1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 31 липня 2019 року № 1838
Про скаргу офіційного спостерігача від Всеукраїнської громадської організації "Громадянська мережа "ОПОРА" на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 78 Бабака М.А., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 29 липня 2019 року за № 21-37-39084
До Центральної виборчої комісії 29 липня 2019 року надійшла скарга офіційного спостерігача від Всеукраїнської громадської організації "Громадянська мережа "ОПОРА" на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 78 Бабака Максима Андрійовича, суб’єктом оскарження в якій визначено окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 78 (далі - окружна виборча комісія № 78).
У скарзі суб’єкт звернення просить визнати бездіяльність окружної виборчої комісії № 78 такою, що не відповідає вимогам законодавства про вибори народних депутатів України, порушує виборчі права громадян, права та законні інтереси суб’єкта виборчого процесу.
За змістом скарги суб’єкт звернення зі скаргою вбачає порушення окружною виборчою комісією № 78 вимог частини п’ятої статті 35 Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) в тому, що вона "не опубліковує всі наявні рішення, протоколи своїх засідань".
На підтвердження викладених обставин Бабаком М.А. надано копію акта про порушення норм Закону, складеного 24 липня 2019 року о 9 годині 20 хвилин ним та виборцями Мельніченко Т.М. і Пеньковою В.В., а також фотографію.
На виконання частини десятої статті 111 Закону копію скарги надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Центральної виборчої комісії 30 липня 2019 року надійшло пояснення за підписом голови окружної виборчої комісії № 78 Галіциної В.В., у якому вказується на відсутність підстав для задоволення скарги Бабака М.А., оскільки окружною виборчою комісією № 78 постійно розміщувались "на стенді усі постанови та протоколи". З 21 до 24 липня 2019 року зазначена комісія проводила безперервне засідання щодо встановлення підсумків голосування в окрузі.
Згідно з частиною четвертою статті 14 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" скарги подаються до Комісії та розглядаються нею у порядку та строки, встановлені відповідним законом України про вибори або референдуми.
Порядок і строки розгляду скарг, що стосуються процесу виборів народних депутатів України, а також вимоги до їх форми і змісту визначено статтями 110, 111 Закону та Порядком розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок).
Так, за змістом частини першої статті 108 Закону та підпункту 6пункту 2.1 Порядку офіційний спостерігач від громадської організації може звернутися до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу.
Постановою Центральної виборчої комісії від 31 травня 2019 року № 919 "Про утворення окружних виборчих комісій з виборів народних депутатів України на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року" утворено, зокрема, окружну виборчу комісію № 78.
Скарга щодо бездіяльності окружної виборчої комісії може бути подана до Центральної виборчої комісії (частина шоста статті 108 Закону, пункт 3.4 Порядку).
Таким чином, скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Комісія зауважує, що загальний строк оскарження встановлено частинами першою та другою статті 109 Закону і пунктами 4.1, 4.2 Порядку, відповідно до яких скарга, що стосується підготовки та проведення виборів народних депутатів України, може бути подана протягом п’яти днів після дня прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності, при цьому скарга щодо порушення, яке мало місце до дня голосування, може бути подана не пізніше 22 години дня, що передує дню голосування.
Частиною четвертою статті 109 Закону передбачено, що днем вчинення бездіяльності вважається останній день строку, в який мала бути, однак не була вчинена дія, передбачена законом.
Днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги виборчою комісією (частина п’ята статті 109 Закону, підпункт 6 пункту 4.3 Порядку).
Строк подання скарги продовженню або поновленню не підлягає, крім випадку повторного подання скарги після усунення її недоліків не пізніше наступного дня після дня її повернення виборчою комісією без розгляду (частина шоста статті 109 Закону, підпункт 4пункту 4.3 Порядку).
У зв’язку з цим Комісія зазначає, що скарга Бабака М.А. надійшла до Комісії 29 липня 2019 року, а отже, у частині оскарження бездіяльності окружної виборчої комісії № 78, яка могла мати місце до 23 липня 2019 року включно, скаргу подано з порушенням установлених Законом строків оскарження.
Водночас у частині оскарження бездіяльності окружної виборчої комісії № 78, яка могла мати місце 24 липня 2019 року, скаргу подано з дотриманням строків оскарження, встановлених Законом.
Розглянувши у відповідній частині скаргу, додані до неї матеріали, пояснення суб’єкта оскарження та інші наявні документи, Центральна виборча комісія встановила.
За змістом частини першої статті 25 Закону окружні виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів народних депутатів України і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про вибори народних депутатів України.
Документування діяльності окружних та дільничних виборчих комісій здійснюється у порядку, встановленому цією статтею та порядком ведення діловодства виборчих комісій, який затверджується Центральною виборчою комісією (частина перша статті 35 Закону).
На засіданні виборчої комісії ведеться протокол засідання, який веде секретар комісії. Протокол засідання виборчої комісії не пізніше наступного її засідання вивішується на стенді офіційних матеріалів комісії для загального ознайомлення (частина друга статті 35 Закону).
Частиною третьою статті 94 Закону встановлено, що засідання окружної виборчої комісії, на якому відбувається прийняття і розгляд документів дільничних виборчих комісій та встановлення підсумків голосування в загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та в одномандатному виборчому окрузі, що починається з моменту закінчення голосування і продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі в межах одномандатного виборчого округу та в одномандатному виборчому окрузі, оформляється протоколом безперервного засідання.
Відповідно до пункту 3.1 Порядку ведення діловодства у виборчих комісіях та комісіях з референдумів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 15 вересня 2010 року № 350 (зі змінами), у протоколі засідання комісії фіксуються обговорення питання і рішення, що розглядається та приймається на засіданні комісії. Протокол засідання оформляється на підставі записів, зроблених під час засідання секретарем комісії чи секретарем засідання комісії за дорученням комісії.

................
Перейти до повного тексту