1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 20 липня 2019 року № 1792
Про скаргу кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 149 Макара І.І., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 20 липня 2019 року за № 21-36-36701
До Центральної виборчої комісії 20 липня 2019 року надійшла скарга кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 149 Макара Івана Івановича на дії кандидатів у народні депутати України в тому самому виборчому окрузі Босенко Лариси Василівни та Реки Андрія Олександровича.
У скарзі суб’єкт звернення просить "визнати дії кандидатів Босенко Лариси Василівни та Реки Андрія Олександровича такими, що порушують вимоги законодавства про вибори народних депутатів України, грубо порушують мої, як кандидата у народні депутати України права та законні інтереси; зобов’язати кандидатів Босенко Ларису Василівну та Реку Андрія Олександровича припинити в подальшому не вчиняти подібних дій; Центральній виборчій комісії прийняти рішення про винесення попередження кандидатів Босенко Ларисі Василівні та Реці Андрію Олександровича за результатами розгляду скарги; направити матеріали до відповідних правоохоронних органів для притягнення Реки А.О. до відповідальності згідно чинного законодавства України".
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що 20 липня 2019 року по поштових скриньках мешканців Машівського та Карлівського районів Полтавської області, які входять до складу одномандатного виборчого округу № 149, кандидатом у народні депутати України в указаному виборчому окрузі Босенко Л.В. було розповсюджено агітаційний матеріал, а саме брошуру про самоусунення від участі у виборах 21 липня 2019 року на користь кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 149 Реки А.О. Суб’єкт звернення вважає такі дії кандидатів у народні депутати України Босенко Л.В. і Реки А.О. незаконними та такими, що порушують вимоги Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон), та спробою завуальовано продовжити, попри заборону, свою передвиборну агітацію.
На підтвердження зазначеного кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 149 Макар І.І. до скарги додав фотографію брошури "НАША СПРАВА ПОЛТАВЩИНА" та фотографію розповсюдження в поштових скриньках агітаційних матеріалів.
На виконання частини десятої статті 111 Закону копію скарги з доданими до неї матеріалами 20 липня 2019 року надіслано суб’єктам оскарження, яких повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
20 липня 2019 року до Центральної виборчої комісії надійшли пояснення від кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 149 Босенко Л.В., у яких ідеться про те, що до розповсюдження агітаційної літератури, зазначеної у скарзі, вона непричетна.
Постановою Центральної виборчої комісії від 18 червня 2019 року № 1047 зареєстровано кандидата в народні депутати України Макара Івана Івановича, який балотується в одномандатному виборчому окрузі № 149 у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.
Постановою Центральної виборчої комісії від 10 червня 2019 року № 966 зареєстровано кандидата в народні депутати України Реку Андрія Олександровича, який балотується в одномандатному виборчому окрузі № 149 у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.
Постановою Центральної виборчої комісії від 24 червня 2019 року № 1217 зареєстровано кандидата в народні депутати України Босенко Ларису Володимирівну, висунуту політичною партією Всеукраїнське об’єднання "Батьківщина" в одномандатному виборчому окрузі № 149 на позачергових виборах народних депутатів України.
За змістом частин першої та другої статті 108 Закону та пунктів 2.1, 2.2 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок), кандидат у народні депутати України, зареєстрований у встановленому Законом порядку, може оскаржити до виборчої комісії, зокрема, дії кандидата в народні депутати України. Частиною восьмою вказаної статті Закону та пунктом 3.4 Порядку передбачено, що скарга на дії чи бездіяльність кандидата в народні депутати України може бути подана до Центральної виборчої комісії.
Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею 108 Закону та Порядком скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Розглянувши скаргу, додані до неї матеріали, а також пояснення суб’єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.
Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата в народні депутати України або політичну партію - суб’єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України (частина перша статті 68 Закону).
Згідно з пунктом 5 частини третьої статті 68 Закону передвиборна агітація може проводитися у формі розповсюдження виборчих листівок, плакатів та інших друкованих агітаційних матеріалів чи друкованих видань, в яких розміщено матеріали передвиборної агітації.
Статтею 70 Закону передбачено, що політична партія, кандидати в народні депутати України від якої зареєстровані у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, кандидати в народні депутати України мають право розпочати свою передвиборну агітацію з дня, наступного за днем прийняття виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів у народні депутати України.
Передвиборна агітація закінчується о 24 годині останньої п’ятниці перед днем голосування.
Передвиборна агітація напередодні дня голосування та в день голосування забороняється. Водночас забороняються проведення масових акцій (зборів, мітингів, походів, демонстрацій, пікетів) від імені політичної партії, кандидати в народні депутати України від якої зареєстровані у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, кандидатів у народні депутати України, розповсюдження агітаційних матеріалів, а також публічні оголошення про підтримку політичною партією чи окремими кандидатами в народні депутати України проведення концертів, вистав, спортивних змагань, демонстрації фільмів та телепередач чи інших публічних заходів.

................
Перейти до повного тексту