- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 5 листопада 2020 року № 446 |
Про скаргу кандидата на посаду Слобідсько-Кульчієвецького сільського голови Кам’янець-Подільського району Хмельницької області Нестерова Р.О., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 2 листопада 2020 року за № 21-36/1-21312
До Центральної виборчої комісії 2 та 5 листопада 2020 року надійшли відповідно скарга та доповнення до неї кандидата на посаду Слобідсько-Кульчієвецького сільського голови Кам’янець-Подільського району Хмельницької області (далі - Слобідсько-Кульчієвецький сільський голова) Нестерова Руслана Олеговича, суб’єктом оскарження в якій визначено Слобідсько-Кульчієвецьку сільську територіальну виборчу комісію Кам’янець-Подільського району Хмельницької області (далі - Слобідсько-Кульчієвецька сільська територіальна виборча комісія).
У скарзі суб’єкт звернення просить визнати дії та бездіяльність Слобідсько-Кульчієвецької сільської територіальної виборчої комісії щодо проведення виборів Слобідсько-Кульчієвецького сільського голови протиправними; прийняти рішення про визнання недійсним голосування із виборів Слобідсько-Кульчієвецького сільського голови та про проведення повторних виборів відповідного сільського голови.
Свої вимоги суб’єкт звернення обґрунтовує тим, що 19 жовтня 2020 року Слобідсько-Кульчієвецька сільська територіальна виборча комісія уклала договір щодо виготовлення виборчих бюлетенів з відповідних місцевих виборів з підприємством-виготовлювачем, водночас відповідний договір та зміни до нього не розміщено на вебсайті "ДержЗакупівлі.Онлайн". За таких обставин суб’єкт звернення вважає, що всі виборчі бюлетені з виборів Слобідсько-Кульчієвецького сільського голови "були виготовлені без відповідної правової підстави та є недійсними".
Також суб’єкт звернення зазначає, що 25 жовтня 2020 року під час підрахунку голосів виборців на окремих виборчих дільницях було вимкнено електропостачання і підрахунок голосів виборців здійснювався членами дільничних виборчих комісій за відсутності світла.
Крім того, суб’єкт звернення на обґрунтування своїх вимог, викладених у скарзі, зазначає, що напередодні дня голосування знищення виборчих бюлетенів, у яких виявлено помилки, відбувалося, зокрема, без огляду та перерахунку їх, а також "за участі суб’єкта підприємницької діяльності, відмінного від підприємства-виготовлювача даних бюлетенів".
На підтвердження зазначеного суб’єктом звернення додано копії письмових пояснень членів Слобідсько-Кульчієвецької сільської територіальної виборчої комісії Чечетової В.С., Мозолюк К.В. від 26 жовтня 2020 року, листа директора Кам’янець-Подільського РЕМ Грубі Г.Б. від 28 жовтня 2020 року № 831, листа директора ПП "Видавництво Абетка Світ" Зволейко Д.Г.
Вивчивши скаргу та додані до неї матеріали, Центральна виборча комісія зазначає.
За змістом частини четвертої статті
14 указаного
Закону скарги, що стосуються виборів чи референдумів, подаються до Комісії в порядку та строки, встановлені законом про вибори чи законом про референдуми.
Згідно з частиною другою статті
72 Кодексу, пунктом 10.3
Порядку перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, чи подано її належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги); чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені Кодексом.
Відповідно до частини першої статті
65 Кодексу суб’єктом звернення до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу, може бути, зокрема, кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах.
Частиною першою статті
22 Кодексу визначено, що кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому Кодексом, є суб’єктом виборчого процесу відповідних виборів.
Частиною першою статті
66 Кодексу, пунктом 4.1
Порядку встановлено, що скарга до виборчої комісії може бути подана суб’єктом звернення зі скаргою протягом двох днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб’єктом оскарження.
Разом з тим частинами другою, третьою статті
66 Кодексу та підпунктами 1, 2 пункту 4.2
Порядку передбачено спеціальні строки оскарження, згідно з якими скарга:
щодо порушення, яке мало місце до дня голосування, може бути подана протягом двох днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності, але не пізніше 22 години дня, що передує дню голосування;
щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, членів виборчих комісій, що мали місце під час підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, може бути подана до виборчої комісії не пізніше наступного дня після дня прийняття рішення, вчинення дії або бездіяльності, але не пізніше часу прийняття відповідною виборчою комісією виборчих документів такої виборчої комісії відповідно до
Кодексу.
За змістом частин шостої, сьомої статті
66 Кодексу, підпунктів 4, 6 пункту 4.3
Порядку днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги виборчою комісією. Строк подання скарги продовженню або поновленню не підлягає, крім випадку повторного подання скарги після усунення її недоліків не пізніше наступного дня після дня її повернення суб’єктом розгляду скарги без розгляду відповідно до частини першої статті
68 Кодексу.
................Перейти до повного тексту