1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 24 жовтня 2020 року № 423
Про скаргу Київської обласної організації політичної партії "Всеукраїнське об’єднання "Батьківщина", зареєстровану в Центральній виборчій комісії 22 жовтня 2020 року за № 21-34-19675
До Центральної виборчої комісії 22 жовтня 2020 року надійшла скарга Київської обласної організації політичної партії "Всеукраїнське об’єднання "Батьківщина", суб’єктом оскарження в якій визначено голову Київської обласної територіальної виборчої комісії Вертелецьку Оксану Віталіївну.
У скарзі суб’єкт звернення просить визнати дії голови вказаної виборчої комісії Вертелецької О.В. одноразовим грубим порушенням та достроково припинити її повноваження.
Свої вимоги суб’єкт звернення обґрунтовує тим, що під час процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 40 Закону України "Про публічні закупівлі" переможцем визнано ТОВ "Компанія "Юнівест Маркетинг", унаслідок чого за одноособовим рішенням голови Київської обласної територіальної виборчої комісії 11 жовтня 2020 року оприлюднено повідомлення про намір укласти договір.
Таким чином, з огляду на відсутність прийнятого Київською обласною територіальною виборчою комісією рішення про визначення підприємства-виготовлювача виборчих бюлетенів голова цієї виборчої комісії, перевищуючи повноваження, одноособово визначила та встановила переможцем підприємство-виготовлювача виборчих бюлетенів, чим порушила вимоги Виборчого кодексу України (далі - Кодекс) та Закону України "Про публічні закупівлі".
Також суб’єкт звернення інформує, що постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 20 жовтня 2020 року (справа № 640/24836/20) визнано протиправними дії голови Київської обласної територіальної виборчої комісії Вертелецької О.В. щодо одноособового визначення та встановлення ТОВ "Компанія "Юнівест Маркетинг" переможцем переговорної процедури відбору підприємств-виготовлювачів виборчих бюлетенів. У зазначеній постанові суду колегія суддів звертає увагу, що "положення чинного законодавства не передбачають права голови територіальної виборчої комісії одноособового визначення підприємства-виготовлювача виборчих бюлетенів, що в даному випадку свідчить про вихід голови Київської обласної територіальної виборчої комісії Вертелецької О.В. за межі власних повноважень та наданих законом компетенції".
На підтвердження викладених обставин суб’єктом звернення додано копію відповідного судового рішення.
Вивчивши скаргу та додані до неї матеріали, Центральна виборча комісія зазначає.
Відповідно до частини другої статті 3 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Комісія та її члени зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.
За змістом частини четвертої статті 14 указаного Закону скарги, що стосуються виборів чи референдумів, подаються до Комісії в порядку та строки, встановлені законом про вибори чи законом про референдуми.
Порядок і строки подання та розгляду скарг, що стосуються місцевих виборів, а також вимоги до їх форми і змісту визначено розділом XI Кодексу та Порядком розгляду скарг виборчими комісіями з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192 (далі - Порядок).
Згідно з частиною другою статті 72 Кодексу , пунктом 10.3 Порядку перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, чи подано її належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги); чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені Кодексом.

................
Перейти до повного тексту