- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 20 липня 2019 року № 1780 |
Про скаргу кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 149 Макара І.І., зареєстровану в Центральній виборчій комісії 18 липня 2019 року за № 21-36-35068
До Центральної виборчої комісії 18 липня 2019 року надійшла скарга кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 149 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року Макара Івана Івановича, суб’єктом оскарження в якій визначено кандидата в народні депутати України в цьому окрузі Реку Андрія Олександровича.
У скарзі суб’єкт звернення просить визнати дії кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 149 Реки А.О. такими, що не відповідають Закону України
"Про вибори народних депутатів України (далі - Закон), зобов’язати припинити вчиняти тиск на членів дільничних виборчих комісій та перешкоджати діяльності цих членів під час виконання ними своїх повноважень та в подальшому не вчиняти подібних дій, прийняти рішення про попередження кандидату в народні депутати України Реці А.О., направити матеріали до відповідних правоохоронних органів для притягнення Реки А.О. до відповідальності.
Суб’єкт звернення зі скаргою обґрунтовує свої вимоги тим, що кандидат у народні депутати України Река А.О. розмістив на власній сторінці соціальної мережі "Фейсбук" відео, в якому повідомляється про намір проведення перевірки роботи членів дільничних виборчих комісій у Чутівському, Машівському та Карлівському районах Полтавської області, які входять до складу одномандатного виборчого округу № 149, що є спробою, на думку суб’єкта звернення, морального та психологічного тиску на членів відповідних дільничних виборчих комісій та перешкоджання їх діяльності, що, в свою чергу, має ознаки кримінального діяння, відповідальність за яке передбачено статтею
157 Кримінального кодексу України.
На підтвердження вказаного суб’єктом звернення додано електронний носій інформації із записом відео, на якому кандидат у народні депутати України Река А.О. говорить: "Я їду в Чутівський район, щоб зустрітися з членами ДВК розповісти їм, як вони повинні себе вести, не порушуючи
Закон".
На виконання частини десятої статті
111 Закону копії скарги з доданими до неї матеріалами надіслано суб’єкту оскарження, якого повідомлено про можливість подати письмові пояснення по суті скарги.
До Комісії 18 липня 2019 року надійшли пояснення кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 149 Реки А.О., у яких зазначено, що в день запису цього відео він як народний депутат України мав зустрічі зі своїми виборцями, під час яких піднімалися питання реалізації виборцями свого права обирати, а також питання відповідальності за порушення
Закону, зокрема підкупу виборців, порушення таємниці таємного голосування тощо. Також суб’єкт оскарження зазначив, що не перебував на засіданнях відповідних дільничних виборчих комісій та жодним чином не перешкоджав діяльності членів таких виборчих комісій.
За змістом частин першої, другої статті
108 Закону, пунктів 2.1, 2.2
Порядку кандидат у народні депутати України, зареєстрований у встановленому Законом порядку, може оскаржити до виборчої комісії, зокрема, дії кандидата в народні депутати України.
Так, постановою Центральної виборчої комісії від 18 червня 2019 року
№ 1047 зареєстровано кандидата в народні депутати України Макара Івана Івановича, який балотується в одномандатному виборчому окрузі № 149 у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.
Постановою Центральної виборчої комісії від 10 червня 2019 року
№ 966 зареєстровано кандидата в народні депутати України Реку Андрія Олександровича, який балотується в одномандатному виборчому окрузі № 149 у порядку самовисування на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.
Частиною восьмою статті
108 Закону та пунктом 3.4
Порядку передбачено, що скарга на дії чи бездіяльність кандидата в народні депутати України може бути подана до Центральної виборчої комісії.
Таким чином, Комісія зазначає, що скаргу подано належним суб’єктом звернення зі скаргою до належного суб’єкта розгляду скарги.
Розглянувши скаргу, додані до неї матеріали, а також пояснення суб’єкта оскарження, Центральна виборча комісія встановила.
Частиною першою статті
25 Закону встановлено, що виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів депутатів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про вибори депутатів.
Ніхто не має права втручатися у діяльність виборчих комісій, крім як у випадках, передбачених законом (частина вісімнадцята статті
33 Закону)
Згідно з частинами першою - третьою статті
112 Закону, пунктами 9.1, 9.3
Порядку докази, на підставі яких виборча комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення суб’єкта звернення зі скаргою, суб’єкта оскарження чи заінтересованих осіб, та інші обставини, що мають значення для правильного розгляду скарги, надають виборчій комісії суб’єкт звернення зі скаргою, суб’єкт оскарження, заінтересовані особи. Якщо суб’єкт звернення, суб’єкт оскарження чи заінтересована особа не надасть докази для підтвердження обставин, на які він посилається, виборча комісія вирішує справу на основі наявних доказів.
Частинами четвертою та сьомою статті
112 Закону, пунктами 9.4, 9.6
Порядку передбачено, що виборча комісія бере до розгляду лише ті докази, які мають значення для розгляду скарги. Про відхилення доказів, які не мають значення для розгляду скарги або не мають доказової сили, зазначається у рішенні виборчої комісії - суб’єкта розгляду скарги. Виборча комісія оцінює належність, достовірність кожного доказу, а також достатність і взаємний зв’язок доказів у їх сукупності, керуючись законом.
Суб’єкт звернення зі скаргою зазначає, що дії кандидата в народні депутати України Реки А.О. є спробою вчинити тиск на членів дільничних виборчих комісій та перешкоджання діяльності цих членів при виконанні ними своїх повноважень.
Водночас доказів на підтвердження того, що суб’єктом оскарження вчинено дії, а саме тиск на членів дільничних виборчих комісій та перешкоджання діяльності цих членів під час виконання ними своїх повноважень скаржником Комісії не надано.
У своїх поясненнях кандидат в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 149 Река А.О. зазначив, що він не перебував на засіданнях відповідних дільничних виборчих комісій та жодним чином не перешкоджав діяльності членів таких виборчих комісій, а в цей день мав зустрічі з виборцями.
Підставою для задоволення скарги є встановлення виборчою комісією, що рішення, дії чи бездіяльність суб’єкта оскарження не відповідають законодавству про вибори народних депутатів України (частина шоста статті
113 Закону, пункт 10.7
Порядку).
................Перейти до повного тексту