1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 4 вересня 2019 року № 1901
Про окремі питання забезпечення виконання судових рішень
Частиною третьою статті 77, пунктом 20 частини першої статті 92 Конституції України передбачено, що організація і порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюються законом. Спеціальним законом, який регламентує відповідне питання, є Закон України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон).
Згідно з частиною першою статті 11 Закону виборчий процес - це здійснення суб’єктами, визначеними статтею 12 Закону, передбачених ним виборчих процедур.
Виборчий процес включає вказані в частині п’ятій, а у визначених Законом випадках й у частині шостій статті 11 Закону етапи, у тому числі підрахунок голосів виборців та встановлення підсумків голосування; встановлення результатів виборів народних депутатів України та їх офіційне оприлюднення.
Процедуру підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях, прийняття та розгляду документів дільничних виборчих комісій окружною виборчою комісією, встановлення підсумків голосування в загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та в одномандатних виборчих округах, прийняття та розгляду протоколів окружних виборчих комісій Центральною виборчою комісією визначено статтями 88 - 97 Закону, а встановлення Центральною виборчою комісією результатів виборів народних депутатів України - статтями 98, 99 Закону.
Так, відповідно до частини першої статті 99 Закону Комісія на своєму засіданні на підставі протоколів окружних виборчих комісій про підсумки голосування в одномандатних виборчих округах, у тому числі з поміткою "Уточнений", не пізніш як на п’ятнадцятий день з дня голосування встановлює результати виборів народних депутатів України у відповідних одномандатних виборчих округах, про що складає протоколи.
Не пізніш як на п’ятий день з дня встановлення результатів виборів народних депутатів України Комісія офіційно оприлюднює їх у газетах "Голос України" та "Урядовий кур’єр" (частина перша статті 100 Закону).
Крім того, у визначеному статтею 101 Закону порядку здійснюється реєстрація обраних народних депутатів України.
Відповідно до частини третьої статті 31 Закону повноваження окружних виборчих комісій припиняються через п’ятнадцять днів після дня офіційного оприлюднення Центральною виборчою комісією результатів виборів народних депутатів України. Водночас через п’ять днів після дня офіційного оприлюднення результатів виборів народних депутатів України припиняються повноваження дільничних виборчих комісій (частина третя статті 32 Закону).
Згідно з частиною сьомою статті 11 Закону виборчий процес завершується через п’ятнадцять днів після дня офіційного оприлюднення Центральною виборчою комісією результатів виборів народних депутатів України.
Указом Президента України від 21 травня 2019 року № 303/2019 "Про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України та призначення позачергових виборів" достроково припинено повноваження Верховної Ради України восьмого скликання та призначено позачергові вибори до Верховної Ради України на 21 липня 2019 року.
21 липня 2019 року відбулися позачергові вибори народних депутатів України, зокрема в одномандатному виборчому окрузі № 198.
29 липня 2019 року окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 198 (далі - окружна виборча комісія одномандатного виборчого округу № 198) склала протокол про підсумки голосування в цьому окрузі та транспортувала його разом з іншою виборчою документацією до Центральної виборчої комісії.
Комісія на засіданні 29 липня 2019 року заслухала відомості протоколу окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 про підсумки голосування в цьому окрузі, складеного та підписаного того самого дня, і прийняла його для розгляду та подальшого опрацювання.
Рішенням Шостого апеляційного адміністративного суду від 29 липня 2019 року в справі № 580/2351/19 указану окружну виборчу комісію зобов’язано провести повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях № 710239, 710243, 710249, 710511, 710520, 710523, 710529, 710532, 710534, 710537, 710539, 710737, 710902, 710915, 710916.
Зважаючи на виявлення в протоколі окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198 низки помилок та неточностей, Центральна виборча комісія 30 липня 2019 року прийняла рішення про зобов’язання цієї окружної виборчої комісії розглянути питання про внесення змін до встановлених підсумків голосування виборців у межах указаного округу в порядку, передбаченому Законом, виконавши при цьому зазначене судове рішення, а також скласти протокол про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198 з поміткою "Уточнений", транспортувати його та інші необхідні виборчі документи до Центральної виборчої комісії не пізніше 16 години 1 серпня 2019 року.
У період з 30 липня до 2 серпня 2019 року окружна виборча комісія одномандатного виборчого округу № 198 здійснила повторний підрахунок голосів виборців згідно з постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 29 липня 2019 року в справі № 580/2351/19 на виборчих дільницях № 710239, 710243, 710249, 710511, 710520, 710523, 710529, 710532, 710534, 710537, 710539, 710737, 710902, 710915, 710916 та відповідно до своєї постанови від 29 липня 2019 року № 41 - на виборчій дільниці № 710261, а також внесла зміни до встановлених підсумків голосування виборців у межах цього округу на виконання рішення Центральної виборчої комісії від 30 липня 2019 року.
Окружна виборча комісія одномандатного виборчого округу № 198 2 серпня 2019 року на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях одномандатного виборчого округу № 198, у тому числі з поміткою "Уточнений", протоколів окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 про повторний підрахунок голосів виборців на окремих виборчих дільницях цього округу склала протокол про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198 з поміткою "Уточнений" та того самого дня транспортувала його до Комісії.
Центральна виборча комісія на засіданні 2 серпня 2019 року прийняла зазначений протокол окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі.
На виконання вимог статті 99 Закону Центральна виборча комісія 5 серпня 2019 року на підставі протоколу окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 про підсумки голосування в цьому виборчому окрузі від 2 серпня 2019 року з поміткою "Уточнений" встановила результати позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198, про що склала відповідний протокол.
Згідно із зазначеним протоколом на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198 обраним народним депутатом України є Рудик Сергій Ярославович.
Відповідно до статті 100 Закону 7 серпня 2019 року Центральна виборча комісія офіційно оприлюднила список народних депутатів України, обраних на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, в газетах "Голос України" (№ 148 (7154) від 7 серпня 2019 року) та "Урядовий кур’єр" (№ 149 (6512) від 7 серпня 2019 року), у тому числі інформацію про народного депутата України Рудика С.Я., який є обраним в одномандатному виборчому окрузі № 198.
До Комісії 7 серпня 2019 року надійшли документи для реєстрації Рудика С.Я. народним депутатом України.
Водночас постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 серпня 2019 року в справі № 580/2433/19 визнано протиправною бездіяльність окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 щодо нездійснення розгляду заяв від 27 липня 2019 року № 501 - 510, 513, 515, 517 - 525, 527 - 531, 533 - 543 про порушення виборчого законодавства, поданих Стаценком В.В., довіреною особою кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 198 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, висунутого ПОЛІТИЧНОЮ ПАРТІЄЮ "СЛУГА НАРОДУ", Д’яченко Н.О., та зобов’язано вказану окружну виборчу комісію розглянути зазначені заяви.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 8 серпня 2019 року в справі № 580/2430/19 залишено без змін рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 3 серпня 2019 року в цій справі, яким відмовлено в задоволенні позову про визнання протиправними дій окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 щодо складання протоколу про підсумки голосування в цьому окрузі від 29 липня 2019 року та скасування відповідного протоколу, визнання протиправним і скасування протоколу вказаної виборчої комісії про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198 від 2 серпня 2019 року з позначкою "Уточнений", а також про зобов’язання окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 провести повторний підрахунок голосів виборців у зазначеному окрузі та призначити у ньому повторне голосування.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 10 серпня 2019 року в справі № 580/2437/19 частково скасовано рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 5 серпня 2019 року та винесено нове рішення, яким визнано "протиправними дії окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 198 від 29.07.2019 щодо складання протоколу про підсумки голосування на дільничних виборчих комісіях №№ 710238, 710240, 710242, 710244, 710245, 710246, 710247, 710248, 710250, 710251, 710252, 710253, 710254, 710255, 710256, 710257, 710258, 710259, 710260, 710261, 710262" та визнано "протиправним протокол про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198 від 29.07.2019 на дільничних виборчих комісіях №№ 710238, 710240, 710242, 710244, 710245, 710246, 710247, 710248, 710250, 710251, 710252, 710253, 710254, 710255, 710256, 710257, 710258, 710259, 710260, 710261, 710262".
Згідно з висновком Шостого апеляційного адміністративного суду, викладеним у мотивувальній частині вказаного рішення, "належним способом відновлення порушеного права є зобов’язання відповідача прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів на дільничних виборчих комісіях №№ 710238, 710240, 710242, 710244, 710245, 710246, 710247, 710248, 710250, 710251, 710252, 710253, 710254, 710255, 710256, 710257, 710258, 710259, 710260, 710261, 710262".
Постановою Верховного Суду від 12 серпня 2019 року у справі № 855/348/19 відмовлено в задоволенні позову про визнання протиправною бездіяльності Центральної виборчої комісії щодо неприйняття рішення про припинення повноважень окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 у зв’язку із наявністю системних грубих порушень Закону та бездіяльності щодо непроведення контролю за додержанням законодавства окружною виборчою комісією одномандатного виборчого округу № 198; визнання протиправними дій Комісії щодо прийняття та врахування протоколу окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 з поміткою "Уточнений" від 2 серпня 2019 року про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198; зобов’язання Центральної виборчої комісії скасувати вказаний протокол окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198; зобов’язання Комісії призначити повторне голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198 та встановити підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198.
Постановою Комісії від 12 серпня 2019 року № 1863 "Про реєстрацію народних депутатів України, обраних на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатних виборчих округах" за результатами розгляду поданих Рудиком С.Я. 7 серпня 2019 року документів та на підставі протоколу Центральної виборчої комісії про результати позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198, складеного 5 серпня 2019 року, Рудика С.Я. зареєстровано народним депутатом України, обраним на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198.
З 13 серпня 2019 року припинилися повноваження дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України, що здійснювали організацію підготовки та проведення позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 16 серпня 2019 року у справі № 580/2494/19 залишено без змін рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 9 серпня 2019 року про відмову в задоволенні позову щодо визнання протиправним та скасування протоколу окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198, складеного 2 серпня 2019 року з поміткою "Уточнений", визнання протиправними дій цієї комісії щодо складення і підписання вказаного протоколу, визнання протиправним та скасування рішення, яке оформлене протоколом окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 від 2 серпня 2019 з поміткою "Уточнений" про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198.
17 серпня 2019 року після перегляду в апеляційному порядку Великою Палатою Верховного Суду набрало законної сили Рішення Верховного Суду в складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 12 серпня 2019 року в справі № 9901/441/19 у частині визнання протиправним та скасування протоколу Центральної виборчої комісії про результати виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 198 від 5 серпня 2019 року та зобов’язання Центральної виборчої комісії продовжити дії щодо встановлення результатів виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 198 з урахуванням постанов Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 серпня 2019 року в справі № 580/2433/19 та від 10 серпня 2019 року в справі № 580/2437/19.
При цьому постановою Великої Палати Верховного Суду від 17 серпня 2019 року в справі № 9901/441/19 дії Центральної виборчої комісії стосовно встановлення результатів виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 198 від 5 серпня 2019 року визнано правомірними.
Велика Палата Верховного Суду з обставин матеріалів справи № 9901/441/19 встановила, що "станом на 3 серпня 2019 року, тобто на час прийняття ЦВК протоколів про підсумки голосування в одномандатному окрузі, у тому числі з поміткою "Уточнений", і на день складення протоколу про результати виборів в одномандатному виборчому окрузі - 5 серпня 2019 року, у ЦВК не було причин для невиконання вимог статті 99 Закону № 4061-VI щодо встановлення результатів виборів депутатів в одномандатному окрузі № 198. Тобто таких факторів, які в розумінні виборчого законодавства є істотними, винятковими і такими, що унеможливлювали чи могли вплинути на встановлення результатів виборів.
На час встановлення результатів виборів в одномандатному окрузі № 198 ЦВК такими даними не володіла".
Водночас, як зазначила Велика Палата Верховного Суду, "на час розгляду цієї справи в суді першої інстанції були ухвалені кілька постанов суду апеляційної інстанції щодо нерозгляду заяв про порушення виборчого законодавства під час встановлення підсумків голосування, складання окружною виборчою комісією протоколу про підсумки голосування та визнання його протиправним, а також проведення повторного підрахунку голосів в одномандатному виборчому окрузі № 198.
Зокрема послався суд і на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 серпня 2019 року у справі № 580/2433/19 про визнання протиправною бездіяльності ОВК № 198 щодо нездійснення розгляду заяв від 27 липня 2019 року № 501-510, 513, 515, 517-525, 527-531, 533-543 про порушення виборчого законодавства, поданих Стаценком В.В. як довіреною особою кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 198 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, висунутого Політичною партією "СЛУГА НАРОДУ", Д’яченко Н.О., та зобов’язав розглянути ці заяви.
Слушним є посилання суду й на постанову того самого адміністративного суду від 10 серпня 2019 року у справі № 580/2437/19 про визнання протиправними дій ОВК № 198 від 29 липня 2019 року щодо складання протоколу про підсумки голосування на дільничних виборчих комісіях № 710238, 710240, 710242, 710244, 710245, 710246, 710247, 710248, 710250, 710251, 710252, 710253, 710254, 710255, 710256, 710257, 710258, 710259, 710260, 710261, 710262 та визнання протиправним протоколу про підсумки голосування на одномандатному виборчому окрузі № 198 від 29 липня 2019 року на дільничних виборчих комісіях № 710238, 710240, 710242, 710244, 710245, 710246, 710247, 710248, 710250, 710251, 710252, 710253, 710254, 710255, 710256,710257,710258,710259,710260,710261,710262.
Із дати постановлення цих судових рішень видно, що вони були ухвалені після встановлення результатів виборів у одномандатному окрузі № 198. На час складання протоколу про результати виборів депутата в цьому окрузі (5 серпня 2019 року) ЦВК не було відомо про ухвалення судових рішень про встановлення порушень голосування, що можуть вплинути чи змінити підсумки голосування в одномандатному окрузі № 198.
Судові рішення про порушення під час голосування на окремих виборчих дільницях одномандатного округу № 198 були ухвалені після складення протоколу про результати виборів у цьому окрузі. Однак висновки зазначених судових рішень стосуються підсумків голосування на окремих виборчих дільницях, на яких були допущені порушення до складення ЦВК протоколу про результати виборів. А тому такі висновки у сукупності є такими, що можуть вплинути на результати виборів в одномандатному окрузі.
Набрання законної сили, судовими рішеннями про встановлення порушень голосування після складення ЦВК протоколу про результати виборів, вид, зміст та характер порушень голосування, обов’язковість судових рішень для встановлення результатів голосування є тими обставинами, які підлягають врахуванню під час встановлення ЦВК результатів виборів незалежно від складення нею протоколу про результати голосування у строк, встановлений статтею 99 Закону № 4061-VI.
У зв’язку з цим Велика Палата Верховного Суду погоджується з висновком суду першої інстанції про визнання протиправним та скасування протоколу ЦВК про встановлення результатів виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 198 від 5 серпня 2019 року із покладенням на відповідача обов’язку продовжити дії по встановленню результатів виборів народних депутатів України у одномандатному виборчому окрузі № 198 з урахуванням постанов Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 серпня 2019 року у справі № 580/2433/19 та від 10 серпня 2019 року у справі № 580/2437/19.
Забезпечення публічних інтересів у належному виконанні чинних судових рішень і захисті результатів вільного волевиявлення громадян є легітимною метою обмежень приватних інтересів кандидатів у народні депутати України. Така мета досягається заходами, вказаними у рішенні суду першої інстанції у частині, яку Велика Палата Верховного Суду залишає без змін. А самі ці заходи є пропорційними означеній меті, оскільки немає менш обтяжливого заходу їх досягнення з урахуванням обставин цієї справи. Вказане відповідає суті статті 3 Першого Протоколу Конвенції, яка, не конкретизуючи перелік легітимних цілей обмеження зазначених у ній прав, надає Договірним Сторонам широку свободу розсуду для застосовування таких обмежень. Договірні Сторони вільні виправдати застосування обмежень за умови, що відповідність такої мети принципу верховенства права та загальним цілям Конвенції доведено конкретними обставинами справи".
Велика Палата Верховного Суду погодилась з висновками Верховного Суду щодо необґрунтованого посилання представника третьої особи та Центральної виборчої комісії на правові висновки постанови Верховного Суду від 12 серпня 2019 року у справі № 855/348/19 та зазначила, що "у цьому рішенні Верховний Суд не формулював обов’язкового правового висновку про те, що після складання ЦВК протоколу про результати виборів і за наявності судових рішень, ухвалених після його складання про порушення голосування на виборчих дільницях, цей протокол є остаточним і таким, що не підлягає скасуванню".
Також Велика Палата Верховного Суду у постанові від 17 серпня 2019 року в справі № 9901/441/19 зазначила, що посилання представника третьої особи та Центральної виборчої комісії на рішення Шостого апеляційного адміністративного суду від 8 серпня 2019 року у справі № 580/2430/19 та від 16 серпня 2019 року у справі № 580/2494/19 "не можуть бути підставами для втручання в рішення суду першої інстанції, оскільки вони не заперечують чинність і обов’язковість постанов цього ж самого суду від 7 серпня 2019 року у справі № 580/2433/19 і від 10 серпня 2019 року у справі № 580/2437/19".
Центральна виборча комісія на виконання судових рішень у справі № 9901/441/19 21 серпня 2019 року прийняла постанову № 1888 "Про виконання судових рішень", якою врахувала постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 серпня 2019 року в справі № 580/2433/19 та від 10 серпня 2019 року в справі № 580/2437/19 під час продовження дій щодо встановлення результатів позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198, визначила, що результати позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198 встановлюватимуться на підставі протоколу окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198 з поміткою "Уточнений" від 2 серпня 2019 року, а також того самого дня склала протокол про результати позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198, згідно з яким обраним народним депутатом України в цьому окрузі є Рудик С.Я.
22 серпня 2019 року було останнім днем виконання повноважень окружними виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, що здійснювали організацію підготовки та проведення позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року.
Відповідно до статті 115 Закону окружною виборчою комісією одномандатного виборчого округу № 198 передано виборчу та іншу документацію на зберігання до відповідної місцевої державної архівної установи.
Згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 23 серпня 2019 року вчинено запис про державну реєстрацію припинення окружної виборчої комісії одномандатного виборчого округу № 198 як юридичної особи.
Постановою Центральної виборчої комісії від 23 серпня 2019 року № 1894 "Про питання реєстрації народного депутата України Рудика С.Я., обраного на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198" внесено зміни до постанови Центральної виборчої комісії від 12 серпня 2019 року № 1863 "Про реєстрацію народних депутатів України, обраних на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатних виборчих округах" та виключено з додатка 15 до неї позицію стосовно зареєстрованого народного депутата України, обраного на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198, Рудика С.Я., а також зареєстровано вказаного народного депутата України, обраного на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198.
Разом з тим постанову Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2019 року № 1888 "Про виконання судових рішень" скасовано рішенням Шостого апеляційного адміністративного суду від 24 серпня 2019 року та постановою Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 28 серпня 2019 року у справі № 855/375/19, а протокол про результати позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 198, складений Комісією 21 серпня 2019 року, - рішеннями Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 24 серпня 2019 року у справах № 9901/467/19 та № 9901/468/19, залишеними 28 серпня 2019 року без змін постановами Великої Палати Верховного Суду у цих справах.
Судовими рішеннями у справі № 9901/467/19 також зобов’язано Центральну виборчу комісію продовжити дії щодо встановлення результатів виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 198 за наслідками виконання постанов Шостого апеляційного адміністративного суду від 7 серпня 2019 року у справі № 580/2433/19, від 10 серпня 2019 року у справі № 580/2437/19 та рішення Касаційного адміністративному суду у складі Верховного Суду від 12 серпня 2019 року у справі № 9901/441/19.
Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду у своїй постанові від 28 серпня 2019 року у справі № 855/375/19 зазначив, що "ЦВК ухилилася від реального виконання рішення Верховного Суду, ухваленого у справі № 9901/441/19 щодо реалізації її повноважень під час встановлення результатів виборів та фактично не врахувала судових рішень, ухвалених у справах № 580/2433/19 та 580/2437/19, а тому Верховний Суд дійшов висновку про протиправність Постанови ЦВК № 1888".
Також колегія суддів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду вказала на те, що "відхиляє доводи апеляційних скарг відповідача та третьої особи, що особою, на яку покладено обов’язок щодо виконання рішень суду, ухвалених у справах № 580/2433/19 та 580/2437/19 є ОВК № 198, а не ЦВК та відсутність судових рішень, якими зобов’язано здійснити повторний підрахунок голосів, як підставу для невжиття заходів реагування на виконання цих рішень та врахування їх під час встановлення результатів виборів в одномандатному виборчому окрузі № 198, оскільки відповідно до приписів статті 2 Закону № 1932 саме на ЦВК покладено обов’язок забезпечити дотримання передбачених Конституцією України та Законами України принципів і засад виборчого процесу на всій території України. Крім того, колегія суддів зазначає, що рішенням Верховного Суду у справі № 9901/441/19 саме на ЦВК, як єдиного суб’єкта, який має повноваження на встановлення результатів виборів покладено обов’язок врахувати під час встановлення результатів виборів у одномандатному виборчому окрузі № 198 судових рішень, ухвалених у справах № 580/2433/19 та 580/2437/19".
Згідно з висновками Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду у рішенні від 24 серпня 2019 року у справі № 9901/467/19 "постанова Шостого апеляційного адміністративного суду у справі № 580/2437/19 була ухвалена та набрала чинності 10 серпня 2019 року. Даною постановою визнано протиправним протокол про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 198 від 29.07.2019 на інших дільничних виборчих комісіях, а саме №№ 710238, 710240, 710242, 710244, 710245, 710246, 710247, 710248, 710250, 710251, 710252, 710253, 710254, 710255, 710256, 710257, 710258, 710259, 710260, 710261, 710262.
При цьому, у мотивувальній частині цієї постанови висновок про недостовірність даних стосовно голосування в підсумковому протоколі по вищевказаним дільницям поширено також і на протокол ОВК № 198 від 2 серпня 2019 року, а також вказано, що належним способом відновлення порушеного права є прийняття рішення про проведення повторного підрахунку голосів на означених дільницях.

................
Перейти до повного тексту