1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 19 липня 2019 року № 1765
Про скаргу офіційного спостерігача від Громадської організації "Громадянський рух підтримки реформ" на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 212 Гордіна В.М., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 17 липня 2019 року за № 21-37-34774
До Центральної виборчої комісії 17 липня 2019 року надійшла скарга офіційного спостерігача від Громадської організації "Громадянський рух підтримки реформ" на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 212 Гордіна Вадима Миколайовича.
У скарзі суб’єкт звернення просить визнати дії кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 212 Дегтярьової Лариси Вікторівни стосовно проведення передвиборної агітації, що супроводжується наданням виборцям безоплатних екскурсійних послуг на теплоході, такими, що не відповідають вимогам Закону України "Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон); визнати дії кандидата в народні депутати України Дегтярьової Л.В. щодо проведення передвиборної агітації, яка супроводжується оголошенням конкурсу з обіцянкою подарувати смартфон, такими, що не відповідають вимогам Закону; зобов’язати вказаного кандидата в народні депутати України припинити передвиборну агітацію, що супроводжується наданням виборцям безоплатних послуг чи матеріальних цінностей (крім товарів, які містять візуальні відображення назви, символіки, прапора партії, за умови, що вартість таких товарів не перевищує три відсотки розміру мінімальної заробітної плати), та в подальшому утриматись від таких дій до завершення виборчого процесу.
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що 11 липня 2019 року о 19 год 50 хв він виявив порушення виборчого законодавства кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 212 Дегтярьовою Л.В., яке полягало в розміщенні на дошці оголошень (біля під’їзду багатоповерхового житлового будинку на вул. Олени Пчілки, 2) агітаційного плаката, замовником якого зазначено Дегтярьову Л.В., із запрошенням на прогулянки Дніпром на теплоході.
На сторінці Дегтярьової Л.В. у соціальній мережі Facebook, підписаній як "Офіційна сторінка кандидата в народні депутати України Дегтярьової Лариси", розміщено фотографії, що підтверджують факт надання виборцям безоплатних екскурсійних послуг на теплоході Дніпром, а також дописи про оголошений фотоконкурс, переможцю якого Дегтярьова Л.В. обіцяє подарувати смартфон.
Як доказ до скарги суб’єктом звернення додано складений ним акт про виявлення порушення виборчого законодавства 11 липня 2019 року о 19 год 50 хв, агітаційний плакат Дегтярьової Л.В., а також CD-диск із фотографіями, відео та скріншотами (цифровими знімками екрана) сторінки кандидата в народні депутати України Дегтярьової Л.В.
Вивчивши скаргу, Центральна виборча комісія зазначає.
Згідно з частиною четвертою статті 14 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" скарги подаються до Комісії та розглядаються нею в порядку та строки, встановлені відповідним законом України про вибори або референдуми.
Порядок і строки подання та розгляду скарг, що стосуються виборів народних депутатів України, визначено розділом XIII Закону та Порядком розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок).
Відповідно до пункту 7.2 Порядку під час вивчення скарги виборча комісія встановлює, чи подано скаргу належним суб’єктом звернення зі скаргою, визначеним Законом, чи віднесено Законом розгляд цієї скарги до повноважень виборчої комісії (належний суб’єкт розгляду скарги), чи дотримано суб’єктом звернення зі скаргою строки оскарження, встановлені Законом.
Частинами першою та другою статті 108 Закону, пунктами 2.1, 2.2, 3.4 Порядку встановлено, що офіційний спостерігач від громадської організації може оскаржити до Центральної виборчої комісії, зокрема, дії кандидата в народні депутати України.
Отже, Комісія зазначає, що згідно зі статтею 108 Закону скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Скарга офіційного спостерігача від Громадської організації "Громадянський рух підтримки реформ" на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 212 Гордіна В.М. надійшла до Комісії 17 липня 2019 року.
При цьому зі змісту скарги та акта про виявлення порушення виборчого законодавства від 11 липня 2019 року, доданого до неї як доказ, вбачається, що надання виборцям безоплатних екскурсійних послуг на теплоході мало місце 7 та 10 липня 2019 року, а розміщення агітаційного плаката з відповідним запрошенням було виявлено скаржником 11 липня 2019 року.
Таким чином, по суті суб’єкт звернення зі скаргою оскаржує зазначені дії кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 212 Дегтярьової Л.В., вчинені не пізніше 11 липня 2019 року.
Центральна виборча комісія зауважує, що загальний строк оскарження встановлено частиною першою статті 109 Закону, відповідно до якої скарга, що стосується підготовки та проведення виборів народних депутатів України, може бути подана протягом п’яти днів після дня прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності.
Днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги виборчою комісією (частина п’ята статті 109 Закону, підпункт 6 пункту 4.3 Порядку).
Строк подання скарги продовженню або поновленню не підлягає, крім випадку повторного подання скарги після усунення її недоліків не пізніше наступного дня після дня її повернення виборчою комісією без розгляду (частина шоста статті 109 Закону, підпункт 4 пункту 4.3 Порядку).
У зв’язку з цим Комісія звертає увагу, що розміщення на дошці оголошень агітаційного плаката з пропозицією надання виборцям безоплатних екскурсійних послуг на теплоході Дегтярьовою Л.В. і відповідні екскурсії мали місце не пізніше 11 липня 2019 року, натомість скаргу до Центральної виборчої комісії суб’єктом звернення зі скаргою було подано 17 липня 2019 року.
Згідно з частиною одинадцятою статті 111 Закону, пунктом 10.2 Порядку виборча комісія приймає рішення про залишення скарги без розгляду по суті, якщо вона подана, зокрема, з порушенням строків оскарження, встановлених Законом.
За таких обставин скарга офіційного спостерігача від Громадської організації "Громадянський рух підтримки реформ" Гордіна В.М. у частині розміщення на дошці оголошень агітаційного плаката з пропозицією надання виборцям безоплатних екскурсійних послуг на теплоході Дегтярьовою Л.В. та відповідних екскурсій підлягає залишенню без розгляду по суті.
Однак відповідно до частини дванадцятої статті 111 Закону Центральна виборча комісія, приймаючи рішення про залишення скарги без розгляду по суті, може з власної ініціативи взяти до розгляду факти, викладені у скарзі.
Частиною першою статті 16 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" визначено, що якщо Комісії стане відомо про порушення законодавства України про вибори і референдуми, виборчих прав громадян України та права на участь у референдумі з результатів проведених нею перевірок або із засобів масової інформації чи інших джерел, що не суперечать законодавству України, Комісія має право розглянути за власною ініціативою питання, що належать до її повноважень, та прийняти з цього приводу рішення у встановленому цим Законом порядку.
Разом з тим скаржником також зазначено, що на сторінці кандидата в народні депутати України Дегтярьової Л.В. у соціальній мережі Facebook 7 та 12 липня 2019 року розміщено дописи про оголошений фотоконкурс, переможцю якого Дегтярьова Л.В. обіцяє подарувати смартфон.
Зважаючи на викладене, Комісія встановила, що скарга в частині оголошення Дегтярьовою Л.В. проведення фотоконкурсу з обіцянкою виграшу коштовного подарунка підлягає розгляду Комісією, оскільки їй подано в межах загального строку оскарження, встановленого частиною першою статті 109 Закону.
Розглянувши скаргу в частині оголошення Дегтярьовою Л.В. проведення фотоконкурсу з обіцянкою виграшу коштовного подарунка та додані до неї матеріали і пояснення суб’єкта оскарження, а також взявши до уваги факти, викладені в скарзі, стосовно інших обставин, Центральна виборча комісія встановила.

................
Перейти до повного тексту