- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 29 вересня 2020 року № 316 |
Про скаргу ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ПРОПОЗИЦІЯ", зареєстровану в Центральній виборчій комісії 26 вересня 2020 року за № 21-34-13125
До Центральної виборчої комісії 26 вересня 2020 року надійшла скарга ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ПРОПОЗИЦІЯ", суб’єктом оскарження в якій визначено Уманську міську територіальну виборчу комісію Уманського району Черкаської області (далі - Уманська міська територіальна виборча комісія).
У скарзі суб’єкт звернення просить визнати протиправною бездіяльність Уманської міської територіальної виборчої комісії щодо неповідомлення про виявлені недоліки у поданих до цієї виборчої комісії документах для реєстрації кандидата на посаду Уманського міського голови Уманського району Черкаської області Цебрія Олександра Володимировича, висунутого ЧЕРКАСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ПРОПОЗИЦІЯ", та у зв’язку з цим "скасувати постанову Уманської міської територіальної виборчої комісії від 25 вересня 2020 року про відмову в реєстрації кандидата на посаду Уманського міського голови Уманського району Черкаської області від ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ПРОПОЗИЦІЯ", а також поновити порушені виборчі права цієї місцевої організації політичної партії "щодо виправлення помилок в поданих від 24 вересня 2020 року документах для реєстрації кандидата на посаду Уманського міського голови Уманського району Черкаської області".
Свої вимоги суб’єкт звернення обґрунтовує тим, що Уманська міська територіальна виборча комісія на своєму засіданні 25 вересня 2020 року "після розгляду документів організації партії повідомила про відмову в реєстрації кандидата на посаду міського голови, а саме Цебрія Олександра Володимировича, 1974 року народження у зв’язку з допущеною помилкою - зазначення у автобіографії кандидата на посаду міського голови про відсутність представницького мандату. В обґрунтування постанови комісія зазначила, що оскільки Цебрій Олександр Володимирович є діючим міським головою міста Умань, ця інформація є помилковою і має бути інша, а саме "представницький мандат Уманського міського голови". Та можливість виправити виявлену помилку в документах кандидата на посаду міського голови не було надано в зв’язку з тим, що Уманська міська територіальна виборча комісія Уманського району Черкаської області не повідомила відповідного суб’єкта подання щодо помилки і неточності, виявлених у поданих на реєстрацію документах ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ПРОПОЗИЦІЯ", вчинивши таким чином бездіяльність щодо суб’єкта виборчого процесу".
До Центральної виборчої комісії електронною поштою 27 вересня 2020 року надійшла постанова Уманської міської територіальної виборчої комісії від 25 вересня 2020 року № 26 "Про відмову в реєстрації кандидата на посаду Уманського міського голови Уманського району Черкаської області Цебрія Олександра Володимировича, 04.06.1974 року народження, висунутого ЧЕРКАСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ПРОПОЗИЦІЯ" на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року" (далі - оскаржувана постанова).
Так, за змістом оскаржуваної постанови правовою підставою відмови в реєстрації кандидата на посаду міського голови слугували недоліки, виявлені в документах, поданих для реєстрації кандидатом на посаду Уманського міського голови Цебрія О.В., що обумовило відмову в його реєстрації на підставі пункту 1 частини другої статті
230 Кодексу - невідповідність поданих документів вимогам
Кодексу.
Також до Центральної виборчої комісії 28 вересня 2020 року надійшли окремо пояснення заступника голови та членів Уманської міської територіальної виборчої комісії.
Відповідно до пояснення заступника голови Уманської міської територіальної виборчої комісії Дарморос К.С. 24 вересня 2020 року о 17 год 44 хв до "ТВК звернувся Цебрій Олександр Володимирович, 1974 р.н, як представник ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ПРОПОЗИЦІЯ" за довіреністю від 18.09.2020 року, надав документи для реєстрації кандидата на посаду Уманського міського голови, висунутого організацією партії - Цебрія Олександра Володимировича, 1974 р.н., який є на даний час міським головою".
Разом з тим заступником голови Уманської міської територіальної виборчої комісії поінформовано, що "під час приймання документів підстав для їх повернення не було, всі документи, визначені статтею
224 Виборчого кодексу України були надані в повному обсязі та належним суб’єктом подання. Цебрію О.В. видана довідка із зазначенням дати і часу прийняття документів та переліком прийнятих документів.
До засідання ТВК, яке було призначене на 17 год 00 хв 25.09.2020 року всі члени комісії мали можливість ознайомитись з документами, поданими для реєстрації та надати свої зауваження. Мені, як заступнику голови ТВК та виконуючому обов’язків головуючого через відсутність голови ТВК Джим Т.Є., не було повідомлено членами комісії про те, що в поданих документах для реєстрації кандидата на посаду міського голови Цебрія О.В. кимось із них були виявлені помилки чи неточності, тому до початку засідання суб’єкт подання кандидатури у будь-який спосіб не повідомлявся про виявлені недоліки в поданих документах в порядку, визначеному абзацом другим частини третьої статті
230 Виборчого кодексу України".
Водночас у поясненні шістьох членів Уманської міської територіальної виборчої комісії зазначається інформація про виявлені під час засідання виборчої комісії неточності в документах (у тому числі і в автобіографії), поданих для реєстрації кандидата на посаду Уманського міського голови Цебрія О.В.
Також 29 вересня 2020 року на адресу Центральної виборчої комісії надійшов протокол засідання Уманської міської територіальної виборчої комісії від 25 вересня 2020 року № 8, згідно з пунктом 11 якого розглядалося питання реєстрації на посаду Уманського міського голови Уманського району Черкаської області Цебрія Олександра Володимировича, висунутого ЧЕРКАСЬКОЮ ОБЛАСНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ПРОПОЗИЦІЯ", і було ухвалено оскаржувану постанову.
Вивчивши скаргу та додані до неї матеріали, Центральна виборча комісія зазначає.
Згідно з частиною четвертою статті
14 Закону України
"Про Центральну виборчу комісію" скарги, що стосуються виборів чи референдумів, подаються до Комісії в порядку та строки, встановлені законом про вибори чи законом про референдуми.
Порядок і строки подання та розгляду скарг, що стосуються місцевих виборів, а також вимоги до їх форми і змісту визначено розділом XI
Кодексу.
Відповідно до частини сьомої статті
63 Кодексу постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року № 192 затверджено
Порядок.
Згідно з частиною другою статті
72 Кодексу, пунктом 10.3
Порядку перед розглядом скарги по суті виборча комісія вивчає скаргу для встановлення, чи подано її належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Кодексом; чи віднесено Кодексом розгляд скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги); чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені
Кодексом.
Частиною першою статті
22 Кодексу визначено, що суб’єктом виборчого процесу відповідних виборів є, зокрема, організація партії, яка висунула кандидатів на відповідних виборах.
Згідно з частинами першою, шостою, сьомою статті
66 Кодексу, пунктом 4.1, підпунктами 4, 6 пункту 4.3
Порядку скарга до виборчої комісії може бути подана суб’єктом звернення зі скаргою протягом двох днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб’єктом оскарження, за винятком випадків, зазначених у частинах другій і третій вказаної статті
Кодексу. Днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги виборчою комісією.
Отже, скаргу подано належним суб’єктом із дотриманням встановленого
Кодексом строку.
Досліджуючи питання, чи належить розгляд поданої скарги до повноважень Центральної виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги), Комісія зазначає.
Згідно з пунктом 2 частини третьої статті
65 Кодексу та підпунктом 1 пункту 3.1
Порядку до Центральної виборчої комісії може бути оскаржено бездіяльність територіальної виборчої комісії, яка встановлює результати відповідних місцевих виборів.
З огляду на висунуті у скарзі вимоги Центральна виборча комісія є належним суб’єктом розгляду скарги лише стосовно вимоги про визнання протиправною бездіяльність Уманської міської територіальної виборчої комісії щодо неповідомлення про виявлені недоліки у поданій на реєстрацію автобіографії кандидата на посаду Уманського міського голови Уманського району Черкаської області Цебрія О.В.
Згідно з частиною третьою статті
72 Кодексу та пунктом 10.6
Порядку виборча комісія приймає рішення про залишення скарги без розгляду по суті, якщо вона подана неналежним суб’єктом звернення зі скаргою чи до неналежного суб’єкта розгляду скарги або з порушенням строків оскарження, встановлених
Кодексом.
Таким чином, скарга ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "ПРОПОЗИЦІЯ" в іншій частині (крім вимоги про визнання протиправною бездіяльність Уманської міської територіальної виборчої комісії) підлягає залишенню без розгляду по суті.
Водночас за результатами розгляду питання щодо бездіяльності Уманської міської територіальної виборчої комісії Комісія зазначає.
Частиною третьою статті
32 Кодексу визначено, що виборчі комісії зобов’язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, встановлені
Конституцією України, Кодексом та законами України.
Умови реєстрації кандидатів на посаду міського голови регламентовано статтею
224 Кодексу. Відповідна міська виборча комісія реєструє кандидата на посаду міського голови, висунутого організацією партії, за умови отримання нею документів, визначених частиною першою цієї статті
Кодексу, зокрема автобіографії кандидата на посаду міського голови, яка серед іншого повинна містити відомості про наявність чи відсутність представницького мандата та про наявність чи відсутність судимості (пункт 5 частини першої статті
224 Кодексу).
Територіальна виборча комісія згідно з пунктом 1 частини другої статті
230 Кодексу відмовляє в реєстрації кандидата на посаду міського голови в разі відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата на посаду міського голови, зазначених у частині першій статті
224 Кодексу, невідповідності таких документів вимогам
Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови).
При цьому помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів на посаду міського голови. У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов’язково повинна бути зазначена відповідно до вимог
Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб’єкт подання документів. Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів на посаду міського голови. Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми (частина третя статті
230 Кодексу).
Суб’єкт звернення зі скаргою стверджує, що Уманською міською територіальною виборчою комісією не вчинено дій, передбачених частиною третьою статті
230 Кодексу, після виявлення недоліків у поданих документах для реєстрації кандидата на посаду Уманського міського голови Цебрія О.В. не надано можливості суб’єкту подання документів виправити такі недоліки.
За змістом частин першої - третьої статті
71 Кодексу, пунктів 9.1, 9.3
Порядку докази, на підставі яких виборча комісія під час розгляду скарги встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення суб’єкта звернення зі скаргою, суб’єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інших обставин, що мають значення для правильного розгляду скарги, надають суб’єкт звернення зі скаргою, суб’єкт оскарження, заінтересовані особи.
................Перейти до повного тексту