- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 20 липня 2019 року № 1782 |
Про скаргу Зайцева Я.В., довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 107 Шиліна С.І., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 19 липня 2019 року за № 21-36-35851
До Центральної виборчої комісії 19 липня 2019 року надійшла скарга Зайцева Якова Володимировича, довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 107 Шиліна Сергія Івановича, суб’єктами оскарження в якій визначено кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 107 Рибалка Сергія Вікторовича.
У скарзі суб’єкт звернення просить "визнати дії кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 107 Рибалка Сергія Вікторовича, 1978 року народження такими, що не відповідають вимогам законодавства про вибори депутатів, порушують вимоги ч. 14 ст.
74 Закону України
"Про вибори народних депутатів України". Прийняти рішення про попередження кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 107 Рибалка Сергія Вікторовича, 1978 року народження. Зобов’язати кандидата у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 107 Рибалка Сергія Вікторовича, 1978 року народження утриматися від подальшого поширення в одномандатному виборчому № 107 друкованого передвиборного агітаційного матеріалу - газети "НАШ РЕГИОН" на 6 сторінках."
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що 14 липня 2019 року ним виявлено розповсюдження серед виборців по просп. Перемоги, 86 у місті Лисичанську агітаторами, одягненими у футболки "Я - РИБАЛКА", та в агітаційних наметах цього кандидата друкованого агітаційного матеріалу передвиборної агітації - газети "НАШ РЕГИОН" на 6 сторінках. Указаний друкований агітаційний матеріал містить таку інформацію: у статті "Ремонт дорог" (мовою оригіналу): "благодаря помощи меценатов, которых привлек народный депутат, его команда показала, как эффективно решать самые сложные задачи. В начале июля в разных районах Лисичанска появились техника и бригады дорожных рабочих. И закипела работа. Сам кандидат каждый день появляется в разных районах и лично контролирует процесс работ…"; у статті "Создадим условия для занятий спортом для детей и молодежи" (мовою оригіналу): "После обращения жителей в обоих городах были отремонтированы и обновлены существующие площадки и начата подготовка к установке новых.
Всего команда Сергея Рыбалка, с привлечением активистов и меценатов, организовала ремонт и установку десятков новых спортивных и детских площадок в Лисичанске, Новодружеске, Приволье и Попасной…". Як вбачає суб’єкт звернення зі скаргою, у поєднанні із закликами голосувати за кандидата в народні депутати України Рибалка С.В. така передвиборна агітація є підкупом виборців.
На підтвердження вказаного Зайцев Я.В. додав до скарги Акт про виявлення порушення Закону України
"Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) від 14 липня 2019 року, газету "НАШ РЕГИОН", засвідчену копію посвідчення довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 107 Шиліна С.І.
На виконання частини десятої статті
111 Закону копії скарги з доданими до неї матеріалами 19 липня 2019 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Комісії 20 липня 2019 року надійшло пояснення Весніна С.О., довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 107 Рибалки С.В., в якому йдеться про те, що "з аналізу положень частини першої статті
68 та частини чотирнадцятої статті
74 Закону України
"Про вибори народних депутатів України" слідує висновок, що прямим або непрямим підкупом виборців вважаються дії, які супроводжуються наданням грошових коштів чи інших матеріальних благ виборцям поєднані з агітацією з метою схилити їх голосувати за того чи іншого кандидата в депутати чи партію в цілому, або не голосувати за того чи іншого кандидата в депутати чи партію. Таким чином Закон вимагає сукупності обох цих умов для висновку про те, що така діяльність є забороненою: передвиборна агітація (заклики або пропозиції голосувати чи не голосувати за певного кандидата або згадування його імені) з одночасним наданням виборцям грошей чи безоплатно або на пільгових умовах товарів, послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерей. Слід зазначити, що в наданому до скарзі фото-екземплярі друкованого матеріалу під назвою "НАШ РЕГИОН" не міститься жодного факту чи обставини, які б могли свідчити про сукупність передвиборчої агітації з одночасним наданням виборцям коштів або безоплатно чи на пільгових умовах товарів, послуг, робіт, цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, інших матеріальних цінностей, тощо. Крім того, враховуючи положення пунктів 1, 2 частини другої статті
61 Закону, факт підкупу виборців кандидатом у народні депутати України має бути встановлений лише судом. Як свідчать матеріали поданої скарги, відповідного рішення суду суб'єктом звернення зі скаргою не надано. Тобто, висновки скаржника є нічим іншим ніж власною інтерпретацією фактів."
Вивчивши скаргу та додані до неї матеріали, Центральна виборча комісія зазначає.
Постановою від 21 червня 2019 року
№ 1116 Рибалку Сергія Вікторовича зареєстровано кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 107.
Зайцева Якова Володимировича зареєстровано довіреною особою кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 107 Шиліна Сергія Івановича (постанова Комісії від 3 липня 2019 року
№ 1462).
За змістом частин першої та другої статті
108 Закону, пунктів 2.1, 2.2 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого
постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок), кандидат у народні депутати України, зареєстрований у встановленому Законом порядку, може оскаржити до виборчої комісії, зокрема, дії кандидата в народні депутати України.
Частиною восьмою вказаної статті
Закону та пунктом 3.4
Порядку передбачено, що скарга на дії чи бездіяльність кандидата в народні депутати України може бути подана до Центральної виборчої комісії.
Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею
108 Закону скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата в народні депутати України або партію - суб’єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать
Конституції України та законам України (частина перша статті
68 Закону).
................Перейти до повного тексту