скаргу та додані до неї матеріали, Центральна виборча комісія зазначає.
За змістом частини четвертої статті
14 указаного
Закону скарги, що стосуються виборів чи референдумів, подаються до Комісії в порядку та строки, встановлені законом про вибори чи законом про референдуми.
Згідно з частиною другою статті
72 Кодексу, пунктом 10.3
Порядку перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, чи подано її належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги); чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені Кодексом.
За змістом пункту 2 частини першої статті
65 Кодексу та пункту 2.1
Порядку суб’єктом звернення до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу місцевих виборів, може бути місцева організація політичної партії - суб’єкт виборчого процесу місцевих виборів в особі її керівника, представника місцевої організації політичної партії у виборчій комісії Автономної Республіки Крим, обласній, районній, районній у місті, а також міській, сільській, селищній (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборчій комісії, уповноваженої особи місцевої організації політичної партії в єдиному багатомандатному, територіальному виборчому окрузі чи іншої особи, уповноваженої рішенням керівного органу місцевої організації політичної партії.
При цьому з урахуванням положень частин першої, тринадцятої статті
236 Кодексу скарга за підписом представника місцевої організації партії у виборчій комісії Автономної Республіки Крим, обласній, районній, районній у місті, а також міській, сільській, селищній (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборчій комісії може бути подана відповідно лише до виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної в місті, а також міської, сільської, селищної(територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборчої комісії.
Скаргу від імені Одеської обласної організації Політичної партії "Сила і Честь" подано до Центральної виборчої комісії представником указаної організації партії в Одеській обласній територіальній виборчій комісії Заярною О.І., що підтверджується доданою до скарги копією відповідного посвідчення.
Водночас, враховуючи викладене, Заярна О.І. не є належним суб’єктом звернення з указаною скаргою до Центральної виборчої комісії.
Досліджуючи питання, чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою встановлені
Кодексом строки оскарження, Комісія зазначає.
Згідно з частиною першою статті
66 Кодексу, пунктом 4.1
Порядку скарга до виборчої комісії може бути подана суб’єктом звернення зі скаргою протягом двох днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб’єктом оскарження.
За змістом частин четвертої - сьомої статті
66 Кодексу, підпунктів 3, 4, 6 пункту 4.3
Порядку обчислення строку оскарження починається з наступного дня після дня прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності, які оскаржуються. Днем вчинення бездіяльності вважається останній день строку, в який мала бути, але не була вчинена дія, передбачена законом. Днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги виборчою комісією. Строк подання скарги продовженню або поновленню не підлягає, крім випадку повторного подання скарги після усунення її недоліків не пізніше наступного дня після дня її повернення суб’єктом розгляду скарги без розгляду відповідно до частини першої статті
68 Кодексу.
................Перейти до повного тексту