- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 18 липня 2019 року № 1748 |
Про скаргу Скрипнік А.М., довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 197 Гаркавої М.О. на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, зареєстровану в Центральній виборчій комісії 16 липня 2019 року за № 21-36-34116
До Центральної виборчої комісії 16 липня 2019 року надійшла скарга Скрипнік Алли Миколаївни, довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 197 Гаркавої Марини Олександрівни на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.
У скарзі суб’єкт звернення просить визнати дії кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 197 Скічка Олександра Олександровича із замовлення та розміщення агітаційного білборда таким, що "не відповідає вимогам законодавства про вибори депутатів, а саме на агітаційному білборді відсутня інформація про замовника, установу, що здійснила друк, тираж та відповідального за випуск; заборонити кандидату в народні депутати України Скічку використання матеріалів своєї передвиборчої агітації без зазначення інформації про замовника, установу, що здійснила друк, тираж та відповідального за випуск; зобов’язати кандидата в народні депутати України Скічка О.О. привести матеріали своєї передвиборчої агітації у відповідність до вимог законодавства про вибори депутатів, а саме, вказати на агітаційному білборді інформацію про замовника, установу, що здійснила друк, тираж та відповідального за випуск".
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що вона разом з двома виборцями 15 липня 2019 року виявила, що "поблизу магазину "Сонях" в місті Канів по вул. Героїв Дніпра 21 встановлено білборд кандидата в народні депутати України Скічка Олександра Олександровича, на якому не було зазначено відомостей про замовника, установу, що здійснила друк, тираж і осіб, відповідальних за випуск".
На підтвердження вказаних у скарзі обставин суб’єктом звернення зі скаргою додано фотокартки друкованого агітаційного матеріалу, а саме: 3 фото одного зовнішнього рекламного носія (білборда), знятих із різної відстані, з написом: "Зе! Депутат слуга народу Олександр Скічко", а також акт про виявлення порушення Закону України
"Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон), складений нею у присутності двох виборців.
На виконання частини десятої статті
111 Закону копію скарги з доданими до неї матеріалами 16 липня 2019 року надіслано суб’єкту оскарження і повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Комісії 17 та 18 липня 2019 року надійшли пояснення Скічка О.І. - довіреної особи кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 197 Скічка Олександра Олександровича, в яких зазначено, що "за умовами договору з ТОВ "Рекламне агентство "БОРД" кандидатом у народні депутати Скічко О.О. орендовано близько 40 рекламних конструкцій на території 197 одномандатного виборчого округу. Відповідно до договору з ТОВ "Афіша Прінт" було виготовлено за єдиним затвердженим макетом та розміщено відповідну кількість агітаційних постерів з урахуванням вимог частини 7 статті
69 та частини 23 статті
74 Закону України
"Про вибори народних депутатів України".
Як доказ правомірності розміщення агітаційних постерів довіреною особою кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 197 Скічка О.О. додано "фотозвіт, наданий кандидату у народні депутати Скічко О.О. ТОВ "Афіша Прінт".
При цьому в поясненнях повідомлено, "що ні кандидат в народні депутати Скічко О.О. ні його довірені особи не укладали жодних угод стосовно розміщення зазначеного агітаційного матеріалу за вказаною у скарзі адресою".
Постановою Центральної виборчої комісії від 25 червня 2019 року
№ 1288 "Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, висунутих ПОЛІТИЧНОЮ ПАРТІЄЮ "СЛУГА НАРОДУ", в одномандатних виборчих округах на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року" Скічка Олександра Олександровича зареєстровано кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 197.
Постановою Комісії від 29 червня 2019 року
№ 1365 Скрипнік Аллу Миколаївну зареєстровано довіреною особою кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 197 Гаркавої М.О.
За змістом частин першої та другої статті
108 Закону, пунктів 2.1, 2.2, 3.4 Порядку розгляду скарг виборчими комісіями з виборів народних депутатів України, затвердженого
постановою Центральної виборчої комісії від 31 липня 2012 року № 133 (далі - Порядок), довірена особа кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі може оскаржити до Центральної виборчої комісії, зокрема, дії кандидата в народні депутати України.
Таким чином, Комісія зазначає, що згідно зі статтею
108 Закону скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Розглянувши скаргу та додані до неї матеріали, а також пояснення суб’єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.
Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата в народні депутати України або партію - суб’єкта виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватися в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать
Конституції України та законам України. Передвиборна агітація може проводитися у формі розміщення друкованих агітаційних матеріалів на носіях зовнішньої реклами (частина перша, пункт 6 частини другої статті
68 Закону ).
Частинами п’ятою - сьомою статті
69 Закону визначено, що кандидат у народні депутати України, зареєстрований в одномандатному виборчому окрузі, на власний розсуд може виготовляти матеріали передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів виборчого фонду.
Кандидат у народні депутати України, зареєстрований в одномандатному виборчому окрузі, зобов’язаний подати по одному примірнику кожного друкованого матеріалу передвиборної агітації, виготовленого за рахунок коштів виборчого фонду партії та із застосуванням обладнання, що їй належить, або відповідно виготовленого за рахунок коштів виборчого фонду кандидата, не пізніш як через п’ять днів з дня його виготовлення до Центральної виборчої комісії.
Друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про замовника цих матеріалів, установу, що здійснила друк, або вказівку, що друк здійснено з використанням обладнання, що належить політичній партії, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск.
Відповідно до частини двадцять третьої статті
74 Закону виготовлення та розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про замовника друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, забороняються.
Докази, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення суб’єкта звернення зі скаргою, суб’єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, надають виборчій комісії суб’єкт звернення зі скаргою, суб’єкт оскарження, заінтересовані особи.
Якщо суб’єкт звернення, суб’єкт оскарження чи заінтересована особа не надасть докази для підтвердження обставин, на які він посилається, виборча комісія вирішує справу на основі наявних доказів (частини перша - третя статті
112 Закону).
Згідно з частинами четвертою та сьомою статті
112 Закону виборча комісія бере до розгляду лише ті докази, які мають значення для розгляду скарги. Про відхилення доказів, які не мають значення для розгляду скарги або не мають доказової сили, зазначається у рішенні виборчої комісії - суб’єкта розгляду скарги.
................Перейти до повного тексту