1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 19 липня 2019 року № 1764
Про скаргу кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 17 Кучера М.І., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 18 липня 2019 року за № 21-36-35350
До Центральної виборчої комісії 18 липня 2019 року надійшла скарга кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 17 Кучера Миколи Івановича на дії кандидата в народні депутати України в цьому окрузі Красніцького Андрія Володимировича.
У своїй скарзі суб’єкт звернення просить "встановити факт порушення Красніцьким Андрієм Володимировичем виборчого законодавства; зобов’язати Красніцького Андрія Володимировича негайно прибрати розміщений агітаційний матеріал (банер) з приміщення будинку відділу освіти, фізичної культури та спорту Бершадської РДА Вінницької області (24400, м. Бершадь, вул. Героїв України, 23); у разі встановлення в діях Красніцького Андрія Володимировича порушень, які мають ознаки вчинення кримінального чи адміністративного правопорушення, невідкладно надіслати повідомлення до відповідних правоохоронних органів; у разі встановлення вини в порушенні законодавства про вибори народних депутатів Красніцького Андрія Володимировича, - притягнути останнього до кримінальної, адміністративної або іншої відповідальності в порядку, встановленому законом".
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що 15 липня 2019 року на фасаді приміщення, розташованого за адресою: вул. Героїв України, 23, м. Бершадь, Вінницька обл., 24400, виявлено агітаційний матеріал (банер/плакат) Красніцького А.В., на якому не міститься відомостей про замовника друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск. У вказаному приміщенні розміщено Бершадський будинок дитячої творчості, який перебуває на балансі відділу освіти, фізичної культури та спорту Бершадської районної державної адміністрації Вінницької області.
На підтвердження зазначеного кандидат у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 17 Кучер М.І. до скарги додав роздруківки фотографій розміщеного на фасаді Бершадського будинку дитячої творчості агітаційного матеріалу (банера/плаката) Красніцького А.В. та копію листа відділу освіти, фізичної культури та спорту Бершадської районної державної адміністрації Вінницької області від 17 липня 2019 року № 01-18/1375.
На виконання частини десятої статті 111 Закону копію скарги з доданими до неї матеріалами 18 липня 2019 року надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Центральної виборчої комісії 19 липня 2019 року надійшло пояснення Огородника В.В., довіреної особи кандидата в народні депутати в одномандатному виборчому окрузі № 17 Красніцького А.В., у яких ідеться про те, що суб’єктом звернення зі скаргою належних та допустимих доказів, які б свідчили про порушення виборчого законодавства кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 17 Красніцьким А.В., не надано. Зокрема, на думку суб’єкта оскарження, зі скарги та доданих до неї матеріалів неможливо встановити, що будинок, на якому розміщено матеріали передвиборної агітації, є будинком органу державної чи комунальної власності, а доданий до скарги лист, у якому не зазначено адресата, та який не підписаний керівником установи, не може вважатися достатнім доказом. Крім того, додані до скарги роздруківки фотографій не дають можливості встановити, що агітаційний матеріал не містить відомостей, передбачених частиною сьомою статті 69 Закону.
Постановою Центральної виборчої комісії від 18 червня 2019 року № 1047 зареєстровано кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 17 Кучера Миколу Івановичу.
Постановою Центральної виборчої комісії від 24 червня 2019 року № 1217 зареєстровано кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 17 Красніцького Андрія Володимировича.
За змістом частин першої та другої статті 108 Закону, пунктів 2.1, 2.2 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок), кандидат у народні депутати України, зареєстрований у встановленому Законом порядку, може оскаржити до виборчої комісії, зокрема, дії кандидата в народні депутати України. Частиною восьмою вказаної статті Закону та пунктом 3.4 Порядку передбачено, що скарга на дії чи бездіяльність кандидата в народні депутати України може бути подана до Центральної виборчої комісії.
Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею 108 Закону скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Розглянувши скаргу, додані до неї матеріали, а також пояснення суб’єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.
Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата в депутати або партію - суб’єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України (частина перша статті 68 Закону).
Згідно з пунктом 5 частини третьої статті 68 Закону передвиборна агітація може проводитися у формі розповсюдження виборчих листівок, плакатів та інших друкованих агітаційних матеріалів чи друкованих видань, у яких розміщено матеріали передвиборної агітації.
Частинами п’ятою - сьомою статті 69 Закону визначено, що кандидат у народні депутати України, зареєстрований в одномандатному виборчому окрузі, на власний розсуд може виготовляти матеріали передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів виборчого фонду. Друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про замовника цих матеріалів, установу, що здійснила друк, або вказівку, що друк здійснено з використанням обладнання, що належить політичній партії, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск.
Кандидат у народні депутати України, зареєстрований в одномандатному виборчому окрузі, зобов’язаний подати по одному примірнику кожного друкованого матеріалу передвиборної агітації, виготовленого за рахунок коштів виборчого фонду кандидата в народні депутати України, не пізніш як через п’ять днів з дня його виготовлення до Центральної виборчої комісії.
Згідно з частиною п’ятою статті 74 Закону забороняється розміщення агітаційних матеріалів та політичної реклами на будинках і в приміщеннях органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій державної та комунальної форми власності.

................
Перейти до повного тексту